מריוות'ר גובר על אלברז / מנחם לס

מריוות'ר ניצח את הקרב היקר בהסטוריה ללא בעייה קטנה שבקטנות

 

 

סרבתי לשלם $70 ל-PAY-PER-VIEW והבוקר חזיתי בו בחינם. עשיתי בשכל.

אני, שראיתי קרבות רציניים אמיתיים, ובראשם מוחמד עלי – ג'ו פרייזר,  שוגר ריי נגד מרווין האגלר, ושוגר ריי  ליאונרד נגד הרנס, לא מוכן לבזבז כסף טוב על האגרוף של היום. מייוות'ר הוא אחד הבני זונה החכמים ביותר בין כל הספורטאים, ואחד מאנשי הביזנס היותר BRIGHT מכולם, עובדות שהפכו אותו למתאגרף העשיר בעולם מבלי שיסתכן באמת אף פעם. היחיד שהיה יכול לגבור עליו היה Manny Pacquiao הפיליפיני,וממנו מייוות'ר הצליח להתחמק בכל מיני תרוצים כספיים.

מה שמנע ממנו להתמודד נגד פקאיו היה פחד, פשוטו כמשמעו.

אז הוא מחכה לקרב שהכניס לו 41 מיליון לפני שזרק את האגרוף הראשון, וכשהכל WILL BE COUNTED AND WILL BE DONE, הוא ישלשל עוד 60 מיליון, 100 מיליון ס"ה בקרב בינוני, די משעמם, שלי לא עשה מאומה. הוא ניצח בשתי החלטות שופטים נגד אחד שהעדיף תיקו. האם מייוות'ר היה טוב? הוא היה נפלא. היה זה MASTERFUL  BOXING  EXHIBITION  של המתאגרף הטוב בעולם פאונד-פור-פאונד, אך קרב שלא היה ספק מי ינצח בו, וקרב שהיה בו הכל מלבד SUSPENSE. מה עשה את כל קרבות העבר הנפלאים למה שהם היו?  המתח. הדריכות. העצבנות. הכוננות, והסקרנות.

אני זוכר את הנברוזה בה הייתי שרוי בקרב של קסיוס קליי (מוחמד עלי) נגד סוני ("הדב") ליסטון.  לפני הקרב בלאס ווגאס כשליח ידיעות אחרונות בין שוגר ריי ומרווין האגלר. הקרב שרינג מגזין האחד והיחיד הגדיר כ-"קרב המאה". הכתבה הראשונה שלי בידיעות אחרונות היתה כתבת מגזין על הקרב הזה ב-"7-ימים". או הקרב בין מרווין האגלר ותומאס הארנס, אחד הטובים בהסטוריה כשאני יושב על קוצים ומתרגש כפי שלא התרגשתי מעולם בקרב שהיום מגדירים כ-"גדול בכל ההסטוריה"

 

 http://youtu.be/Z5rnxsMvXM0

 עוד קרב של העבר שאני זוכר מהלומה אחרי מהלומה יותר מהקרב שחזיתי בו הבוקר בין שוגר ריי והרנס שהמגזין "רינג" תאר כ-

Sugar Ray Leonard and Thomas Hearns "superfight" between the best boxers of all-time

 ואני יושב ברינג סייד עם אקרדיטציה של "ידיעות אחרונות" כשחמישה מטרים ממני יושבים פרנק סינטרה וקלינט איסטווד באחד מהקרבות ההסטוריים.

 

***************

 

 

אז הקרב הזה לא עשה לי הרבה, בלשון המעטה. האם מייוות'ר הוא המתאגרף הטוב בזמננו? היום כן. אבל לפני 4 שנים לא. פקאיו חיכה לקרב להוכיח מי טוב ממי, ולמייוות'ר שיקשקו הביצים מפחד. היום כל מה שחשוב לו הוא ה-BRAND, וזה מה שהוא יצר: את הבראנד היקרתי והיקר ביותר בעולם.

מייוות'ר היה חד, יעיל, ולעתים אפילו ברוטאלי כשהוא מפרק מתאגרף בלתי מנוצח עד הערב. בסיבובים האמצעיים מריוות'ר חיסל אותו בימניות ישרות, וגרם לו להיראות כפי שהבטיח שהוא ייראה: כמו כל מתאגרף טוב אחר, רגיל.

 שני שופטים קבעו את הקרב 111-117 ו-112-116 למריוות'ר, ושופט (שופטת מטומטמת שזו לא הפאשלה הראשונה שלה!) שלישי שכנראה לא חזתה בקרב קבעה 114-114. אני ראיתי את הקרב  120-108 למריוות'ר, או במקרה הכי גרוע 109-119.

"כל מה שעשיתי היה להקיש לפינה שלי. להקשיב לאבי. אבי עשה לי GAME PLAN מגן העדן", אמר מריוות'ר כשניגמר. "עם תכנית משחק כזאת כל מה שעלי לעשות זה לעלות על הזירה ולבצע אותה". אלברז שקל 160 פאונדס לעומת ה-150 פאונדס של מריוות'ר כשהם עלו לזירה. המשקל העדיף לא עזר לו כי אין כמריוות'ר בהטעיות ובמניעת חבטות להגיע לפרצופו.

 

 אלברז אמר: "הוא מתאגרף אינטיליגנטי מאד. לא מצאתי SOLUTION במשחק נגדו. הוא היה טוב ממני. אין לי טענות. עשיתי כמיטב יכולתי". לא רע כבור איזה 17 או 18 מיליון שהוא ייקח הביתה.

מה שהיה ברור לי משך כל הקרב שמה שקבע את תוצאתו היה הספיד של מריוות'ר. הוא שלח ימניות ישירות שפגעו בליסתו של אלברז בקביעות. לא מהלומות היסטריות, אבל חזקות מספיק לגרום לנזק מתווסף. ואז באו ה-LEFT JABS הקצרות.

כשניגמר מריוות'ר אפילו לא חגג. פשוט חזר לפינתו כאיש רגיל המסיים יום עבודה של 45 דקות ומשתכר 100 מיליון עליו. כשהראו למריוות'ר שהוא שלח 505 מהלומות ש-232 מהן פגעו לעומת 117 מ-526 של אלברז, ושופט אחד עשיין שפט תיקו 114-114 הוא אמר: אני מתאגרף והשופטים שופטים. אין לי שליטה על מה שהם עושים!".

 מה שברור הוא שמשהו חייב להיעשות בשיפוט אגרוף. רק עיוור או שופט שקיבל שוחד רב – מה שלא נעשה כאן – יכול היה לראות את הקרב החד צדדי הזה 114-114.

  

ימנית ישרה אחת מני רבות של מריוות'ר שפגעה

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. לא ראיתי את הקרב ולא מבין בזה, אבל תענוג לקרוא את הסיכום, מנחם.
    מוחמד עלי גם היה מתראיין ומפזר פתגמים. כנראה שהיום אין דברים כאלו.

  2. לא יודע, לא מתלהב ממנו. הוא משחק בונקר. למרות 50% פגיעה ביריב, רובם היו דרדלה. מני פאקייה בשיאו היה מפרק לו ת'צורה

  3. אהבתי את הקרב. אני אוהבת לראות גברים בחצי גוף עליון ערום מכים אחד בשני. זה אחד המראות הסקסיים ביותר, ולדעתי גם הספורט הטבעי ביותר והנקי ביותר נטו! לדעתי יש מקום ליותר אגרוף באתר.

  4. השופטת המפגרת שנתנה תיקו 114 בתוצאה זו אותה מפגרת שחיסלה את פאקיאו באחת ההחלטות הכי שערוריתיות שהיו אי פעם באגרוף לפני שנה וחצי למי שזוכר.

    אני שפשפתי את העיניים 5 פעמים כשראיתי ששופט שלישי נתן שיוויון.

    קרב עליון בשליטה מוחלטת של MONEY שבלי ספק הוא עבד פשוט על כולנו. הוא הסוכן הכי טוב היום בספורט והמתאגרף הכי טוב בלי ספק.

    הצורה שבה הוא גרם ליריב עם 42 אחוז דיוק בפיגה להיות סביב ה-19-24 אחוז פגיעה כל הקרב, מדהים.

    מיותר לציין גם את האסטרטגיה שהוא פשוט לוקח יריבים לקלינץ' כל פעם שהוא מזהה איום או שצריך מנוחה מסוימת.

    הצורה שהוא עלה לקרב עם ליל ווין מצד שמאל וג'סטין ביבר("הלסבית הלבנה עם המשפקיים" LOL)- PRICELESS

  5. מני פאקיו איבד את הזכות שלו להתמודד מול MONEY
    זה היסטוריה…הגיע הזמן שיתנו לו את הכבוד ויפסיקו להזכיר את זה !!

  6. ספורט משעמם עם המון כסף מיותר. שני אנשים ששולחים אגרופים ולא פוגעים בכלום רוב הזמן, UFC הרבה יותר מעניין ואגרסיבי, מייוותר לא מחזיק דקה וחצי בזירת UFC.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט