אירועי דיומא – 20.01.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366.jpg

היום תצא לדרך אליפות אוסטרליה הפתוחה במלבורן.

כדורגל / ניר מועלם

ליגת העל – מחזור 19 :

19:00 הפועל כפר סבא – בני יהודה, 5 לייב : קרב תחתית לוהט בין כ"ס שבמקום ה-12 עם 2 נקודות מעל הקו האדום( ומשחק פחות) אל מול בני יהודה שבמקום ה-10, אשר רחוקה 4 נקודות בלבד מכ"ס. הפועל כפר סבא מגיעה אחרי ניצחון במחזור האחרון 1-0 על נס ציונה ואילו בני יהודה מגיעה אחרי הפסד ליגה 2-1 להפועל תל אביב, כאשר לאחריו היא שיחקה בגביע ועברה עם 1-0 קטן את הפועל עפולה מהלאומית. הימור – תיקו.

20:00 הפועל באר שבע – הפועל חיפה, ספורט 2 : הפועל באר שבע מלאה בצרות ובבעיות העונה, אך עדיין נמצאת במקום ה-4, בפער של 5 נקודות מהפליאוף התחתון אשר יכול לרדת היום לכדי 4 נקודות, כאשר מולה הפועל חיפה שבמקום ה-7. ב"ש מגיעה אחרי שני הפסדי ליגה רצופים, כאשר האחרון היה 2-1 לרעננה, אך בגביע הם הצליחו לחזור מפיגור 1-0 מול נתניה לכדי ניצחון 2-1, ואילו הפועל חיפה מגיעה אחרי ניצחון 1-0 על אשדוד וגם בגביע עם 1-0 כל כפר קאסם שהספיק כדי לעבור שלב. הימור – לדעתי ב"ש תחזור למסלול הניצחונות בליגה.

20:15 ביתר ירושלים – מכבי נתניה, ספורט 5 : עוד קבוצה שנמצאת עם המון בעיות היא ביתר ירושלים כי השחקן המצטיין שלה עד כה העונה – גדי קינדה, לא ממש נמצא עם הקבוצה, ולפי מה שאנו מבינים מהתקשורת הוא כבר עם רגל בחוץ לליגת ה-MLS, אך עדיין לא בטוח כי כל הסיפור שם די מוזר, כי מצד אחד הוא משחק בירושלים ומצד שני הבעלים של אשדוד(בן זקן) מחליט על השחקן. עם כל הבעיות סביב קינדה תגיע ביתר שהיא במקום ה-3 בטבלה למשחק חשוב מול נתניה שבמקום ה-8 והיא דועכת חזרה מטה. ביתר כבר שני משחקי ליגה רצופים עם תוצאות תיקו, אך בגביע היא ניצחה 3-1 את בני ריינה, ואילו נתניה מגיעה אחרי הפסד ליגה 2-0 למכבי חיפה וגם הפסד בגביע 2-1 להפועל באר שבע. הימור – אני אהמר על הפתעה קטנה ואלך על תוצאת תיקו.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות אוסטרליה הפתוחה

לפנות בוקר (שעון ישראל) החל במלבורן טורניר הגרנד סלאם הראשון של השנה ושל העשור כולו, אליפות אוסטרליה הפתוחה. הטורניר נערך בצילן הכבד של השרפות הנוראיות שהשתוללו באיזורים מסוימים ב"יבשת הירוקה" בחודשים האחרונים וגבו מחיר כבד מאוד מהטבע היפיהפה ועולם החי העשיר והייחודי של היבשת. גם שחקני הטניס נרתמו לגיוס משאבים כדי להתמודד עם נזקי השריפות ולפני מספר ימים נערך ערב של משחקי ראווה במלבורן, ביוזמתו של ניק קיריוס, בהשתתפותם של טניסאי הצמרת משני המינים שהצליחו לגייס כספים למען המטרה החשובה.

אלופי הטורניר משנה שעברה הם נובאק דג'וקוביץ' ונאומי אוסאקה. הסרבי, שמדורג מס' 2 בעולם, פתח היטב את השנה והוביל את נבחרתו לניצחון בטורניר גביע ה-ATP, שנערך לראשונה בשלוש ערים שונות באוסטרליה. מי שהניף לא פחות משבע פעמים את הגביע במלבורן, גבר בדרך לניצחון, בין היתר, על דניאיל מדבדייב הרוסי, שמדורג רביעי בעולם, ועל המדורג ראשון בעולם, רפאל נדאל, שהפסיד לנובאק לפני שנה בגמר אליפות אוסטרליה, שדי הפתיע בחד הצדדיות שלו. גמר הנשים ב-2019, כזכור, היה שונה למדי ואוסאקה גברה בשלוש מערכות צמודות על פטרה קביטובה הצ'כית וזכתה במייג'ור השני הרצוף שלה.

ניצחון של אחד משלושת הגדולים במלבורן יהיה בבחינת ציון דרך יוצא דופן למדי בטניס הגברים, כיוון שהוא יהפוך אותם לאלופי גרנד סלאם בשלושה עשורים שונים. הנפת תואר פוטנציאלית של סרינה וויליאמס, שמחפשת מייג'ור מס' 24 ונראית מצוין בחצי השנה האחרונה עם שני גמרים בווימבלדון ובאליפות ארה"ב הפתוחה וזכיה בטורניר אוקלנד בניו-זילנד בפתיחת השנה, תהפוך אותה לטניסאית הראשונה שזוכה בסלאמים בארבעה עשורים שונים.

מלבד נובאק, נדאל ופדרר, נוכל לראות מספר מועמדים להגיע רחוק בטורניר. דניאיל מדבדייב הרוסי היה לא רחוק מניצחון על נדאל בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה בספטמבר האחרון והוא יגיע כאחד הפייבוריטים לזכיה. בן ארצו, אנדריי רובליוב, הספיק כבר לזכות בשני תארים העונה, בדוחא ובאדלייד, וגם הוא מסוגל להגיע לשלבים המכריעים במלבורן. הקהל המקומי יעודד במרץ את אלכס דה מינואר ואת ניק קיריוס האוסטרלים, שנמצאים בכושר טוב וייתכן שיוכלו להתקדם גם כן לשלבים המאוחרים יותר בטורניר. לפני שנה, שני שחקנים צעירים הצטיינו במלבורן- סטפנוס ציציפאס היווני, שהגיע לחצי הגמר, ופרנסס טיאפו האמריקאי, שנעצר שלב אחד קודם על ידי נדאל. הראשון גם סיים היטב את העונה, כשזכה בטורניר סוף השנה בלונדון. ייתכן כי גם הפעם נראה אותם מצליחים יפה. אפשר בהחלט גם לציין את דניס שאפובלוב הקנדי ובן ארצו פליקס עוג'ה עליאסים, שמשחקים מצוין בתקופה האחרונה. כמובן שתמיד קורים דברים בלתי צפויים ונהיה עשויים להיות מופתעים מעלייתם לגדולה של טניסאים שונים (לא בהכרח מן הדור הצעיר), שהתקדמותם תפתיע את חובבי הענף.

שדה הנשים, די כרגיל, יהיה פתוח למדי. ביאנקה אנדרסקו הקנדית, שזכתה באליפות ארה"ב האחרונה בהיותה בת 19 בלבד, תיעדר בגלל פציעה בברך. בין המועמדות לתואר נמצא את האלופה היוצאת, נאומי אוסאקה וסגניתה, פטרה קביטובה. שחקניות מעולות נוספות הן סרינה וויליאמס, שזכתה 7 פעמים בטורניר, סימונה האלפ וכמובן המדורגת ראשונה בעולם, מחזיקת התואר ברולאן גארוס וחביבת הקהל המקומי, אשלי בארטי האוסטרלית. אלופת הטורניר לפני שנתיים, קארולין ווזניאצקי מדנמרק, שדורגה בזמנו גם במקום הראשון בעולם, הודיעה כי תפרוש מטניס מקצועני עם תום האליפות ולא מן הנמנע כי ייערך טקס מכובד לכבוד השחקנית המצטיינת הזאת.

משחקים נבחרים היום – גברים (שידורים ביורוספורט)

רוג'ר פדרר (שוויץ)-סטיב ג'ונסון (ארה"ב) – הפנומן בן ה-38 ייחפש את התואר השישי שלו במלבורן.
נובאק דג'וקוביץ' (סרביה)-יאן-לנארד שטרוף (גרמניה) – הסרבי ייהנה מתמיכתה של הקהילה הסרבית הגדולה במלבורן. יריבו הגרמני, שמדורג 35 בעולם, מצטיין במכות הפתיחה שלו וחבטות כף היד וייתכן שנראה התמודדות צמודה, שלא מאפיינת תמיד את הסיבוב הראשון בטורניר.
דניס שאפולבוב (קנדה)-מארטון פוצ'קוביץ' (הונגריה) – הקנדי בן ה-20, יליד תל אביב, התקדם בכושרו ובדירוג בחודשים האחרונים והוא שיחק היטב בגביע דייויס בסוף השנה ובגביע ה-ATP בתחילת השנה. יריבו ההונגרי רשם לפני שנתיים במלבורן את הישגו הטוב בקריירה כשהגיע לרבע גמר הטורניר.
סטפאנוס ציציפאס (יוון)-סלבטורה קארוזו (איטליה)
גריגור דימיטרוב (בולגריה)-חואן איגנסיו לונדרו (ארגנטינה)
מתאו ברטיני (איטליה)-אנדרו האריס (אוסטרליה)

נשים

נאומי אוסאקה (יפן)-מארי בוזקובה (צ'כיה)
סרינה וויליאמס (ארה"ב)-אנסטסיה פוטאפובה (רוסיה)
אשלי בארטי (אוסטרליה)-לוסיה צורנקו (אוקראינה)
פטרה קביטובה (צ'כיה)-קתרינה סיניאקובה (צ'כיה)

ונוס וויליאמס (ארה"ב)-קורי גאוף (ארה"ב) – מפגש מסקרן בין הטניסאית המבוגרת ביותר בטורניר, שתחגוג 40 בהמשך השנה (ועדיין משחקת מצוין וממוקמת 55 בעולם) לבין השחקנית הצעירה בטורניר, עוד לא בת 16. שתיהן נפגשו גם בווימבלדון וגאוף, שמדורגת כיום במקום ה-69, ניצחה במשחק.
קארולין וווזניאצקי (דנמרק)-קריסטי אן (ארה"ב)

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. שני שחקנים מדורגים הודחו הלילה. דניס שאפובלוב הקנדי, המדורג 14 בעולם, נוצח בארבע מערכות על ידי מארטון פוצ'קוביץ' ההונגרי, שמדורג במקום ה-66.
    בורנה צ'וריץ' הקרואטי, שחקן מוכשר מאוד, שמדורג 28, הפסיד לסם קוורי, האמריקאי בעל מכות הפתיחה החדשות, שכיום מדורג 44 בעולם.

  2. תודה לכולם היום גם בשעה 16.05 הגרלת רבע גמר גביע המדינה
    עם 7 קבוצות מליגת העל ונציגה בודדת מהלאומית.
    נציגת הלאומית מכבי פ"ת
    איתה בהגרלה
    רעננה
    בני יהודה (מחזיקת הגביע)
    הפועל תל אביב
    הפועל חיפה
    הפועל ב"ש
    בית"ר ירושלים
    ומכבי חיפה .
    בתגובות הבאות קצת אנקדוטות על הקבוצות

  3. כל הקבוצות למעט רעננה זכו בגביע.
    7 קונסטלציות של גמר היו בעבר.
    לפני קום המדינה התמודדו הפועל תל אביב ומכבי פ"ת והפועל ניצחה 1-2

    הפועל תל אביב פגשה גם ב 3 גמרים את בני יהודה ובית"ר ירושלים.
    הפועל תל אביב ובני יהודה התמודדו בגמר 81 בני יהודה ניצחה מהנקודה 3-4 לאחר 1-1
    בגמר 06 הפועל ניצחה 0-1 כמו בגמר 10 אז ניצחה 1-3

    מול בית"ר הפועל ניצחה את גמר 99 1-3 וכעבור עונה ניצחה מהנקודה 4-5 לאחר 1-1
    בית"ר נקמה בגמר 0-8 באותה תוצאה בדיוק 4-5 לאחר 1-1

    את מכבי חיפה פגשה הפועל תל אביב פעמיים וניצחה
    0-1 בגמר 2011 ו 1-2 בגמר 2012

    בית"ר ירושלים ומכבי חיפה נפגשו אף הם ב 3 גמרים בית"ר ניצחה בכולם
    0-1 בגמר 85 (אוחנה דק 85 )
    3-4 מהנקודה לאחר 3-3 בגמר 89 (הגדול ביותר בתקופתי במשחק הפרידה של אורי ואבי כהן (2) שכבשו את כל השערים ושער שוויון אלה מארדונה של עופר מזרחי דק' 90 שהוביל להארכה)
    הגמר האחרון התרחש ב2009 י"ם שוב ניצחה 1-2

    הדרבי החיפאי שוחק אף הוא פעמיים בגמר
    בגמר 65 ניצחה הפועל 0-1
    בגמר 95 החזירה מכבי 0-2
    הפועל חיפה ניצחה את הגמר האחרון בקבוצות הנ"ל עם 1-3 בהארכה על בית"ר ירושלים .

  4. כאמור 7 זוכות בגביע ורעננה .
    רעננה השיגה את הישג השיא שלה בגביע 2017-2018 עת הגיעה לחצי גמר גביע המדינה אז הודחה מהנקודה ע"י הפועל חיפה כשהייתה ממש פסע מניצחון בבעיטות ההכרעה (0-0 ב120 דק).
    הנה ציון ההיסטוריה של יתר העולות .

    הפועל ב"ש:
    שיחקה ב 4 גמרים וזכתה פעם בודדת בגביע.
    היא זכתה בגביע ב1997 לאחר 0-1 על מכבי ת"א (רוסו )
    גמר אחרון 2015 ותבוסה 6-2 למכבי תל אביב .
    גמר ראשון 1984 והפסד 2-1 להפועל לוד (של האחים בנודיס).

    מכבי פ"ת :
    4 גמרים 2 זכיות (אך 2 גמרים וזכייה אחת בלבד מאז קום המדינה)
    הגמר הראשון 1935 וניצחון 0-1 על הכח תל אביב
    הגמר הראשון מאז קום המדינה 1952 שהיה הגמר הראשון בכלל אז ניצחה 0-1 את מכבי תל אביב וזה היה הזכייה האחרונה שלה בגביע עד כה.
    גמר אחרון 2001 אז הובסה 3-0 בידי מכבי ת"א.

    בני יהודה :
    8 גמרים ו 4 תארים .
    גמר ראשון 1965 הפסד 2-1 למכבי תל אביב בהארכה.
    זכייה ראשונה 1968 0-1 על הפועל פ"ת .
    גמר וזכייה אחרונה אשתקד 2019 עם 1-1 ו 4-5 על נתניה

    הפועל חיפה :
    9 גמרים (אחד לפני קום המדינה) ו 4 זכיות.
    הגמר היחידי לפני קום המדינה ב 1932 אז נוצחה 0-3 טכני ע"י המשטרה הבריטית (חיפה הובילה 0-1 וירדה מהמגרש עקב פסקת פנדל לבריטים )
    הגמר הראשון אחרי קום המדינה 1958 אז נוצחה 2-0 ע"י מכבי ת"א.\
    זכייה ראשונה 1963 עם 0-1 בדרבי על מכבי .
    זכייה אחרונה 2018 לאחר 1-3 על בית"ר ירושלים בהארכה .

    מכבי חיפה :
    16 גמרים (אחד לפני קום המדינה ) 6 זכיות .
    ב1942 שיחקה בגמר היחיד שלה לפני קום המדינה והובסה 12-1 ע"י בית"ר תל אביב .
    הגמר הראשון לאחר קום המדינה 1962 היא סיימה ב0-0 עם מכבי ת"א לפני שניצחה במשחק החוזר 2-5
    גמר אחרון 2016 אז ניצחה 0-1 את מכבי תל אביב.

    בית"ר ירושלים :
    11 גמרים ו 7 זכיות.
    גמר ראשון 1975 אז נוצחה 3-1 בידי כפ"ס
    זכייה ראשונה 1976 וניצחון 1-2 על מכבי ת"א בהארכה.
    זכייה אחרונה 2009 עם 1-2 על מכבי חיפה
    גמר אחרון 2018 והפסד 3-1 להפועל חיפה בהארכה.

    הפועל תל אביב :
    24 גמרים ו 16 זכיות (16 גמרים ו10 זכיות אחרי קום המדינה).
    גמר ראשון 1933 והפסד 1-0 למכבי בדרבי\
    זכייה ראשונה 1934 וניצחון 2-3 על אותה מכבי .
    גמר ראשון אחרי קום המדינה 1961 וניצחון 1-2 על הפועל פ"ת
    גמר אחרון 2012 וניצחון 1-2 על מכבי חיפה

  5. הדרך לרבע הגמר
    מכבי פ"ת כקבוצת הלאומית נכנסה למעגל המשחקים בסיבוב השביעי (1/32 הגמר) אז ניצחה בחוץ את הפועל ר"ג (לאומית)
    2-0
    ב 1/16 הגמר הדיחה בהארכה את ק"ש מליגת העל 2-3
    בשמינית הגמר עברה את נוף הגליל בחוץ 1-0 (מהלאומית)
    לסיכום 3 ניצחונות יחס 2-6 עם ניצחון על קבוצת ליגת העל ופעמיים מהלאומית .

    רעננה:
    כיתר קבוצות ליגת העל החלה בסיבוב השמיני 1/16 הגמר אז ניצחה 4-1 בחוץ את קריית מאלכי מליגה ב'
    בשמינית הגמר ניצחה באשדוד 4-2 את אדומים אשדוד מליגה א'
    סה"כ 2/2 ויחס 3-8 (א +ב)

    בני יהודה מחזיקת הגביע
    1/16 ניצחון על חדרה 0-2 ביתי בהארכה (על)
    שמינית ניצחון 0-1 על עפולה (לאומית)

    סה"כ 2/2 0-3 (על +לאומית)

    הפועל תל אביב :
    1/16 0-2 על קטמון מהלאומית (בהארכה)
    שמינית 3-0 סחוץ על סכנין (לאומית)

    סה"כ 2/2 יחס 0-5 (פעמיים לאומית ) .

    הפועל חיפה :
    1/16 ניצחון 5-1 חוץ על בני לוד (לאומית )
    שמינית : 0-1 על כפר קאסם (לאומית )
    סה"כ 2/2 1-6 (פעמיים לאומית )

    הפועל ב"ש
    1/16 ניצחון 4-3 חוץ על אשדוד (על )
    שמינית : ניצחון חוץ 2-1 בנתניה (על )
    סה"כ 2/2 4-6 (פעמיים על )

    בית"ר ירושלים .
    1/16 ניצחון 0-5 על ראשון (לאומית).
    שמינית : ניצחון 1-3 על בני ריינה (ב')
    סה"כ 2/2 1-8 (לאומית +ב)

    מכבי חיפה :
    1/16 1-3 על נס ציונה בהארכה (על)
    שמינית : ניצחון 1-0 חוץ באום אל פאחם (לאומית)
    סה"כ 2/2 1-4 (על +לאומית )

  6. הפועל חיפה -בני יהודה
    מפגש אחרון בגביע רבע גמר 1999 בני יהודה מנצחת 2-3 (מודחת בחצי ע"י בית"ר )
    העונה בליגה.
    הפועל חיפה מדורגת כרגע שביעית עם 24 נק'
    בני יהודה עשירית 21 נק'
    בליגה הפועל חיפה הביסה 0-3 במחזור ה 13 ייפגשו בפעם הבאה במחזור ה 26 האחרון בעונה הסדירה .
    אקסים :
    בהפועל חיפה המאמן סילבס שיחק עונה אחת בבני יהודה בעונת 00-01
    רן קדוש שיחק 3 מש' ו 8 עונות בבני יהודה (כולל גמר גביע 2010 )
    מיקי סירונשטיין שיחק מש בודד בבני יהודה.
    נס זמיר שיחק 3 עונות בבני יהודה (66 מש +7 שערים)
    בן ווהבה עם עונה בשכונה (11 מש)
    אלמוג בוזגלו 3 עונות בשכונה (89 מש 11 שערים היה שותף עמה לזכייה בגביע 2017 כולל שער בגמר בבעיטות ההכרעה)

    בבני יהודה.
    רק בן אז'ובל (שבדרך החוצה ) שיחק בהפועל חיפה אשתקד 28 מש' +5 שערים .

  7. הפועל תל אביב -רעננה :
    מפגש אחרון בגביע שמינית גמר 05 הפועל תל אביב הביסה 0-3
    לא נפגשו במסגרת הגביע.
    בליגה כרגע הפועל תל אביב חמישית (26 נק' )
    רעננה 14 ואחרונה 14 נק'.
    נפגשו העונה 3 פעמים
    1 במסגרת גביע הטוטו רעננה ניצחה בחוץ 2-1 (מחזור 1)
    2. במסגרת המחזור השישי בליגה 2-2
    3. במסגרת המחזור ה 19 (השבוע) ת"א ניצחה 1-3
    אקסים.
    בהפועל תל אביב
    השוער יואב ג'רפי שיחק 2 מש ברעננה בעונת 14-15
    השוער השני אריק יאנקו שיחק ברעננה 4 עונות 78 מש' בעונות 13-17
    שחר הירש שיחק בעונת 16-17 עם 6 מש ללא שערים.
    ברעננה :
    ניסו אביטן המאמן שפוטר מהפועל תל אביב העונה ינסה לנקום (הוא שיחק שם גם כשחקן 53 מש' +18 שערים בשנים 95-97 )
    אביחי ידין היה קפטן הפועל תל אביב עם 6 עונות בשתי קדנציות שונות עם סה"כ של 172 מש' בהם כבש 5 שערים
    וזכה במדיה באליפות +3 גביעים .

  8. בית"ר ירושלים -מכבי פ"ת
    בית"ר שלישית בליגת העל (34 נק') מול מכבי פ"ת מוליכת הליגה הלאומית
    מטבע הדברים הקבוצות לא התמודדו העונה
    מפגש גביע אחרון
    שמינית גמר 1995 בית"ר מנצחת בפ"ת 1-0
    אקסים :
    בית"ר ירושלים
    רוני לוי מאמן בית"ר מאמן קצת את מכבי פ"ת בעונת 08-09
    איתמר ניצן שוער ירושלים שיחק בפ"ת בעונות 14-16 40 מש. (וזכה במדיה בגביע הטוטו)
    אוגי מגבו שיחק בפ"ת בעונת 17-18 33 מש ושער
    (מהצוות המקצועי יוסי בניון שיחק 22 מש' +7 שערים במדיה ואלי אוחנה אימן אותה בשנת 2011 )

    מכבי פ"ת .
    גיא לוזון המאמן אימן את הקבוצה ב2018
    ישראל זגורי 13 מש +שער בעונת 2017
    לידור כהן שיחק בירושלים בשנים 14-17 סה"כ 87 מש +15 שערים

  9. המשחק המרכזי מכבי חיפה -הפועל ב"ש
    מפגש גביע אחרון חצי גמר 2016 מכבי חיפה ניצחה 1-3 והמשיכה כל הדרך לזכייה בגביע.
    בליגה חיפה שנייה 43 נק' ב"ש רביעית 29
    מחזור 13 חיפה מנצחת בב"ש 2-0
    אקסים
    מכבי חיפה
    האקס היחיד ששיחק בב"ש גיא חיימוב השוער הפצוע 40 מש' בין 2016 ל 2018
    זכה במדיה ב 2 אליפויות וגביע הטוטו

    הפועל ב"ש
    גם כאן האקס היחידי שוער אוהד לויטה היה בחיפה כשוער מחליף בשנים 14-18 שיחק סה"כ 24 מש (והיה שותף לזכייה בגביע האחרון 2016 )
    (גם מליקסון שפרש לאחרונה שיחק בחיפה בין 2004 ל 2006 עם 24 מש ושער וכן אליניב ברדה עוזר המאמן שיחק בירוק בשנים 2003-2005 עם 57 מש +12 שערים כולל 2 אליפויות וגביע הטוטו )

כתיבת תגובה

סגירת תפריט