פנייה לגולשים, עם "משחקי יום א' ו-ב' ב-NFL" / מנחם לס

תגיד להם, מומי החציל, את הדוק עשו ביד? תגיד להם ככה שגם הם יידעו. חג סוכות יעני. "בנ ישראל…לך בנה לך סוכה ציווה אלוקים" או משהו כזה. אז בחוץ יש לי כזאת טראסה שם אני יושב על הכסא נוח כל בוקר שעה, מסתכל על ה-9 עיזים ועיזות שלי ומנקה ת'ראש. אז אתמול הלכתי לאסוף כמה ענפים, שמתי על 'הגג' (שהוא שני קרשים 4" על 4" שמחזיקים רשת נגד יתושים) וקרמבה מאם הקרמביות יש לי אחלה סוכה. אז אני יושב, מסתכל על העיזות, וחושב במה אני יכול לענג היום את בני הישראלים, האמריקאים, והאוסטראליים. רק באירופה אין אף ישראלי שכותב.

זהו. באה לי מחשבה. למה לא לכתוב על גרג אודן? על מי אכתוב, על דווייט האוארד שאמר לפני כמה זמן שהעונה בלייקרס היתה עונה של עינויים, ייסורים, דכאון, סיגוף, ודאבה. עונה של אוון, דכוי, הינזרות, הסתגפות, הרעבה, התייסרות, והתענות. עונה של התפוררות, כאב, לחץ, מכאוב, צום, רציצה, שבירה, ותוגה?

אז אם בא לכם לקרוא על מה חשבתי, הנה המחשבות שלי על הבוקר עם כוס קפה קובני, ופנורמה של אחו עם תשע עיזים ועיזות, אבל קודם בואו נקרא באינגליש את ההצהרה של פט ריילי, החכם באדם, כשהוא החתים את אודן:

After many months of discussion, evaluations and speaking with Greg, we felt it was the perfect time for him to make his comeback and re-enter theNBA with the Miami Heat. It’s a great challenge for him. We know all about his past injuries, but we feel that there is a huge upside and the possibility of him helping us. We will continue his program and then we will tackle basketball issues after that.

אז הנה מה חשבתי. מה הן האפשרויות עם הענק המפלצתי הזה, 2.15 מ' (1'7) של 135 ק"ג שרירים (הוא הוריד 8 ק"ג לאחרונה)?

נניח שהוא לא ישחק בכלל בגלל פציעותיו.

אז מה קרה? אדי קרי בא והלך ותרם בדרך 0.0003 נק' למשחק. אז מה? לא לקחנו אליפות? האם בכימיה שלנו משהו התקלקל? אותו דבר עם אודן. אז הלכו למייק אריסון מיליון דולאר. זה הכל הוצאות למס הכנסה, ובכלל יש לו בערך 7,500 מיליונים כאלה בבנק. זה גרעין עפולה אחד עבורו. ובינתיים? בינתיים כל אוהדי הספארס, הבולס, הנטס, והת'אנדר רועדים מפחד 'מה יהיה עם אודן יהיה קנון?', וזה מוריד להם חודש ימים מחייהם בגלל לחץ הדם. הייתי מעדיף להוריד להם שנה, אבל מה לעשות וגרג אודן הוא לא שקיל במיטבו? הוא יכול להתקרב לשקיל (הנה הורדתי להם עוד שבוע מחייהם בגלל לחץ הדם), אבל אני מודה שהוא לא שקיל. ואם הוא לא ישחק יש ברוך השם את כריס אנדרסן, כריס בוש, ויש SMALL BALL. ישחק או לא ישחק – הוא כבר הביא פרסומת, דיו בעתונים, ועשה את שלו.

 

נניח שהוא יחזור לשחק אבל ה-SETBACK יחזרו.

פורטלנד בחרו בו בחירה ראשונה ב-2007. הוא לא שיחק את כל העונה אבל חזר ביונה אחרי לשחק 61 משחקים בהם הבלייזרס היתה 20-41. הוא שיחק 22 דקות למשחק, קלע 8.9 נק' עם 7.0 ריב' ו-1.4 חסימות ב-22 דקות משחק. אז נניח שהוא לא משחק העונה אותה מיאמי לוקחים בכל מקרה, וחוזר רק ב-2014-15. אם הבלייזרס היו איתו 20-41 ב-61 משחקים ב-22 דקות משחק שנה אחת אחרי ה-SETBACK, מיאמי יהיו איתו 6-55 ב-61 משחקים והוא יהיה 12 נק', 9 ריב', ו-2 חסימות ב-24 דקות למשחק. כל שנה של 'סטבק' תהיה עוד שנה להביא אליפות בלעדיו עם ציפייה "לעונה הבאה". ב-NBA אין דבר מעודד יותר מצפייה, ועם סט-בקים של אודן, תהיינה רק ציפיות מלבבות ומלאות תקווה לעתיד אפילו טוב יותר מדנת אליפות. מה יכול להיות יותר טוב משנת אליפות? נסו אליפות עם פו-פו-פו אנד פו, או אליפות אחרי עונה של 2-80!

נניח שמיאמי משתמשים בו רק פה ושם, העיקר להכינו לפלייאוף.

אני בטוח שהראש של הגאון אריק ספואלטרה כבר עובד נון-סטופ: "למה שנעביד את גרג אודן בפרך נגד סנטרים מצחיקים כמו כריס קיימן מהלייקרס או אקפ אודו מהבאקס? אני אשמור אותו לעשרים דקות כשומר על גרג מונרו או רוי היברט שילמד, יתכונן, ויהיה מוכן להשחיז אותם בפלייאוף כשהם כבר עייפים ורצוצים, והוא צעיר, טרי, בריא ומוכן לטרוף!". כל הכבוד אריק! גנבת לי את המחשבות!

 נניח שמיאמי משתמשים בו כתורם חשוב משך כל העונה.

דברתי על 46 דקות למשחק? לא דברתי. אני מדבר על שחקן רוטציה קבוע של 20 דקות למשחק כמחליף לכריס בוש או כריס אנדרסון. הוא לא עולה בחמישייה; הוא רק יושב מחכה כשיש לו 8-9 דקות ברבע הראשון ללמוד את הסנטר שעוד מעט ישמור עליו. הוא נכנס לפני סיום הרבע ונשאר לרבע השני – 8-9 דקות ס"ה. אבל אם הוא נותן 8 נק' ו-6- ריבאונדים, אריק יודע שיש לפצות אותו במחצית השנייה בה הוא מקבל 12 – 14 דקות. הוא מתרגל יותר ויותר לשחק קבוע והוא מתרגל יותר ויותר לשמור – ולחסל – כל סנטר יריב בליגה, תוך שהוא מסיים משחק של 24  דק' עם 18 נק' ו-11 ריב'. הוא נשאר טרי, משפר את הכושר הגופני, משפר את משחק ההתקפה שלו ממשחק למשחק,ומתקדם בצעדי ענק לקראת התפקיד שייעד אותו אלוהים – להיות הסנטר הטוב ביותר בליגה.

נניח שמיאמי מעלים אותו בחמישייה והוא הופך לאחד מכוכבי הקבוצה.

נניח שהיום, בשעה שאנחנו אוכלים תמרים ותאנים בסוכה, ושותים קצת בורבון עם ג'ינג' אייל, אודן משתפר כל כך באימוני הקיץ שהוא הופך את כריס אנדרסון לנושא כליו? רבותי המלומדים, שמעו קולי מסוכה זו:

אפשר לסגור ולנעול את הליגה עד 2016 (לפחות).

הוא הופך לכנסט הפותח של מיאמי עם מריו צ'אלמרס בפוינט, דוויין ווייד (הבריא לחלוטין) בשוטינג, לברון בסמול, כריס בוש בפאור, ואודן בסנטר. על הספסל מחכים נוריס קול להחליף את צ'אלמרס,  ריי אלן להחליף את דוויין, מייק ביזלי להחליף את לברון, רשאד לואיס להחליף את בוש, וכריס אנדרסון להחליף את אודן.

ואת שיין בטייה אפילו לא הזכרתי עדיין!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. יוזמה מבורכת ביותר.
    ראיתי היום בשידור חוזר מזורז בפוקס את הפטריוטס מנצחים את הבילס..
    אני חושב שכל עוד ערוצי (ועריצי) הספורט לא יראו בשעות נורמליות שידורים מזורזים שכאלו, הפוטבול לא יצליח לתפוס ממש בארץ.
    (למי שלא יודע, בשידורים מזורזים פשוט מראים רק את רגעי האקשן ללא ההמתנות שביניהם…).

  2. דוקטור , מומי כבר לא בקטע של פוטבול
    מאז שאין קבוצה בלוס אנג׳לס

    מומי אוהב את כל מה שהדוקטור כותב , אפילו יכתוב על בדמיגטון
    יש מצב לשים כמה לירות על הליין ? יש לך איזה בוקי שם בגרינוויל

    מומי חגג את סיום הצום עם מלבי אסלי שהכינה אחותי
    שווה לצום יומיים בשביל כזה מלבי
    גמר חתימה טובה לכולם

  3. יוזמה מבורכת, אני לא מבין בפוטבול מעבר לידע הבסיסי ביותר (התפקידים, שמות של שחקנים בכירים בתפקידים האלה, לא מעבר), אבל אם יהיו בלוגים חיים ודברים כאלה אוסיף שידורים.

  4. כנ"ל אקרא, [ואף ראיתי מחצית ]סן-פרנציסקו, נראה לי… ] בשבוע העבר] אבל למתחיל כמוני קשה להבין הרבה התרחשויות על המגרש [ועוד שידור באנגלית], במה הדוק יוכל לעזור?

  5. מעשה מבורך ויהיה עוד יותר נחמד לשמור על זה ברמה של מתחילים כדי שגם החברה שלא נכנסו עדיין לעניינים יוכלו לעקוב.

    1. 49-42 לאלאבאמה, משחק מכללות קלאסי משובח. פתיחה נדירה של ג׳וני פוטבול ל14-0 לטקסס. אחכ שחיטה של קרימסון טייד וטעויות של מנזל. ואז שוב כמעט חזרה של טקסס. משחק אדיר!!

      1. עוזי צודק. משחק מכללות ג'וני פוטבול עשה כמה שגיאות חמורות אחרי ה-7-14, אבל חזר לעצמו וזרק k לעוד 3 טאצ'דאונים, אך גם 2 אינטרספשיונס שאחד מהם הפך לטאצ'דאון.

        Passing Leaders
        Alabama C/ATT YDS AVG TD INT
        McCarron 20/29 334 11.5 4 0
        Texas A&M C/ATT YDS AVG TD INT
        Manziel 28/39 464 11.9 5 2

        בס"ה למקרון היה משחק טוב יותר כי הוא לא מסתכן כמו מנזיאל.
        ראיתי את המשחק בריפליי כי ביום כפור אני בבית הכנסת כל אחר הצהריים לתפילת יזכור לזכר אשתי רינה ז"ל שניפטרה בגיל 36

  6. . בולטימור (1:0) – קליבלנד (1:0)
    אם יש משחק שבו לאנדר-דוגס מקליבלנד יש סיכוי להוציא הפתעה זה כאן. גם בגלל היריבה שנחלשה מאוד בגלל מעבר של שחקנים לבראונס. מצפה למשחק מכוער של טעויות (ברנדון וידן) תחת הרבה לחץ מהגנת הרייבנס המושפלת. להערכתי 2 הקבוצות הולכות לעונה של פחות מ 8 נצחונות. ההימור: בראונס בFG.
    2. אטלנטה (1:0) – סנט לואיס (0:1)
    הראמס מעודדים מהניצחון מול אריזונה יגיעו לאתגר יותר גדול מול הפלקונס. גם השבוע יהיה למט ראין הרבה לחץ מול ההגנה החזקה של הראמס, אבל בבית הפלקונס עם משחק טוב של האקס-ראם סטיבן ג'קסון ינצחו משחק מול יריבה עיקשת. ההימור פלקונס.
    3. בפאלו (1:0) – קרוליינה (1:0)
    אחד המשחקים הקשים להימור השבוע. בפאלו כמו תמיד, שיחקו לא רע והצליחו להפסיד משחק צמוד לפאטס. האם הלוזריות שלהם תמשיך? הפנתרס הראו הגנה חזקה מאוד מול סיאטל לצד התקפה אנמית. העניין הוא שלבאפלו אין הגנה טובה כמו לסיהוקס. אני מצפה לערב ארוך למנואל שכמו רוקי פעם הוא טוב ופעם פחות. ההימור פנתרס.
    4. שיקגו (0:1) – מינסוטה (1:0)
    הברס עם עוד משחק ביתי והויקינגס עם עוד משחק חוץ בתוך החטיבה. למיניסוטה יש סיכוי אחד והוא משחק גדול של AP. גדול לא רק במובן של TD אלא עם הרבה יארדים והרבה זמן עם הכדור, מה שיקטין את הזמן שזה יהיה בידיים של כריסטיאן פונדר או אצל טילמן וג'נינקס הקורנרס הנהדרים של הברס. מהצד השני קאטלר את מרשל יספקו הופעה יציבה מספיק להוביל את הברס ל2:0.
    5. אינדיאנפוליס (0:1) – מיאמי (0:1)
    הקולטס נחלצו מהפסד מביך מול הרייאדרס העקר בזכות היכולות של אנדרו לאק לייצר התקפה. מיאמי היא קבוצה יותר מאוזנת וכשרונית מאוקלנד בשני צידי הכדור. צפו להרבה לחץ על לאק שיצטרך לייצר התקפה בלי באלארד הפצוע. מהצד השני ריאן טנהיל יצטרך להפעיל הרבה יותר את מיק וואלאס ע"מ לאפשר משחק ריצה. ההימור קולטס בצמוד מאוד.
    6. קנזס סיטי (0:1) – דאלאס (0:1)
    עוד משחק פתוח. הקאובויס נצחו את הג'יאנטס במשחק צמוד אחרי שכפו 6 איבודי כדור, בדיוק בשביל שלא לאבד כל כך הרבה כדורים הצ'יפס הביאו את אלכס סמית'. 2 ההגנות טובות ויפעילו הרבה לחץ על הק"ב של היריב, לכן המפתח למשחק של קנזס יהיה המצב של ג'אמאל צ'רלס. מהצד השני רומו חייב תפוקה יותר טובה מדז בריאנט בשביל לנצח. ההימור צ'יפס.
    7. גרין ביי (1:0) – וושינגטון (1:0)
    2 מפסידות משבוע 1 שצריכות W דחוף. הפקרס צריכים את זה יותר בשביל שלא להתחיל לפגר אחרי שיקגו ואצלם בבית הם גם יעשו את זה. הסקינס ינסו לרוץ הרבה ושאלפרד מוריס גם יצליח וגם ישמור על הכדור וכל זאת בשביל לאפשר לRGIII קצת מרחב לעבוד לעומת זאת הפקרס יסתמכו על רודג'רס ועל התקפה מהירה שתעייף את ההגנה וגם תאפשר יותר הצלחה לאדי לייסי בנשיאת הכדור. צפו לסקור גבוה, ההימור פקרס.
    8. פילדלפיה (0:1) – סן דייגו (1:0)
    2 קבוצות עם מאמנים חדשים ובעיות ישנות. לאיגלס יש יותר כשרון בהתקפה ולצ'ארגרס יש את פיליפ ריברס. האמת היא שבקלות יכל המאזן שלהם להיות הפוך. שתיהן פתחו את המשחק הקודם בסערה ויצרו יתרון מבטיח, בעוד שסן-דייגו עשו את שלהם והפסידו בסוף מייקל ויק והאיגלס הצליחו להמנע מכך. אני רואה משחק צמוד שיוכרע על ידי מי משני הק"ב שיצליח להמנע מטעיות. ההימור שלי סן-דייגו.
    9. יוסטון (0:1) – טנסי (0:1)
    הטקסאנס היו לא מספיק טובים בשבוע שעבר מול סן-דייגו ועדיין רשמו W. הבעיה שם היא לאפשר משחר ריצה סולידי שינצל את הצמד פוסטר-טייט וגם ישמור עליהם מרוצים. אין ספק שהם צריכים את אריאן פוסטר יותר מעורב. עוד עניין לא ברור זה האם אד ריד יוכל לפתוח את העונה ולחזק את הסקונדארי שסבל די הרבה מול ריברס ושמהווה נקודת תורפה. הטיטאנס ינסו להאט את שאוב-ג'ונסון-דניאלס עם הרבה ריצה. ההימור טקסאנס.
    10. ניו יורק ג'איינטס (1:0) – דנבר (0:1)
    המאניניג-בואל השנתי ואולי בעיני רבים הפריוויו של הס"ב הקרוב בניו-יורק. הג'יאנטס היו סלופי בשבוע שעבר וחרף זאת עדיין נתנו משחק צמוד כשאיליי מעמיס 450 יארד (שני רק לאחיו) ו 4 ט"ד (שני רק לאחיו) לצד 3 אינט' (שני רק לברנדון ויידן). מכאן לשם יש לניו-יורק בעיה עם משחק הריצה וביחוד עם זהות הרץ המוביל שלה ככה ששוב המשחק שלהם בידיים של איליי. כרגע נראה שהברונקוס פשוט יותר מאורגנים וגם מעט יותר טובים למרות החסרון בהגנה של וון-מילר וככל הנראה של צ'אמפ ביילי. משחק צמוד עם סקור גבוה שבסופו פייטון יוכל להמשיך להגיד שהוא עדיף על איליי (בעונה הסדירה) ולהסתנוור משתי הטבעות של אחיו הצעיר. ההימור ברונקוס.
    11. אריזונה (1:0) – דטרויט (0:1)
    אריזונה קבוצה לא רעה בכלל בינתיים למרות ההפסד לראמס. נדמה שסוף-סוף יש שם ק"ב שיכול להפעיל את פיץ' (יש ידיעות שאולי לארי פצוע ולא יוכל לשחק) הבעיה של פלמר הק"ב היא גם כמות הINT שהוא זורק. לעומתם הליונס עם רג'י בוש כנשק נוסף לסטאפורד מהווים יריב התקפי לא פשוט עבור הקארדינלס. אם לארי בפנים אריזונה ירשמו W ראשון העונה, אם לא הם ירשמו L שני. ההימור אריזונה.
    טמפה ביי (1:0) – ניו אורלינס (0:1)
    12. שתי קבוצות שמגיעות למשחק בתוך החטיבה מכיוונים מנוגדים. הסייאנטס רשמו W גדול מול הפלקונס אחרי שעצרו את מאט ראיין במהלך האחרון של המשחק ולעומתם הבאקס עשו הכל בשביל להפסיד לאינקומפיטנט ג'טס. ג'וש פרימן הק"ב של הבאקס נמצא תחת זכוכית מגדלת ובבית עליו לתת משחק גדול, ובדיוק בשביל זה הוא צריך הרבה יותר תפוקה מדאג מרטין. אצל הסייאנטס העסק נראה טוב שדרו בריס ממשיך ביכולת התקפית טובה עם כל הרסיברים שלו ורוב ראיין דואג לחזק את ההגנה מספיק ע"מ לתת להתקפה לנצח את המשחק. לא שחשבתי שטמפה ילכו לפלייאוף העונה אבל עוד הפסד ישגר אותם למערבולת עוד לפני הטיול לפוקסבורו לפגישה עם בריידי בשבוע 3. ההימור (קשה ולא פופולרי) באקאנירס.
    13. אוקלנד (1:0) – ג'קסונוויל (1:0)
    קרב תחתית מרתק או הקרב על הדראפט הקרוב. הג'אגס כרגע הם הקבוצה הגרועה בליגה ככה שאפילו הרייאדרס פייבוריטים. טרל פריור הראה הרבה מאוד יכולת ואופי מול הקולטס רק בשביל לבעוט בדלי עם INT קריטי שהעלה חיוך רחב אצל אל דיוויס בשמיים. באופן מפתיע גם ההגנה של אוקלנד שיחקה טוב יותר מהצפוי. אם כל זה ימשך הם ירשמו את W הבכורה של פריור. ההימור רייאדרס
    14. סיאטל (0:1) – סן פרנסיסקו (0:1)
    ללא ספק המשחק המרכזי של המחזור לצד ג'יאנטס-ברונקוס. 2 קבוצות פלייאוף לגיטימיות בקרב אדיר של יצרים בתוך החטיבה הכי חזקה בליגה. יש סיכוי לא רע שזה המפגש הראשון מבין 3 העונה (השלישי יהיה בגמר הNFC). בפעם האחרונה ש 7CK והניינרס התארחו בסיאטל הם חזרו משם מושפלים והפעם הם לא ירצו שזה יקרה להם שוב. הסיהוקס נחלצו בשיניים מהפסד בקרולינה (למרות ההימור שלי נגדם) בזכות קאמבק טוב של ראסל וילסון שהראה הרבה קור רוח ויכולות למשוך את המהלך ברגליים ואולי יותר בזכות מהלך הגנתי ענק של ארל תומאס המפלץ. ובכן, ההגנה של הניינרס טובה יותר וגם ההתקפה שלהם שצריכה לקבל הרבה יותר מפרנק גור וקנדל האנטר ע"מ למנוע כיסוי כפול על בולדין. משחק פתוח לגמרי. ההימור שלי כאן בא יותר מהלב. ניינרס.
    15. סינסינטי (1:0) – פיטסבורג (1:0)
    טוב ההימור שלי לסופר-בול מהAFC הם הבנגאלס שיצטרכו להראות שההפסד מול שיקגו היה המקרה ולא הכלל. דולטון הראה את הצדדים הטובים שלו בייחוד עם גרין שהופך לרסיבר מס 1 בליגה (כן מגטרון זה מה שזה) ואת הרעים שזרק INT שעלה במשחק. הסטילרס נראו כמו כלום מול טנסי ורק העמיקו את הבור עם כמה פציעות קשות. ביג-בן הופל 5 פעמים ובקצב הזה הוא לא ישלים את העונה. ההימור בנגאלס בגדול

  7. אני מקליד מהאייפד בלית ברירה אז סליחה מראש אם יוצא קצת לא מסודר.. קרוליינה – בפאלו : בפאלו ניצחו בנקודה משער שדה עמוק ברבע ברביעי. אין קבוצה יותר לוזרית מקרוליינה פשוט אין. רחמים. קנזס – דאלאס: אחרי כל ההופ טרללה של הקאובויס ( דאלאס) הם שוב חזרו למימדים שלהם והפסידו לקנזס ולאלכס סמית ( הקווטרבק לשעבר של הניינרס) . קנזס כבר השיגו את כמות הניצחונות שהיו להם כל העונה שעברה -2 . גרין ביי- וושינגטון : רוג׳רס מחרבן על הפנים של ר.גריפין ומראה לנו מי הכי טוב בליגה. ר.גריפין בלי משחק ריצה הוא סתם עוד קווטרבק וכרגע וושינגטון היא סתם עוד קבוצה עם הייפ מוגזם . בולטימור- קליבלנד : משחק של הגנות .. ואולי התקפות מחורבנות.. תוצאה של 14-6 לא מעידה על משחק גדול אל אבל זו הדרך הבולטימורית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט