סיקור משחקי יום ראשון – מוקדם מדי / עמיחי קטן

סיקור משחקי יום ראשון – מוקדם מדי / עמיחי קטן

ארבעה משחקים היו הלילה כסוג של קדימון למשחק הסופרבול. מאפיין מרכזי במשחקים היה מצג השווא שנוצר מצפייה חלקית במשחקים, במיוחד בזה בין דנבר ודטרויט שנפתח בכיוון של תבוסה ביתית והסתיים עם ניצחון מפתיע בהארכה דווקא לזכות דטרויט. אפשר לומר שגם הסיקור מתפרסם בשעה מוקדמת מדי…

דטרויט פיסטונס (18- 30) – דנבר נאגטס (34- 16) 128 – 123:

דנבר רצו לגמור את המשחק מהר כדי להספיק להגיע הביתה בזמן לסופרבול ופתחו ביתרון 30- 7. דטרויט מעט צמצמו, אבל אז דרק רוז נפצע וגמר את המשחק על 2 נקודות, וזה אמור היה לסגור את העניין. דטרויט החליטו בכל זאת לא לוותר והרוקי דומבויה הוביל יחד עם דראמונד וג'קסון רבע שני מצוין והפיסטונס כבר לקחו את היתרון עד המחצית.

המחצית השנייה כבר הייתה יותר צמודה כשיוקיץ' ממשיך לסחוב את דנבר כמעט לבד, כולל סל משווה 2:30 לסיום. בארטון העלה את דנבר ליתרון מהקו, אבל ג'קסון קבע שוויון והדקה האחרונה הייתה מאופסת בדרך להארכה. בהארכה ההגנה של דטרויט התהדקה ועד לסל השדה הראשון של דנבר בתוספת ההפרש כבר עמד על 4 לזכות דטרויט. הפיסטונס עמדו בלחץ עד הסיום והצליחו לצאת עם ניצחון מפתיע.

הובילו את דטרויט: דראמונד עם 21 ו-17 קרשים, ג'קסון עם 20, ברוס בראון עם 19 נקודות, 10 ריבאונדים ו-8 מתנות לחברים, דומבויה עם 17, מיכאליוק וסנל עם 13 כל אחד ואחרון חביב בנזכרים כאן הוא ווד עם 11 נקודות.

בלטו בדנבר: יוקיץ' עם 39 נקודות בטריפל דאבל שעלה רק באסיסט אחד על המינימלי, בארטון עם 20, מונטה מוריס עם 19 ודאבל 7, גראנט עם 14 וביזלי עם תריסר.

יוסטון רוקטס (31- 18) – ניו-אורלינס פליקנס (20- 30) 117 – 109:

המשחק נפתח ללא הגנות, כפי שרבים צפו, כאשר לפליקנס לא היה מענה להארדן, שקלע 26 במחצית הראשונה, ואילו לרוקטס לא היה מענה לזאיון שטחן בצבע כמה שג'נטרי הרשה לו. הרבע השלישי היה הקבע של אינגראם שקלע בו 16 נקודות וסידר לשקנאים יתרון 93- 92 בסיומו, כאשר הארדן נעצר על 3 נקודות בלבד באותן תריסר דקות.

הרבע האחרון כבר היה שונה לחלוטין בכל הנוגע להגנה, במיוחד מהצד של יוסטון, או שאולי יהיה מדויק יותר לומר שההתקפה של ניו-אורלינס החליטה על פרישה חד צדדית, ויוסטון השיגו יתרון שגדל באיטיות עד שהגיעה השלשה של האוס שסגרה עניין דקה לסיום. הארדן הוסיף 11 ברבע האחרון לעומת 16 של כל הפליקנס.

הובילו את יוסטון: הארדן עם 40 נקודות ומרחק אסיסט אחד מטריפל דאבל, מקלמור וראסל ווסטברוק עם 22 כל אחד, כשהאחרון גם עם 6 קרשים ו-7 אסיסטים. אליהם התווסף האוס עם תריסר נקודות וגם תריסר קרשים.

בלטו מבחינה סטטיסטית בפליקנס: אינגראם עם 28 נקודות ו-12 ריבאונדים, זאיון עם 21 נקודות ו-10 ריבאונדים, הארט עם 16 נקודות ו-10 ריבאונדים, הולידיי עם 11 ומור הצטרף ללונזו בול עם 10 נקודות כל אחד, כשלונזו הוסיף גם 11 קרשים ו-9 מתנות לאביוני ניו-אורלינס.

מילווקי באקס (42- 7) – פיניקס סאנס (20- 29) 129 – 108:

דווין בוקר פתח את המשחק מצוין אצל פיניקס ועזר לסאנס להשאיר את זה צמוד במשך רבע וחצי לפני שהגיעה הבריחה הראשונה של מילווקי. עד המחצית יאניס הגיע ל-17 נקודות אישיות וההפרש ל-15 לזכות הבאקס ומשם והלאה השאלה הייתה רק עניין ההפרש. עד סיום יאניס הגיע ל-30 נקודות ורק כמעט ל-20 ריבאונדים או 10 אסיסטים.

הובילו את מילווקי: יאניס עם 30, 19 קרשים ו-9 אסיסטים, מידלטון עם 25, 8 קרשים ו-6 אסיסטים, ברוק לופז עם 17 ו-9 (!) חסימות, דיביצ'נזו עם 15 ובלדסו עם 12.

השתדלו בפיניקס: בוקר עם 32 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, אייטון עם 20 נקודות ו-14 ריבאונדים, קרטר ואוברה עם 15 נקודות, כשהאחרון מוסיף גם 10 קרשים ודיאלו עם 11.

טורונטו ראפטורס (36- 14) – שיקגו בולס (19- 33) 129 – 102:

המחצית הראשונה הייתה מאוד צמידה, כשאף אחד מהצדדים לא מצליח לברוח, ושיקגו אפילו החזיקו ביתרון בשלבים רבים של המחצית, כולל בהפסקה שבסופה. מי שחשב שהקרב הזה יישאר צמוד עוד נאלץ להתבדות מהר מאוד.

טורונטו לקחו את היתרון בשלב מוקדם מאוד של הרבע השלישי, ולמרות ששיקגו עוד הצליחו להישאר צמודים, בסיום הרבע הם גילו שההפרש כבר עומד על 10, מה שגרם להם להצהיר על כניעה וטורונטו הגדילו את ההפרש משמעותית ברבע האחרון בדרך למחצית שנייה של 69- 39 לזכות טורונטו.

בלטו בטורונטו: טרנס דיוויס עם 31 (14 ברבע האחרון), סיאקם עם 17 ו-9 קרשים, איבקה עם 16, בושה עם 15, לאורי עם 14, ואן ווליט עם 12 ומקאו עם 10.

הובילו את שיקגו: ת'אד יאנג עם 21 נקודות, לאבין עם 18, האצ'ינסון עם 17 וארצ'ידיאקו וקובי וויט עם 12.

ולסיום – לפתרון החידה. המהלך המפורסם של האיגלס מהזכייה בסופרבול לפני שנתיים היה מהלך המכונה "פילי ספיישל" שכולל תפיסה לטאצ'דאון של הקוורטבאק ניק פולס.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה רבה
    .
    תיאור של ציון והחבר'ה שם בניו-אורלינס https://youtu.be/TJhGdutZvdo?t=149
    אני חושב שיש שם אחלה קבוצה. ג'נטרי אמנם חייב ללכת אבל המאטריה שם הוא די טוב כאשר אינגרם בהחלט עשה את הקפיצה המיוחלת, לונזו פיתח את הקליעה הסבירה המיוחלת (עם 36% מהשלוש – אמנם זריקות קלות ועדיין) ומהמשחקים המעטים שציון שיחק זה נראה על אמת. בהינתן בריאות הם שנה הבאה מקומות 5-8 הם ריאליים.

  2. תודה על הסיקור. הזקן חזר בזמן וזה מאןד חשוב ליוסטון כדי לגמור ּת העונה כמו שצריך. הבלייזר בכושר אדיר, ומעבר להצגות של דיימו, מה שלדעתי הביא אותם למצב הנוכחי זה אריזה.

  3. – דנבר מנצחת בבק2בק את יוטה ומילווקי בהרכב חסר ובצורה משמעותית. ואז מסתובבת ומפסידה לבאיירן מינכן. ג'יזש, אם נראה לכם שאני חוזר על עצמי זה רק כי זו העונה הצפויה אולי הכי לא צפויה של קבוצה.
    – בוילן לוקח פסק זמן עם דקה וחצי לסיום המשחק במינוס 230. בטח היה לו תרגיל ממש יפה שהוא רצה לצרוח לעבר השחקנים ולא רצה לפספס את ההזדמנות לפני שהמשחק בורח לו מהידיים. לאווין היה ממש מאושר מפסק הזמן הזה, אגב. כצפוי.
    – טורונטו עם אותו מאזן של שנה שעברה. 11 ניצחונות רצופים. מי צריך קוואי?
    – אחרי שראיתי רבע שלם מהמשחק של יוסטון – פליקנס אני יכול להגיד בוודאות מלאה שאני חושב שכל מי שמתלונן על המשחק של היום פשוט תקוע בלראות את המשחק הזה בלופים. היה שם רצף מזוויע ברבע השלישי שבו התקפה אחרי התקפה שחקן לקח כדור, דילג לחצי השני, עצר בקו השלוש וזרק איירבול מזעזע שהגיע הישר לשחקן היריבה שדילג לחצי השני וחוזר חלילה. ברצינות, תראו משחקים אחרים. מגיע לכם חוויות מתקנות אחרי דבר כזה. שמעתי שהיה משחק נחמד שבו דנבר הפסידה לעוד קבוצה גרועה… פאק איתם.
    .
    ובונוס מיוחד, שתי נקודות על הדברים החשובים בסופרבול:
    – מופע המחצית הזה נלקח הישר מדיסק Now that's what I call music 7" שזכיתי בו כשאספתי מספיק פקקי קולה.
    – פרסומות, ככל שהפרסומת יותר דרמטית ופונה לרגש – ככה החברה יותר מרושעת. ורייזון, וולמרט, אני מסתכל לכם הישר בעיניים השחורות והריקות.

  4. תודה על הסיקור חיים. ראיתי את יוסטון- ניו אורלינס ומבחינת כדורסל אומר בעדינות שזה היה קשה לצפייה. סוג של סנאף כדורסלני

    1. אם הפליקנס לא היו מאבדים כל כך הרבה בצורה כל כך פאתטית הם היו מנצחים.
      היה שם מספיק להחזיק שבועיים של שאקטין.

  5. נ"א לא הפעילה מספיק את ציון. שאגב נראה לי שמנמן מדי ועייף. צריך להוריד כמה ק"ג מיותרים.
    בסוף המשחק לא היה לי ספק שיוסטון יקחו את זה, ישנן קבוצות פראייריות כאלה שאתה יכול להיות רגוע שלא יצליחו לנצח אותך.
    טורונטו הולכת לאליפות שניה ברציפות, תזכרו איפה קראתם את זה לראשונה
    🙂

  6. הנצחון על דנבר הוא לא דבר של מה בכך. אחת מקבוצות המערב הטובות נגד דטרויט האמורה להיות מפורקת. אבל ישנם לה שחקי נשמה, גברים ממש, כראוי לעיר המוטורים.
    כיף של סקירה. ישר לעניין!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט