דני גרין הבא \ עידן עופר

 

 

 

דני גרין, אלן אנדרסון, אנתוני פארקר,וויל ביינום, כל אלה הם שחקנים שלא הצליחו בתחילת דרכם ב-NBA ועברו לאירופה ולאחר שנחלו שם הצלחה חזרו לליגה והוכיחו את עצמם. מבין כל השמות האלה השם המרכזי הוא דני גרין שעכברי הכדורסל בטח זוכרים אותו משחק נגד מכבי במדי לובליאנה ביורוליג. גרין החל את דרכו בקליבלנד ונחתך לאחר ששיחק רק 20 משחקים במדיה. בזמן השביתה גרין חתם בלובליאנה ולאחר שהסתיימה הוא חתם בסן אנטוניו לעונה אחת בה הוא קלע 9.1 נק' למשחק. לאחר העונה הזו חתם על חוזה ל3 עונות במדי הספרס, כשבעונה האחרונה הוא הציג יכולת מצויינת, כשלכולם זכורה הסדרה שלו נגד מיאמי. כיום מסתובבים באירופה מס' שחקנים שלא צלחו בליגה והחליטו לנסות מזלם באירופה במטרה להוכיח את עצמם ואם אפשר אז גם לחזור לליגה כשחקנים מוכחים.

1. סוני ווימס: קבוצה נוכחית- צסק"א מוסקבה, המקביל שלו ב NBA- ג'ראלד גרין. ווימס ששיחק במכללת ארקנסו נבחר במקום ה-39 בדראפט 2008 ע"י שיקגו. בעונתו ה-1 עבר ב-3 קבוצות (שיקגו, דנבר ומילווקי ), בעונות 09/10 ו- 11\10 ווימס שיחק בטורונטו שם קלע 7.5 ו- 9.2 נק' למשחק בהתאמה.למרות עונות לא רעות בראפטורס ווימס לא זכה לקבל חוזה לשנת 12\11 וחתם בז'לגיריס קובנה. בקובנה ווימס היה אדיר והראה את הפוטנציאל הגלום בו שמתבטא בעיקר באתלטיות נדירה, חדירה טובה וקליעה סבירה מחצי מרחק. ווימס קלע 15.5 נק' במדי קובנה ועונה לאחר מכן עבר לצסק'א מוסקבה ובעונה הראשונה שלו שם הפך לכוכב שלהם כשהוא קולע 13.7 נק' למשחק. בעונה הקרובה ווימס, כבר בן 27 ימשיך לשחק במוסקבה, אך אין ספק שאם יציג את היכולת מהעונה האחרונה הקבוצות בליגה יחפשו להחתים אותו במטרה לחזק את הספסל שלהם.

2. ג'אני לאוול: קבוצה נוכחית- ריגה, המקביל שלו ב NBA- ברנדון באס. לאוול, פאוור פורוורד ( 2.06 ) בן 24, שיחק בג'ורג'יה טק  ונבחר 46 בדראפט של 2010 ע"י פיניקס. אחרי שלא קיבל יותר מדי הזדמנויות בפיניקס עבר לדי ליג ובסוף העונה חתם בסין. בעונה האחרונה פרץ לאוול במדי רומא כאשר הוא מעמיד ממוצעים של 13.7 נק', 8.4 ריב' ו1.5 חס' למשחק. לאוול ידוע באתלטיות ומוסר עבודה גבוהה, הוא  שיפר מאוד את הקליעה ואת עבודת הרגליים שלו בעונה האחרונה  אבל חייב להמשיך לעבוד ולשפר את העבודה שלו בפוסט ולהעלות במשקל. בקיץ האחרון היה מועמד למכבי ( כמו כל אירופה ) אך בסופו של דבר בחר לחתום בריגה הלטבית. לאוול יהייה חייב ליצור אצלו איזשהו ערך מוסף כי לא חסר שחקנים במכללות ובליגה עם יכולות כמו של ברנדון באס, כך שאני מאמין שאם הוא ימשיך את גרף ההתקדמות שלו ויתן עוד כמה עונות טובות ויציבות באירופה ויסלחו לי ריגה אבל הוא יצטרך לעשות את זה בקבוצה ובליגה יותר חזקה, יהייה לו סיכוי להוכיח את עצמו בליגה.

3. קים אינגליש: קבוצה נוכחית- סיינה, המקביל שלו ב NBA- ג'ודי מיקס, דחואן קוק. אינגליש, שוטינג גארד, שיחק 4 שנים במיסורי ונבחר במקום ה-44 בדראפט 2012 ע"י דטרויט. אינגליש בן 24 שוחרר ביולי 2013 אחרי ששותף רק ב41 משחקים במדיה כשהוא קולע רק 2.9 נק' ובילה בעיקר בדי ליג. ה-6'6 הזה נחשב לקלעי טוב מאוד, מוסר לא רע ואתלט בינוני. אינגליש שהיה מקלעי המכללות הטובים ביותר עם 46% ל- 3 החליט לעבור העונה לאירופה וחתם בסיינה האיטלקית לעונה הקרובה. אין ספק שאינגליש הוא שחקן מוגבל שחוץ מקליעה אין לו יותר מדי מה להציע אבל יש מספיק שחקנים שהלכו לשחק לאירופה במצב דומה לשלו וחזרו שחקנים משופרים עם ערך מוסף. אם הוא יצליח להפוך לכוכב של סיינה ולבלוט ביורוליג ולהוסיף למשחק שלו עוד פן התקפי חוץ מהקליעה אני מאמין שהוא ימצא את עצמו חזרה בליגה .

4. אנדרו גודולק: קבוצה נוכחית- לוקומוטיב קאזאן, המקביל שלו ב NBA- סי ג'יי ווטסון. גודולק הוא רכז בן 24 שנבחר 46 בדראפט 2011 ע"י הניקס, לאחר ששיחק 4 שנים במכללת צ'ארלסטון. אחרי שנבחר ע"י הניקס הועבר ללייקרס, שם לא זכה ליותר מדי הזדמנויות ובעיקר שיחק בדי ליג. גודולק היה אדיר בדי ליג, מה שהתבטא בזכייה בתואר ה MVP של הליגה. בסוף עונת 2013 חזר ללייקרס לאחר הפציעה של קובי ובנוסף לפציעות החוזרות של סטיב נאש. גודולק שעד אותו הרגע מיעט לשחק במדי הקבוצה זכה לדקות לא מעטות בסדרה מול הספרס. הדבר שאנשים אולי זוכרים ממנו זה את המשחק ה-3 בו הלייקרס הובסו כשהוא קולע 20 נק' באותו משחק ומראה את הפוטנציאל שבו. גודולק ידוע כסקורר אדיר שלוקה במהירות. בקיץ האחרון שיחק במדי שיקאגו בליגת קיץ ולמרות שהיה טוב מאוד כאשר הוא קולע 19 נק' למשחק, הוא לא זכה לקבל חוזה מהם, ומאף קבוצה אחרת. גודולק חתם בקיץ האחרון בקאזאן הרוסית במה שלדעתי הולכת להיות גניבת העונה באירופה. גודולק יהייה חייב להוביל את קאזאן להשגים תוך כדי שהוא משפר את משחקו ומראה את היכולות הגבוהות שלו בכל מה שנוגע ליצירת נקודות על מנת להוכיח שמקומו בארה"ב ולא באירופה.

 

 

 

גודולק.סקורר אדיר

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. גם גארי ניל היה בית שימוש גדול באירופה
    ושיחק מצויין שחזר
    שמעת על דולנד רואיל ? היו לו אוזניים של דמבו והתעופף עד לאורלנדו ממכבי תל אביב .
    פרנק בריקובסקי היה בינוני במכבי וחזר להיות שחקן לא רע
    מומי חוזה לג׳ורדן פארמר עונה גדולה בלייקרס

  2. תודה רבה על המאמר , קים אינגלש היה בריאל מדריד בזמן השביתה והיה בסדר גמור אבל לא יותר מזה.
    שחקן נוסף שהיה פה והצליח לבסס את עצמו בחמישייה הוא פי.ג'י טאקר אקס חולון \ בני השרון (עשה גם סיבוב בדוניצק).
    אני אזרוק עוד שם לרשימה שנראה לי שיהיה מתאים : ג'וש קרטר אקס אשדוד , היה עונה במזרח אירופה וחתם בקבוצת יורוליג , הוא 3 גבוה עם קליעה טובה מבחוץ.

  3. מאמר חשוב. תודה
    פרנק בריקובסקי חזר ממכבי ת"א להיות סנטר מאד לגיטימי ב-NBA עם כמה משחקים טובים מאד נגד קרים עבדול ג'באר. גם דונלד רויאל הפך לשחקן NBA מאד לגיטימי כשחזר לארה"ב מישראל.

  4. תודה לכולם! אריק ואורי אני דיברתי על שחקנים שלא הצליחו בליגה ואז עברו לאירופה, אורי לגבי טאקר צדקת אבל לגבי קרטר, אני לא בטוח שהוא שיחק בNBA.

  5. מאמר מעולה נהניתי לקרוא!
    אגב, הבטחתם כתבה על הליג פס לסופש.
    אני מאמין שעוד קוראים מחכים לכתבה הזאת על מנת לקנות את הליג פס כמה שיותר בקרוב.

    תודה רבה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט