סקרמנטו הם סקרמנטו / סתו נמש

כשמנסים להבין מה קרה העונה לסקרמנטו, הדבר הקל הוא לדבר על כמות הפציעות שעברה הקבוצה. דוגמא טובה למכת הפציעות של הקינגס היא האירוע שקרה לפני שבוע בהפסד ההארכה הכפולה למינסוטה. לפני המשחק הקינגס קיבלו אפשרות לשחק עם סגל מלא בפעם השניה העונה בלבד אבל סיימו את המשחק עם עוד פציעה של באגלי (כבר מתחיל להדאיג) ופוקס. חוסר מזל אשר מלווה אותם מתחילת העונה. אבל בליגה שסובלת מכל כך הרבה פציעות, היעדרויות וניהול עומסים, יהיה קל מידי להפיל את הכישלון העונה רק על פציעות.

אנחנו רגילים לזה שהבעיות של הקינגס מתחילות בהנהלה ובבעלים, ונגררות לחוסר בתקשורת שלהם עם המאמן. אגיע גם לשם כי שוב יש להם אשמה במצב. אבל אני אתחיל דווקא בשחקנים:

להוציא בוגדן בוגדנוביץ, נמניה ביאליצה ורישון הולמס, כל שאר שחקני הסגל הבכירים הפגינו ירידה משמעותית ביכולת שלהם מעונה שעברה. לדוגמא:


באדי הילד – זורק 2 שלשות יותר למשחק בשביל לקלוע את אותה כמות נקודות, הוא גם צריך 2 דקות יותר למשחק ומאבד כמעט כדור נוסף, לשחקן כל כך חד גוני (שחקן שהתרומה שלו מתבטאת בעיקר ביצירת נקודות) זה מאוד בעייתי. כשנזכרים שהילד חתם על הקיץ על חוזה ענק של ארבע שנים, 94 מיליון דולר, זה נהייה עוד יותר חמור. בשנה שעברה קלע ב-67.2% אפקטיבי ממסירה, השנה ירד ל-55%.

האריסון בארנס – עוד החתמה גדולה של הקינגס בקיץ, ירד ב-3 נקודות ו-4% משלוש ו-5% מהשדה. גם הוא שחקן שנמצא שם בעיקר בשביל הקליעה והנקודות. אצל פוקס זה הירידה באחוזים משלוש, עליה באיבודים וירידה באסיסטים.


באגלי לא מסוגל להישאר על המגרש אז לא אהיה נחרץ לגביו רק אציין שבמעט שהוא שיחק, אחוזי הקליעה שלו צנחו משמעותית בהשוואה לשנה שעברה. לא שיחק יותר מ-8 משחקים ברציפות השנה ושיחק 13 סה"כ עד כה.

הביקורת על ולאדה דיבאץ היא הביקורת הרגילה – למה לשלם כל כך הרבה להילד ובארנס? אומנם שניהם נתנו עונות טובות מאוד בקינגס אבל הם שחקנים חד גוניים, עם משחק הגנה בינוני (אני מחמיא פה) ואני גם לא בטוח שהליגה היתה עומדת בתור לשלם להם את מה שהם קיבלו בקינגס. ההחלפה של WCS בדווין דדמון נראית ככישלון גדול, ההחתמה של אריזה הובילה לכלום ובסוף גם הוא נשלח לפורטלנד תמורת קנת' בייזמור.

לדעתי היה היגיון מאחורי כל המהלכים של ולאדה, היה לו דמיון על מה הוא רוצה לעשות ואיזה קבוצה הוא ניסה לבנות. אז מה הכישלון הגדול שלו? לוק וולטון! לוק וולטון נראה מעולה בחליפה, מה שגורם לו להיראות כמו מאמן. אבל לפני שניגע בפיאסקו שלו בסקרמנטו העונה, אני אציין למה המשפט הראשון הוא הבסיס לקריירת האימון שלו:

ללוק וולטון היה המזל להיות העוזר שהוביל את ג"ס לתחילת עונה של 39-4 בדרך למאזן הטוב בהיסטוריה. האם הם היו עושים מאזן דומה גם אם משיהו אחר, אני מהמר שכן (לדוגמא ריצת הפלייאוף שנה אח"כ עם מייק בראון).


אותה ריצה פלוס העובדה שהיה שחקן אהוב בלייקרס הביאה לו את תפקיד המאמן הראשי בלייקרס, התוצאה היתה 26 ו-35 נצחונות ב-2 העונות הראשונות. זה אולי נסבל אם מסתכלים על הסגל הצעיר. אבל צריך לזכור שהסגל היה מלא בבחירות טופ 5, ואם מסתכלים על חלק מאותם שחקנים מהיום שעזבו את וולטון אפשר להבין את חוסר ההצלחה (דיאנג'לו ראסל, ג'וליוס רנדל, ברנדון אינגרם). עונת 36 הניצחונות אשתקד והעובדה שהוא כשל לעלות לפלייאוף עם לברון ג'יימס בסגל (למרות החמצת 24 משחקים) הייתה צריכה לגרום לו לחכות הרבה זמן לג'וב הבא.

את כל אותם דברים שהוא עשה בלייקרס הוא הביא לסקרמנטו.
היעדר זהות: הקינגס הפכו מאחת הקבוצות המהירות בליגה לאחת הקבוצות האיטיות (מקום שלישי בקצב המשחק אשתקד ו-25 העונה) כשכל הרעיון בסגל היה הרצון לשחק בשיטת pace and space. לנצל את המהירות של פוקס כמנהל משחק ושל הולמס ובאגלי כגבוהים שיכולים לרוץ מהר לצד הריווח מהילד ובארנס. זה גם עבד בעונה שעברה. וולטון הפך את זה לסגנון איטי עם מהלכים שמתחילים בפוסט והרבה התקפות איטיות. בשנה שעברה הם יצרו זריקה אחרי ריבאונד הגנה ב-8.6 שניות, לעומת 9.8 השנה.

וולטון הוא מאמן צעיר ונראה היה שאמורה להיות לו שפה משותפת עם שחקנים, גם אודות להיותו שחקן עבר. אבל דיאנג'לו ראסל וברנדון אינגראם עשו את הקפיצה שלהם כשעזבו אותו ועכשיו אם נתייחס למה שקורה עם פוקס, הילד ובאגלי זה נראה כאילו תקשורת עם שחקנים זה לא הצד החזק שלו.

אסיים עם וויווק ראנדאיב וציטוט שלו שמצאתי (הציטוט נלקח מאליאן וויסין מהסקרמנטו ביט) שמהווה חדר מהבעיה:

One of the most interesting parts of the conversation, which Divac and D’Alessandro joined briefly, was Ranadive’s thought process behind the recent hirings. For someone who normally approaches problems in a methodical, analytical manner, his two most important and impressive changes seem more instinctive than calculating.
“That is true,” Ranadive said, “but like I said, some of this is not rocket science. We just want to hire the best people. When I bought the team, I didn’t know anybody, and what I have discovered is that the NBA culture tends to be more of a ‘crony’ culture than Silicon Valley. ‘This is my guy. Hire this guy.’ I want loyal people, and Vlade is loyal.”

הוא לקח את כל עקרונות שהובילו אותו להצלחה בעסקים וזרק לפח, הוא מינה את ולאדה כי הוא נאמן, הוא נתן לולאדה למנות את פז'ה סטויקאוביץ' כי הוא חבר, ולאדה מינה את וולטון בלי לראיין מועמדים נוספים כי הם מכירים. שיטה זו אולי מבטיחה נאמנות, אבל היא גם מבטיחה שלא יהיו לך את האנשים הכי טובים במקומות הכי טובים. האם זה מפתח להצלחה? אנחנו רואים שלא.

חבל, כי הקינגס היו אחד הסיפורים המרתקים של עונה שעברה וחזרו להיות סתמיים ומיותרים העונה. בשנה שעברה הם היו כל העונה במירוץ לפלייאוף והשנה יותר קרובים משמעותית למקום ה-14 (2.5 משחקים) מה-8 (6 משחקים).

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה על הפוסט
    יכול להיות שהם למדו באותו בית ספר?
    פרקים נבחרים בהיסטורית הניהול של וולדה מזכירים מאד את היסטוריית הניהול של ניקולה במכבי.

    1. סוג של קללה עצמית, כי המון מהדברים שקורים להם הם דבירם שהם עושים לעצמם
      וגם אני נפלתי במלכודת והאמנתי שהם יעשו את הצעד הנוסף קדימה אל עבר הפלייאוף העונה

  2. אחלה של פוסט. מסכים בקשר ללוק וולטון שקצת מזכיר לי את בראיין שואו – זה שהוא היה שחקן ששחקנים אחרים אהבו ונראה טוב בחליפה לא הופך אותו למאמן טוב. הם אכן צריכים לשחק מהר יותר. ההחתמות היחסית פזיזות של באדי הילד והאריסון בארנס אכן היו טעות וחבל, כי אני מאוד מאמין בבסיס של פוקס ובאגלי. עם אימון נכון הם יכלו להיות משהו כמו מוראנט וג'קסון של השנה לדעתי.

  3. לוק וולטון נכנס לקטגוריה מבחינתי של אלווין ג'נטרי. תביא אותו כעוזר מאמן ותפציץ תביא אותו כמאמן ראשי וזה לא זה.
    בצד השני יש להם הרבה החלטות לקבל לגבי העתיד וההווה שהקבוצה ואני סומך עליהם שיעשו כל טעות אפשרית. מקווה שמי שירוויח מהטעויות שלהם לא יהיה אכזרי מדי…

  4. אחלה פוסט סתו, נהנתי לקרוא.
    הקינגס האכזבה הכי גדולה של העונה ללא ספק, הפיטורים של ייגר היו אחד המהלכים המטומטמים שראיתי (לא באופן, אבל די גבוה). מאמן שפיתח קבוצה צעירה והקנה לה שיטה שהתאימה לה פוטר בלי סיבה נראית לעין, ועכשיו הם משלמים על זה.

  5. ההתנהלות של הקינגס בשנים האחרונות מזכירה את זאת של הקליפרס בשנות ה-90, כאשר לא משנה מה הם עשו הם נידונו לכישלון.
    .
    אגב, יש מצב שהבחירה בביגלי תיזכר בראי ההיסטוריה כזהה לבחירה בדרקו מיליצ'יץ' (בעיקר בגלל ההצלחה של דונצ'יץ' ויאנג)

  6. אחלה פוסט, תודה רבה סתיו.
    .
    מועדון שהלך קצת לאיבוד. כ-gm שלהם בשבוע האחרון, מצאתי את עצמי משופע שחקנים שלא יעשו את ההבדל עבורי, שוחר בחירות לא כל כך חשוב מתי, אופרטוניסט דלה-שמאטע ("גורדון הייווארד?!? לקחתי!!!"), ושאר מאפיינים של בלבול אסטרטגי. לא בטוח שדיבאץ' במצב טוב משלי.

  7. פוסט מצויין שמזכיר לי למה אני כל כך אוהב לקרוא בהופס. זו עונה מבוזבזת. ישנם שתי קבוצות שיצא לי לראות השנה משחקים שלהם שמשחקות לא נכון ונראות לא מאומנות. אחת היא ניו אורלינס שם כל אחד עושה כמעט מה שהוא רוצה. אבל הכישרון מספיק גדול כדי לגרד ניצחונות. סקרמנטו היא השנייה. שם לא רק שאין טביעת אצבע של מאמן. השחקנים מפריעים אחד לשני כי כל אחד רוצה שם לשחק אחרת. חשוב לציין שהייתה להם ריצה טובה דווקא שפוקס ישב פצוע. באגלי נראה כמו בכייה לדורות. בעיקר בגלל הבריאות. הוא אתלט עליון אבל מפספס שנים קריטיות להתפתחות שקשה להשלים אחר כך.

  8. תודה סתו!!
    כל כך ציפיתי מהם לעונה טובה ואז הם התחילו ב5 הפסדים וכולנו נאנחנו וגילינו שהם מעפנים, שוב.
    לוק וולטון חייב ללכת לקחת קורס אצל פופ כעוזר מאמן. הוא ללא מספיק נסיון ורואים את זה בקבוצה. הוא קפץ מוקדם מידי למים העמוקים והוא טובע

  9. האכזבה היא למי שהיו ציפיות. עונה שעברה היריבות לא הכירו את החבר'ה אז פחות שמרו אותם, היה יותר מקל אז תפסו פה הייפ (זה מה שקורה גם עם נ"א אגב) אז השנה כבר למדו אותם, שומרים יותר הדוק. עונה הבאה מי ששחקן טוב באמת יבוא משופר יותר ומי שלא…
    המאמן גם קטסטרופה.הם שייכים לקטגוריית מנפחי הסטט ליריבות, 0 הגנה, ריצה לשום מקום. העתק הדבק של הפליקנס.
    עונה הבאה יהיו פה שיהמרו על נא טופ 5, אני בטוח ושוב אותו כשלון יהיה. מאמן פח, גארדים מאד חלשים (תגידו לגיטימי, סביר וכו', זה לא מספיק לקונטנדרית ואליפויות אם אין לך שחקן על ולציון יקח זמן להיות שחקן על. הוא עוד לא חווה שמירות רציניות שמתמקדות בעיקר בו ויתישו אותו בהגנה חכו..)
    ויש גם את שאלת הבריאות של ציון הצולע שהצליעה שלו נראית נורא.
    ונראה אם אינגראהם יפציץ עונה כזאת ליד ציון שירצה את ההובלה.
    אני כמו שנה שעברה לא חוזה עתיד ורוד ל-2 הקבוצות האלו
    אגב גם בממפיס למעט מוראנט שיהיה מפלצת וגארד טופ 3 בעשור הקרוב אין משהו מיוחד. הם כרגע נישאים על ההייפ ועל זה שהיריבות נותנות להם כבוד של ילדים, בעונה הבאה כבר ילמדו אותם טוב ואני חוזה מקרה זהה לקינגס העונה. JJJ וברוקס עם כל הכבוד לא נראים משהו ייחודי שזה מה שלוקח אותך לשלבים המכריעים לקונטנדרית ולאליפויות. קבוצת סיבוב 2 כמו בימי גאסול קונלי הם יוכלו להיות שאחרות יחלשו בהמשך אבל גם זה לא נראה לי יקרה בזמן הקרוב

  10. התקווה של הקינגס של פוקס ובאגלי, ולצערם, האחרון כל הזמן פצוע. לשני אלה יש את הפוטנציאל והכישרון לקחת אותם רחוק, ומסביב להם צריך לבנות קבוצה.
    בארנס זה נחמד, אבל החוזה שלו גדול מדי, כנ"ל לגבי הילד. הילד הפתיע שנה שעברה, אבל מדובר בשוטר נחמד שהתפקיד שלו צריך להיות שחקן שישי או ליד PG דומיננטי, מה שפוקס עדיין לא למרות הכישרון.
    לקינגס ישנה עכשיו בעיה מה עושים עם בוגדנוביץ'. רק הפוטנציאל שלו יביא לו חוזה גדול שהקינגס לא יכולים להרשות לעצמם לשלם. בנוסף דיבאץ' החליט להביא תא בלייצה (שהיה בכלל על המטוס לאירופה) על העמדה של באגלי בעוד מהלך תמוה.

  11. תודה על הפוסט
    במערב יש המון פוטנציאל, על הנייר בשנה הבאה אין ממש קבוצה חלשה, כמו ה 5 החלשות במזרח.
    ומעבר לזה הפוטנציאל של קבוצה צעירה הייתי מזכיר קודם כל את הסאנס:
    בוקר נראה רציני, משתפר כל שנה, הוא כבר עכשיו שחקן מצוין, עוד מדרגה אחת הוא כבר יהיה גארד מוביל בליגה
    אייטון, יש פוטנציאל
    אוברה, בריגד'ס קמרון, שחקנים טובים וצעירים יכולים להשתפר עוד
    ויש סביבם עוד עזרה, רק צריך מערכת טובה שתיקח את זה קדימה

  12. פוסט נהדר סתיו, הקינגס באמת אחת האכזבות הגדולות העונה ורוב החיצים צריכים להיות מופנים לוולטון.
    לגבי פוקס – קצת יותר משנה אחורה, בערך חודש לתוך העונה שעברה, אני וחבר צוות לשעבר התערבנו עם חבר צוות נוסף לגבי טענתו שפוקס יהיה אולסטאר תוך שנתיים/שלוש. בזמנו, זה היה נשמע מופרך אבל ככל שהעונה התקדמה והשיפור במשחק התחושה היתה שאנחנו הולכים להפסיד בהתערבות. כשלקחנו בחשבון את הגיל של הגארדים המובילים במערב (סטף, ראסל, הארדן, לילארד) פתאום פוקס אולסטאר נראה כמו הימור לא רע בכלל. שנה עברה וכל כך הרבה השתנה..

  13. פוסט מצוין וכל כך נכון!
    בתור אחד שהאמין בהם ביומן פתיחת העונה, האכזבה מהם קשה כפליים. באגלי הולך והופך לבובת חרסינה מול עינינו. פוקס דווקא בסדר בהתחשב בנסיבות. הילד ירד ביעילות בין השאר כי מתמקדים בו בהיעדרו של באגלי. כל זה נסלח מבחינתי.
    מה שלא נסלח זו ההחתמה המטומטמת של בארנס וגם זו של אריזה. הקינגס יכלו להיראות אחרת לגמרי בלי שתי ההחתמות הללו ועם כוכב נוסף בקיץ 2020 יכלו להמשיך את מגמת השיפור. זה כבר לא יקרה לצערי. ספר השיאים של גינס מחפש שיאנית חדשה ברצף אי הופעות בפלייאוף. הקינגס בהחלט בכיוון הנכון..

  14. you are absolutely right,
    A lot of us believed that with young and ambitious coach this team could take off this season.
    It felt like hield is gonna be the next klay thompson and fox is on his way to complete the next big young dual.
    i guess we will have to wait a little bit more
    BTW i feel like barns is overrated and the kings should have sing Melo when they had the chance.
    maybe they could trade for jabari parker (with all the risk coming with a move like this)
    or maybe a nice package that would bring Beal to California's capital.

  15. ספוט און לגבי וולטון (שבאמת נראה טוב, מה גם שהוא היה שחקן אינטליגנטי כזה יחסית גם אם מוגבל בטירוף*). התחושה שלי היא שהוא קרוב לסיים את קריירת האימון שלו בגיל מאד צעיר.
    מה שכן, אני הרבה יותר אוהב את הילד משאתה אוהב אותו. בעיניי הוא ופוקס הם צמד גארדים אדיר. אבל הם צריכים שיטה אחרת מאד מזו שוולטון מנחיל. להילד בכל מקרה, יש את מה שהוא מצרך חשוב מאד בכדורסל, מה לעשות – היכולת להכניס את העור לחישוק.

  16. בארנס הוא שחקן מיותר, חי על ההייפ כבר שנתיים ומקבל חוזים בגלל GM עצלנים, הייתי לוקח את טוריאן פרינס לפניו כל יום והוא מקבל בערך חצי. אבל באדי הילד? החוזה של באדי הילד בכלל לא מופרך יחסית לשנה הקודמת שלו, בקונסטלציה מסויימת אפשר לראות אותו כמו בראדלי ביל בחצי מחיר. לדעתי שינוי שיטת המשחק פגעה בו והוא יכול להיות הרבה יותר טוב. חוצמזה שאתה מדבר על שחקן שבשנה הכי "רעה" שלו (בינתיים) מהשלוש קולע יותר מ-3 שלשות למשחק ב 37.6%.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט