פריוויו למשחקי יום ראשון – קרבות צמרת ושולי פלייאוף יחד עם משחקים להשלמת שעות שינה / עמיחי קטן

8 משחקי ליגה לפנינו בראשון הזה, אחרי שהשבוע שעבר היה בעיקר בשליטת הפוטבול, וכך גם בשבוע הבא עם הסופרבול, אבל כנראה שגם אצלם האולסטאר לא מזיז מספיק לאנשים, מה שמאפשר כמה משחקים מעניינים הערב, כולל 2 מוקדמים ו-4 שמתחילים כולם באותה שעה. נציין בעיקר את המשחק המוקדם בין דנבר ליוסטון, שנפגשו רק לפני ארבעה ימים, וכעת דנבר רוצים לנקום על אותו הפסד. לגבי השאר – תקראו כבר למטה…

22:30 דנבר נאגטס (31- 14) – יוסטון רוקטס (28- 16):

המשחק הפותח את הערב בין דנבר ויוסטון הוא המפגש הרביעי והאחרון בין הקבוצות העונה, לפחות בעונה הסדירה. בינתיים הקבוצה הביתית ניצחה בהפרש דו-ספרתי ובאופן משכנע כל אחד מהמשחקים ביריבות הזאת, כולל ניצחון של יוסטון ביום רביעי האחרון, למרות שניקולה יוקיץ' ממשיך להיות מצוין, הרבה מזה בגלל פציעות של מארי וכעת גם פורטר ג'וניור, הסימונס רוקי של הנאגטס. דנבר חוזרים הביתה אחרי 3 משחקי חוץ רצופים, האחרון שבהם על ניו-אורלינס הייפליקנס.

אצל יוסטון השם הבולט בשבוע האחרון היה ראסל ווסטברוק, אבל הפעם דווקא מסיבות חיוביות. ב-4 משחקים של יוסטון בשבוע האחרון רשם הרכז 35 נקודות, 10.5 כדורים חוזרים ו-9.3 אסיסטים על 58.6% מצוינים מהשדה, ובעיקר הפסיק לזרוק שלשות, עם ניסיון אחד בלבד מבחוץ באותם משחקים. הבעיה של יוסטון באותם משחקים היא הארדן ששובר שיאי נגרות עם 5/38 מחוץ לקשת בתקופה הנתונה, ולכן הטילים הרוויחו רק 2 ניצחונות מתוך 4 אפשרויות.

המפתח של המשחק הזה הוא אריק גורדון וההגנה עליו. אם נחזור לאותו מדגם של 4 המשחקים האחרונים – בשני ההפסדים גורדון קלע 5 ו-13 בהתאמה, ואילו בשני הניצחונות ליד גורדון בטור הנקודות היה רשום 25 ו-27 בהתאמה, זה עם 6 שלשות בכל אחד מהניצחונות לעומת 4 מבחוץ בשני ההפסדים גם יחד. ווסטברוק והארדן יודעים ליצור מספיק נקודות כשצריך, אבל הם זקוקים לצוות מסייע.

רמת עניין של משחק: A- – שתי קבוצות מאוד שונות שנמצאות שתיהן בצמרת ועשויות להיפגש בסדרת סיבוב ראשון או שני בפלייאוף. חלק מקרבות המיקום הקשוחים של המערב.

הימור: דיברנו על ביתיות ביריבות הזאת, אז נשמור על זה. דנבר ב-11.

23:00 סאן אנטוניו ספרס (20- 24) – טורונטו ראפטורס (31- 14):

הכותרת של המשחק הזה תהיה כנראה "דרוזן נגד האקסית", למרות שהכותרת "אוהדי הספרס לא מוצאים למי לשרוק בוז" גם יכולה להתאים, אבל לפי התקופה האחרונה זה מגיע לדרוזן. רצף המשחקים עם 20 נקודות ב-50% נעצר על 13 ואחרי זה גם רצף משחקי ה-20 נקודות נעצר, אבל עדיין אפשר לומר שהאקס של הקנדים נמצא בכושר מצוין, שבא לידי ביטוי עם 25.9 נקודות ו-5.8 בקרש ובמתנות וב-60.2% מהשדה. אולדרידג' נשלח לזרוק שלשות ודרוזן כרגע מנהיג את הספרס חזרה למאבק על מקום בפלייאוף.

יש הרבה מקום לטעון שטורונטו היא הקבוצה שסבלה מהכי הרבה פציעות משמעותית העונה למעט גולדן סטייט, ואם מוסיפים לכך גם את הנטישה של כוכב האליפות, אז המאזן הנוכחי, שהוא די שווה לזה של שנה שעברה, הוא די מפתיע. סיאקם חוגג בחירה ראשונה לאולסטאר, ועוד מהחמישייה, וכל השחקנים הבכירים מובילים את הקבוצה בתורות בדרך לעמדה טובה בפלייאוף המזרחי, שם נראה למה ניק נרס מסוגל בלי קוואי.

המפתח של המשחק הזה הוא ההגנה של הספרס. מדובר בתחום חלש מאוד השנה, וההתקפה לרוב לא מספיק טובה כדי למנוע את הנזק, כפי שמראה המאזן השלילי. ההתקפה של טורונטו מספיק טובה כדי לנצל יום רע של הטקסנים בצד האפור, וזה עשוי להכריע את המשחק.

רמת עניין של משחק: B – דרוזן יזכה לביקור של החבר הטוב לאורי, והפעם עם טבעת שהושגה בעיקר בגלל הטרייד על המארח. דרוזן בכושר מצוין ונראה איך ניק נרס יבחר להתמודד עם מה שהספרס נותנים כרגע התקפית.

הימור: הספרס צריכים את זה יותר. סן אנטוניו ב-7.

1:00 אטלנטה הוקס (11- 35) – וושינגטון וויזארדס (15- 29):

אתה מגיע לפסקה הזאת, רואה את הפסקה שמציגה את היריבות ומסתיר פיהוק ארוך. אתה מתלבט אם לקרוא את כל הפריוויו למשחק הזה או לרדת ישר להימור, ואולי גם לרפרף ולחפש איזה עקיצה על כמה שאטלנטה גרועים ואיזה משהו על החוזה של ג'ון וול, כי אי אפשר לכתוב על וושינגטון בלי זה. אם הגעת עד לכאן סימן שאתה עוד לא דילגת, אז רק מילה קטנה על 2 הקבוצות, אבל זה יהיה כבר בפסקה הבאה.

אטלנטה מגיעים אחרי שקיבלו בראש 140 מהת'אנדר, אבל זה קורה אחרי ניצחון 102- 95 על הקליפרס. וושינגטון מגיעים עם 2 ניצחונות והפסד בהארכה ב-3 המשחקים האחרונים, אבל לפני זה הם הובסו בדיוק באותה תוצאה שאטלנטה ספגו שלשום – 140- 111, במקרה של יושבי בירת ארה"ב זה היה במשחק חוץ בקנדה.

המפתח של המשחק הזה הוא הכושר של קולינס. בהנחה שביל ויאנג מקזזים אחד את השני נשאר קולינס שנמצא בכושר נפלא לאחרונה והוא יכול להכריע את העסק.

רמת עניין של משחק: C- – יש 4 משחקים אחרים שמתחילים בדיוק באותה שעה. תעשו לעצמכם טובה ותבחרו באחד מהם.

הימור: וושינגטון טיפה פחות גרועים. וושינגטון ב-9.

1:00 ניו יורק ניקס (12- 34) – ברוקלין נטס (19- 25):

הפתעה – הניקס לא מקום אחרון במזרח. על אטלנטה כבר ירדנו, את גולדן סטייט נשמור ליום אחר, ולכן הגיע תור הניקס, אבל אחרי 2 הפסדים צמודים ללייקרס וטורונטו, לפניהם בא ניצחון על קליבלנד, הניקס זוכים למעט כבוד ולכן רק נאמר שמצבם כזה שהם יהיו מוכנים לקחת אפילו את קיירי מברוקלין במקרה הצורך. הניקס קרועים בין הצורך לתת לצעירים לבלוט ובין הצורך לתת דקות לשחקנים טובים, ויש אצלם כמובן גם מי שמתעניין רק בכסף שנכנס כרגיל.

ברוקלין כבר שכנעו אותנו כמה פעמים במהלך העונה שהם בטוחים בפלייאוף, רק כדי להוכיח לנו מחדש שהם לא. הקבוצה זקוקה לשחקן ברמתו של קיירי, אבל האחרון עושה בינתיים יותר נזק מתועלת. דינווידי מצליח פחות לאחרונה וברוקלין כנראה לא יקבלו נציגות במשחק הכוכבים השנה, ואולי קיירי יתמקד רק בדברים שהם באמת שטוחים, כמו הפרקט האפור של הנטס או כל פרקט אחר בו הם משחקים.

המפתח של המשחק הזה יהיה קיירי שיגיע למקום בו הוא נחשב עדיין כוכב ואם הוא יתנהג בהתאם פערי הרמות יורגשו.

רמת עניין של משחק: C+ – בכל זאת מדובר בדרבי ובקבוצה הלא ברורה של ברוקלין. עדיין – יש משחקים מקבילים…

הימור: הנטס לא עד כדי כך גרועים. נראה לי… ברוקלין ב-6.

1:00 אורלנדו מג'יק (21- 25) – לוס אנג'לס קליפרס (32- 14):

אורלנדו נמצאים בתקופה מבולבלת. מצד אחד, הם עם 4 הפסדים ב-5 המשחקים האחרונים, אבל מצד שני, הם ניצחו לאחרונה את הלייקרס בסטייפלס. אפשר להוסיף לקלחת גם את העובדה שהמג'יק לא ניצחו את הקליפרס מאז נובמבר 2013 והרצף עומד כבר על 12 ניצחונת קליפריים רצופים. זה סוג של עלבון למזרח שקבוצה עם מאזן שלילי נמצאת בעמדה שמרגישה כל כך בטוחה לעוד נוכחות בפלייאוף, אבל אורלנדו דורכים במקום, וזה עוד כשדרג הביניים בליגה נחלש משמעותית.

הקליפרס בעיקר דואגים לתת לקוואי לנוח מתי שהוא רוצה ולנסות שהאחרים לא ייפצעו בצורה קשה מדי. קוואי מגיע אחרי טריפל דאבל בכורה בקריירה ובכלל בכושר טוב מאוד בשבועיים האחרונים, מה שאולי נובע מקצת מאמץ מפתיע שהוא משקיע בינואר. סביר להניח שזה יהיה רגוע יותר בקרוב, אבל אתם שם באורלנדו – אל תבנו על זה דווקא עכשיו, כי עם הגנת קוואי קלאסית אתם עלולים עוד לסיים רבע עם נקודה אחת…

המפתח של המשחק הזה הוא ההגנה הטובה לאחרונה, אבל לא יציבה מספיק, של הקליפרס. עבודה טובה שלהם בהגנה תגדיל את הרצף לי"ג.

רמת עניין של משחק: C+ – אורלנדו עם הכלים לכאורה להפתיע, אבל הם בכושר רע וההגנה של הקליפרס בכושר די טוב.

הימור: אחוז גבוה יותר של נרדמים מהאחוז של המג'יק מחוץ לקשת. הקליפרס ב-15.

1:00 ממפיס גריזליס (21- 24) – פיניקס סאנס (19- 26):

הקרב הכי צמוד של הערב בין זו שמחזיקה כרגע במקום ה-8 במערב ובין אחת היריבות העיקריות על המקום הזה. ממפיס מצליחים להפתיע את כולם העונה ולא רק להיות תחרותיים יותר מהצפוי, אלא גם להיות מועמדים אמיתיים לפלייאוף. עונת רוקי נפלאה של מוראנט נבלעת בתוך ההייפ סביב זאיון, אבל מוראנט יכול להיות שחקן טוב יותר גם בטווח הרחוק. ביחד עם ברוקס, קראודר, ולנצ'יונאס וקלארק הנהדרים החבורה הצעירה והמהנה של ממפיס ממשיכה בטיפוס כלפי מעלה, גם אם בהמשך העונה הם ייזכרו בזה שהבחירה שלהם בדראפט מוגנת טופ 6 בלבד ויתחילו להפסיד בקצב.

את הפסקה האופטימית הזאת על ממפיס אמרנו לא מזמן על פיניקס שפתחה את העונה בצורה מסחררת, אבל כעת מורגשת איזו חזרה לשגרה המדכאת של פיניקס. בפעם האחרונה שפיניקס היו בפלייאוף כיכבו שם חבר הנהלה של הקבוצה הגרועה בליגה ונפלט הליגה הסינית שחתם במכבי ולא יודעים אם נשאר לו מספיק כדורסל… בוקר ממשיך בגרף השיפור שלו, ואייטון מתחיל להציג גרף כזה, אז אולי בכל זאת יש קצת מקום לאופטימיות אצל פיניקס.

המפתח של המשחק הזה הוא הנעת הכדור. שתי הקבוצות תלויות ביכולת של הרכז שלהן להוביל כדור ולנהל את המשחק באופן שכל מי שצריך את הכדור יקבל אותו, ובעיקר ולנצ'יונאס ואייטון הגבוהים. מי שתעשה את זה טוב יותר תזכה ביתרון משמעותי.

רמת עניין של משחק: B – שתי קבוצות שמשחקות כדורסל יפה לעין ונאבקות על מקום בפלייאוף שיהיה מאוד משמעותי עבור שני המועדונים.

הימור: הדובים מארחים ובכושר טוב. ממפיס ב-8.

1:00 ניו-אורלינס פליקנס (17- 29) – בוסטון סלטיקס (30- 14):

אם נסכם את שתי ההופעות של זאיון עד כה המילה המדויקת תהיה הייפ. זאיון הפתיע לטובה מחוץ לקשת, אבל בסך הכל ראינו שהדרך עבורו היא עוד ארוכה, והחזרה שלו עצרה את המומנטום החיובי של השקנאים שהפסידו את שני המשחקים בהם זאיון היה על הפרקט. נציין שזאיון עומד על 15/20 מהשדה ב-2 המשחקים הראשונים, מה שמהווה האחוז הגבוה אי פעם ל-2 משחקים ראשונים. עכשיו זה הזמן של דיוויד גריפין להתחיל לחשוב איך הוא יכול להתאים את הקבוצה לנכס המרכזי שלו. יהיה מעניין…

בוסטון נמצאים כרגע בפיגור של חצי משחק בלבד מהמקום השני במזרח, ובהנחה שהמקום הראשון אינו בר השגה נשאלת השאלה האם בוסטון רוצה לנסות ללכת על מהלך גדול. מצד אחד, יש לסלטיקס כמה חסרונות ברורים, בעיקר בקו הקדמי, ויש לא מעט יריבות במזרח שיכולות לנצל את זה, אבל מצד שני הימורים כאלה הם תמיד מסוכנים, במיוחד אחרי מקרה קיירי שהוכיח שלא תמיד שחקן יותר טוב הוא חיזוק. כגם זה יהיה מעניין…

המפתח של המשחק הזה הוא הקו האחורי של בוסטון שזוכה לעדיפות משמעותית על זה של השקנאים. יכולת טובה, בעיקר של קמבה, תהרוג את המשחק הזה.

רמת עניין של משחק: B- – אלא אם אתם חובבי ציון באופן מיוחד. מדובר במשחק לא רע בסך הכל, אבל לא הרבה מעבר לזה.

הימור: ניו-אורלינס מצליחים להישאר צמוד לאחרונה. בוסטון ב-7.

4:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (19- 27) – אינדיאנה פייסרס (30- 16):

דיים המסכן נשאר ללא מי שיחפה עליו. לילארד נותן עוד עונה מצוינת עם שיאי קריירה בנקודות (28.3), אחוזי שדה (45%) ואחוז אפקטיבי (54.4%), אבל הוא קרוב לביקור בלוטרי, לראשונה מאז עונת הרוקי שלו. יש לזה הרבה סיבות ותירוצים, החל מפציעות של נורקיץ' והוד, וכלה במחסור של שחקני ההגנה אמינו והארקלס שמתבררים בלכתם כחשובים יותר עבור החבורה של סטוטס. לא משנה מדוע ולמה, הזברה אוהדת פורטלנד כבר לובשת פיג'מה והולכת לישון עד העונה הבאה…

אצל אינדיאנה המצב בדיוק הפוך. החזרה הקרובה של אולאדיפו, יחד עם ההשתלבות הנהדרת של וורן וברוגדון, מעלה הרבה תקוות לעונה הזאת ולעתיד אצל האוהדים. אמנם ברור שאינדיאנה עדיין זקוקה לחיזוק וגם שאלת הקו הקדמי בין סאבוניס לטרנר רחוקה כנראה מהכרעה, למרות שסאבוניס מתחיל לגלות עדיפות, אבל יש סיבות לאופטימיות ויש מקום לחשוב על הצעד הבא שישדרג את סגל הקבוצה עוד יותר, אבל כמובן כדאי קודם לחכות ולראות איך אולאדיפו חוזר מהפציעה.

המפתח של המשחק הזה הוא הצוות המסייע של פורטלנד. אם הם ייכנסו לעניינים לילארד ידאג שזה יסתיים טוב עבור הקהל הביתי. אם לא, הוא כנראה לא יהיה מסוגל לבד.

רמת עניין של משחק: B- – משחק לא רע בסך הכל בין הקבוצה בה יש פער הכי גדול בין כוכב אחד ובין כל השאר לבין קבוצה שאף אחד לא יודע מי הכוכב שלה.

הימור: לילארד בכושר קליעה הזוי ובבית הוא ימצא מישהו שיבוא לעזור. פורטלנד ב-5.

ולסיום – החידה השבועית. לברון עלה אמש למקום ה-3 ברשימת קלעי כל הזמנים. כמה שחקנים יש בטופ 10 שלא שיחקו מעולם במדי הלייקרס?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. ג'ורדן ונוביצקי לא שיחקו בלייקרס

    קארים, קרל מלון, לברון, קובי, וילט ושאק כן.

    לא זוכר מי השניים האחרונים, אז נהמר שגם הם לא שיחקו בלייקרס. אז התשובה היא ארבע מתוך עשר לדעתי

        1. אני מתבלט בין:
          ב-ABA כל קבוצה באיזשהו שלב הייתה כל קבוצה. גם כאלו שלא היו שם.
          לבין:
          ד"ר מלון ומיסטר הייז?
          .
          נראה לי שאוותר על שניהם בסוף.

  2. סוף סוף משחק גדול בשעה נוחה. הקהל בדנבר הוא מחובבי ראס ללא ספק, יהיה אדיר

    יוסטון
    ספרס
    הוקס-יאללה טריי לנפח סטט מצפה לפחות 50, בלי אכזבות
    ניקס
    קליפרס
    סאנס
    בוסטון
    אינדי

  3. פיניקס חייבים לקחת כאן. הם כבר הפסידו לממפיס העונה פעמיים. אסור שזה יקרה שוב ובטח לא עכשיו!
    הפציעות שלנו בספסל הם ממש מטרד, אבל זה הזמן להתעלות!
    אייטון חייב לתת הופעה פה, הוא האס בשרוול, אסור שולנצ׳ונס יעשה לו שוב בית ספר.

  4. ומי יעצור את ציון?
    אנס קנטאר בחוץ, טייטום ובראון בסימן שאלה.
    אז מי ישמור על וויליאמסון?
    תייס? הצרפתי? ווילאמס-תחת? הצרפתי או טקו?
    חחחחחחחחחחח
    הפליקנס עם ניצחון ראשון בבית בעידן ציון.

  5. תודה.
    כל הסיפור הזה סביב זאיון ומגבלת/הגבלת דקות המשחק מעצבן אותי ביותר.. אני מבין את ההגיון מאחורי ההחלטה להגביל את מס' הדק' שלו, לא לשתף אותו כשיש מתח ורמת סיכון גבוהה (דק' הכרעה וכו') ובאופן כללי לשמור אותו עטוף בצמר גפן. הכל ברור, מובן וידוע.
    אבל… מה זה משדר ליתר השחקנים? זאיון, למשל , היה היחיד מהחמישייה עם מדד פלו-מינוס חיובי בהפסד הביתי נגד יוטה. הוא החזיר במו ידיו עם חבריו החלשים והמפוזרים למשחק והורד מהפארקט כשהכל עוד היה פתוח, רק כדי לראות את אסופת השחקנים הכושלת סביבו ממשיכה לבזות את עצמה בהדרכתו המשמימה של ג'נטרי. אז מה יוצא? חבורת שחקנים מדוכדכת (בעיקר רדיק ולמעט אינגראם) שכבר לא מאמינה בעצמה, זאיון אחד מתוסכל שמשחק אותה 'מבין את המלצת הרופאים' וקהל אוהדים שלא יודע אם לכעוס או לקבל בהבנה אמריקאית מאוסה ומעושה את החלטת ההנהלה וצוות האימון. אז ומה אני מציע? תנו לזאיון להחליט. הוא אמנם צעיר אבל בהחלט לא טיפש ויידע מתי להקריב ומתי לוותר. מצד שני, ולסיכום, אני מזכיר לכולם שמה שכתבתי הוא מוטה, משוחד ונובע מתסכול של מישהו שרוצה לראות את המיטב מזאיון, ולדעתו הזמן הוא עכשיו.

    1. אתעלם מהשורה האחרונה שלך, כי היא הורסת לי את התזה, אבל לדעתי המסר שהשחקנים מקבלים הוא שהקבוצה מודעת למצב הרפואי של השחקנים, ושהיא תעשה כל מה שביכולתה כדי לשמור עליהם במגבלות הענף, הטכנולוגיה והרפואה המודרנית.
      זה מסר יותר טוב משקיבלו בפליקנס תחת הצוות הרפואי הקודם, ובטח יותר טוב מזה שקיבלו כמה מהשחקנים בעונה שעברה בלייקרס כאשר לברון חתך מהעונה מוקדם בשל פציעה אבל ג'וש הארי הפצוע נאלץ להמשיך לשחק.

  6. הבת שלי הרגע הראה לי ידיעה שקובי נהרג בהתרסקות מסוק. כמעט חטפתי התקף לב.
    זה נכון, מישהו שמע דיווח כזה?!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט