מעורב אמריקאי ליום ה': לייקרס, פוטבול, כדורגל, ועוד

 קודם הערה: ראיתם את הדוב השחור שאתמול בבוקר ניכנס כאילו הוא שייך ל'גטלינבורג קונבנשיון סנטר'? זה התפרסם בכל העולם. אני ואשתי שהינו במלון "גטלינבורג קונבנשיון סנטר אין אנד הוטל", והדוב טייל לו מהקונבנשיון סנטר על הכביש הראשי כאילו העיר שלו. אז אם ראיתם זאת, אני הייתי שם בסביבה. הבוקר זזנו הביתה, וטוב להיות בבית סוף-סוף למרות שאין הרבה רצועות הרים מקסימות כמו הסמוקיס!

הדוב שרץ באמצע הרחוב בו היינו

רק הזכרנו 'לייקרס' והעכברים יצאו מחוריהם להשמיע ציפצופים

 

כל פעם שאני מסכים שהשם 'לייקרס' ייכנס לאתר, מספר התגובות קופץ. עכברי הלייקרס שעושים HIBERNATION קייצי יוצאים מחוריהם להשמיע קול. מישהו הציע שמייק ביזלי יכול להיות פתרון טוב ללייקרס, מיד יש להם מה לומר,  פנינים כמו "למה זה מיותר", "למה זה לא יעבוד", או "מה הלייקרס צריכים את זה". לפי כמה מהתגובות ממש נבהלתי! חשבתי שהלייקרס שוב מצאו איזה יהלום חדש שלא שמענו עדיין עליו בזמן שביליתי בהרי הסמוקיס עם דובים שחורים ושתי לסביות מקסימות. אז רק לשם רגיעה  עצמית הלכתי לרוסטר החדש שלהם. ברגע שקראתי אותו יותר מסתם נרגעתי: התחלתי להרגיש רחמים.

תראו מה "הלייקרס החדשה" מציעה לנו: בק-קורט של שני 'סטיבים' – נאש והלייק. אויייששש…מפחיד. הראשון יותר קרוב ל-50 מאשר ל-30, והשני ג'ינג'י שישנם כמוהו 30-40 בליגה. אוי, שכחתי את ג'ורדן פרמר. הוא עשה קצת ציחקוקים בארץ ואח"כ באירופה וכל אוהדי הלייקרס שוכחים שהוא חוזר לשחק בליגה ששמה NBA. קובי? אני מקווה שהוא יחזור לרמה של 80% משהיה בא כי אני מחבב אותו ומקווה שיצליח ולא יבייש את עצמו. ווסלי ג'ונסון, ג'ודי מיקס, קסבייר הנרי…עשו לי טובה, אוקיי?

בפרונט קורט מצאתי עריקה של 2 שנתנו ללייקרס סכוי: דווייט 'סופרמן' דווייט, ומאטה שלום עולם – גבר עם גאטס וביצים. מי נשאר? זה שלייקרס נשיון התפללו שיילך למקום אחר – פאו גאסול וכריס קיימן. OK. גם ג'ורדן היל – עוד גבוה ללא סכוי לעשות משהו חשוב בליגה. אוי, שכחתי את הלבן מדוק,  ריאן קלי, שאפילו במכללות היה החולייה החלשה בשרשרת של מייק ששבסקי.  ושוב "אוי", שכחתי עוד שחקן מגונזגה רוברט סקרה, שהוא אמנם 2.14 מ' אבל לא מסוגל לכדרר וללעוס מסטיק באותו זמן. אני לא יודע אם לצחוק או לבכות עם פרונט קורט כזה. אולי לאלוהים ישנם רחמים, נראה.

בין הבק-קורט והפרונט קורט ישנם כמה 'סמולים' כאיליאס האריס, הגרמני מגונזגה,  שון ויליאמס, וניק יאנג. אמרתי שהם "רעים"? לא. אבל גם לא אמרתי שהם טובים. הם בינוניים, כמו כל הלייקרס. ועל כולם יעמוד המאמן מייק ד'אנטוני "הבינוני-מינוס" וינהל סוג משחק שהשחקנים לא יהיו מסוגלים לשחק. מייק ביזלי יכול היה לעזור? בוודאי שהוא  היה עוזר, אבל הוא לא סופר אפילו את הלייקרס. למה לעזוב מקום כמו הסאנס שלעומת הלייקרס הוא גן עדן???

 

ONLY IN AMERICA

 

מ-ALGARD, נורווגיה, לדטרויט ליונס, והכל עם YOUTUBE VIDEO!

הרווארד רוגלנד הוא מדריך במרכז ילדים מוגנים בעיירה הזאת (8,765 תושבים)* 265 מייל צפונית מערבית מאוסלו, ושחקן כדורגל באחת מקבוצות העיירה. בעולם חובבים כמובן.  לפני שנה הוא חזה בסופרבול  ב-3 לפנות בוקר וראה בעיטת פילד גול לראשונה בחייו. הבעיטה היתה ממרחק 48 יארדס. "אני יכול לעשות זאת", הוא אמר לעצמו. הזמין ב-EBAY כמה כדורי פוטבול והחל לבעוט. אחד נחת בסירה. אחד עבר גדר במרחק 60 מטרים. אחד הוא הכניס לסל. הוא ביקש מחבר שיתחיל לצלם אותו. התוצאה? הוידיאו KICKALICIOUS. הוא שלח כמה העתקים לקבוצות פוטבול, ולפני ארבעה חודשים הוזמן הנה להראות אם הוא על אמת. הג'טס כמעט החתימו אותו אך נרתעו ברגע האחרון. גם הקליבלנד בראונס התעניינו, אך דטרויט ליונס היו אלה שלקחו אותו ברצינות, הזמינו אותו למחנה האימונים, והוא חתום שם לעונה הזאת לפחות.

היו שחקני כדורגל מקצוענים רבים שהגיעו בעיקר מבריטניה לנסות מזלם, וניכשלו. אפילו דייויד בקהאם ניסה. ישנו הבדל משמעותי בין בעיטת כדורגל ובעיטת פוטבול. כבר הסברתי אותו מבחינה ביומכנית. ההבדל המשמעותי הנוסף שאז לא דברתי עליו הוא 3 הצעדים אחורה ושניים הצידה המיוחד לפוטבול. מאז התפרסם ספורו, הוידיאו שלו זכה ביותר מ- 5 מיליון כניסות, ולליונס ישנו בועט חדש שכבר ישנם ספורי נפלאות על מרחק בעיטתו ודיוקה.

 

 

פוטבול מכללות ב-NFL 

גורם למהומה ב-NFL

 

הדיעה הרווחת היא שמאמני מכללות לא יכולים להצליח במקצוענים. זה נכון ב-NBA, וזה נכון ב-NFL. אז אני אומר לכם – ואתם יודעים שעל דוק לס אפשר לסמוך – שדברים עומדים להשתנות. תראו זאת עם בראד סטיבנס בסלטיקס, ואם אתה אוהד הפלדלפיה איגלס, אתה יכול להתחיל לשפשף ידיים. צ'יפ קלי הגיע  אחרי 4 שנים באוניברסיטת אורגון שם בנה קבוצות פוטבול שכולם שנאו לשחק נגדן. למה? כל קבוצותיו משחקות מהר מדי. בעוד שהממוצע לקוורטרבק להתחיל PLAY חדש במכללות הוא 22 שניות, קבוצותיו של קלי עשו זאת ב-9-10 שניות.

הכל היה ללא 'האדל'. סימן ביד או באצבע שלח מסר לכל השחקנים איזה תרגיל הולך להיות. ב-4 שנותיו באורגון הוא הביאם לרוז בול ב-2010. ב-2011 הוא הגיע למשחק גמר המכללות. ב-2012 ניצח את הרוז בול שוב, וב-2013 בפייסטה בול. שלוש אליפויות הפאק-10, ומאמן השנה בכל שנה משנותיו באורגון.

כשפילדלפיה שכרה אותו כולם חשבו שמישהו שם נפל על ראשו.  מאז המשחק שלשום – MONDAY NIGHT FOOTBALL המסורתי – בו פילדלפיה שלו שיחקה את ה-FAST BREAK FOOTBALL שלו וגברה בבירה על הרדסקינס שכולם מנבאים להם עונה סופרבולית 33-27, כולם היום מגרדים את הראש. מה יהיה? האם "יום חדש הגיע"? תמיד חשבו שב-NFL אין דרך לשחק כל כך מהר כי כולם ייפלו מהרגליים.

טוב, עכשיו אנחנו יודעים.

כל יריבה של פילדלפיה תחטוף כיווצי שרירים; תצטרך בקבוקי חמצן נוספים, ותצטרך לבוא עם אמבולנס ושלושה רופאי לב-ריאה אירוביים. לפחות האנליסט הנפלא ג'ימי ג'ונסון – מאמן הדולפינס והריינג'רס לשעבר ומנצח הסופרבול, ומאמן השנה עם אוקלהומה סטייט, ואח"כ באונ' מיאמי איתה לקח את אליפות המכללות – אהב כל שנייה. "אני לא שיניתי הרבה כשהגעתי ממיאמי לדאלאס קאובויס. צ'יפ קלי משנה הכל!" משך המחצית הראשונה בלבד האיגלס עשו 53 PLAYS, ב-19 יותר מהממוצע. מהשנייה שהשופט שם את הכדור לתחילת הסנאפ הבא, ולקוורטרבק יש 25 שניות לעשות זאת, קלי דרש מהקוורטרבק שלו שהכדור יהיה בידיו בפחות מעשר שניות (בין PLAYS יש זמן של 40 שניות, אבל רק 25 מהזמן שהשופט מניח את הכדור לתרגיל הבא).

היו כמובן קוורטרבקים שעשו 'סנאפים' בפחות מעשר שניות כשהזמן עומד להיגמר, אבל לא כצורת משחק למשחק שלם. השאלה שכולם שואלים היא אם פילפדלפיה תצליח להמשיך לשחק בקצב כזה עונה שלמה.

"אני לא רואה למה לא!", ענה צ'יפ אחרי המשחק. 

השיטה שלו (פעם אחת 10 PLAYS רצופים ללא האדל) מבלבלים את ההגנה, מעייפים אותה, ולא מאפשרת זמן לחילופים. המהירות של התרגילים גם לא מאפשרת להגנה לנבא במצבים מסויימים איזה תרגיל הוא התרגיל הבא של ההתקפה. הוא לא המאמן הראשון לעשות זאת. עכברי הפוטבול שבינכם זוכרים בוודאי את ג'ים קלי מבופלו וה-K-GUN OFFENSE של הבופלו בילס. אבל הם שיחקו כך רק בחלקי משחק שונים, ולא את כל המשחק כפי ששיחקה האיגלס.

כולם כבר שואלים אם מייקל וויקס, הקוורטרבק של האיגלס, יצליח לשחק ככה 16 משחקים. לא נדע עד שזה יקרה, נכון. ויש לי דבר נוסף לומר: מי יכריח את צ'יפ קלי לשחק ככה כל דקה בכל משחק מ-16 המשחקים? הוא יכול "TO PICK AND CHOOSE" מתי לשחק כך ומתי לא. כשפילדלפיה מובילה, אין צורך למהר, נכון? נגד וושינגטון שהיתה מועמדת לנצח ב-9 נקודות הוא שיחק כך את כל המשחק וניצח. נראה מה יקרה במשחקים הבאים.

 

כדורגל

 

http://youtu.be/-cBG4hqTFAg

 

 

 

ארה"ב גברה על מכסיקו 0-2 והיא בבראזיל

 

נבחרת ארה"ב, ללא שניים מטובי שחקניה מייקל בראדלי (נקע בעקב) וג'וזי אלטידור (השעייה מהמשחק נגד קוסטה ריקה) גברה על מכסיקו 0-2 במשחק מצויין בקולומבוס, אוהיו, ובזאת ניקבה כרטיס למונדיאול בבראזיל. אדי ג'ונסון עם ראשייה מצויינת מהרמה נפלאה של לנרון דונובן, ודונובן עצמו מפריצה מצויינת ומסירה לרוחב השער מאדי ג'ונסון הכניעו את המכסיקנים ללא תנאי. האמריקאים היו מהירים יותר, נמרצים יותר, ויצירתיים יותר.

האמריקאים יהוו יריב רציני לכל קבוצה בבראזיל. תחת המאמן יורגן קלינסמן הם משתפרים ממשחק למשחק, והנצחון הברור על מכסיקו שהיתה חייבת נצחון במשחק הראה שוב על השיפור הגדול של הנבחרת האמריקאית.

 

שיאי רייטינג בפוטבול

 

איצטדיון קליבלנד בראונס ביום ראשון

גם ESPN וגם FOX הודיעו היום על שיאי ציפייה במשחקי הפתיחה של עונת הפוטבול. המשחק בין הסן פרנציסקו 49 והגרין-ביי פקרס זכה לשיא ציפייה של 16.6 (28.5 מיליון בתי אב) כשרק תכנית נתינת פרסי האוסקאר השנה היתה תכנית בעלת רייטינג גבוה יותר. משחק MONDAY NIGHT FOOTBALL בין הוושינגטון רדסקינס והפילדלפיה איגלס זכה ברייטינג של 11.6, הגבוה ביותר מאז ESPN החלה לשדר מנדיי נייט פוטבול. התחלה נפלאה לעונת הפוטבול כמעט מכל הבחינות, עם מספר צופים ממוצע של 86,887 למשחק ב-98% קיבולת. אין ליגה אחרת בעולם שאפילו מתקרבת למספרים הללו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

    1. כי הן אוהבות אחת את השנייה יותר מאשר הן נידלקו עלי (למרות שביקשו לצלם את הרגליים שלי כי "הן מאד סקסיות".)

  1. דווקא אחלה מיאמי
    הקוק טרי יותר
    צחוק בצד , אני מאחל לביזלי רפואה שלמה
    אם ביזזלי ואודן בריאים וטובים , בוש יורד לחמם את חלטורה על הספסל.
    להבדיל מאודן , ביזלי ביום נתון יכול לעשות את ההבדל.

  2. עאלק "מסכים שהלייקרס יופיעו באתר" אתה לא מוותר על הזדמנות להכניס אותם. כל שמועה שיש על הלייקרס אתה מפרסם עליהם כתבה יותר מכל קבוצת NBA אחרת.

    1. נתן, תן לבן 76 ליהנות קצת מהחיים על זה שהוא עולה על הלייקרס. זה ייקח להם 12 שנה להתאושש. אז אהיה כבר בן 89, ואולי כבר לא יהיה איכפת לי (אם כי הזקנה שלי אמרה שעל מיטת המוות המילים האחרונות שלי תהיינה "הלייקרס מסריחים")

      1. לכל מי שמתרשם באמת מהשטויות של מל על הלייקרס הנה אינסייד אינפורמיישן: הוא פשוט מעתיק מילה במילה את כל מה שכתב לפני 10 שנים על הניקס.
        גמר חתימה מעולה

  3. אני איתך Mbk לדעתי ההחתמה של ביזלי היא ההחתמה הכי משמעותית של מיאמי ואולי היא זו שתביא להם את האליפות השלישית,כי בזילי להבדיל מאודן שפיזית כנראה הגוף שלו לא מסוגל לעמוד במעמסה של הליגהףאצל ביזלי הכל בראש ולבוא מאחורי לברון וויד שאין לחץ עלייך ובמידה והוא יצליח לסדר את הברגים בראש הוא יכול בהחלט להיות הX פקטור

    1. יניב, מוקדם לדעת.
      הפוטנציאל של אודן להשפיע על מיאמי ולהשתתף בסדרות נגד אינדיאנה של היברט או משחק עונה רגילה נגד קליבלנד אפילו, משמעותית מאוד.
      ביזלי אחד יותר או פחות יכול להיות נחמד, אבל בשלב הזה, אנחנו עדיין לא יודעים. אודן יכול להיות פירור של גפרור, והוא יכול לשחק 20 משחקים בעונה ולהיות המפתח לאליפות שלישית. בוא נחכה ונראה.

      1. ,דנסקי,תיארוטית בודאי שאתה צודק,במידה ואודן בריא ומחזיק עונה שלמה אז הדרך לאליפות שלישית סלולה,אבל קשה לי להאמין ששחקן שהוא פצוע כרוני ועוד גבוה פתאום יצליח להחזיק עונה,אני אמנם לא יכול להביא לך דוגמאות לשחקנים שהיו פצועים כרוניים ואפילו פרשו בעקבות הפציעה וחזרו להיות פקטור,אמנם יש שחקנים שחזרו מפציעות קשות והיו טובים כמו ברנרד קינג או אנטוניו מקדייס אבל כמו אודן היחידי שאני זוכר זה ברנדון רוי וכולנו ראינו איך זה נגמר.ביזלי לדעתי כישרון אדיר שהראש שלו פשוט לא מסודר ובתור שחקן שעולה מהספסל והכל אצלו בראש מחובר הוא בהחלט תוספת כוח רצינית למיאמי.

    1. א. המדים לא כבדים. השחקנים רצים איתם 40 יארדס ב-4.5 שניות
      ב. ניסו אותו עם מדים
      ג. חתכו אותו
      ד. קבוצות אחרות כבר מנסות אותו

  4. סיפור נחמד על הבועט, אבל הליונס כבר חתכו אותו ואין לו קבוצה.
    הבחור עשה בפרה סיזון 3-3 והבקיע מ- 33, 49 ו- 50 יארד אבל בדטרויט אמרו שהוא לא הראה מספיק עקביות, כנראה על סמך אימונים או בעיטות החזרה.

    1. בפוטבול ישנן כמה קבוצות עם 2 בועטים, אחד לפילד גולס ואחד לבעיטות החזרה. לי נראה שהוא יתאים יותר לרוגבי אם יש לו חוסן ואם הוא לא פחדן.

  5. יותר מדי הד קייסים בחדר הלבשה של מיאמי.
    אלכוהוליסט, מסומם מקועקע ומגלומן יוצאים לים. מי יטבע?
    כנראה המאמן

  6. אני לא בטוחה אם הכדורגל האמריקאי הגיע לרמה האירופאית. שאלה לי אליך מנחם: אתה באמת מאמין שארה"ב טובה יותר בכדורגל מארצות כמו יוון, בולגריה, פולין, או אפילו ישראל?

  7. דחילק רעות, סן מרינו עושה לנו בית ספר ביום רע. ארה"ב עושה לנו 6/7 אפס אם הם רוצים.

    ישראלים וספורט לא הולך ביחד. זה לא חדש.

  8. היום ארה"ב היא רק מאחורי ספרד, איטליה, גרמניה, וקצת מתחת אנגליה והולנד באירופה. עם השאר היא מתמודדת שווה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט