קובי. קשה לי לחשוב על ספורטאי אחר שמותו בתאונה היה מהדהד ומרעיד יותר עולם ומלואו / מנחם לס

קובי ובתו ג'יאנה בת ה-13 שנהרגו בתאונת המסוק

התאונה שסיימה לקובי (וכמובן בתו ג'יאנה) את חייו גרמה לשוק, זעזוע, והלם שאני מסופק אם ישנו ספורטאי אחר בעולם שמותו בלא עת היה גורם לזעזוע כזה.

היה בו משהו שובבי. קונדסי, וממזרי. בזמן שרצית לחסל לבנזונה הזה את הצורה, (וכמה ששנאת את זה שהוא תמיד כמעט ידע לנצח אותך, ואילו יכול היה אז בוודאי גם היה יורק עליך בשעה ששכבת מוכה ומחוסל), באותו זמן לא היה בו כל רוע.

הוא היה ערום. הוא היה פוחז. הוא היה הבנדיט הגדול בשכונה. דרדק אמיתי. חוצפן, ממולח, וליצן באותו זמן. רצית לחסל את זה שמביא עליך אבדון וכליה, אבל אז הוא היה מחייך ומיד ידעת שהפרחח הזה, הפרא-אדם שהוא שד משחת, הוא – אחרי הכל – החביב, בעל החן, והאחד שהוא הראשון שהיית רוצה לבלות איתו ערב במסעדה טובה.

הוא הרגיז אותך עד מוות, והיית מוכן לחינוק אותו, אבל באותו זמן היית מת שהוא יהיה בקבוצתך, ויהיה בן דודך.

את ההרגשה הזאת אף פעם לא היתה לי עם מייקל ג'ורדן, ואין לי היום עם לברון ג'יימס.

דעתי, וזוהי דעתי בלבד, היא שקובי היה אמיתי יותר מכל סופר-כוכב אחד מהרמה הגבוהה ביותר.

ביל ראסל הוא אופרה אחרת: המנצח הגדול מכולם, אבל יותר מדי רציני, יותר מדי מיליטריסטי, ויותר מדי 'ניכבד'. הוא גם שיחק סנטר, וזה כבר עושה ממנו משהו 'שונה'.

מג'יק חייך וצחק יותר מדי, ולא האמנתי בו. הוא היה יותר מדי עבור הלגאסי שלו, ותמיד הרגשתי שיש בו משהו מושחת ולא ישר.

מייקל היה יותר מדי 'אלוהים'. נראה כחסר רגש כזה שכל מה שרצה היה להוציא לך את הקרביים ולצלות אותם לעיני 20,000 צופים. הוא נהנה להעליב אותך ולהשפיל אותך, והיה מוכן לעשות כל מה שחייב היה לעשות כדי לנצח. אפילו – כנראה – למכור את אימו. הוא היה טיפוס מעולם אחר שלא הירשה לאיש להתקרב אליו. אתם רואים את התמונה של קובי מחבק את בתו באהבה? אני לא ראיתי מעולם תמונה של מייקל במשחק של בנו, או עומד מחובק איתו.

לארי לארי היה יותר מדי קאונטרי. אהבתי אותו יותר מאשר כל אחד אחר אבל לא יכולת לדובב אותו – הוא היה ביישן נוראי – והוא התבדח והיה נחמד רק לקרובים אליו. הוא גם לא היה מטורף מספיק על המשחק, וראו כיצד הוא נעלם לחלוטין מאיתנו. לא נראה במשחקים, לא כותב ספרים, לא מתראיין. נעלם מהמפה ואיננו.

לברון? מה יש עוד לומר על לברון שלא אמרתי? לא הייתי אומר שאני שונא אותו, אבל אני בוחל בו. הוא חורג. הוא SHOW. הוא שיקוץ. הכל אצלו מתוכנן מא' עד ת', והוא שתלטן, דומיננטי מדי, כובשני, ואגואיסט.

טים דנקן? חריג מדי. שתקן מדי. משונה, תמוה, והייתי אומר מעט תמהוני.

היחיד שאני יכול להשוות מעט לקובי באופיו הוא סטפן קרי. אבל סטפן – כמה שהוא טוב – הוא רמה מתחת קובי ושאר המוזכרים מעל.

לאן היו פני קובי ובתו מועדים? ל-MAMBA BASKETBALL ACADEMY בקלבסאס, קליפורניה, למשחק של הבת. היא היתה שחקנית באקדמיה, להמשיך את הלגאסי של האב. היא לא היתה שחקנית טובה מיוחדת במינה, אבל שחקנית טובה שלא רצתה לבייש את הלגאסי של האבא (https://twitter.com/thecjpearson/status/1221553974756749314

היה לה משחק ביום ראשון ב-3 והאבא לא יחמיץ משחק של בתו עבור כל הון שבעולם. הוא הירבה לקחת אותה למשחקים ולהסביר לה מה נכון ומה לא, במה שהיא רואה.

הבת הקשיבה, אבל כמו לאבא היה לה מין חיוך כזה שלא ידעת אם היא באמת מקשיבה או לוקחת את דברי האב ברצינות.

האב לוקח את הבת לאול-סטאר גיים לפני שלוש שנים

הנה סרטון לבבי בו אתם רואים את קובי מסביר משהו לביתו, וכמה שאלוף ה-NBA רציני, אתה רואה במבע הפנים של ג'יאנה שהיא מקשיבה לאב, אבל אני לא בטוח אם היא רצינית כמוהו, או רק מעמידה פנים. זה לא משנה גם. אתה רואה את הקשר והאהבה בין השניים (וידוע שקובי היה אב מסור ביותר ואוהב לכל ארבעת בנותיו)

אפשר להמשיך ולכתוב ללא סוף.

מה שאמרו עליו היום אנשים – מנשיאי עולם, ראשי ממשלות, נסיכים, ושחקנים – חברי קבוצה ויריבים כאחד – הוא ה-TESTIMONY הגדול ביותר למיוחדותו של קובי. הנשיא טראמפ אמר "חדשה מזעזעת". מנהיגי עולם אחרים שלחו את דברם.

אני חושב שתגובת דוויין ווייד היתה הקרובה ביותר למה שאני הרגשתי:

Dwyane Wade, the former NBA star, put the general disbelief simply, “Nooooooooooo God please No!”AD

Mark Cuban, owner of the Dallas Mavericks, tweeted, “May your memory be a blessing. We can never forget how precious life is. How those who are special to you and never let them forget how deeply you love them. To all of my friends, thank you. Each of you have shared part of yourself with me and made my life better. I have tried to do the same. If you were here I would hug you like I just hugged my family. It hurts that it takes a tragedy to remind us of our mortality.”

גרג פופוביץ', שאימן את קובי כעוזר מאמן הנבחרת בקושי הצליח להגיב. ראית שהוא עוצר בדמעותיו.

נמייר, מיד אחרי שכבד פנדל, האום אצבעותיו – 2 ביד אחת, ו-4 ביד שנייה. להביע את הערכתו ואהבתו לממבה, מס' 24 של הלייקרס (השניים הכירו אחד את השני והיו בקשר).

2 ו-4 להראות "24"

ומיד אחרי ה-"24" ברכה לשמיים!

ג'רי ווסט, האחראי יותר מכל אחד אחר לגילויו והתפתחותו של קובי, אמר שהיום היה אחד מהימים הטראגיים בחייו::

Particularly when he was young, to be a part of his life and to watch his career grow, watch him grow, this is one of the most tragic days of my life,

ווסט היה המנכ"ל של הלייקרס ב-1996 שעשה את הטרייד המפורסם עם ההורנטס כדי להביא את קובי ללייקרס.

הוא הוסיף:

“I know somewhere along the way I guess I’ll come to grips with it. But now I have all these different emotions regarding him. The things I watched him do on the basketball court, but more importantly he was going to make a difference off the court, and he was making a difference off the court. It’s so unexplainable. This is going to take a long time for me.”

עד כדי כך?

שקיל, שפעם היתה לו בעייה עם קובי בשלוש שנות האליפות שלהם יחד כי הפם היו למעשה שני האלפה-דוגס הראשונים אי-פעם – ואולי אי-פעם – לשחק באותה קבוצה (אני מדבר על שני 'אלפה-דוגס' אמיתיים!) ומאז השניים הפכו ידידים קרובים אמר:

SHAQ @SHAQ

There’s no words to express the pain Im going through with this tragedy of loosing my neice Gigi & my brother @kobebryant I love u and u will be missed. My condolences goes out to the Bryant family and the families of the other passengers on board. IM SICK RIGHT NOW 536K 4:46 PM – Jan 26, 2020Twitter Ads info and privacy 180K people are talking about this

ומייקל ג'ורדן? מה אמר עליו מייקל ג'ורדן?

"אני בהלם. כשבמשחק האול סטאר הראשון הילד הזה הגיע לשמור עלי ואמר, 'אני יודע שאתה הגדול מכולם אבל רציתי שתכיר את מי שבא לקחת את מקומך', חייכתי, אבל לא לקח לי הרבה זמן לדעת שהצעיר הזה התכוון ברצינות למה שהוא אמר, וישנה לו גם היכולת לזה. מה אני מרגיש עם האסון הגדול הזה? אני מרגיש כאילו אחי הצעיר נהרג".

אני יכול להמשיך עוד ועוד, אבל אינני יכול. ממש כואב מדי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
53 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אשך טמיר המקורי
27/01/2020 6:44:42

אתה צודק דוק.
ההלם הוא גדול מאוד לא רק בגלל תהילתו הכדורסלנית של קובי ובגלל גילו.
זה בגלל אופיו.
קובי על המגרש תמיד נראה בלתי מנוצח, בלתי עציר, ומחוצה לו (ובמיוחד אחרי הפרישה) תמיד מלא תשוקה לחיים ושאפתנות.
בדיוק התכונות שגורמות לך לחשוב שזה הבנאדם האחרון שיכול להתקשר לכזה אסון.
לא מישהו שהמוות יכול פשוט לקחת אותו סתם כך באקראיות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

רק מראה כמה החיים יכולים להיעלם ברגע. פשוט מזל רע. הנה אחד שהיה לו הכל בריא כמו סוס חתיך אתלט מיליארדר אישה כוסית אחלה בנות והופ נעלם ברגע.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עצוב עצוב. אשתי אמרה לי קובי שלנו? אני לא מאמינה. אנחנו מכירים עוד מהימים שהחדר שלי היה עם 2 פוסטרים ענקיים של אייברסון וקובי. היא הכירה את קובי וראתה איתי לא מעט משחקים עוד מהימים שהוא היה בשיא 08-10. אבא שלה אוהד קובי ולייקרס שקם למשחקים גם. הוא היה בהלם שהתקשרתי אליו אתמול והודעתי לו. גם סבא שלי מעריץ גדול של הממבה וקובי היה בכלל זה שגרם לו להתחיל לראות nba אי שם ב2009.
שני חברים ואחי גם גדלו על קובי ואוהדי לייקרס והם היו בהלם. אחי אמר לי שבעבודה שלו בניו יורק כולם בהלם שם.
אייברסון וקובי היו השחקנים שגדלתי עליהם והתחלתי לראות nba. אחכ היו אלו ראס הארדן וקרי והיום זה יאנג ולוקה.
אף פעם לא היה לי רמת עצבות כזאת לגבי סלב כלשהו האמת.

רותם אלרן
27/01/2020 6:56:22

מצטרף אליך, זה מזעזע והייתה לו כל כך הרבה השפעה על כל כך הרבה אנשים. זה נראה כאילו עכשיו אין ממש טעם לראות כדורסל, ממש מדוכא בגלל זה.
תנצב"ה

רותם אלרן
27/01/2020 6:54:23

נורא ואיום, כפי שהאשך אמר וכפי שאמרת אתה, הוא היה נראה בלתי מנוצח, היה נראה בלתי אפשרי שדבר שכזה יקרה לו אבל לצערנו, בסופו של דבר אי אפשר לנצח את החײם.

ADISU33
ADISU33
27/01/2020 7:20:47

מה שאני יכול לומר זה שהוא המפורסם השני אחרי מייקל ג'קסון שגרם לי לבכי ולמחשבות כל-כך מבולבלות כאילו הכל זה מין סיוט שמתמשך כבר מספר שעות.
כלכך עצוב….😭😭😭😭

דה שוט
27/01/2020 7:32:06

עצוב מאוד, ספורטאי דגול, מתחרה אולטימטיבי. שינוח בשלום

דה שוט
27/01/2020 7:32:51
Reply to  דה שוט

על משכבו…

אבי טרכטמן
27/01/2020 7:41:58

עבורי הוא השני אחרי לאונרד כהן, ובמידה מעטה קצת יותר רובין וויליאמס בעשור האחרון
איש דגול. כדורסלן למופת. תנצבה

הייט אשברי
הייט אשברי
27/01/2020 7:53:19

טרגדיה בלתי נתפשת.
לאשתי ולבתי החיילת אין קשר לכדורסל. אבל בתי הגיעה אתמול בשעה מאוחרת לומר לאשתי שקובי ברייאנט נהרג , ושתיהן הודיעו לי בתדהמה את מה שכבר ידעתי. הופתעתי שהן בכלל שמעו עליו – אבל הן התחילו לספר לי פרטים כאלה, שהופתעתי שוב.
החיים הם שבריריים מאוד , וכל פעם מוות טראגי ובלתי צפוי מזכיר לנו את זה מחדש.

ניר מועלם
27/01/2020 7:55:05

אני עדיין לא מצליח לעכל את זה, אני גדלתי עליו הרבה יותר מאשר על מייקל.
אני הייתי קם לראות משחקים שלו בבוקר ומתרגש מכל נקודה שלו, ואני בכלל לא אוהד של הלייקרס.
פשוט לא נתפס.

Dor
Dor
27/01/2020 8:28:42

וואו איזו אבידה

Berch
27/01/2020 8:42:19

שנאתי אותו כששיחק מול קבוצות שאהבתי
אהבתי אותו בשאר הזמן
לא יהיה גדול כמו מייקל אבל בעייני בריאנט היה הכי גדול, בצורתו המיוחדת.
ראבאק, הבנאדם זכה באוסקר שנה שעברה.
כואב הלב ממש.

golan
golan
27/01/2020 8:59:58

כואב הלב.
אשתי שאלה למה לא סיפרתי לה אתמול, שאלתי למה זה מעניין אותה, כי היא לא אוהבת ספורט והא הסבירה לי ש"הוא מעבר לספוראי רגיל" היה שחקן ענק, למרות שלא אהדתי אותו .

מומי החציל
27/01/2020 9:01:00

תודה דוק
גם המוות של איירטון סנה היה טרואמה רצינית, אמנם נהג פורמולה עם סיכוי הרבה יותר גבוה למות אבל מאותו היום ה F1 לא חזר להיות אותו הדבר בשבילי ובשביל רבים.
חבל ששיחקו כדורסל אתמול, אונלי אין אמריקה
המשחק הבא של הלייקרס הוא דרבי של אל איי, זה יהיה בלתי נתפס פשוט.
קובי במותו הטראגי יהיה קונצנזוס. שום אחוז אפקטיבי כבר לא ישנה את הגדולה שלו.
(זו צלמו של מומי אבל קולו של MBK)

עגל
27/01/2020 9:01:46

זו אבדה גדולה למשפחה שלו קודם כל, ואחר כך לעולם, כי היה לו הרבה מה לתת והרבה כישרון ושכל מחוץ לכדורסל.
למזלנו, עכברי הופס, קיבלנו ממנו את הכל, 100% ממה שהיה לו, ועל זה נגיד תודה.

John
27/01/2020 9:06:54

Dear Basketball הוא אחד הסרטונים הכי מרגשים שאי פעם ראיתי. איך אמר ריצ'ארד ג'פרסון, את נאום ההול אוף פיים שלו כתב קובי ככל הנראה בגיל 9. כל חיו היו מוכוונים מטרה. לקובי היה משחק אסטטי. ויש שיגידו מאוד דומה למייקל. אבל ככל שהתפתח הוא הפך לסגנון בפניי עצמו. אותו כנ"ל אחרי הפרישה. הדרך בה העריץ את בנותיו, במיוחד את ג'יג'י, והתמיכה והדחיפה שלו את ספורט הנשים כדי לבנות עבור בנותיו עולם מקבל יותר ראוי להערכה. היה זה סוג של תיקון לקובי הצעיר, שידע ימים נוראיים בהם לא התייחס כך לנשים. 4 בנותיו היו סוג של תיקון קרמאתי לכך. קובי מעולם לא היה אדם פשוט. רק לפני כמה ימים נפגש לפוד קאסט מצולם עם מאט בארס וסטיבן ג'קסון בו הוא שפך את קרביו ונתן אינסייט אמיתי לתוך קובי האדם. איך הוא חושב מה הוא מרגיש. הוא גם מדגיש את הפער בינו לבין מייקל. אני תחרותי בכל דבר שאני מצטיין בו. בשאר אני אדם רגיל לחלוטין. כך שאין לי בעיה להיות דובי כשאני עם משפחה או חברים. מייקל תחרותי בכל נשימה ובכל דבר.
.
היה לי לילה קשה מההלם של הידיעה. היה לי לא פחות קשה כי עקבתי אחרי ההתפתחות של ג'יג'י וחברותיה שחוו סיפור סינדרלה הוליוודי. תוך שנתיים ממצב שבקושי ידעו לכדרר עד אליפויות מחוז באימונו של קובי. הבת כל כך חולה על כדורסל שהיא סחבה את קובי לאטלנטה פעמיים או שלוש לצפות ולפגוש באלילה טריי יאנג. כשעוד לא התפרסמה הידיעה על בתו עוד מתוך תהומות ההלם דמיינתי פנטזיה בה ג'יג'י מחליפה למספר 24 ונכנסת למסע לזכרו של אביה שמוביל ל-WNBA. כעת היא, חברתה הטובה מהקבוצה והוריה ואביה שכה העריצה נעלמו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  John

טריי עלה לשחק עם חולצה מס 8 הלילה והקדיש להם 45 נק עם 14 אס וסל מחצי מגרש

A Ljos: Resurrection
27/01/2020 20:47:17
Reply to  John

הוא בהחלט הפך לסוג של פוסטר בוי של תנועת "ומה אם זו הייתה הבת שלך?".

A Ljos: Resurrection
27/01/2020 21:21:15

ועכשיו בדסקלית מדוברת:
https://twitter.com/odaskal/status/1221795658790772736

האווי לאסוף
האווי לאסוף
27/01/2020 9:39:37

איזה בוקר מזעזע

Amir24
Amir24
27/01/2020 9:52:14

השחקן האהוב עלי בכל הזמנים שהשפיע על מאות מיליוני אנשים בעולם ושימש (ועוד ישמש) השראה לדורות של ספורטאים באנ.בי.איי. ובכל העולם!
כבר בתור ילד אהבתי את האנ.בי.איי, עוד מתקופת מג'יק-בירד, אבל בזכות קובי הפכתי להיות אוהד של הלייקרס.
עוד יותר עצוב לדעת שגם ביתו האהובה נהרגה ועוד אנשים.
אתמול בלילה, אחרי שקיבלתי את הידיעה, נסעתי במונית מהרכבת. הנהג, בשנות הארבעים החליט לעצור את העבודה ולחזור הביתה כשהוא ממשיך לקבל טלפונים מחברים ושנינו לא מפסיקים לדבר על קובי, מנסים להתנחם ומסכימים שגם עכשיו במותו הוא שוב גונב את ההצגה…

דינגו
דינגו
27/01/2020 10:00:41

אפילו אשתי אתמול היתה בהלם, והיא לא ראתה דקת nba מימיה.

רועי ויינברג
27/01/2020 10:14:36

נגעת בנקודה. אהבו אותו ושנאו אותו כל כך כי הוא היה הכי אמיתי שיש. כדורסל מצויין מצד אחד, אבל מאוד רגשי מהצד השני. קשה לי לחשוב על עוד מישהו כזה.

asaf
27/01/2020 10:41:16

תודה מנחם. לגמרי נגעת בנק' כלפי קובי בריאנט.
אגב בתוך סיפור קובי ובתו ג'יאנה מתבררים מימדי הטרגדיה של משפחתה של החברה של הבת שהייתה על המטוס יחד עם שני ההורים שלה ונהרגו אתה וגם המאמנת של שתי הבנות שהיא אמא לילדים בעצמה ונהרגה.

Batman
Batman
27/01/2020 10:58:23

אני נוסע באוטובוס לעבודה…עם דמעות בעיניים. העולם נראה שונה כשמסתכלים החוצה הבוקר. בתור אדם שגדל על דור הקובי, לראות את גיבור ילדותך מת בצורה כזאת לאחר שהיה סמל הכוח, הווינריות והניצחון…אתה נחנק ללא מילים.
אני חושב שהכאב הגדול ביותר והבלתי נתפס אצלי מגיע מהמקום שקובי סימל אצלי אדם שלא יכול להיעצר! ופתאום החיים עצרו אותו.
פשוט עצוב.

asaf
27/01/2020 11:03:30

אגב אני יודע שזה לא הכי פופולארי ביום כזה אבל ראוי לאזכר גם את פרשת האונס של החדרנית בת ה-19 שאיכשהו בעזרת הרבה כסף ועורכי דין טובים נעלמה לה מעל הקריירה.
אונס אלים ומחליא שהאיש מעולם לא ממש הביע חרטה …

asaf
27/01/2020 17:35:37
Reply to  מנחם לס

בטוח לא שתצא חבולה ועם סימני חניקה…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  asaf

תתפלא יש כאלו אוהבות סאדו מאזו עם הרבה יותר מחניקה

etayef
etayef
27/01/2020 23:07:08
Reply to  asaf

She told investigators that after she gave a tour of the lodge to Bryant, he cornered her in his room and started choking her.

'We were talking and [Bryant] asked me to open the Jacuzzi for him,' she told police.

'I told him that my shift was over and I was gonna go home.

etayef
etayef
27/01/2020 22:55:43
Reply to  מנחם לס

עצוב מאד שאנשים עם דעות כמו של מנחם קיימים.
הבחורה היתה עובדת של המלון בו קובי התאכסן, והתבקשה להראות לו את האזור.
סימני חניקה, אלימות, הכל על פי הודאתו.
כל אלה מאדם נשוי, דוגמא ומופת לילדים קטנים.
הסיפור הזה, ל סלב שבעזרת כסף מצליח להשתיק את הבחורה ולהתחמק ממשפט, במקום להוכיח את חפותו, הוא סיפור יותר גדול, ויותר חשוב מכל קריירה של כל שחקן.
ההערצה אליו מספרת את הסיפור של הספורט האמריקאי, ושל סדרי העדיפויות שקיימים שם.
היו אנשים שתמכו והאמינו גם בארון הרננדז עד הסוף.
הרבה מהמגיבים כאן שונאים את לברון, שבאמת מהווה מופת ודוגמא להתנהגות, לעומת קובי, שאמנם התקדם והלך דרך ארוכה, אבל מישהי שילמה מחיר כבד מאד על זה.

ברוך רובין
ברוך רובין
27/01/2020 16:38:25
Reply to  asaf

אוי כמה שאתה דפוק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ברוך בא לך להיות מנגר מגיק ופןרטלנד? אם כן זה שלך

אופיר נ.
אופיר נ.
27/01/2020 11:12:52

תודה מנחם על הטור.
עברו מעל 12 שעות מאז ההודעה,
ומה שמפתיע אותי, זה הכאב העצום שאני חש.
מאמצע הלילה אני רק קורא תגובות, כתבות, רואה סרטונים,
מקשיב לפודקסטים של ווג' ושל ביל סימונס.
ומופתע מעוצמת הכאב.

לא הייתי אוהד הלייקרס, וגם בשנות האליפות, הייתי מהצד של שאק.
באליפויות מול בוסטון, הייתי בעד בוסטון.
ועדיין, קובי היה שחקן כדורסל מדהים,
אין מספיק מילים וסופרלטיבים לתאר אותו הן ככדורסלן,
והן כ-WINNER.
בדיוק כמו מייקל….
אבל היה הבדל אחד משמעותי בין שניהם: כריזמה.
מייקל היה בלתי נגיש: כולם העריצו אותו ופחדו ממנו בו.
החיוך והקסם האישי של קובי יצר דיסוננס: פחד של היריבים, הערצה של הדור הצעיר, ואהבת קהל אין סופית.
גם של אוהדי הקבוצות היריבות.
היכולת שלו להמשיך ולהשפיע על המשחק גם אחרי שפרש. העובדה שהיה פעיל תקשורתית, נגיש לאהבת הקהל גם לאחר שפרש, הפעולות השונות שלו בתחום הכדורסל (Details שלו תוכנית מעולה!)
השאירו אותו רלוונטי יותר מתמיד, ובעל יכולת השפעה עצומה, למרות שהוא כבר לא על הפרקט.
ועכשיו הוא פשוט איננו.
וזה כל כך עצוב.
חבל על דאבדין ולא משתכחין.

Barry
Barry
27/01/2020 11:47:46

כל כך עצוב לי, ולראות אותו עם בתו עוד יותר עושה את זה עצוב.

FAN
FAN
27/01/2020 13:07:31

הנה סיפור של קובי שסיפר לפני שבועיים
הוא מספר שהוא ומייקל דיברו הרבה על כדורסל
והם היו דנים במה היה קורה אם הבולס של ג'ורדן היו משחקים מול הלייקרס של קובי
מייקל אמר 'הייתי מחסל אותך'
אמרתי לו 'תקשיב, רק תזכור אל מי אתה מדבר'
ואז הוא אמר 'אני צוחק איתך וכו' ואז צחקנו

penny H
penny H
27/01/2020 13:14:39

ואף מילה על פקידת הקבלה מקולורדו…

etayef
etayef
27/01/2020 23:07:49
Reply to  מנחם לס

She told investigators that after she gave a tour of the lodge to Bryant, he cornered her in his room and started choking her.

'We were talking and [Bryant] asked me to open the Jacuzzi for him,' she told police.

'I told him that my shift was over and I was gonna go home.

Amir24
Amir24
27/01/2020 14:00:14

מנחם, תודה על הפוסט המעניין והמרגש

M-AIR-J
M-AIR-J
27/01/2020 20:04:20

קובי הוא ממש לא מודל לחיקוי עבורי ולא דמות להערצה וכן לגבי שאר הגדולים אי פעם. יחד עם זאת הכאב הוא עצום. פשוט עצום. אני לא מצליח להסביר זאת לעצמי. אני הולך לעבודה והכל כרגיל ופתאום שאני נזכר בזה , מיד יש לי דמעות בעיניים. ושוב חוזר לעיסוקיי ולאחר זמן כשאני נזכר בקובי שוב דמעות!! אפי' תוך כדי שיחה עם אנשים.. וחוזר חלילה.
וזה שגם ביתו נהרגה איתו בדרך ל….
זה כואב מנשוא….

אהרון שדה
27/01/2020 20:13:01

תודה מנחם .
מבחינתי זו טרגדיה אדירה אולי הגדולה מכולם אך היו הרבה טרגדיות ספורט ואיני מדבר על קבוצות שלמות כמו מ'נצסטר יונייטד או שפונקאסה.
גם כבודדים היו כמה טרגדיות גדולות .
1.הטרגדיה הראשונה שאני זוכר ומהדהדת לי מאד בראש היא הטרגדיה של אבי רן ז"ל שנבחר כשוער לשחקן העונה בארץ בהיותו במכבי חיפה לפני מותו ישראל ניצחה את ליברפול הגדולה של אז 0-3 והוא כבר היה חתום בולנסיה /סביליה ואז תאונת אופנע ים גמרה אותו בשיא הקריירה זו הטרגדיה הקשה ביותר בארץ שאני זוכר לספורטאי פעיל.

2. הטרגדיה שהכי מזכירה לי את קובי בראיינט היא דראזן פטרופיץ הענק הגדול מכולם באירופה .הצעירים של היום מתלהבים מדונציץ ,נוביצקי ואחרים קשה להסביר להם שבאירופה דראזן היה הגדול מכולם …קשה להשוות אותו למי מהשחקנים הוא היה ענק שבענקים באירופה עשה דברים שאף אחד אבל אף אחד לא התקרב להם …אסור להשוות בין טרגדיות אבל אם יש איזו שהיא נחמה בכל הקשור לקובי שהוא גמר וסיים את הקריירה כמו שרק הוא יכול היה לסיים אותה עם 60 נק' אבל דראזן תמיד השאלה שמרחפת היא האם הוא היה מגיע ואולי אף עובר את הרמות של נוביצקי /דונציץ או לא כאמור באירופה הוא מספר אחד הבלתי מהורהר מה שהיה בנ.ב.א זה סיפור בפני עצמו .הוא הגיע לנ.ב.א לפורטלנד שם היה כבר את דרקסלר הגדול אותו דרקסלר שבגללו פורטלנד וויתרה על מייקל ובחרה בבואי כי הם היו באותו תפקיד .ובתקופה שבה גם אף אחד לא נתן כבוד לאירופאיים לא היה לו סיכוי גדול .
סופו של דבר אחרי שנתיים בפורטלנד במדיה שיחק 95 מש' ללא משחק בחמישייה (12.6 דק בראשונה ו 7.4 בשנייה) הוא עבר לנטס שם בשנתו הראשונה עדיין למד ולא עלה בחמישייה ולו פעם בודדת ב 43 מש אך קיבל 20.5 דק' וקלע 12.6
שנה אח"כ פתח בכל 82 המשחקים קלע 20.6 נק'.
ואז בהיותו בגיל 28 עשה עונה אדירה ב 70 מש פתח בכולם בחמישייה קלע 22.3 ומסר 3.5
עשה זאת בקרוב ל 52 אחוזי שדה ו 45 אחוזים מחוץ לקשת ועם 87 אחוזים מהקו הוא נבחר לחמישייה השלישית של העונה והיה בדרך לזרוח ואז נהרג בתאונת דרכים בגרמניה קצת לפני יורובאסקט 93

3. טרגדיה עצומה נוספת שהיכתה בי חזק הייתה של ארטון סנה אגדה ברזילאית שמזכיר לי מאד את קובי במובן זה שאולי במירוצי המכוניות היו כאלו שזכו ביותר תארים ממנו אך השילוב של סגנון ,הישגיות ואהבה
גם כך היו לו 3 זכיות באליפות העולם והוא היה האגדה של ברזיל (הנבחרת הברזילאית הוציאה חולצה שלו לאחר שזכתה בגביע העולם 1994 )

בנוסף ניתן לצרף את מייקל שומאכר שאמנם לא נהרג אך הפך לצמח בעקבות תאונה

כמובן שהיו ספורטאים גדולים נוספים גם אם קצת פחות אדירים מאלו
כמו למשל פרננדו מרטין הסנטר האגדי של נבחרת ספרד שאני זוכר אותו מול מכבי סגן אלוף אולימפי אחד הראשונים ואף הספרדי הראשון בנ.ב.א (אף הוא בפורטלנד) . הוא אגב היה ספורטאי אגדי בספרד שהיה עילוי גם 5 פעמים אלוף ספרד בשחייה והיה מעולה גם בטנ"ש ,כדוריד וג'ודו .
בנו אגב היה ישראלי שיחק באשדוד יאן מרטין (נבחר אף לתגלית העונה בליגת העל)
ספרדי מפורסם אחר הוא חואן אנתוניו רייס קשרה של נבחרת ספרד ריאל ,אתלטיקו סביליה וארסנל .
הוא כבש את שער האליפות של ריאל למעשה צמד במחזור האחרון לאחר שהחליף את באקהאם והוליך את ריאל לניצחון 1-3 ולאליפות לפני כן השיג דאבל עעם ארסנל עמה הפסיד בגמר אלופות לברצלונה.(הספרדי הראשון שזכה באליפות אנגליה)
בנוסף הוא התפרסם בכך שהיה לשיאן הזכיות בליגה האירופאית עם 5 במספר (3 עם סביליה +2 עם אתלטיקו)
לקח גם יורו צעירות ועם 21 הופעות ו 4 שערים בנבחרת ספרד (שיחק גם בבנפיקה ,אספניול קורדובה וסין וחזר לספרד לליגה השנייה לאקסטרמדורה שם מצא את מותו בתאונת דרכים ערב גמר אלופות בעיר במדריד גמר 2018 )

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נוראי וכואב

malibo1
malibo1
27/01/2020 22:08:39

הטרגדיה של קודריצקי אחד הזרים הטובים ששיחקו בישראל ונהרג בתאונה בצומת רעננה באחת העונות הטובות של שחקן זר בישראל

אהרון שדה
28/01/2020 8:48:46
Reply to  malibo1

נכון מאד

M-AIR-J
M-AIR-J
27/01/2020 22:39:50
IDO
IDO
27/01/2020 23:59:46

תודה על הטור. 2020 עוד לא חודש לתוך העשור….
הידיעה תפסה אותי בטיסה פנימית בסין ומסכי הבידור במטוס כולם עברו לשידור של הידיעה. ועדיין כל אחד צריך בסוף למות. להתראות קובי.

benjaminyc
benjaminyc
28/01/2020 0:10:01

אלביס פרסלי בגיל 42 מת ועד היום העולם מדבר על זה . 16.8.1977. טרגדיה. בכל שנה ,כבר מעל 40 שנים עברו מאז וכמיליון אנשים כל שנה מבקרים באחוזה שלו בגרייסלנד בממפיס. מחווה וכבוד וכמה אדם אחד מסוגל להשפיע על דורות שלמים קדימה . גם נשיא ארצות הברית קנדי מת צעיר . ועד היום העולם מדבר על זה.
קובי בריאנט יהיה זכרון חזק להרבה מאוד שנים קדימה. זה פשוט מזעזע ללכת לעולם הבא בגיל כזה צעיר ולהשאיר המון אנשים עם מין מועקה בלב.