מעורב אמריקאי ליום כפור / מנחם לס

פלויד מריוות'ר נגד סול 'כרמלו' אלברז

הקרב העשיר בהסטוריה במוצאי יום כפור

פלויד מריוות'ר, ארה"ב: 41.5 מיליון. 1.15 מיליון לדקה. $19,212 לשנייה – אם הקרב אורך 12 סיבובים.

סול ("קנלו") אלברז, מכסיקו: 12.5 מיליון

טרוף. מחליא. אבל כולם מרוויחים מלבד הסאקרים כמוני – מעריכים  את מספרנו ב-3 מיליון – המשלמים $70 ב-PAY PER VIEW. ה-LIVE GATE יכניס 30 מיליון (20,000 איש ב-$100 לכרטיס, ו-5,000 במחירים עד $1,800 למושב ליד הזירה). שאר הכסף מגיע מבתי קולנוע במעגלים סגורים, מפרסומות, זכויות שידור, ועוד. נא לא לדאוג. כולם מרוויחים. אבל לפי ESPN MAGAZINE  האחרון המוקדש כולו לאגרוף,  הספורט גווע, וזהו אולי הקרב האחרון האמיתי שאנחנו חוזים בו. מצד שני אומרים זאת ואומרים זאת, כבר שנים, והקרבות באגרוף ממשיכים להיות מאורעות הספורט היקרים בהסטוריה ולגרוף כספים אסורים ממש.

הקרב ייערך ב-MGM בלאס ווגאס בשבת ב-9 בערב בין שני האלופים הבלתי מנוצחים במשקל 152 פאונדס , בקרב המכונה "SUPERFIGHT OF THE CENTURY". אני לא יודע בקשר לכינוי. לאלברז אין סכוי אם הקרב נימשך יותר מ-8 סיבובים מה-12. אני עוקב באדיקות אחרי ספורט האגרוף אך לא כותב עליו כאן כי רוב הישראלים לא מתעניינים בו. מייוות'ר הוא אתלט נפלא שאין לו בעייה לנוע, לתקוף, ולהתחמק משך 12 סיבובים. לאלברז אין את כושר ההתמדה הזה, וסיכויו היחיד הוא בנוק אאוט של האלוף, כי מהלומתו היא אחת הסולידיות מבין כל המתאגרפים של העבר במשקלו. מצד שני למייוות'ר יש את ההגנה שרבים מכנים "הטובה אי פעם". הוא משגע את יריבו עם ה-"SHOULDER ROLL" המפורסם שלו עד שהיריב לא מסוגל להרים יותר את זרועותיו מרוב עייפות ואז מייוות'ר יוצא למתקפה. אלברז הוא מתאגרף הפורף במיתקפה של עד 10 מהלומות רצופיות כש-7-8 'מכינות' את פרצוף יריבו לנוק אאוט הקרב ובא. השאלה אם יצליח לחבר קומבינציות כאלה נגד מייוות'ר. לדעתי הוא לא יצליח. מייוות'ר יתחמק ממנו ומהלומותיו של אלברז ייפגעו רק באוויר החם של המדבר. בכל הקריירה של מייוות'ר, רק 17% ממהלומות יריביו הגיעו לפניו או גופו. אף מתאגרף אחר לא יכול להתגאות בסטטיסטיקה כזאת.

הסיפור הפעם פשוט: אלברז! מוטב שתסיים את הקרב מהר, או שזה ALL OVER עבורך!

 

 

תמונה לא טיפוסית: אורטיז כן מגיע ללסתו של מייוות'ר. זה כמעט לא קורה!

 

 

אלבאמה נגד ג'וני מנזיאל מטכסס A&M

 

(הקם יורש לג'ו נמט או ג'ו מונטנה? ג'וני מנזיאל בנוי מאותו חומר!)

 

 

חברתו הדוגמנית היפהפיה ניקלטה ע"י הטלוויזיה בעת משחקו, והתמונה חזרה על עצמה שוב ושוב, ולמחרת כל ארה"ב דיברה עליה

 

 

לא כתבתי על כך עד עתה כי בד"כ אני לא כותב הרבה על קולג' פוטבול, אבל ביום כיפור הזה (למעשה בחצות של שבת אתם כבר 6 שעות בתוך אכילה)  אלבאמה, מדורגת מס' 1 במכללות, מבקרת את קולג' סטיישיון בטכסס למשחק נגד טכסס A&M המדורגת מס' 6 סמכללות.

מה לא עשה  הקוורטרבק של A&M ג'וני מנזיאל  הזה, זוכה פרס הייזמן כפרשמן בעונה שעברה משך רוב הזה הקיץ? השתכר; ניתפס עם גראס; היה מעורב בתאונה; דרש תשלום עבור חתימותיו; הצטלם ערום עם כמה סטודנטיות; שלח טוויטרים מהגיהנום; הזהיר את אלבאמה מפני הגעה "למכללה שלי". זה רק בקיצור. נשיא האוניברסיטה ציווה עליו לסתום את פיו. הזהירו את הקוורטרבק הלבן הזה שאם לא ישים מעצור להתפאויותיו, הוא עלול לסקל את סכוייו להיבחר בטופ 5 בדראפט ה-NFL כשיגיע הזמן. כל מה שעשה הקיץ (למרות שלרוב העבירות לא היו הוכחות) עלה לו בחצי משחק השעייה נגד אונ' רייס. הספיק לו החצי השני נגד אוניברסיטת רייס לעשות את השטיק שלו ולהוכיח שוב שהוא הקוורטרבק מס' 1 במכללות, אפילו שהוא נראה כמו חייט בבית תפירה, או ספר במספרה הקרובה.

מאמנו קווין סומלין הסביר שהצו לסתום את פיו הגיע גם מעורך דינו, ובני משפחתו. הג'ון הזה הוא אחד הקוורטרבקים המוזרים שראיתי בחיי – כאילו אין בו משהו מיוחד מלבד כדורים שמגיעים לרסיברס, כדורים לטאצ'דאונים, כמעט אפס אינטרספשיונס, ו…נצחונות על גבי נצחונות. הוא הפך ל-FOLK  HERO בטכסס. כינויו? "JOHNNY  FOOTBALL". הוא הפך לסופרסטאר כמעט ממשחקו הראשון כפרשמן, והוא מזכיר את ה-HYPE שהיה לפני 40 שנה עם ג'ו נמט כששיחק באלבאמה.   למרות שמאמנו סומלין הורה לו לא להתראיין, 'ג'והני פוטבול' לא פסק לדבר משך כל העונה שעברה.

הוא בילה את הקיץ עם לברון ג'יימס,  הראפר דרייק. אנשים כאלה. ל-USA TODAY הוא אמר בסיום עונת הפרשמן שלו שהמשחק הזה בשבת נגד אלבאמה "ילמד אותם לקח שהם לא ישכחו". חברי קבוצתו התחננו בפניו שיסתום את פיו. הוא הגיב: "לא לימדנו אותם לקח בבית שלהם?" (הוא הוביל את טכסס A&M בעונה שעברה כשהיו מדורגים מס' 15, לנצחון 29-24 על אלבאמה שהיתה מדורגת ראשונה ונשארה ראשונה עד שהיתה לאלופת המכללות).

הוא מזכיר לי יותר מכל קוורטרבק אחר שפעם שיחק באלבאמה עבור המאמן בר בריאנט (שאילו חי, היה אתמול בן 100) – ג'ו נמט. אותו בטחון עצמי; אותו שחקן שלא נראה אתלטי במיוחד; אותו ווינר בכל רמ"ח אבריו; אותן 'נבואות' שמשגעות את כולם, ואותו ממזר בנזונה שלא שם על אף אחד). התשוקה, חושניות, להיטות, ותאווה שבמשחקו הם ללא אח ורע.  התעוזה, גבורה, ואומץ במשחקו הם דבר לא רגיל. אני לא יודע אם הוא יתפתח להיות מין ג'ו נמט או ג'ו מונטנה, אבל הוא בנוי מאותו חומר.

המשחק הזה מעפיל על כל משחקי ה-NFL בוויק-אנד זה.

 

 

 

החברים של מנזיאל

 

מנזיאל הקיץ

 

לא דופק חשבון לאף אחד!

 הוא לא נראה כזה, אני יודע, אבל זיכרו את שמו. אולי הדבר הבא ב-NFL!

 

 

 דרבי האחים

 

יום ראשון. 4:25 אחה"צ, ג'איינטס סטדיום במדולנדס. השבוע השני ב-NFL. דנבר ברונקוס  מגיעה לניו יורק. דנבר היא 0-1,  ונראתה מצויין במשחק הראשון. הג'איינטס היא 1-0 ולא נראתה הכי טוב  בהפסד נגד דאלאס קאובויס במשחק של פתיחת העונה.

אז מה מיוחד במשחק הזה? למה אני מזכיר אותו?

כי איליי מנינג – האח הצעיר והקוורטרבק שהוביל את הג'איינטס כבר לשני סופרבולים – מחכה לפייטון מנינג, האח המבוגר שהוביל את הקולטס  לסופרבול, ונחשב יחד עם תום בריידי לקוורטרבק מס' 1 בליגה למרות גילו (37).  משחק בין שני אחים שאביהם היה קוורטרבק גדול ב-NFL, והם נלחמים על מורשת השם כששניהם בעלי טבעות, ושניהם נחשבים בין טובי הקוורטרבקים בליגה. המשחק השני מבחינת העניין והחשיבוןת אחרי טכסס A&M-אלבאמה!

פייטון מנינג

 איליי מנינג

 

 

למה ביזלי טוב למיאמי, ומיאמי טובה לביזלי

 

אפילו הגופייה בנוייה עליו עשר! הכל מתאים FIX!!!

(בכל קבוצה אחרת הוא היה "C-"; בהיט הוא יהיה "A")

 

 

אני שונא לומר לכל שונאי מיאמי שכל כמה שבועות אני מקבל כלי נשק חדשים ותחמושת חדשה, וזאת אחרי שאני מוכן לצאת למלחמה עם 100% סכוי לנצחון ללא כלי הנשק החדשים ששמם גרג אודן ועתה מייקל ביזלי. אנשים שוכחים שמייק ביזלי היה בחירה מס' 2 בדראפט של 2008, ונתן למיאמי שתי עונות טובות ב-2008 ו-2010. בשנים הללו הייתי ברוב משחקי הבית של מיאמי ויצא לי לשוחח איתו די הרבה בחדר ההלבשה.

הוא גאון? לא. גם פול פירס לא גאון, ולברון ג'יימס לא גאון. הכל בראשו מוברג בסדר? אולי יש בורג רופף פה ושם, אבל מאומה שמברג כמו פט ריילי לא יכול להדק ולחזק. הוא מעט דפוק בראש, אבל היו אחרים קצת דפוקים בראש שהגיעו לגדולה. רשיד וואלאס, ג'ון סטארקס, ריק מהורן,  אלן אייברסון, רון ארטסט,  דניס רודמן. חסרים? הוא לא יותר דפוק בראש מאף אחד מהם. רגע, יש עוד: ג'ייסון ויליאמס, לטרל ספריוול, ג'ון בריסקר, ביל למבייר,  מרווין בארנס, שון קמפ,  קלווין מורפי,  כריס אנדרסון,  מייקל ריי ריצ'רדסון, דריוס מיילס, זאק רנדולף. זה הכל מזכרון ומהראש הקשיש בשתי דקות מחשבה. טוב, אפסיק כאן.

מייקל ביזלי אינו מקרה אבוד בכל מקרה, והוא יכול להיות שחקן מצויין בשיטה נכונה ושחקנים כלברון ג'יימס ודוויין ווייד, שלידם הוא לא יעיז להזיז ת'תחת אינטש אחד לכיוון הלא נכון.

זה הסיפור של ביזלי: הוא הגיע עם מחשבות של 'גדול'. הבאתו של לברון שלחה אותו לשדות זרים והוא איבד כל חשק לשחק. הוא הרגיש – בצדק או לא – שהוא לא שייך למינסוטה או לסאנס. הוא הרגיש שהוא שחקן ללייקרס (כמובן שאני מתכוון ללייקרס של לפני כמה שנים) או למיאמי. הבנאדם מרגיש שהוא 'סטאר' והוא צריך לשחק עם סטארים. ולומר לכם משהו? הוא צודק. הוא לא יכול להיות ראש לשועלים, אבל הוא יכול להיות זנב לאריות, ואם אתם חושבים שזנב לא חשוב לאריה, תנסו לקטוע לו את הזנב ונראה כיצד הוא מתפקד. הוא יהיה תוספת נהדרת, מצויינת, עליונה, למיאמי היט בתור שחקן חמישייה או שעולה מהספסל. הליגה עדיין לא ראתה חצי ממה שהוא יכול לעשות. עכשיו במיאמי היט תראו מה הוא יכול לתרום.

במיאמי הוא יתחיל עם מוטיבציה עליונה. הוא יידע שעליו להילחם על כל דקה, והוא יודע שפט ריילי מסתכל מלמעלה. ביזלי היה חייב להגיע לתחתית המדרגות ול-DEAD END  כדי להתרומם לעתיד חדש.

העתיד מתחיל היום.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. פט ריילי אמר שהוא לא רצה שביזלי יעזוב את מיאמי אבל לא היתה ברירה בזמנו. הוא אמר לפורט לודרדייל סנטינל שהוא "מאושר שביזלי בהיט".

  2. לאשך בדרכהאני איתך אבל הפעם בניגוד לאודן אני מסכים עם מנחם לדעתי ביזלי זה תוספת כוח משמעותית למיאמי

  3. לביזלי יש חבילה חבל על הזמן וכשהוא מתחיל לשחק הוא יכול לקבור הרבה מאד קבוצות בהתקפה.
    לא בטוח כמה הוא ומיאמי מתאימים, אני חושב שהסיטואציות בבוסטון או אפילו אטלנטה יכלו להתאים לו יותר.

  4. אני כבר חצי שנה מחכה לקרב הזה.

    ההפסד של אנדרסון סילבה בUFC לפני בחודש וחצי(נוק אאוט והפסד ראשון בהיסטוריה של הלוחם הגדול ביותר) רק הגביר לי את החשק.

    קשה מאוד להיות קרוב לתת TKO למתאגרף כמו מייוותר, הוא שחצן שחצן אבל מגן מצוין שהולך כמעט תמיד על בטוח ובונה תמיד על הכושר העילאי שלו בלקראת הסיבובים האחרונים יהיה מה שיכריע את היריב.

    אבל ממול עומד מתאגרף צעיר בן 23 עם רקורד מטורף פשוט, יריבים בקושי מצליחים לנשום בסוף קרב מולו. הוא בן טיפוחיו של אוסקר דל הוייה הענק שמבין קצת על קרבות גדולים באולם המרכזי בMGM.

    לרוע המזל אוסקר שהיה ממארגני הקרב נכנס ביוזמתו למכון גמילה לפני יומיים ולא יראה את הקרב מהשורה הראשונה בוגאס.

    בקיצור אני מריח הפסד ראשון למתאגרף הכי שחצן ב-20 שנה האחרונות בסבב, מייוותר לא חכם מספיק כדי ללמוד מאנדרסון סילבה שרק לפני חודש ספג הפסד משפיל כשהתגרה כל הקרב ביריב שלו ובסוף הוק שמאלי אחד גמר אותו(קרב ביזארי ביותר מי שלא ראה לא יבין).

      1. מיוותר חושב כסף כסף כסף, כל הקרבות שלו מחושבים טיפ טופ, לא סתם הוא כבר כמה שנים טובות הספורטאי שמכניס מתחרויות הכי הרבה כסף בכל שנה, ותוסיף לזה גם הסתבכויות עם החוק שבטח לא מקלים על חיים של ספורטאי(כלא ועניינים).

        הוא מתאגרף ענק אבל אני מת לראות אותו ואת כל ה-60 ומשהו קילו של שחצנות שלו נופלים לרצפה, ומחר זה יקרה אני מרגיש את זה.

        אגב סבא שלי בעדכון חי מוגאס אמר לי הבוקר ש50 מטוסים פרטיים ממקסיקו מלאים נחתו היום בוגאס, כל אלה פמלייה של קנאלס.

        הוא גם אמר לי שכרטיסים במקומות רחוקים מאוד עולים קרוב ל1500 דולר לכרטיס!~!!!!

  5. מביזלי יכול לצאת רק טוב למיאמי, הוא מגיע במינימום שבמינימום, כסף השנה הזאת לדעתי לא יהיה חשוב לו(אחרי שהוא גם מקבל 7 מיליון מהסאנס שחתכו אותו) כפי שיהיה חשוב לו להוכיח שהוא עדיין רלוונטי ואין מקום טוב לעשות את זה מאשר למיאמי.

    אני חושב שעוד לפני הדראפט היה הייפ די מוגזם סביבו, אני ראיתי הרבה מאוד משחקים שלו בקנזס וגם את או ג'יי מאיו בUSC. שניהם עשו מה שבא להם, לא שמו שיט על הקבוצה ששיחקה לידם(ועם מאיו עוד שיחק טאג' גיבסון) ומשם הסטט' הדי מנופחות לפרשמנים.

    בפועל ביזלי לא הוכיח לי שהוא שומר מדהים כפי שניבו שיהיה בזכות האתלטיות איתה הגיע לליגה.
    הוא גם לא קלעי יציב למרות כמה עונות של קליעה טובה.

    בכל אופן זה NO RISK למיאמי, במקרה הכי גרוע הוא יהיה סוג של ראשאד לואיס ברוטציה(מישהו זוכר את לואיס בכלל?), לא שמתי לב שזה הפריע למיאמי לקחת אליפות בק טו בק שנה שעברה.

    במקרה הראלי הוא כן יעזור להם ויעלה את משחקו.

    1. בשנותיו בליגה הסתבר שהוא שחקן משלים מצויין, אבל לא אחד שיכול לסחוב קבוצה על גבו. זה בדיוק מה שהוא יהיה במיאמי.

  6. ביזלי חולה ב במחלה נפשית
    עם הכדור הנכון הוא יכול לממש חלק מהציפיות
    מיאמי הוא המקום הנכון עבורו , יהיה עליו פחות לחץ וזה יכול להועיל
    מיאמי לא יושבת בחיבוק ידיים והשתפרה בצבע.
    15 דקות טובות למשחק של אודן יעשו את החיים במזרח לקלים יותר.

    מה הסיבה לנפילה החופשית של האגרוף ? האם יתכן ששידורי ה ppv הם גרמו לענף להיות נפוץ פחות.
    אגב גם הכדורגל הישראלי בירידה עצומה מאז הערוצים בתשלום.
    המשחק כבר לא נגיש לכולם , והקהל שלא מוכן לשלם על הערוצים הופך לאדיש . ואז יש גם בעיה בהוספת דור חדש של אוהדים.

    במשקל כבד אין דמויות כמו עלי לואיס טייסון שימשכו את הענף קדימה.

    1. שום מחלה נפשית. הוא פשוט ילד שלא התבגר אבל במיאמי הוא יהיה דוגמא של שחקן ממושמע, והוא גבוה, אתלטי, עם יד זהב.
      האגרוף בנפילה כי מאז מייק טייסון לא היתה אישיות של ממש בספורט. לפני 70 שנה לאגרוף היו יותר כוכבים מאשר לכדורסל או לפוטבול. אז גם היו כוכבי-על בבייסבול שהיום אין.
      ואתה צודק: כבר שנים על גבי שנים שלא היה קרב אליפות עולם חופשי בטיווי, והספורט הפך (לפחות בארה"ב ) לספורט של 5 מיליון מטורפים וזהו. כמובן שגם הידע הרפואי החדש על זעזועי מוח, ומחלות כדיימנשיה ואלצהיימר למתאגרפים בתום הקריירה, הוציא אותו מהחבילה של ספורט לאדם הרגיל.

  7. קצת מוזר שרגע אחד אתה צוחק על הלייקרס שביזלי מתאים להם כמו זבל לשקית זבל, וברגע שהוא מגיע להיט הכל דבש… אבל זה טבעו של אוהד.
    האמת, אני גם חושב שיש מצב טוב שהוא יפרח בהיט. הוא חייב קבוצת צמרת בשביל המוטיבציה. הוא מגיע לשם כשהוא יודע שהוא לא אמור להיות הכוכב והציפיות ממנו מההתחלה הם של שחקן משלים. בסיטואציה זו, כל עוד הוא יקבל את הדקות שלו, הוא יכול אפילו לככב! צריך רק לדאוג לזה שהוא לא יחפש להיות שמח בדרכים אלטרנטיביות…

    1. מה שכתבתי ואתה ציטטת "ביזלי מתאים ללייקרס כמו זבל לשקית זבל, וברגע שהוא מגיע להיט הכל דבש" היא האמת לאמיתה, וכל האמת. בלייקרס הוא היה ניכשל ומכשיל כי הוא לא שחקן המסוגל לשאת קבוצה על גבו. אבל בתור שחקן משלים כפי שיהיה בהיט הוא ממש מושלם.

  8. הנה פט ריילי עושה טעות ראשונה.
    ביזלי הוא סרטן לכל קבוצה. מתעסק בשטויות ומריחואנה במקום להשתפר. כ״כ לא מתאים לקבוצה אלופה…
    בניגוד לאודן שרעב להצליח ביזלי בעיקר רעב כי הוא במנצ׳יס מהקאנביס.
    לא להתפלא אם האליפות תברח בגלל זה

  9. במיאמי הוא יהיה ילד טוב ירושלים. שום סרטן במיאמי. שם הוא בורג משלים שיודע שהשטות הקטנה ביותר זורקת אותו משם. הוא רוצה אליפות כמו כל אחד אחר, ובשנתיים ששיחק שם הוא היה כמעט בסדר בהתנהגות.

  10. הכל תלוי בברכיים של וייד. ביסלי יכול לתרום הרבה אבל בלי וייד סביר+ אין אליפות. יהיה להם קשה מאוד כי השנה לברון שוב יתגלה כהלפרין לעשירים. הבאסה היא שבמערב רק ס"א יכולה לקחת אותם ולא סביר שהם שוב יגיעו לגמר. כל שאר המערביות חסרות ניסיון או מוגבלות. אינדיאנה -אולי אם גריינג'ר יחזור לתרום 17 למשחק.

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח לברון זה הלפרין לעשירים? שמע אתה לוקה באשליות… גם אני מסכים שהוא יותר ממה שעושים ממנו אבל אתה לקחת את זה הרבה יותר מדי רחוק…

  11. האגרוף אכן גווע. הוא גווע בגלל השחיתות, המבנה הקלוקל של הענף, מתאגרפים אפורים, המוות של קטגוריית המשקל הכבד והכי חשוב, בגלל ה-70 דולר לפיי-פר-וויו. רק לאנשים בני 40+ אכפת מספיק מאגרוף. אנשים בני 20 ומטה מכירים את האגרוף רק דרך סרטים.

    אלבאמה הולכים להכאיב ל-A&M ומניזל. 40-13 לגאות האדומה. וד"א, משחק הפוטבול הכי מעורר עניין בסופ"ש הזה זה הניינרס-סיהוקס שהולך לשבור שיאי רייטינג של סאנדיי נייט פוטבול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט