בצל הבשורות הרעות על עומרי כספי, מכבי ת"א גברה על מכבי חיפה/ שי בוקר

דני אבדיה שוב היה אחד מגיבורי הניצחון. (צילום: מנהלת הליגה, עודד קרני)

בצל העובדה שעומרי כספי הצטרף לג'ון דיברתולומיאו ברשימת השחקנים שגמרו את העונה כאשר ינותח בימים הקרובים בארה"ב, מכבי ת"א אירחה את מכבי חיפה וניצחה אותה 77:91. טיילר דורסי (18 נקודות) ודני אבדיה (16 נקודות ו-8 ריבאונדים) שלטו במשחק כמעט ללא עוררין. ג'יימס יאנג הוביל את הקלעים בירוק עם 25 נקודות. יובל זוסמן נפצע באצבע אבל חזר לשחק. נדע את חומרת הפציעה בקרוב.

רבע ראשון: 22:24 למכבי ת"א

מכבי חיפה עלתה ראשונה על לוח התוצאות לאחר פוטבאק דאנק נהדר של רומן סורקין. סקוטי ווילבקין איזן את התוצאה לאחר מהלך יפה משלו. ווילבקין המשיך לעשות את הדבר שהוא הכי אוהב (לקלוע) וצלף שלשה בדרך ליתרון 4:8 עם 7:47 לסיום הרבע הראשון. אות'לו האנטר המשיך להיות דומיננטי בצבע כמו שמכבי ת"א רגילה ועם דאנק לאחר סיבסוב יפה העלה את הצהובים ל-6:12. ג'יימס יאנג, כן ההוא שנבחר על ידי הבוסטון סלטיקס איי שם ב-2014, צלף שתי שלשות רצופות כולל אחת משוגעת על ראשו של דני אבדיה וצימק את ההפרש ל-12:14 עם 5:42 לסוף הרבע. יאנג המשיך ללהוט ועם עוד שתי שלשות גדולות החזיר לחיפה את היתרון 18:17. טיילר דורסי עלה מהספסל של ספרופולוס וקבר שלשה שנתנה לצהובים מעט אוויר ויתרון 18:22. נסטור קולמנארס השווה את התוצאה עם שתי נקודות משלו. בצד השני, פלוטר של יובל זוסמן קבע את תוצאת הרבע.

מחצית: 37:52 לצהובים

דני אבדיה פתח היטב את הרבע השני עם מהלך גדול חוף-אל חוף. מיד אחרי זה, הילד חתך נהדר אל הסל וקיבל אסיסט נהדר מג'ייק כהן וסיים את המהלך עם שתי נקודות. עוד שתי נקודות של אלייז'ה ברייאנט הגדילו את הפער ל-24:30. אבדיה לא נרגע ועם שתי שלשות רצופות קבע 30:40 עם 3:36 להפסקה, מה שגרם לחיפה לקחת פסק זמן. ג'יימס יאנג סירב לתת לצהובים לברוח וחזר מהפסק זמן עם השלשה החמישית שלו. למרות שיאנג ניסה לעשות הכל כדי להשאיר את חיפה במשחק, לדורסי וברייאנט היו תוכניות אחרות והקבוצה של ספרופולוס ירדה להפסקה ביתרון 15 נקודות.

אלייז'ה ברייאנט. משחק נהדר שלו. (צילום: מנהלת הליגה, עודד קרני)

רבע שלישי: 55:69 למכבי ת"א

סורקין וקולמרס פתחו היטב את הרבע השלישי עם שש נקודות תוך שתי דקות וקירבו את הקבוצה מהצפון ל-43:52 בלבד. שוב, כמו בכל פעם שחיפה חשבה על קאמבק, לברייאנט ודורסי היו את כל התשובות ועם ריצת 3-9 משלהם העלו את הצהובים ליתרון 46:61. עוד שתי נקודות של ג'ייק כהן כבר העלו את הפער ל-19, אבל שלשה של יונתן מור ועוד שתי נקודות של קולמנארס החזירו את חיפה למינוס 14 נקודות בלבד. הפער נשאר בעינו עם 10 דקות לסיום.

וארגאס מול ווילבקין. פערי רמות. (צילום: מנהלת הליגה, עודד קרני)

סיום: 77:91 לצהובים

הצהובים המשיכו להראות שיש פערי רמות גדולים גם בתחילת הרבע האחרון וברייאנט, כהן והאנטר העלו את הקבוצה ליתרון שיא, 57:77 עם 6:40 לסיום. קולמנארס ויאנג סירבו להרים ידיים והורידו ל-13 הפרש, אבל שלשה של קווינסי אייסי קבעה 64:80. כהן שוב החזיר את היתרון ל-18, אבל ווילי וורקמן התעופף לשמיים וסיים עם אליי-אופ דאנק נהדר, צימק ל-69:85. וורקמן המשיך לקזז ביתרון הצהוב ואף קירב את הירוקים ל-12. פלוטר של אבדיה בצד השני, שם חותמת על משחק גדול שלו. מכבי ת"א עלתה למאזן של 0-15 העונה.

קלעו למכבי ת"א בספרות כפולות: דורסי קלע 18 נקודות (5 ריב', ו-6 אס'), אבדיה (8 ריב', 4 אס', 2 חט' והאנטר ( 6 ריב') קלעו 16 נקודות כ"א, ברייאנט קלע 14 וכהן הוסיף 11 משלו.

קלעו למכבי חיפה בספרות כפולות: יאנג קלע 25 נקודות (6/10 ל-3), קולמנארס קלע 13 נקודות וקטף 12 ריב', סאגס ו-וורקמן הוסיפו 10 נקודות כ"א.

מילותיי על המשחק

ציינתי בפתיח שכספי סיים את העונה. לצערם הרב של הצהובים, הרכז נייט וולטרס שנפצע בכתף נגד ברצלונה, עשוי להצטרף אליו.

על המשחק עצמו:

דני אבדיה ממשיך לעשות צרות לכל קבוצה וזה לא רק בא לידי ביטוי בקליעה, אלא בדבר שהוא הוא הכי טוב בו: ראיית המשחק. אבדיה רואה דברים על המגרש שרוב השחקנים בגילו לא רואים. הוא יודע בדיוק מה הוא הולך לעשות בכל מהלך לפני שההגנה יודעת מה יקרה.

ב-7 המשחקים האחרונים שלו בליגה, הילד רשם שישה משחקים אותם סיים בדאבל פיגרס כשב-4 מהם הוא מסיים עם מדד של 20 ומעלה. הערב הוא קלע 16 נקודות והוריד 8 ריבאונדים בתוספת ל-4 אסיסטים ו-2 חטיפות, מה שהביא לו 27 נקודות מדד.

ג'יימס יאנג הוא קלעי, אבל חוץ מזה אין לו יותר מדי מה להציע. הערב למרות ההצגה אישר את תחושותיי: הוא לעולם לא ישוב ל-NBA. אם יחזור זה רק בגלל הקליעה.

 ציטוטים ממכבי ת"א (מכבי חיפה סירבו להתראיין):

יאניס ספרופולוס

פתיח: "אני מברך את השחקנים על המשחק הערב. אני חושב שאחרי הדקה ה-15 התחלנו להציג תפוקה טובה עם פער דו ספרתי עד הסיום. שלטנו במשחק עד הסיום והגיע לנו לנצח. הניצחון היה חשוב מאוד עבורינו כמו כל ניצחון. אני מודה לאוהדים שהיו איתנו הערב, היו להם הרבה משחקים השבוע. שלישי, חמישי וראשון, גם האוהדים עייפים, אז אני חושב שהם נהינו משלושה משחקים חשובים ואני שמח ששמחנו אותם עם שלושה ניצחונות."

על כספי וולטרס: "אנחנו ברגע קריטי. אנחנו יודעים שעומרי סיים את העונה. לגבי נייט, אנחנו לא בטוחים. נדע אחרי חוות דעת הרופאים בימים הקרובים על מצבו ואז נחליט לגבי רישום שחקנים לליגה ואולי להביא שחקן נוסף. הכל פתוח, אדבר עם הבעלים ונעשה מה שנעשה. בימים הקרובים תדעו."

על הניצחונות ה"קלים":

"זה נראה קל אבל זה לא קל, לא קל להיות מוכנים למשחקים האלה. מנטאלית לא פשוט להתכונן לשלושה משחקים בשישה ימים. זה לא פשוט. כל המשחקים מאוד חשובים. הצד הפסיכולוגי הכי חשוב עבורי, לגבי השחקנים שהם ווינרים ורוצים לנצח את כל המשחקים. יש לנו כימיה טובה, כולם עוזרים האחד לשני וכולם עושים את המיטב וכולם נהנים מהניצחונות ומהמשחקים."

שאלתי גם את דני אבדיה במסע"ת האם בקרוב נראה אותו מביא את אותה רמה בה הוא משחק בליגה ואפילו יותר ביורוליג:

"קודם כל גם ההופעות בליגה לא התחילו ישר בבום. זה היה יחסית תהליך ארוך מאוד וככה יהיה גם ביורוליג. אולי עכשיו רואים פחות מזה ביורוליג ואולי פחות דקות ופחות יכולת, אבל אני נשאר על הקרקע, נשאר צנוע, עובד מאוד קשה לא נותן לאף משחק להשפיע עליי, גם אם קולע 20 נקודות ושיא קריירה לא תראה אותי עם הראש למעלה בעננים. אני  ממשיך לעבוד ובא לכל משחק הכי חזק."

סקוטי ווילביקין:על הליגה: "אנחנו בלתי מנוצחים בליגה אז אני חושב שאנחנו טובים יותר מאשר בעונה שעברה אבל הכל יכול לקרות בכל משחק, לכן אנחנו חייבים להיות מוכנים לשחק."

ללא קשר למשחק, שאלתי את סקוטי ווילבקין על שיא השלשות שהוא ודורסי קבעו. התשובה נמצאת כאן.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט