65.3 סיבות לדאגה: ג'ייסי קארול וריאל מגיעים להיכל/ שי בוקר

Pablo Laso - Real Madrid - EB19
שני מאמנים גדולים יודעים שהקבוצות שלהן חייבות לנצח אם הן רוצות לעשות צד משמעותי לעבר יתרון ביתיות בפלייאוף. (אתר היורוליג)

הערב (21:05, 5SPORT), מכבי תל-אביב (7-14) תארח את ריאל מדריד (6-15) בתקווה לשמור על הבית ולעלות למאזן 0-11 בהיכל. כדי להישאר במאזן ביתי מושלם, הצהובים יצטרכו לעבור מספר משימות שבמוקדן ההגנה על ג'ייסי קארול. לא רק שהאמריקאי קלע שלשת ניצחון במפגש הראשון העונה בין שתי הקבוצות במדריד, בהיכל הוא קולע 65.3% ל-3 כשיא השלשות שלו עומד על 5/8 לפני שלוש עונות. אבל קארול הוא רק חלק קטן מהבעיות. מלבד שלבלאנקוס יש מלא כוכבים, הם מגיעים להיכל עם שלושה הפסדים רצופים מה שמשווה את שיא המועדון תחת פאבלו לאסו. בצד הצהוב, אמארה סטודמאייר יערוך את בכורתו במפעל וגם סקוטי ווילבקין חתם אמש על חוזה ל-3 שנים נוספות בשורות הצהובים כשירוויח קצת יותר מ-5 מיליון דולר לתקופה הזו. מצ'אפ המפתח של הערב יפגיש בין שני קלעים גדולים, סקוטי ווילבקין וסרחיו יוי (ראש בראש בקריירה), כשמתחת לסלים זה אות'לו האנטר שיצטרך לעצור את טבארס הענק. שחקן נוסף מכל קבוצה ששווה לשים עליהם עין הם דני אבדיה וגבריאל דק. בהמשך הפריוויו תמצאו פירוט על המצ'אפים, מספרים לקראת ההתמודדות, מפתחות לניצחון וכמובן את ההימור שלי.

לקראת המשחק

סגלים (עונתיים):

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילביקין, ג'ון דיברתולומיאו, אנג'לו קלויארו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט, ארון ג'קסון, ג'יילן ריינולדס, אמארה סטודאמייר.

ריאל מדריד: פאביין קוזייר, אנת'וני רנדולף, רודי פרננדז, פאקונדו קמפאצ'ו, ניקו לפרוביטוייה, פליפה רייס, אוסמן גארובה, מריו נאקיץ', ג'ייסי קארול, וולטר טבארס, סרחיו יויי, גבריאל דק, ג'ורדן מיקי, ג'פרי טיילור, טריי ת'ומפקינס, סלאח מג'רי.

המחזור הקודם: הפסד למכבי, הפסד שלישי ברציפות לריאל

אני לא בטוח מה עבר על הצהובים של ספרופולוס במחזור הקודם כשהתבזו במינכן והפסידו 68:80. מצד שני יש משהו שאני כן בטוח בו וזה שמכבי למדה לקח קשה: לא לזלזל ולא להגיע שאננים. 

הבלאנקוס של לאסו נמצאים במומנטום שלילי גדול כרגע ושני ההפסדים במשחקים הפוכים לחלוטין במוסקבה בשבוע הכפול, בהחלט היה ההתחלה של תקופה לא טובה של ריאל. שבוע שעבר היא אירחה את שיין לארקין ואנאדולו אפס, והאמריקאי פשוט קרע אותה לגזרים עם 32 נקודות בניצחון 75:80 במדריד.

מספרים לקראת ההתמודדות:

(סטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

מצ'אפים מפתח: סקוטי ווילבקין נגד סרחיו יוי, אות'לו האנטר נגד וולטר טבארס

(סטטיסטיקה ותמונות מתוך אתר היורוליג)

כמו שאתם רואים, בקריירה של שני הגארדים אחד נגד השני, ליוי יש יתרון בכל קטוגריה, אבל לא כל כך גדול. דעתי שהערב שני השחקנים יציבו שורות דומות בסטטיסטיקה.

(סטטיסטיקה ותמונות מתוך אתר היורוליג)

לשתי הקבוצות יש הרבה מאוד נשקים, השחקן שישלוט בריבאונד ככל הנראה יעזור לקבוצתו לנצח.

שחקנים ששווה לשים עליהם עין: דני אבדיה וגבריאל דק

(סטטיסטיקה ותמונות מתוך אתר היורוליג)

מאז פציעתו של עומרי כספי אי שם בחודש נובמבר, אבדיה לקח על עצמו יותר אחריות ומביא מספירים טובים בדקות מעטות יחסית. בצד השני, גבריאל דק הצעיר נותן עונה טובה מאוד.

אבל אם יש שחקן שמכבי חייבת להיזהר ממנו, הוא ג'ייסי קארול. לפניכם הנתונים שלו בהיכל:

(סטטיסטיקה ותמונות מתוך אתר היורוליג)

ציטוטים ממכבי ת"א

יאניס ספרופולוס:

על הארכת החוזה של ווילבקין: "אני שמח מאוד שסקוטי האריך את החוזה. זו הייתה עדיפות ראשית של כולם במועדון להחתים אותו. סקוטי מאוד מרוצה כאן וזאת אחת הסיבות שהוא ממשיך. אנחנו צריכים להמשיך להוכיח את עצמנו כקבוצה בכל משחק, שבוע וחודש."

על חשיבות המשחק: "כל משחק הוא חשוב וקריטי בפני עצמו. אתם כל הזמן שואלים אותי את אותה שאלה, אבל התשובה לא משתנה, והיא שכל משחק חשוב בפני עצמו ולא בהשוואה לאחרים."

על הפתיחה הרעה במשחקים האחרונים: "אנחנו צריכים לפתוח את המשחק טוב ולשחק טוב מההתחלה ולא לאפשר להם פער שאחרי זה אנחנו נתקשה לחזור ממנו."

על אמארה: "הצירוף שלו יעזור לנו מאוד, כי הוא נותן לנו עוד נשק בו נוכל להשתמש נגד ריאל."

או'תלו האנטר:

על החשיבות של המשחק: "אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות כדי לנצח. בפעם שעברה הפסדנו להם, אבל רק בנקודה מסל ניצחון של קארול, אז אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות שלנו במשחק האחרון."

על הפתיחה הרעה של משחקים בתקופה האחרונה: "אנחנו צריכים לבוא מוכנים. אנחנו צריכים פשוט להיות בפוקוס בהתחלה ולהראות את עצמנו מההתחלה."

המפתח לניצחון: "לבוא מוכנים מנטלית ובידיעה שאנחנו יכולים לקחת את המשחק הזה. אני חושב שכולם יבואו בגישה הזאת ויעשו את העבודה שלהם ויהיה טוב."

על ההשפעה של סיום רצף הניצחונות של ריאל: "זה לא אכפת לי. זה אפילו יותר קשה לשחק נגד קבוצה כזאת אחרי רצף כזה בגלל שאתה יודע שהם באים עם כל מה שיש להם, לעומת קבוצות בתוך רצף ניצחונות שמגיעות רגועות יותר למשחקים. זאת בהחלט קבוצה שקשה לנצח אותה."

על החשיבות של ווילבקין: "אתם רואים את זה. אפשר לראות בקלות את כל הדברים שהוא תורם בהם לקבוצה, כמו המנהיגות על המגרש ומחוצה לו."

ראיון עם האנטר (ערוץ היוטיוב שלי):

סקוטי ווילבקין:

על ההחלטה להאריך חוזה ולהישאר במכבי: "זאת לא הייתה החלטה קשה מדי. אני רציתי להישאר כאן, וכך גם אשתי וחיכינו רק להצעה המתאימה. לשמחתנו, ההצעה הראשונה הייתה טובה והייתי יותר ממוכן לחתום ואני שמח ומוכן לשים את ההארכה הזאת מאחורינו ולהמשיך."

הדבר האהוב עליו במכבי: "יש הרבה דברים. האוהדים, האווירה הביתית, השחקנים, הצוות, העיר הזאת. כל הדברים ביחד הובילו להחלטה להישאר."

על המשחק: "אנחנו מרגישים שהייתה לנו הזדמנות להשיג ניצחון במשחק הקודם נגדם במדריד, אבל החמצנו במעט את ההזדמנות. השארנו את קארול פנוי לשלשה והוא אחד הקלעים הטובים באירופה, אבל אנחנו רוצים לתקן את זה עכשיו. עוד לא הפסדנו אף משחק בית העונה ואנחנו מנסים לשמור על הרצף הזה ולהשיג עוד ניצחון ובתקווה להשיג יתרון במאזן הפנימי על ריאל."

על הפתיחה הרעה במשחקים האחרונים: "בפשטות אנחנו יכולים לשמור ולקלוע טוב יותר, אבל זה לא כזה פשוט. אנחנו צריכים לנסות לעשות את הדברים שאנחנו שולטים בהם. הגנה טובה, למנוע מהם ריבאונד התקפה ואם נעשה את זה נהיה בעמדה טובה."

ראיון עם ווילביקין (ערוץ היוטיוב שלי):

רשימת הפצועים של מכבי ת"א:

יובל זוסמן, עומרי כספי, נייט וולטרס, טאריק בלאק וג'ון דיברתולומיאו

שחקני ריאל מדריד שאינם בסגל:

פליפה רייס וסאלח מג'רי

מכבי תל-אביב:

  • משחק ריצה-חובה! מכבי חייבת להשיג עצירות ולטרוף את ההגנה של ריאל לפני שטבארס יכול לשנות להם זריקות.
  • לקלוע מבחוץ-חובה! טבארס ישנה המון זריקות במשחק עומד ולכן מכבי חייבת לקלוע מבחוץ.
  • לעשות לפאקונדו קמפאצ'ו חיים קשים-חובה! צריך למנוע ממנו לשלוט בקצב.

ריאל מדריד:

  • לחזור מהר להגנה-חובה! כשמכבי רצה, אין קבוצה טובה ממנה.
  • לשלוט בריבאונד התקפה-חובה! שליטה שם תמנע ממכבי לרוץ.
  • שליטה בקצב המשחק והתעלמות מהקהל-חובה! עם ריאל תשאיר את הקהל של הצהובים במשחק, היא תהיה בבעיה גדולה מאוד.

הימור: אם יהיה משחק צמוד, מכבי תנצח בתנאי שתוציא את הכדור מידיהם של קארול, יוי ופרננדז וגם אם לסקוטי ווילבקין יהיה ערב גדול. אם לא יהיה משחק צמוד, מכבי תהיה בבעיה גדולה אלא אם היא ביתרון. אין עדיפה. תחושה שמכבי תנצח, 83:86.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה שי, משחק מאוד מעניין.
    רק מה- ההימור שלך לתוצאה הוא אחד המצחיקים שקראתי. כיסית את עצמך מכל הכיוונים כמו סוכן ביטוח ממולח.

  2. קודם כל כל משחק ביורוליג אני עוקב אחריך השקעה טובה
    ומקצועני ביותר
    דבר שני היום נראה לי הלכת עם הלב ולא עם השכל
    לפי מה שכתבת כל הנתונים מראים על ריאל ניצחון
    וזה מה שאני הולך היום ריאל מנצחת במשחק צמוד

    2עד 5 הפרש

  3. מכבי פגשה יריבה ברמה גבוהה (בבית) והראתה למה היא לא שייכת לצמרת הגבוהה באמת באירופה.
    רדפה אחרי ריאל כל המשחק באלתורים כאלה ואחרים. כסף לא יכול לקנות הכל.

      1. לא לא חיים.. מילאנו, פנרבחצ'ה, חימקי, זניט – לכולם תקציב גבוה משל מכבי והן מתחתיה בטבלה. 'כסף לא יכול לקנות הכל' כתבתי בסיום וזו ההוכחה.
        'לא שייכת לצמרת הגבוהה באמת באירופה' כתבתי – ולמכבי התכוונתי. זו המציאות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט