4 דברים שיהפכו את נבחרת ישראל לטובה יותר/רועי ויינברג

לאחר אליפות אירופה חלשה מאוד של הנבחרת הישראלית, שלא הצליחה לעבור שלב, רצוי ליישם כמה צעדים אשר ישפרו את הכדורסל הישראלי, אשר באליפויות אירופה האחרונות (מהמקום השביעי ב-2003 ל-21 עשור לאחר מכן) מדרדר, וצריך לעצור את כדור השלג בהקדם האפשרי. במאמר זה ישנם 4 דברים שיכולים לשפר מאוד, בטווח הרחוק, את נבחרת הכדורסל הישראלית:

לקוח מהמאגר של istockphoto

***

1.מינוי ג'נרל מנג'ר לנבחרות.

על מנת לשפר התיאום בין הנבחרות, דבר שיוביל לסגל שמשחק שנים אחד עם השני ומתואם בצורה יוצאת דופן, צריך אדם אשר ירכז באופן בלעדי את כל הנבחרות, בתוך איגוד הכדורסל, ויהיה אחראי על הניהול השוטף של הנבחרות, ויקל ככל האפשר על המעבר בין נבחרת ונבחרת.

התפקיד של המנג'ר אינו נהוג בארץ, אבל בקבוצות ה-NBA השונות הוא נפוץ מאוד. לפי דעתי, אדם אשר מתאים לתפקיד זה הוא אלדד אקוניס, שמבצע את תפקיד היו"ר בצורה מצויינת בבני הרצליה, ומכיר את הכדורסל הישראלי על בוריו.

***

2.החלפת המאמן

אריק שיבק הוא מאמן טוב מאוד, עם רזומה מצויין בבלגיה ובהולנד, אבל מאז עונת 2003/04 הוא לא אימן קבוצת כדורסל בישראל, ולמרות שעלה עם הנבחרת ל-2 אליפויות אירופה ברציפות, הנבחרת הישראלית ניצחה בהן 3 משחקים והפסידה ב-7, ולא עברה את שלב הבתים ב-2 האליפויות. ראוי ששיבק ימשיך באיגוד הכדורסל כיושב ראש הועדה המקצועית, אבל רענון עמדת המאמן יכול לסייע לנבחרת משמעותית.

המאמן החדש של הנבחרת צריך להיות אדם עם ניסיון וותיק בישראל וניסיון בין לאומי, שאימן באחרונה בליגה הישראלית, ובעל ידע כדורסלני מאוד גבוה. האיש המושלם לתפקיד הוא דיוויד בלאט, שמוסיף רזומה מדהים (מדליית ארד אולימפית ואליפות אירופה) עם נבחרת רוסיה. אבל, בלאט יקר מדי לאיגוד הכדורסל, אז צריך להסתפק במאמן מצויין (אבל לא ברמה של בלאט), שיוכל לאמן סגל לטווח ארוך. אחד השמות שהוזכרו הוא ארז אדלשטיין, שמאמן ב-3 העונות האחרונות את הפועל תל אביב, שנמצאת בליגת העל הישראלית, והגיע לחצאי הגמר ביול"ב קאפ וביורופליג כמאמן. כמו כן אדלשטיין שימש כעוזר מאמן באולימפיאקוס, וכעוזר מאמן בנבחרת הישראלית ביורובאסקט 2009.

למרות אישיותו, שנחשבת בעייתית, אדלשטיין עומד בכל התנאים שכתבתי למאמן הנבחרת, ואם יקבל חוזה לטווח ארוך, הוא יכול להגיע עם הנבחרת הישראלית להישגים מצויינים. דבר שנותן לו יתרון עצום זה אימון הנבחרת האולימפית, מה שאומר שהוא מכיר השחקנים הצעירים של הנבחרת, מה שיקל על הצערה של הנבחרת בעתיד (בעוד שנתיים לימונד, אליהו, הלפרין ופניני יעברו את גיל 30 ויצטרפו לאפיק ניסים, עידו קוז'יקרו שפרש מהנבחרת ויניב גרין). על סמך כל נתונים אלו, ניתן לראות כי ארז אדלשטיין הוא האיש המושלם לתפקיד, וצריך לקבל חוזה לטווח ארוך בנבחרת.

***

3.משחקי הכנה חזקים יותר

אחד הדברים שייתכן ופגעו בנבחרת, היה ההכנה הבעייתית לאליפות אירופה. מפגשים נגד נבחרות מספר פעמים (דבר שקורה רק בשלבים המאוחרים ביורובאסקט), ומשחקים נגד נבחרות חלשות יחסית, כמו בלגיה, גיאורגיה ופולין (איטליה הינה היוצאת מן הכלל), מספר פעמים, לא הכינו את הנבחרת למשחקים נגד נבחרות גדולות יותר.

מה שהנבחרת הישראלית צריכה לעשות, זה לקיים טורנירי מוקדמות ומשחקי הכנה נגד נבחרות ברמה של מקדוניה, בריטניה, קרואטיה וכו'. במידה והנבחרת הישראלית תקיים משחקי הכנה נגד כמה שיותר יריבות, היא תשתפר בעצירת סגנונות משחק שונים, תפתח משחק התקפה מגוון יותר, ואם תשחק נגד נבחרות ברמה גבוהה יותר תאלץ לשחק ברמה גבוהה לא פחות. עדיפים משחקי הכנה מלאי הפסדים וטורניר טוב מאוד על משחקי הכנה ללא הפסד ויורובאסקט מזוויע.

***

4.הנבחרת צריכה להתחיל לחשוב, ולפעול בקשר לטווח הארוך.

הנבחרת הישראלית לא צריכה לחשוב ולכוון מטרות רק לכל אליפות אירופה, אלא גם לטווח רחוק יותר. בתחום הזה, ישראל יכולה לקחת דוגמה מנבחרת הכדורסל של פינלנד:

ב-2005, שנתיים לאחר החלוקה של אירופה לדרג א' ודרג ב' בכדורסל, פינלנד ירדה לדרג ב'. הם נשארו שם שנתיים, ויחד עם המאמן המוערך הנריק דטמן, שחזר מקנדציה מוצלחת בגרמניה לאמן בשנית (אימן מ-1992 עד 1997 את פינלנד) את הנבחרת המקומית. דטמן החזיר את הנבחרת לדרג א', והודות להרחבת אליפות אירופה ל-24 נבחרות עלה עם נבחרת פינלנד לאליפות אירופה בכדורסל 2011. באותה אליפות פינלנד השאירה את קרואטיה בשלב הבתים, ועלתה לשלב הבתים השני. בשלב בתים זה הנבחרת הפינית הודחה, מרחק ניצחון בודד מרבע הגמר. באליפות אירופה הנוכחית פינלנד ניצחה 4 משחקים, הדיחה את טורקיה ורוסיה בשלב הבתים הראשון ועלתה לשלב הבתים השני.

לנבחרת הפינית אין מתאזרח שהקפיץ אותה (בו מקאלב במקדוניה), או מאמן אגדי שהושיע אותה (מייק פורטלו, אוקראינה). מה שיש להם זה אורך רוח, חשיבה לטווח ארוך ותרגול מאסיבי של סגל נתון כוכבים (השחקנים הבולטים הם פטרי קופנן, הרכז המוכשר מחימקי מוסקבה, וסאשו סאלין, הסקורר מאולימפיה ליובליאנה. במידה ונבחרת ישראל תפעל באורך רוח, ותשפר התיאום בין השחקנים בנבחרות השונות כבר מגיל צעיר, היא תוכל להגיע להישגים יפים מאוד.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. 4 דברים שיעשו את הנבחרת

    אמארה סטודומאייר , מהשאריות של הברית , אפשר להכין ארנק עור.
    ג'ורדן פארמר , טוב שיש יהודיות שחולות על בולבול חום.
    יעקב ( קובי ) בראיינט , בעל שורשים יהודים חבויים , אם קובי בלול גם קובי בריאנט
    ארון אפללו , זה שם של חבר כנסת מש"ס, בטוח שווה תעודת זהות כחולה

  2. ארבע דברים:
    1.ביטול ליגות הקט סל והילדים
    2. 2 זרים בליגת העל ו-0 זרים בלאומית
    3. החלפת שרת הספורט והפסקת השכונה שהולכת עם הנבחרת הזו.
    4. חלום רחוק מאוד מהמציאות אבל הקמת ליגה של 18-21.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט