האמא של המחלוקות: יאנג או סימונס? / רועי, רותם, ושמעון נגד מנחם לס

מנחם: זה היה אמור להיות פרוייקט מסוג אחר שנידפק. אז במקום פרוייקט שהיה צריך להיות מבוסס על דיאלוג בהמשכים, דו-שיח, פלפול מתמשך, אין לי ברירה אלא להכניסו בצורה אחרת כששלושה אנשי צוות צעירים שהם חולי טריי יאנג כותבים כל אחד את דעתו, ואני כותב את דעתי. הגולשים יביעו דעתם בתגובות.

המשתתפים הם רועי ויינברג בן ה-20, רותם אלרן בן ה-13, ושמעון (אין לי מושג בן כמה הוא, לדעתי בסביבות 40) מצד אחד, והדוק הזקן מצד שני.

האמת? בתחילה חשבתי שהתשובה לשאלה 'מי טוב יותר, יאנג או סימונס, קשה לא פחות מהתשובה לשאלה 'מה קורה אם מכונית נוסעת במהירות האור, והנהג מדליק את האורות?'

היום התשובה נראית לי ברורה לחלוטין.

הקדמה:

טריי יאנג ובן סימונס הם בין השחקנים המעניינים ביותר ב-NBA. יאנג הפליא באוניברסיטה בה שיחק את ענת הפרשמו, אוקלהומה, בעוד שבן סימונס די איכזב כששיחק עבור LSU.

היום יאנג משחק כמובן עבור אטלנטה האוקס, במקום אחרון בליגה עם רקורד של 36-13, וסימונס עבור הסיקסרס, במקום ששי במזרח עם 18-31.

הנה מה יש לשלושת האוהדים שהם פרו יאנג כותבים:

רועי (עורך, בן 20):

טריי יאנג שחקן התקפה שלם יותר מבן סימונס. טענה כמעט מובנת מאליה, אבל חשוב לדבר עליה. 72% מהזריקות של סימונס העונה הגיעו בטבעת, כשבמקביל יאנג זורק 9.3 שלשות במשחק, כולל כאלה שמגיעות כמה צעדים מאחורי הקשת. הוא שחקן התקפה בלתי עציר בכל נקודה בחצי המגרש של היריב. סימונס שימושי בעיקר בהתקפות מעבר וחלש משמעותית במשחק העומד. הוא עבר את 29 הנקודות ארבע פעמים העונה, כשיאנג עושה 29.4 למשחק. יש רק 7 שחקנים בהיסטוריה שסיימו עונה עם יותר מ-29 נקודות ו-8 אסיסטים בערב: נייט ארצ'בילד, ג'יימס הארדן, מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס, אוסקר רוברטסון, ראסל ווסטברוק וטריי יאנג. בודדים השחקנים בליגה עם היכולת ההתקפית שלו.

אפשר לבנות התקפה מוצלחת סביב יאנג. לסימונס אין את היכולת הזאת (הוא לא היה קרוב לכך בפילדלפיה, עם 16.9 נקודות למשחק בעונה הכי פורה שלו), ובשביל לנצח בכדורסל צריך להשיג נקודות. יאנג מצליח להשיג את הנקודות האלה, והוא מוסר נהדר עם 9.2 אסיסטים למשחק. הוא מאבד יותר מסימונס ומחזיק את הכדור יותר מכל שחקן אחר בליגה, בגלל חולשת ההוקס הצעירים סביבו. ההתקפה של פילדלפיה כשסימונס משחק יעילה בערך כמו זאת של אטלנטה כשיאנג משחק, למרות הבדל הכישרון הגדול בין הקבוצות – לאחת יש את ג'ואל אמביד, אל הורפורד וג'וש ריצ'רדסון ולשנייה את ג'ון קולינס, קאם רדיש וקווין הוארטר. כשיאנג משחק יש לאטלנטה 109.8 נקודות בממוצע של 100 מהלכים. כשהוא על הספסל זה צונח ל-91.8. אין אף שחקן בליגה שקרוב ליאנג בהשפעה על יעילות ההתקפה וכמות הנקודות שלה כשהוא על המגרש.

זה אולי הדבר החשוב ביותר בהתייחסות להבדל ביניהם ומה שרלוונטי גם לחלק שקשור להגנה של יאנג. הוא מגן רע, אולי הכי גרוע בליגה, וההפך מסימונס שאחד הטובים בליגה בתחום, אבל כבר ראינו אלופות מצליחות עם מגנים רעים שמובילים את ההתקפה כמו גולדן סטייט עם סטפן קרי או אפילו קליבלנד עם קיירי אירווינג. לא היו אלופות בתקופה המודרנית שהתבססו על שחקן בלי שום קליעה מבחוץ או דומיננטיות יוצאת דופן מהפוסט – לברון קלע מחוץ לקשת גם בשנים הראשונות במיאמי. בקליבלנד, כשהקליעה שלו הייתה חלשה יותר, הוא נתקע פעם אחר פעם נגד הגנות חכמות יותר. זה קרה גם לפילדלפיה כשצופפו את הצבע נגד סימונס וכשהוא זרק 6 שלשות בשתי העונות האחרונות, מספר אליו יאנג מגיע ברבע, זה יקרה שוב. החולשה הזאת הרבה יותר מדאיגה מהאפשרות של בניית הגנה סביב שומר אישי חלש. יאנג יכול להיות חוטף לא רע בכלל ועם 1.2 חטיפות למשחק העונה, מה שאומר שאפשר לשלב אותו בהגנה מוצלחת. סימונס לא קיים מחוץ לצבע.

רותם (חבר צוות, בן 13)

טוב, אז התבקשתי לכתוב על יריבות בין שני רכזים צעירים, אחד שהיה רוקי העונה לפני שנתיים ואחד שהיה סגן רוקי העונה שנה שעברה. שניהם שחקנים בעלי אופי מאוד שונה וגם צורת משחק מאוד שונה.

אני מחזיק מטריי יאנג הרבה יותר בצד ההתקפי של הפארקט כמובן. הם כמעט לא ברי השוואה בקטע הזה – אמנם סימונס הוא מנהל משחק נדיר ביחס לגודל ולגובה שלו, ויש שאמרו שהוא מזכיר את מג'יק (חיים של מומי). למרות זאת, רמת ניהול המשחק של טריי יאנג טובה (לפחות) כמו זו של סימונס, כשהוא מוסר כמעט אסיסט יותר למשחק מהאוסטרלי החביב.

בהתקפה טריי יאנג מתעלה על סימונס בניהול המשחק המעולה, אך לא רק בזה – יאנג מהווה איום משמעותי מאוד מאחורי קשת השלוש עם 3.4 שלשות שנקלעו למשחק באחוז טוב של 37%, לעומת האוסטרלי שנראה מבועת מהקשת אף שהוא מצליח לקלוע ושחרור הזריקה שלו נראה טוב. יחסית לאדם שגדל באוסטרליה, נראה לי מוזר שהוא מפחד מקשת מצוירת על פארקט עץ ולא מעקרבים או נחשים או כל חיה מסוכנת אחרת באוסטרליה. לכו תבינו…

בנוסף לכך שיאנג קלעי מצוין ומנהל משחק בחסד, הוא מרכז ההתקפה של ההוקס כשמסביבו כמעט ואין שחקנים אשר מסוגלים להכניס את הדבר העגול והכתום הזה לתוך הסל, בניגוד לסימונס אשר משחק בפילדלפיה ומוקף בשחקנים מצוינים אשר נמצאים ברמת אולסטאר או היו אולסטארים בעברם כטוביאס האריס, ג'ואל אמביד ואל הורפורד. ואם זה לא מספיק, יאנג גם משחק כדקה פחות למשחק באטלנטה ומספק נתונים מדהימים (גם אם לא הובילו לנצחונות, אבל שוב, הוא מוקף בפחים) של 29.4 נקודות ו-9.2 אסיסטים למשחק.

סביר להניח שמנחם בתורו ירד על ההגנה של יאנג או על כך שהוא מתקרח בגיל 20, אבל אלו תירוצים בלבד – לו הייתם שמים את יאנג בפילי הוא היה מוחבא בהגנה ולעומת סימונס (ובכללי), הוא שחקן התקפה מעולה שאין הרבה יותר טובים ממנו, למרות גילו הצעיר במיוחד.

בנושא נשירת השיער – יאנג משתמש בכך כיתרון שבאמצעות כך הוא יכול להשאיר מגנים מאחור באמצעות בניית חומת שיערות אשר תחסום את דרכם.

אני את דבריי סיימתי.

שמעון (חבר צוות)

בן סימונס או טריי יאנג? השתדלתי לא לצחוק בקולי קולות כשהדוק מבקש ממני להיות יריבו לבאטל הזה.

מה אם אשאל אתכם דריימונד גרין או סטף קרי בשיאם? הייתם לוקחים את דריימונד? מסתבר שבהופס יש פה כמה שכן…אני לא אזכיר שמות אבל לא לדאוג הם יופיעו בעתיד על הקיר Trea Young Hall of Shame.דוק לס יש לו דברי טעם מידי פעם אבל הייתם מקשיבים למישהו שהחמישייה שלו כוללת את סקסטון וויגינס כרמלו סימונס ולאב?

שאני מתכוון מידי פעם הכוונה היא שלפחות בראס הוא מבין…אני יודע מה הטענות של כמה רפי הבנה: טריי יאנג אוויר הגנתי…ומה עם הארדן? ראס? קמבה? ליליארד? מיצ'ל? קיירי? לוקה? קרי? הם כולם בטח תותחים הגנתיים… בשביל הגנה יש נגרים אחרים שיעשו אותה, פועלים שחורים כמו האנטר, גובר וכו'…מה שמביא אליפויות זה התקפה בעיקר וסקוררים מפלצתיים (דטרויט 2004 הם היחידים שעשו את זה הפוך). 

קבוצה שבן סימונס יהיה בה כוכב מס 1 תראה יותר גרוע מGSW שדריימונד בה מס 2 כמו השנה. אם סימונס יקבל חצי מהשמירה שמקבל יאנג הוא מסיים את העונה עם 3.5 נק למשחק. טריי יאנג היום בפילי והם עם לפחות 3 טבעות. טריי יאנג בטורנטו עכשיו יכול לקחת אליפות. בן סימונס בכלל אופציה 4! בקבוצה שלו ואם אתם ממש אוהבים אותו אז 3. מי משווה שחקן משלים לסופרסטאר? לאופציה מס 1 שערב אחרי ערב מקבל דאבל טריפל קוואדרופל טים ואת שחקני ההגנה הכי חזקים של היריבה לעומת מישהו שאין עליו שמירה בכלל ונותנים לו לרוץ קוסט טו קוסט בלי הפרעה ושומרים עליו הסנטרים של היריבה שמחכים לו מתחת לסל או שחקני ההגנה הכי גרועים של היריבות?

אני אפילו לא אבייש את סימונס ואביא סטט', בעצם כן בא לי לבייש אותו: טריי יאנג נותן 29.4 נק, 9.2 אס, 4.6 ריב בגיל 21. היחיד בהיסטוריה של הליגה בגיל 21 עם מס נק ואס' דומה הוא הדונצ'יק עם 28.8 נק ו-8.7 אס. זהו. השחקנים היחידים לאורך כל ההיסטוריה שבגיל 21 קלעו יותר מטריי הם לברון עם 31.4 נק (6.6 אס) ודוראנט עם 30.1 נק (2.8 אס) בעונתם השלישית, וטריי טרם סיים את  העונה. אני בטוח שגיא וגילרי יאשרוו את תחושת הבטן שלי שיאנג בשילוב נק+אס לדאנקים ולייאפים נותן יותר נק מכל אחר אחר בהיסטוריה בגיל 21 (יותר מלברון ודוראנט).

.בן סימונס בן 23 עם הגנת עילית אין ספק אבל 16.6 נק, 8.3 אס, 7.7 ריב זה אפילו לא קרוב להיות אותו ליגה.יאנג הוא שחקן היסטורי ומי שעדיין מתכחש ולא מאמין ומספר לעצמו סיפורים, זה בסדר, הייתי ככה עם מסי שהתחיל בגיל 17. לקח לי 4 שנים. אז יהיו כאלה שזה יפול להם מאוחר. ואגב למי שחושב שמדובר רק בסקורר ולא ראה אותו משחק מדובר במנהל משחק ברמה עולמית, גאון ברמות של נאש וסטוקטון.סימונס? הוא עוד שחקן טוב שיש כמוהו לא מעט ברחבי הליגה.


שיר קטן לסיום הבאטל:


טריי מכדרר סימונס מנגר טריי משחיל בין הרגליים

סימונס מהשלוש לא מוצא את הידיים

טריי דופק הופס

סימונס בפלייאוף אומר אופססימונס

את אנשי המחשב בהופס מרשים

וטריי התקפות משרטט כמו תרשים

סימונס אמנם יעיל אך בפלייאוף לא פעיל

ואילו יאנג הצעיר את החוזה של דמיאן ג'ונס מרים לעיל

('השיר' הזה כמעט גרם לי לקפוץ מהגג)

מנחם לס (בעל האתר, בן 82)

בן סימונס הוא שחקן כדורסל טוב בהרבה מטריי יאנג. כמובן שקודם צריך להגדיר את הכוונה ב-'טוב'. אז אגיד זאת פשוט יותר: אילו התלחלתי קבוצה והיתה לי ברירה לבחור ביאנג או בסימונס, הייתי בוחר בסימונס לפני דפיקת לבי הבאה.

בן סימונס הוא 2.10 מ' בנוי למופת, סימטרי, שרירי, חזק, קפיצי, אתלט מצויין, שולט בכדור מצויין לגבוה כמוהו (אחרת לא היה פוינט גארד), ואחד המגינים הטובים ביותר ב-מBA והשחקן היחיד, אולי, בין כל שחקני ה-NBA המסוגל לשמור בהצלחה על כל שחקן אחר ב-NBA מהנמוך ביותר עד הגבוה ביותר.

טריי יאנג הוא 1.85 רזה, לא שרירי, בעל כפות ידיים קטנות שאינו אתלטי במיוחד, עם ניתור בינוני, וצעד ראשון רגיל ביותר בתאוצתו.

אחזור לשניים עוד מעט.

המזל של יאנג שקוראים לו 'יאנג' כי הוא אולי בן 21 שנראה כמו בן 61. כשהוא נולד הוא נראה בן 6. רותם הזכיר את נשירת השערות שלו. המסכן מאבד שערות בפאונדים. אם ראיתם אותו במשחק הנצחון נגד פילדלפיה, הוא עשה מין השתלת שיער ממש מעל המצח. אולי זאת פיאה נוכרית. כך או כך' טריי 'אולד' יאנג נמצא כמעט בטוח בבעייה מנטלית קשה שכל צעיר בן 21 המתקרח במהירות סובל ממנה. היא גוזלת אנרגיה ושעות שינה. עוד בעייה – ואז אני יורד המצד הפיזי – השיער ה-'בושי' שלו הוא גם הבית האהוב על כינים. אבל את זה אני סתם אומר. חשבתי אולי עדיף לו להתספר 'קרחת', אבל יאנג עם קרחת יבריח את קומץ הצופים שעדיין נשאר להסתכל על פילדלפיה. זה יהיה הדבר המגוחך ביותר בהסטוריה של ה-NBA.

עכשיו ברצינות.

איזה מזל היה לו שאת חמישיות 'האול סטאר' בוחרים אוהדים. למה? כי חובבי הכדורסל אוהבים מין קוסמים כמוהו. אני יודע – וראיתי – כמה ממבצעיו הגובלים עם קסמים. מצד שני גם ליצנים בקרקס עושים דברים כמוהו. כמוהו. אותם אוהדים אהבו גם את ג'ייסון ויליאמס: הוא עשה דברים מכושפים והוא היה לבן. גם יאנג הוא מין טרנבסטייט – TRANSVESTITE – כשאתה לא בטוח מי הוא. לבן? שחור? חצי-חצי? רבע ושלושה רבעים? וכמו ג'ייסון ופיט מרביץ' הוא מסוגל לעשות קסמים על הפארקט.

אז למה אמרתי שהוא בר מזל שהאוהדים בחרו את החמישייה? כי המאמנים אף פעם לא היו בוחרים בו לחמישייה, או כאחד מהשבעה על הספסל. זה כי המאמנים חושבים כמוני.

הנה. הוא קלע 39 נגד הסיקסרס ביום חמישי. כולם התלהבו מעוד משחק נפלא שלו. היי, בן סימונס קלע באותו משחק 31. אבל יותר חשוב, מטיסי ת'ייבול ומייק סקוט, האנשים שבן סימונס שמר עליהם, קלעו ביחד 14 נקודות.

האיש שטריי שמר עליו? שמעתם פעם על שייק מילטון, בחירה מס' 54 בעונה שעברה (ע"י דאלאס)? JOURNEYMAN שכמעט לא משחק. אבל כשברט בראון, מאמן הסיקסרס, ראה מה הוא עושה נגד שומרו האישי (משך רוב-רובו של המשחק!) טריי יאנג, בראון השאירו על הפארקט 35 דקות מלאות כי השחקן הקולע 6.3 נק' למשחק עשה כל מיני שיאי קריירה על יאנג, כולל 27 נק' כשהוא 7 מ-12 ו-5 מ-9 מהשלוש, ובנסוף קוטף 6 ריב' ומחלק 6 אסיסטים!

למעשה, טריי יאנג גרם לשייק מילטון להיראות כזה WORLD BEATER שבראון העלה אותו הערב בחמישייה נגד הסלטיקס!!!!!

המורה שלי קווינט לימד אותנו בכיתה ב' על GAINS נגד INVESTMENT. רווח לעומת השקאה. הוא לימד אותנו שאולי לא כדאי לשתול שיח עגבניות אם להשקותו ולהרעיף עליו מינרלים נגד מזיקים עושה טוטאלית 22 לירות, והעגבניות שהשיח (שאורך חייו הוא רק עונה אחת) הפריח היו שוות בשוק 23 לירות, – אולי כל העסק לא שווה? כי אסור לשכוח, אמר קווינט, את העבודה שהשקעתם בשתילה, השקאה, וכו'.

או…ישנם כאן נאנשים הנוהגים מצפון אטלנטה לגבול דרום קרולינה – מרחק של 90 מייל – לקנות דלק העולה $2.09 לגלון במקום $3.39 בדרום קרולינה. אתם קולטים את הפואנטה?

יאנג קלע 39, אבל יריבו קלע 27, וב-58% מהפארקט ו-55% מה-3, ולא ה-40% של יאנג (9 מ-22), ו-33% מהשלוש. מה שנכון הוא שליאנג היה יום מוזר ביותר של 20 איסיסטים.

אז עכשיו נעבור לסימונס. סימונס קלע 31. כולם מדברים על ההתקפה המפוארת של יאנג לעומת האפסון סימונס. אז ככה: סימונס קלע את ה-31 שלו ב-10 מ-15 (66%).

עכשיו, נניח שסימונס זורק 22 זריקות כמו יאנג וקולע 66% מהן. ז"א שהיה קולע 30 נק'. הוסיף להן את ה-11 מ-13 שהוא קלע מהקו, אז סימונס היה מסיים עם 41 נק', ולא 39 כמו יאנג.

תראו, אני יודע שיאנג שחקן התקפה מצויין, אבל מה שעוזר לו היא העובדה שהוא משחק באטלנטה, ולאיש לא איכפת במיוחד כמה יקלע. העיקר ההצגה. אני יודע שהוא קולע  29.4 נק', ב44%, כולל 37% מה-3 עם 9.2 אסיסטים, 4.6 ריב', ו-1.2 גניבות. אבל היכן הוא עושה זאת?

באטלנטה האוקס פור גאד סייק. הם אחרונים בליגה עם רקורד של 36-13. הם במרתף הליגה. אני מתחיל להצטער שעברתי לגור לכאן, בלב אטלנטה, עם מיקוד 30328. אף פעם ב-59 שנותי בליגה לא חשתי בושה להודות היכן אני גר בגלל קבוצת כדורסל שהיא אחרונה בליגה. אחרי קליבלנד קאבס, האמינו או לא.

אז אם אני משחק בקבוצת 'ציצית' מאה שערים, גם אני קולע 29 למשחק כי אנחנו מסיימים כל משחק בממוצע הפסד של 100-30. אני קולע 29, ולייבל מנדלי שניאורסון בן  הרשב"אי הקדוש, קולע נקודה כשהוא זוכה בהצגה של פייק פאול.

להיות ראש לניצים קצוצי כנפיים גם אני יכול.

הוא ראש לקבוצה שהיא מסריחה.

זאת האמת. לדעתי היא תהיה המשתפרת בכל הליגה בחלק השני של העונה, אבל בגלל מי? בגללו? עשו לי טובה. המאמן לויד פירס מרגיש יותר ויותר נינוח בתפקידו, והקבוצה הביאה את ג'ף טיג שיחליף וירכז במקום טריי יאנג כי טריי יאנג הוא הרבה – אני מודה – אבל לא רכז.הוא מסוגל להעביר בין הרגליים ולמסור מאחורי הגב ולהרים אולם שלם בעוד מג'יק, אבל הוא חלש ב-"אולד טיים פוינט גארדינג" כמו שעשו ג'ון סטוקטון, סטיב נאש, או כריס פול. לא משנה. להם נוסף סוף-סוף ג'ון קולינס, ואיתו קווין הורטר הג'ינג'י, דאנדרה הנטר המשופר, די ג'ונס המעופף, ג'ברי פרקר קם רדיש ההופך לשחקן שקיוו שיהיה, ואם צריך יש את וינס קרטר הזקן, ושכני לדירה בבניין, ברונו פרננדו!

תרומתו של יאנג רק תלך ותיקטן עם שיפור הקבוצה העולה בקו אלכסוני של 45 מעלות למעלה משבוע לשבוע, והקריעה של הסיקסרס היתה העובדה האחרונה.

מה שאני טוען הוא שטריי יאנג הוא בלון שייצא ממנו הרבה אוויר. מנכ"ל אחד אמר עליו השבוע בעילום שם:

One scout who spoke with CBS Sports said: "I have questions about how he would fare in a second-round playoff series. To me, that's where you really separate players. That's when you're facing the best defenses and the most prepared teams, and it gets a lot more physical, too."

It's not that these aren't legitimate concerns. Young isn't exactly a physical specimen, and his defense is a disaster by even the most lenient of standards.

מה שכן? כששחקן נמוך ולא אתלטי מגיע לליגה, אנשים לא מאמינים שיצליח. הביקורת עליו חמורה יותר. אני מודה שבדיוק אותו דבר אמרו על סטפן קרי, עד שסוף-סוף הוא השתיק לכולם את הפה.

אז גם יאנג ישתיק אותי והרבה כמוני? האם יריבי בדיון הזה צודקים ואני טועה?

המבחן היחיד הוא חצי עונה הבאה. עטפו אותו בצוות שחקנים אתלטי מאד, ומצויין. עליו (ועל ג'ף טיג) להובילם למעלה ללא הפסדים טפשיים. הנצחון המבריק נגד פילדלפיה היה, אולי, ההתחלה. אם זה יקרה ליאנג שימשיך לקלוע 25+, ויצליח להביא את ההאוקס קרוב למקום ה-8,  אורלנדו מג'יק, הנמצאת 8.5 משחקים לפני ההוקס (זה לא הפרש שלא ניתן לסגור אותו ב-33 המשחקים שנותרו) אודה שטעיתי, ויריבי הצעירים ניצחו.

נחכה ונראה.

*******

אני מאמין שמשחקי הערב נתנו אינדיקציה ברורה על העתיד: דאלאס – ללא לוקה – השפילה ממש את טריי יאנג כששחקנים כברונסון משתקים אותו לחלוטין. מה הבעייה איתו?

הקבוצות לומדות אותו, והוא נשאר ללא ברירה כי אין לו אופציות אחרות. הוא לא מהיר, גבוה, או חזק מספיק לעשות דברים נוספים למה שהוא יודע. אז צימצמו אותו ל-12 נקודות ב-4 מ-13 עלובים, כולל 1 מ-6 מה-3 כשרוב זריקותיו נעשות מול שמירה כשהוא נראה חסר אונים.

הוא מסר אסיסט אחד, ולא 20 כמו במשחק שעבר.

האם אני אומר שהוא מחוסל? ברור שלו. הוא עוד ייתן לנו משחקים של 30 נקודות, אבל הם יהפכו ליותר ויותר נדירים. הוא לא ניגמר, אבל המג'יק ניגמר.

******

ומה בקשר לבן סימונס? עוד משחק של 23 נקודות ב-9 מ-14, 65%. כשהוא ניכנס לסל אין דרך לעצרו, אז ה-25 נקודות שלו ב-65% זה GIVEN. זה יקרה בכל מצב ונגד כל קבוצה כי עם ה-2.10 מ' שלו, והתנועה שלו – תנועה של פוינט גארד – הוא בלתי עציר, מלבד לעוצרו בפאולים.

אחד מהגדולים הוא לא יהיה כי אין לו נקליעה מרחוק. אבל מול טריי יאנג? אני בוחר בבן סימונס ללא היסוס קטן שבקטנים. מי שבוחר בטריי יאנג – שייערב לו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 72 תגובות

  1. תלוי לאיזו קבוצה.
    לגולדן סטייט הייתי מביא את סימונס.הוא תפור עליהם.
    יאנג כמו קארי אם יביאו לו סקנד גארד כמו קליי תומפסון שיודע לעשות הגנה אז יאנג.
    בכל מקרה אני אוהב את שניהם.2 שחקנים שונים שהייתי משבץ אותם לפי השחקנים בסגל

            1. הוא שאל אם אין לא קרי ולא קליי.
              ברור שאם יש לך את המקור אתה לא צריך את יאנג 🙂

  2. One scout who spoke with CBS Sports said: "I have questions about how he would fare in a second-round playoff series. To me, that's where you really separate players. That's when you're facing the best defenses and the most prepared teams, and it gets a lot more physical, too

    סימונס מתמודד עם זה בהצלחה יתרה אין ספק 😂😂😂😂😂

  3. אם אנחנו עושים דראפט, כמו בשכונה, ועומדים מולי כבחירה ראשונה יאנג וסימונס?
    אני לוקח את יאנג. קל יותר להקיף שחקן כזה בהגנה מאשר למצוא שחקן שיודע לקלוע ולנהל משחק ברמה שלו. ע"ע סטפן קרי.
    .
    אבל זה רק צד אחד של המטבע.
    נגיד ודרך נס הסאנס זוכים השנה בבחירה הראשונה בדראפט, ומתברר שגם פילדלפיה וגם אטלנטה מאוהבים עד מעל הראש באח של לונזו בול (זה כבר לא נס. זה אחד מהאותות שסוף העולם קרב…), והם מציעים לי את יאנג/סימונס תמורת אותה בחירה ראשונה.
    אז התשובה שלי משתנה. לסאנס, בהרכבה הנוכחי, אני לוקח אתת סימונס. הוא מביא למשחק הגנה, מיס מאצ' התקפי, ונתונים פיזיים אתם גארדים אחרים בליגה לא יכולים להתחרות. בקבוצה שכבר יש לה סקורר אדיר כמו בוקר, וסנטר כמו אייטון, פתאום סיומנס הופך לחלק החסר שיהפוך קבוצה מפוטנציאל להצלחה. הוא לא צריך לקחת הרבה זריקות בשביל להיות דומיננטי. הוא מוסיף הגנת עילית לצד שחקן בינוני מינוס בהגנה (וזו מחמאה לבוקר, ה-"בינוני מינוס" הזה). הגנת פרימטר של סימונס + אוברה + ברידג'ס, עם אייטון בצבע?
    חלום רטוב…
    .
    כך שהשורה התחתונה היא שזה תלוי בנסיבות, הבחירה בין סימונס ליאנג.
    .
    ועדיין, אם צריך להגיע למסקנה מכל המלל הזה – המסקנה היא שבמצטבר, הבחירה היא ביאנג. וזה היות ויש מעט קבוצות בהן סימונס יכול לפרוח מידית, והמון קבוצות שזקוקות ליאנג שכזה נואשות.

    1. אני לא מאמין שאתה ממשיך עם זה. יודע מה זה יאנג ובוקר? איזה ספלאש? סלים מהחצי מי יעצור אותם? הגנה? יש אוברה אייטון ותביא איזה נגר מס 4 ששומר טוב לא בעיה להשיג כזה כל מיני קראודרים וכו. אין כוח שיעצור קליעה כזאת. זה לא כמו הארדן וראס כי ראס לא קולע ממטר. יודע מה אייטון יעשה בצבע שחיל האוויר של טריי ובוקר מבחוץ?? שלא נדבר על ניהול משחק.
      עם סימונס אתם תהיו קבוצה טובה עם יאנג אתם שושלת.
      גילרי מה עמדתך?

      1. כבר אמצע הלילה פה, מנחם לצערי צריך להחליף את הגלולות, איך אפשר להשוות בכלל בין הנגר הזה סימונס ליאנג בין שחקן טוב לסופרסטאר בין אחד שמציג שיפור לאחד שנתקע 3 עונות באותה יכולת . לא אותו אזור חיוג בכלל. ההשוואה שצריכה להיות באתר זה בין יאנג לדונציץ או לילארד.

    2. ויכוח ודיון מעניין. גיא מתחבר להסבר שלך וגם לשורה התחתונה- בקיצור הולך עם יאנג.
      דוק עכשיו עם הקרבה הפיזית להוקס מחכה בקוצר רוח לאיזה סיקור מהאולם שלך…

      1. אני לא הולך יותר למשחקים. העומס בדאונטאון, החנייה, הרימצה מאולם העתונאות למושב העתונאי וחזרה, ואז ריצות ודחיפות לראיונות – זה התחיל להיות קשה לי מדי. הלכתי עם חותני למשחק נגד פילדלפיה כי הוא נהג, הוריד את נכדתי ואותי בכניסה, ואחרי המשחק חיכינו בכניסה עד שהוא בא עם המכונית. אני רק 10-15 ק"מ מהאולם, אבל הימים האלה עברו.

  4. מנחם קרע אותי.
    במיוחד עם השורה על השיר של שמעון.
    אבל הילדים ניצחו.
    אני לא יודע אולי איך יאנג ייראה בפלייאוף, אבל אני יודע כבר איך סימונס נראה בפלייאוף, וכל דבר עדיף על זה.
    הולך עם הקוריוז (מציע להוסיף דף הצבעה).

  5. רק לפי הכותרת לפני שאני קורא כי כרגע יש לי גם זמן להגיב בקטנה:
    .
    סימונס.
    .
    כי הגנה היא חלק לא פחות חשוב במשחק, בעוד שבימונס שומר על ושחקן התקפה מוגבל אבל עדיין עם יכולות וסיכוי לשפר את חולשותיו, יאנג לעולם לא יוכל להיות שומר על כמו שסימונס הוא כבר עכשיו.
    .
    אליפות לוקחים בהגנה! אפילו הדיינסטי של הלוחמים ששינה כמה קונבציות מחשבתיות (של בארקלי) שאי אפשר לקחת אליפות מהשלוש, בסופו של דבר נבנתה גם על ההגנה, לשידרוג מקבוצת הגנה חלשה/בינונית לאחת החזקות בליגה היתה קורלציה מלאה עם הטיימליין, חילופי המאמנים והאליפות הראשונה.

    1. בוודאי שהגנה דורשת כישרון אבל הגנה היא הרבה יותר ברת שינוי ומושפעת משיטה וממאמן מאשר התקפה ששם לכישרון יש השפעה הרבה יותר גדולה – יוקיץ' הוא דוגמה מעולה לזה. מצליחים להחביא אותו בהגנה ואת מה שיש לו בהתקפה פשוט אי אפשר ללמד. למילווקי היו שנים כלים הגנתיים שבוזבזו עד עונת 2019 שהגיע המאמן אותו אני לא מצליח להגות. נכון שגם את מה שיש לקוואי אי אפשר ללמד ובכל זאת למאמן ולשיטה ישנה השפעה הרבה יותר גדולה על ההגנה.

      1. זה נכון בגדול, אבל תנאי הכרחי להיות שומר על זה נתונים אתלטיים שליאנג פשוט אין ולעולם לא יהיה לו עוד 10 אינצ מוטת ידיים גובה ו50 קילו מסה. ככה שלא משנה איזה שיטת מאמן והחבאה בהגנה הוא תמיד יהיה נטל שצריך להחביא

            1. או ג'ון סטוקטון או אברי ברדלי

            2. או מוקי בליילוק

            3. הם כול0ם אתלטים עם מבנה גוף הרבה יותר מזומורפי וחזק, ובעלי אופי שונה לחלוטיןץ להשוות את כריס פול ליאנג זה כמו להשוות אבטיח לגזר

            4. אז זהו שלא.

            5. תודה מנחם חשבתי על זה גם אבל לא הצלחתי לבטא זאת במילים

          1. צודק, לא תנאי הכרחי, אחד משניים, או נתונים פיזיים או נחישות ומנטליות כמו של אלה שציינת, ליאנג לצערי אין לו את זה ולא את זה. וזה אגב מה שמבדיל את לוקה מיאנג. לוקה אם ירצה יוכל להיות שומר כמו גינובילי

  6. עכשיו אחרי שקראתי, אני מסכים עם מנחם כמובן, לא בהכרח לגבי הניתוח שלך על היאנג אבל לחלוטין לגבי סימונס והמסקנה הסופית.
    .
    ובהקשר לשאלה הראשונה שרצית לשאול, אפשר להתחכם ולענות עליה שלא היה קורה כלום למכונית ולאור שאמור היה לצאת מפנסיה, כי ברגע שהגיע למהירות האור הזמן היה עוצר עבורה, ובמובן הפילוסופי של הלשון, אני מציב הנחה שללקרות משהו חייבת להיות תפיסה של זמן, לכן ללא זמן גם לא קורה כלום, ובכך פותר את הדיסוננס המחשבתי מהשאלות הפיסיקליות האלו ויכול ללכת לישון טוב בלילה.

  7. אני מסכים בגדול עם מנחם וגם האינסטלטור הוסיף יפה.
    היה אפשר להכניס למשוואה גם את ארווינג,דוידי,בוקר ומקולם.
    סקוררים נפלאים בקבוצות קטנות שהילדים מתלהבים מהם אבל רחוקים מלהיות שחקנים מובילים ברמה של קובי,לברון ויאנס.

  8. אף פעם לא היו חסרים סוקררים בליגה אבל הנתונים משקרים לגבי הרבה שחקנים בגלל שהרמה הכללית ירדה בעונה הרגילה.
    לפני 10 שנים היה הרבה יותר קשה להיות סקורר בליגה הזאת ולהביא את ה"ממבה מנטאלטי" בכל לילה.

    התקרה של סימונס הרבה יותר גבוהה מאותם סקוררים. גם כמנהל משחק צעיר וגם כשחקן הגנה מצויין.
    יאנג בסה"כ נבחר לאולסטאר ע"י אותם אוהדים צעירים ואני בטוח שזה לא היה קורה אם אנשי מקצוע היו עושים את הבחירות.

    1. רק להרחיב על מה שעידו רמז –
      .
      מבין הגארדים במזרח, יאנג נבחר 1 על ידי האוהדים. סימונס 8.
      בבחירת השחקנים, יאנג מקום 3, סימונס 4.
      בבחירת עיתונות הספורט, יאנג מקום 2, סומונס 3.
      .
      אז השורה התחתונה היא –
      הביטחון שלך לא מוצדק. הן השחקנים, והן עיתונאי הספורט, בחרו ביאנג לפני סימונס.

        1. בהחלט יכול להיות. ועדיין, בחירת השחקנים + עיתונאי הספורט זו התשובה הקרובה ביותר לשאלת ה-
          "יאנג בסה"כ נבחר לאולסטאר ע"י אותם אוהדים צעירים ואני בטוח שזה לא היה קורה אם אנשי מקצוע היו עושים את הבחירות."

          .

          1. יש שחקנים ומאמנים.

            עיתונאי זה אוהדים. לתת להם יעני חשיבות גדולה יותר מאוהדים זה מצחיק. אוהד שכותב ורואה כדורסל. כולנו עיתונאים פה בהופס. מה גם שהם בעלי אג'נדה וחלקם עיתונאי חצר.

            שחקנים ומאמנים משחקים מול האנשים האלו ולכן שגם בטח חלקם מונעים מאנוטי או אגנדה נגד מישהו עדיין הם יותר נחשבים מאוהדים.
            לא אני כל יום משחק נגד ברדלי ביל או טריי יאנג

  9. לרועי:
    יש לפחות אחד עשר שסיימו עונה עם לפחות 29 נק' למשחק.
    שכחת את ווילט, בירד, דוראנט ולברון ואאל"ט ישנם עוד כמה.

      1. למדתי לקרוא היטב. קורא שלר לשים לב לפרטים מסוימים כשקוראים בזריזות או אף רגיל. אנחנו סך הכל בני אדם ודברים כאלומיכולים לקרות גם אם יודעיםמלקרוא מעולה.

    1. מסכים איתכם, למרות שגם סימונס יכול להיות טוב שם , התקפה מביאה נקודות זה למה הארדן טוב מגובר, וזה למה יאנג 10 רמות מעל סימונס

  10. נכון להיום יאנג
    לסימונס צריך לבנות סיטואציה אופטימאלית ונראה לי שגם אז יאנג יהיה עדיף.
    בראיה עתידית יאנג בהפרש

    ואני מודה שההערכה שלי לסימונס עלתה קצת השנה

  11. לא שאלו לאיזו קבוצה הייתם מצרפים x או y.
    שאלו שאלה פשוטה יאנג או סימונס.
    אתם לא בעלי הפיניקס ואתם לא בעלי הסיקסרס.. אתם כאלה שצריכים לבחור ולהתמודד עם הבחירה.
    .
    קבלו את הדיון הבא- אמביד או יוקיץ

  12. מה שרואים מסימונס ב 10-15 המשחקים האחרונים , כולל הסטטיסטיקה וההשפעה על המגרש זה התפתחות והתקדמות עצומה קדימה , סימונס שקולע 22 נקודות 10 ריבאונדים ו 9 אסיסטים בתוספת הגנה מצוינת זה יותר טוב מיאנג.
    הבעיה היא שחלק גדול ממכם בכלל לא מתייחס לזה ורק מסיק מסקנות מהשנתיים הראשונות של סימונס ומדברים שקרו נגד בוסטון בפלייאוף כשהוא היה רוקי.
    אף אחד גם לא לוקח בחשבון את הנעלם הגדול , מה יקרה בסוף השנה אחרי שברט בראון יפוטר ויגיע מאמן אחר ויש סיכוי גדול שמאמן אחר יוציא מסימונס הרבה יותר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט