דיווח מהמגרש: שינויי כיוון – יוטה נכנעת לעוד ערב מופלא של לילארד /ראובן בראל

לא תכננתי ללכת למשחק…

בביקור האחרון שלי בישראל, לפני כחודש חברים שאלו אותי- איך אתה לא הולך למשחק כל שבוע ? אתה חיי את החלום של כל אוהד NBA ולא מוצא זמן ללכת למשחקים ?

התשובות שלי נעו בין שינוי בסדרי עדיפויות – תפקיד חדש ותובעני בעבודה ותוכנית אימונים לטריאתלון. לבין תחושת מיצוי, וגם אכזבה מהיכולת החלשה של הבלייזרס. ביום ראשון שעבר, אחרי התחושות הראשוניות על כך שהידיעה לא יכולה להיות אמיתית ויחד עם העצב שהגיע עם ההפנמה שזה באמת קרה, עלה בי גם הרצון לקחת שוב חלק קטן במשחק שכולנו כל כך אוהבים.

הרבה מילים נכתבו על קובי בראיינט בשבוע האחרון, רבים כתבו עליו כדמות שגרמה להם להתאהב במשחק. אני מאמין שלגיל יש השפעה על מידת אהדה לספורטאים – הכוכבים שנחשפת אליהם כילד והציתו את ניצוץ האהבה למשחק נמצאים בדרגה משלהם, ואלו שצעירים ממך מוערכים. לאלו שבגיל מקביל לשלך יש מעמד מיוחד, קובי היה כזה ונהרג ביום שבו "חגגתי" 40. כהורה שלא יכול לשאת את המחשבה שמשהו רע יקרה לילדיו , החלק הכי קשה באסון הזה היה מותן של הילדות.

אנפרני סיימונס – עם מחווה לקובי

במעבר חד למשחק, התמקדתי בשתי נקודות .

האם יוטה IS FOR REAL ?

הבלייזרס יכולים לתפוס את המקום השמיני במערב ?

נתחיל בשאלה השנייה כי התשובה אליה הרבה יותר פשוטה – כן. במיוחד עם הכושר הנוכחי של לילארד שאין מספיק סופרלטיבים לתאר את מה שהוא מציג על הפרקט בשבועיים האחרונים. זכיתי לראות הרבה הצגות של לילארד, אתמול כולם באולם הבינו שהם חוזים במשהו מיוחד.

CJ מנצח על קריאות ה MVP אחרי הנקודה ה 49 של לילארד

גם מעבר לכושר הפסיכי של לילארד יש לבלייזרס סיבות לאופטימיות. ההגעה של אריזה נראית חיובית ולראשונה מזה שנים יש לבלייזרס יחד עם מלו (שזוכה לאהבה ועידוד לא פוסקים מהקהל) שני פוורדים שחושבים התקפה ומסוגלים לספק נקודות.

טרבור אריזה – נותן לבלייזרס אופציות בהתקפה, בעיקר במשחק הריצה

וויטסייד מעבר למספרים המצויינים, מראה אכפתיות. אתמול הצליח לנטרל את האולסטאר הטרי, רודי גובר ונלחם על כל כדור כולל צלילה לפארקט ב +10.

וויטסייד מזנק מול קונלי – חשבון הטוויטר של הטרייל בלייזרס https://twitter.com/trailblazers

גם הפצועים הרבים מראים סימנים חיוביים. קולינס זורק ללא הפרעה, נורקיץ כבר חזר לאימוני 5X5 ועצר קצת בגלל מתיחה בשוק. חזרה שלהם בחודשים הקרובים תספק עומק שיכול להיות מכריע במאבק על המקום השמיני. לבלייזרס ולגריזליס מצפים 3 מפגשים עד לסיום העונה – יהיה מעניין.

זאק קולינס אחרי החימום

ניל אוליישי, המנג'ר של הבלייזרס עומד בפני התלבטות לא פשוטה. לראשונה העונה הבלייזרס נראים טוב. האם לתת לקבוצה לרוץ או לנצל את החלון לטריידים שינסו לשפר את מצב הקבוצה בעתיד הקרוב והרחוק ? בפתיחת העונה רבים הימרו שוויטסייד לא יסיים את העונה כבלייזר, היום כבר נשמעים רינונים אחרים. אני מאמין שלא יהיו טריידים משמעותיים עד ליום חמישי.

ולשאלה הראשונה, האם יוטה מסוגלת ליותר מחצי גמר מערב – כאן התשובה יותר קשה, על פי המשחק אתמול – התשובה היא לא. הנה הסיבות העיקריות:

דונבון מיטצ'ל לא מספיק יציב כרגע כדי להיות ה GO TO GUY של הג'אז. הלילה הוא ניפק משחק טוב אבל בדקות הריצה של הבלייזרס בסיום הרבעים 1 ו 2 הוא לא הצליח (למרות שניסה) לייצר סל שיעצור את השטף שבסופו של דבר הוביל להפסד.

מיצ'ל צופה בכוכב האמיתי של מחזור הדראפט שלו על המסך הענק באולם

הגנה – הג'אז במקום ה 10 בדירוג הגנתי אך ברצף ההפסדים הנוכחי הם מתדרדרים למקום הלפני אחרון בליגה. אתמול בלטו במיוחד הבעיתיות של גובר ביציאה לפיק אנד רול שנוצלה על ידי הבלייזרס להכנסת כדורים לצבע או לא הצליחה לעצור את הקליעה מבחוץ של לילארד (כנ"ל מול גורדון ודרוזן בהפסדים מול הטקסניות).

יעילות בהתקפה – הג'אז כמו הבלייזרס הם בין הקבוצות עם כמות האסיסטים הנמוכה בליגה. פועל יוצא מזה הוא כמות הזריקות הנמוכה של גובר ובוגדנוביץ. אפשר להתווכח על היעילות של מיצ'ל אבל מציאת דרכים לספק יותר כדורים לבוגדנוביץ וגובר במיוחד על פני קונלי (שאתמול קלע בצורה טובה מחוץ לקשת) צריכה להיות בראש מעייני קווין סניידר.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. וולקאם בק!!!
    אני שמח שתפשת עוד משחק על הכיפאק. כשראיתי מה שלילארד עשה ללייקרס, אני כבר לא מתפלא על מאומה שהוא עושה. הוא בפרוש אנדרייטד. אחג הגארדים הטובים ב-NBA, אם לא הטוב ביותר. לא ראיתי את המשחק נגד יוטה כי התרכזתי במשחק אחר אבל הפוסט שלך החליף מצויין את החווייה של לראות את המשחק בטיווי.
    תוד ה ראובן, ותודה על העזרה שלך כל שבת!

  2. רובן ידידי. תודה על הטור.טרי סטטוס בלע גלולת שכל להפסיק להעלות את … הניסוי בבעלי חיים או הדקות שאנפרוני סיימונס, והשחקן הגרוע הליגה סופר מריו אופסנו. שחקן ההגנה המזהיר הוחלף באריזה. והחמישייה משחקת את כל המשחק . זה אמור להספיק למקום שמיני עם קרב מכות ביננו לבין הספרס.

    1. הזוניה סיפור לא ברור, נראה שהוא לא מסוגל לשים סל.
      אתמול רגע השיא שלו היה עשהוא ירד למצב 2 כשג׳ו אינגלס עלה לחימום – כנראה תזכורת לימים המשותפים שלהם בברצלונה.

  3. אשריך שיצא לך לתפוס בלייב את לילארד. זה אחד הדברים הנהדרים בספורט, לראות שחקן טוב כזה, רוכב על גל שכזה.
    לראות את זה בלייב, עם כל האנרגיות שכל סל נוסף מוציא מהקהל? זו בכלל חוויה.
    .
    תודה, ראובן.

  4. אתה זוכה בחגיגה אמיתית. מציע לך לא להחמיץ עוד משחקים בתקופה הקרובה. אריזה לדעתי היה בדיוק מה שחסר, כי בנוסף לקליעה קטלנית יש לו הגנה, וזה כנראה גם חשוב….אני מבסוט לראות את אריזה ומלו נקבלים כזה מקום ומחזירים תרומה מעולה.
    תודה רבה על הסיקןר!

  5. איזה כיף!! לילארד בעיני הוא שחקן שאסור להחמיץ. ואם יש לי הזדמנות ללכת למשחק NBA שיהיה לי משמעותי זה פורטלנד בגלל שלילארד העונה נותן עונה משוגעת בכל קנה מידה אפשרי!
    תודה ראובן. ומזל טוב על יום ההולדת!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט