פריוויו למשחקי יום ראשון – משחק מוקדם / עמיחי קטן

ארבעה משחקים בסך הכל ישוחקו הערב, כולם בשעות נוחות עבור הישראלים, שהן שעות הצהריים המוקדמות בארה"ב, ואפילו חלק בשעות הבוקר באיזורים מסוימים של הליגה. הסיבה לשעות המוקדמות היא כמובן משחק הסופרבול שיתפוס את כל שעות הפריים-טיים ברחבי ארצו של הדוד סם. סביר להניח שגם חלק מגולשי האתר יעדיפו להתמקד דווקא בפוטבול הערב, אבל אנחנו כאן בענייני כדורסל, ולכן נדבר בעיקר על הכדורסל.

19:30 דטרויט פיסטונס (17- 33) – דנבר נאגטס (34- 15):

דטרויט היא קבוצה למכירה נכון לעכשיו. על הנכונות של הפיסטונס להעביר את דראמונד בטרייד אנחנו יודעים, והרצון לבנות מחדש, יחד עם הצורך הזה, גם הוא מוכר, ונראה שאין מנוס לדטרויט אלא לנסות לצאת מהבינוניות ולחתור כלפי מטה כרגע. השחקן הכי טוב בקבוצה כרגע הוא דרק רוז, שעומד כרגע על 14 משחקים רצופים עם 20 נקודות או יותר, אבל הקבוצה הרעה שלידו עשתה מזה רק 5 ניצחונות. כל זה עוד בלי להזכיר את בלייק גריפין שהיה מצוין בעונה שעברה, אבל העונה הנוכחית מתחלקת מבחינתו בין פציעות להחטאות, ולא ברור מה יש לו יותר.

אצל דנבר המצב הוא כמובן הפוך. גם הם יכולים להפגין התעניינות בשוק הטריידים, אבל אצלם זה יהיה מתוך עמדה חזקה של קבוצה במצב טוב שמחפשת את האפשרות להתחזק עוד טיפה, או להביא כוכב נוסף. סימן הדאגה העיקרי כרגע בדנבר הוא נושא הפציעות, כאשר הערב ייעדרו מארי, מילסאפ ופורטר ג'וניור, מה שאולי יתן לדטרויט סיכוי למשחק הזה. דנבר נמצאים כרגע במאבק צמוד עם הקליפרס על המקום השני במערב, ועבור קבוצה ביתית כמו דנבר יכולה להיות לעניין הזה משמעות.

המפתח של המשחק הזה הוא המאבק בין דראמונד ובין יוקיץ' בקו הקדמי. סגנון המשחק של שניהם מקשה אחד על השני להתמודד הגנתית, ומי שיקבל יותר עזרה יזכה ביתרון משמעותי.

רמת עניין של משחק: C+ – דנבר היא קבוצה מאוד מעניינת ורוב האוהדים מצפים לעוד הופעות טובות של דרק רוז.

הימור: התחשק לי לשים פה הפתעה, אבל דנבר ניצחו במילווקי והראו לי שזה לא כדאי. דנבר ב-8.

21:00 יוסטון רוקטס (30- 18) – ניו-אורלינס פליקנס (20- 29):

רבים כבר עסקו בחודש ינואר המצוין של ראסל ווסטברוק לעומת זה המאכזב של הארדן, ולכן אני לא אכתוב על זה הרבה, ורק אביא ממוצעים של שניהם מרצף המשחקים עליו מדובר. הארדן עם 25.8 נקודות, 7.4 ריבאונדים ו-5.7 אסיסטים ב-25.7% לשלוש ו-41.5% אפקטיבי. ווסטברוק עם 33.8 נקודות, 8.4 ריבאונדים ו-8.6 אסיסטים ב-22.7% לשלוש ו-54.1% אפקטיבי. ניתן לראות שווסטברוק יעיל יותר בתקופה הנתונה בתוך הקשת. כדאי גם לציין את אריק גורדון שניצל משחק אחד בו נעדרו שני הגראדים (גארדים של הטילים) כדאי לירות 50 נקודות בעצמו.

הפליקנס מתמקדים כרגע בדבר אחד – זאיון וויליאמסון. הבחירה הראשונה בדראפט חזר סוף סוף מהפציעה שלו ובינתיים הוא עומד בציפיות שהיו ממנו ומתליח לקלוע הרבה ובאחוזים די טובים בדקות יחסית מועטות. רבות דובר על הבסיס הצעיר שבונים בניו-אורלינס, ואם זאיון ימשיך להישאר בריא וביכולת הזאת מצבם יהיה טוב מאוד בעתיד הקרוב.

המפתח של המשחק הזה יהיה ההגנה על הארדן. הפליקנס הם יריבים מצוינים כדי להחזיר את הארדן לעניינים, אבל אולי הם יצליחו ליישם את מה שכל הליגה כבר לומדת ומתחילה ליישם בכל הנוגע להתמודדות עם הארדן. אם הם יצליחו עוד יהיה מעניין…

רמת עניין של משחק: B+ – הרבה עיניים מופנות כרגע אל זאיון, באופן חיובי, ואל הארדן, באופן שלילי, ויהיה מעניין לראות משחק בו משתתפים השניים.

הימור: פה אפשר לראות הפתעה, וזה מה שבא לי להמר. הפליקנס ב-6.

21:00 מילווקי באקס (41- 7) – פיניקס סאנס (20- 28):

לא יוצא לי לומר זאת הרבה – הבאקס מגיעים אחרי הפסד, ועוד ביתי. כשהיריבה היא דנבר, ובמצב הנתון שהמטרה של מילווקי היא להריץ עכשיו חודשיים וחצי קדימה, זה גם די מתבקש שבזמן מסוים יהיו הפסדים. על שניים רצופים יהיה קשה להמר, במיוחד ששניהם בבית.

פיניקס עדיין לא מוותרים על המאבק על הפלייאוף. הם אמנם במרחק 3.5 משחקים מהמקום השמיני, וביניהם עומדות ממפיס המפתיעה, סאן-אנטוניו המנוסה ופורטלנד טרייל-לילארדס, אבל גם פיניקס הם לא קוטלי קנים השנה, בניגוד לשנים קודמות. בוקר הוא המועמד המוביל שלא נכנס לאולסטאר ואצל סקוררים כמוהו זה יכול לצאת עם משחק של 50 נקודות או משהו בסגנון, אבל סביר שגם זה לא יספיק נגד היריבה שממול.

המפתח של המשחק הזה הוא בהגנה של פיניקס על השלשות. יאניס משתדל שלא לעבוד יותר מדי דקות במהלך העונה הסדירה, ומטיל את עיקר העבודה על הקלעים המתחלפים שמפגיזים מבחוץ בתורות. אם פיניקס יעצרו את זה הם יאלצו את יאניס לעבוד קשה ויוכלו לכפות משחק צמוד, שם הכל יכול להיות.

רמת עניין של משחק: B- – משחק עם פוטנציאל, אבל יש סיכוי יותר מסביר שמילווקי יסגרו עניין במהרה.

הימור: קשה לראות כאן הפתעה, בעיקר אחרי ההפסד של מילווקי לדנבר. מילווקי ב-14.

22:00 טורונטו ראפטורס (35- 14) – שיקגו בולס (19- 32):

את העונה שעברה, עונת האליפות, סיימו טורונטו עם 58 ניצחונות והמקום השני במזרח. בעונה הנוכחית, נכון לעכשיו, טורונטו בקצב של 58 ניצחונות, ולפי התחזית של 538 הם צפויים לסיים במקום השני במזרח, שוב מאחורי מילווקי של יאניס שכנראה יזכה בתואר ה-MVP שוב. טורונטו לא מסומנים כמועמדים לאליפות, אבל אם הטראומות של השנים הקודמות כבר מאחורי לאורי וחבריו, אסור להתעלם מהאלופים המכהנים גם במאבק הקרוב, למרות שכרגע זה לא התרחיש הכי סביר.

קבוצה נוספת שאי אפשר להספיד, אם כי בעניין אחר לגמרי, היא שיקגו בולס במאבק על הכרטיסים האחרונים בפלייאוף המזרחי. נחזור לתחזיות של 538 שמעניקות לשוורים השבורים 12% לעלות לפלייאוף, שזה לא הרבה, אבל מדובר במקום ה-9 במזרח. קריסה אפשרית של אורלנדו או ברוקלין, או ריצה פתאומית של הבולס, או כל תרחיש אחר שתמציאו, יכולים להעלות את הסיכוי למהלך כזה. אל תבנו על זה, אבל אם זה יקרה, אני אוכל להגיב בבלוג החי "אמרתי לכם".

המפתח של המשחק הזה נמצא אצל זאק לאבין וההגנה של טורונטו שתנסה להתמודד איתו. לראשונה בקריירה לאבין נמצא ברצף משמעותי של משחקי 20 נקודות, והוא עומד על 17 כאלה. ההגנה הכי טובה בליגה נגד מספרים אישיים כאלה היא זו של טורונטו. המנצח במאבק הזה יזכה ביתרון משמעותי במשחק כולו.

רמת עניין של משחק: C+ – משחק שלא סומן ביומן של אף אחד, אבל מדובר עדיין באפשרות די טובה למי שרוצה לצפות ב-NBA אחרי השעה 23:30, או מי שחייב קצת NBA לפני הסופרבול.

הימור: אם תהיה הארכה הרייטינג ירד באופן משמעותי, אז הקנדים ידאגו שלא נגיע לשם, אבל יהיה צמוד. טורונטו ב-4.

ולסיום – החידה השבועית, והפעם מענייני דיומא – קובי ברייאנט והסופרבול. קובי היה אוהד ידוע של קבוצת הפילדלפיה איגלס, שזכתה בסופרבול לפני שנתיים. באותו משחק היה מהלך אחד מיוחד של האיגלס שזכה גם להיכלל בטופ 10 של מהלכי כל הזמנים בדירוג ה-100 של ה-NFL. על איזה מהלך מדובר ומה היה שם?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 197 תגובות

  1. המפתח של המשחק הזה יהיה ההגנה על הארדן.-חיים אחדש לך, לא יהיה שום הגנה על אף אחד היום. יהיה ראן אנד גאן מטורף בו כולם ינפחו סטט. יוסטון ישחקו עם טאקר כסנטר עם הרכב גמדים, ציון ואינגראהם יטחנו. מהצד השני הארדן וראס ינגבו גם. יהיה צמוד, בלאגן, הרבה ניפוח.

    145-143 לטילים

  2. דטרויט העבירה בזמנו את גרג מונרו בטרייד למרות מספרים מצויינים בחמישייה
    עכשיו דריימונד הבא בתור
    השאלה אם זה המהלך המתבקש או שוב צעד נואש לצאת מהבינוניות?

    חוץ מזה מי בעד אנתוני דיוויס לאם.וי.פי השנה?

    1. הסאנס במצוקת גבוהים כשחוץ מאייטון רק דיאלו מאחוריו. מה שאומר שאנחנו תלויים ביד של בוקר ואוברה מבחוץ.

            1. לפחות הוא לא כמו כריס פול – בחורה המכונה ציפי.

  3. פריוויו מעולה חיים.
    אחד הימים הכי שווים לחובבי הליגה בארץ עם משחקים בשעות מושלמות. רק למה לתקוע מבחן בדיני ראיות למחר?!
    על הסופרבול כבר ויתרתי לצערי הרב ואנסה להשלים אותו טבולה רסה מחר בצהריים. מקווה שאצליח להתרכז וללמוד ולא לגלוש לליג פאס כי אם כן אני בצרות…

    המאבק על המקום השמיני במערב ממש מבאס אותי – כל הקבוצות שם, חוץ מהספרס, כל כך סימפטיות שבא לי שכולן שם יעלו. מוראנט וטריפל ג'יי, דמיאן המדהים, בוקר ואיטון החביבים, זאיון ואינגרם והחבורה המלהיבה של הפליקנס. הייתי מת לראות את הרוקטס מתרסקים וגמרים בחוץ אבל זה לא ריאלי.
    ורק לראות מה קורה בקונפרנס השני עם אורלנדו והנטס ושיקגו ושארלוט ולחשוב ששתיים מהם ייכנסו..

    1. כשאני חושב על זה הטורניר כניסה לפליאוף שמתכננים בין קבוצות 7-10 (שלדעתי עדיף כבר להרחיב ל6-11) צריך להיות מעורבב בין המזרח למערב וככה ייתכן מצב שכל הקבוצות שציינת היו נכנסות על חשבון הקבוצות מהמזרח

      1. הייתי שמח לשכוח גם את שארלוט… זה נבלה וזה טרפה. זה לא משנה את העובדה ששוב קבוצת פלייאוף מזרחית כנראה תסיים את העונה עם פחות מ-40 ניצחונות. עם כל החיבה לברדלי ביל, זאת לא קבוצה שאמורה להמשיך לפוסט סיזן.

  4. שיר הלילה LOVE WILL TEAR US APART
    של JOY DIVISION
    אחת מהלהקות הטובות של סוף שנות השבעים ותחילת השמונים לפני שהסולן התאבד.
    When routine bites hard
    And ambitions are low
    And resentment rides high
    But emotions won't grow
    And we're changing our ways
    Taking different roads
    Love, love will tear us apart again
    Love, love will tear us apart again
    Why is the bedroom so cold?
    Turned away on your side
    Is my timing that flawed?
    Our respect run so dry?
    Yet there's still this appeal
    That we've kept through our lives
    But love, love will tear us apart again
    Love, love will tear us apart again
    Do you cry out in your sleep?
    All my failings exposed
    Gets a taste in my mouth
    As desperation takes hold
    And it's something so good
    Just can't function no more?
    Love, love will tear us apart again
    Love, love will tear us apart again
    Love, love will tear us apart again
    Love, love will tear up apart again

      1. איך פספסת את זההה. תקשיב חובה לראות 20 שניות לביום הרבע כדור של ראס הוא מקפיץ מקפיץ ואז שנייה לסיום מוסר מהשלשה לאחורה לחצי שלו לאף אחד חחחח

          1. הבעיה של הבולס שונה. מקומות 7-8 במזרח גרועים אבל גם היא. אצל נ"א זה בדיוק הפוך. ועדיין, עם זיון יש להם את הסגל הכי טוב מה 5 לדעתי

            1. אל תסתנוור מיוסטון. הם קבוצת אוויר הגנתי אל תשליך ממה שאתה רואה היום לגבי השאר.

  5. טוב אני מתחיל להשתכנע שאינגראהם שחקן טוב. אם הוא וציון סגורים. יש בעיית גארדים לנא לונזו והולידיי לא מספיק טובים לרמות הגבוהות לעונות הבאות.
    דיאנגלו ראסל יכול מאד להתאים ליד אינגראהם וציון. הגנה לא תהיה אבל התקפה כן 😎. במקומם הייתי מחתים גם את קראודר.
    הולידיי ולונזו על דיאנגלו 😊

  6. היי מסתבר שיש קבוצות שעושות דאבל אפ ברגעים חשובים מדי פעם על כוכב הקבוצה השנייה …שמעון התגובה נכתבת תוך כדי הזכרות בך מהסדרה טורנטו-פילי עונה שעברה

  7. טרנס דיוויס. לא נבחר בדראפט, מה שלא מפריע לו לקלוע 7.2 ב 16.6 דקות עם 1.3 שלשות בכמעט 40%. החוליה האחרונה בפס הסקאוטינג הגאוני של הרפטורס

  8. As trade deadline looms on Thursday, Houston is engaged with several Eastern Conference teams — including Atlanta — on C Clint Capela, league sources tell ESPN. There are a few multi-team trade scenarios in play.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט