אוקלהומה מול מיאמי ודונצ'יץ' מול פורטלנד ביום שישי הגדול! / דור בלוך

02:00-טורונטו רפטורס (14-26) – וושינגטון וויזארדס (27-13)

אחרי פתיחת עונה מצוינת, טורונטו נרגעה מעט ו-5 נצחונות בעשרת המשחקים האחרונים מספרים את הסיפור שמרבית הפרשנים צפו לה בתחילת העונה – בינוניות והדחה בסיבוב הראשון, לכל היותר השני של הפלייאוף.

אלא שהרפטורס מפגינים ביטחון של אלופים, נשענים על היכולת הנהדרת של פסקל סיאקאם שכבר ממזמן יכול להיחשב כסופרסטאר וכשמקיפים אותו שחקנים מוכחים ובוגרים כמו לאורי, ואן וליט (פצוע), איבקה, אנונובי ונורמן פאוול, שהצטיין בנצחון על אוקלהומה, טורונטו מרגישה שהכי חתיכה מוצלחת אחת בפאזל מלחזור ולאיים על התואר.

בינתיים, ועד שה-GM שלה ימצא את החתיכה הזאת היא צריכה לנצח קבוצות כמו וושינגטון ולא להיקלע למשחקים צמודים כמו שקרה לה בארבעת המשחקים האחרונים, שניים הסתיימו בנצחון ושניים בהפסד כשהיא מפגינה יכולת מאוד לא יציבה בהתקפה.

הרפטורס צריכים להיות אופטימיים לגבי היכולת שלהם לעשות את זה הלילה, הם סוחבים כבר 6 נצחונות רצופים על הוויזארדס כולל אחד לפני פחות מחודש, ובעיקר לאור העובדה שהם קיבלו בחזרה השבוע את פאוול, סיאקאם וגאסול אחרי פציעות משמעותיות.

הלילה הם יפגשו את הוויזארדס שהיא כרגע מהקבוצות החלשות בליגה, ומציגה בעיקר את בראדלי ביל וסופרת כבר 3 הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים כולל לשיקאגו ותצוגה עלובה במיוחד מול אורלנדו בה קלעו 89 נקודות בלבד.

הימור: טורונטו ב-20.

02:00-אינדיאנה פייסרס (15-26) – מיניסוטה טימברוולבס (25-15)

עם 3 הפסדים רצופים, תקווה מסויימת שטאונס יחזור לשחק במשחק הלילה, והרבה שמועות על פינוי מקום לטרייד של בנייה מחדש מיניסוטה מגיעה לאינדיאנה, למשחק גומלין אחרי שהשתיים נפגשו אך לפני יומיים למשחק צמוד בסופו ידה של האורחת הייתה על העליונה.

בלי טאונס מיניסוטה נחשפת כמה שהיא – קבוצה חלשה בצורה יוצאת דופן, שתלויה לחלוטין בשאלה על איזה צד וויגינס, שהתקוות על הפיכתו לסופרסטאר שצפו שהוא יהיה הולכות ונגוזות לנגד עינינו, קם בבוקר. בחמישיה לצידו היו שחקנים כמו קובינגדטון, דיאנג, נאפייר וקולבר.

לא פלא שטאונס רוצה לברוח משם רחוק ככל האפשר, ודרישת שלום לג'ימי באטלר.

באינדיאנה לעומת זאת ברוגדון הולך ונקלט מחדש אחרי הפציעה משלו והוא סיפק משחק מצוין של 21 נקודות 6 אסיסטים ו-6 ריבאונדים באחוזים טובים, אבל מי שגנב את ההצגה היה סבוניס שניצל את חסרונו של טאונס כדי לחגוג בצבע ולקלוע 29 נקודות עם 13 ריבאונדים, ואינדיאנה אחרי תקופה לא פשוטה מחברת 3 נצחונות רצופים, כולל אחד מרשים במיוחד על פילדלפיה כשהיא ממצבת את עצמה כאחת מבין הקבוצות הנאבקות על המקומות 2-6 במזרח ביניהן הפערים קטנים, כאשר מילווקי נראית בדרכה להבטיח את המקום הראשון, בעוד אורלנדו וברוקלין נראות בדרכן למקומות הנוספים בפלייאוף, מבלי לאיים על הקבוצות שמעליהן.

הימור: אינדיאנה ב-12.

02:00-פילדלפיה 76'ס (16-26) – שיקאגו בולס (27-15)

פילדלפיה התדרדרה למקום ה-5 במזרח עם הפסדים לדאלאס ואינדיאנה, אבל כל הצרות שלה קורות במשחקי החוץ, בבית המאזן שלהם נפלא – 2-19, וגם ללא ג'ואל אמביד, הם לא אמורים להתקשות הלילה מול שיקאגו שלה בעיות פציעות רבות משלה.

בהיעדרו האריס עם 4 שלשות ל-34 נקודות לקח פיקוד והבטיח להם נצחון ביתי על הנטס שהמשיך את מומנטום הבית הנהדר שלהם, אבל הנצחון הזה כמובן לא הפחית משלוש הבעיות היסודיות של הקבוצה הזאת – התלות באמביד, בעיקר הגנתית אבל לא רק, בעיית הריווח כשסימונס ממשיך לסרב לזרוק שלשות, והחולשה במשחקי החוץ.

כאמור, הלילה הבעיות האלה לא אמורות לבוא לידי ביטוי משמעותי בבית מול שיקאגו.

הבולס ניצלו יריבה חלשה במיוחד בדמות וושינגטון כדי להשיג נצחון עם 30 נקודות של זאק לווין שמהווה את חלק הארי של ההתקפה של קבוצתו העונה, אבל לדעתי זה מעיד דברים רעים יותר מאשר טובים על העונה של שיקאגו שהייתה אמורה לעשות קפיצת מדרגה עם שלד צעיר, אבל כרגע מתקשה לאיים על מקום בפלייאוף, כאשר מארקנן, לאבין והאחרים לא ממש מצליחים להתעלות לרמה שציפו מהם והבולס צריכים לשאול את עצמם לאן הם הולכים מכאן.

הימור: פילדלפיה ב-15.

03:00-אוקלהומה סיטי ת'אנדר (15-23) – מיאמי היט (12-28)

המשחק החזק של היום מגיע אלינו מאוקלהומה שתפגוש את מיאמי, במפגש בין שתי קבוצות שמכות מעל קטגורית המשקל שלהן.

המומנטום הנהדר של הת'אנדר שסופרים 7 נצחונות בעשרת המשחקים האחרונים הואט מעט עם הפסדים ללייקרס ולרפטורס, שני משחקים בהם באופן לא אופייני ההגנה שלהם קרסה ל-125 נקודות של הלברונס ו-130 של האלופה. זאת כנראה נקודות המפתח של הקבוצה הזאת, עם שחקנים קשוחים כמו אלכסנדר ואדאמס אוקלהומה יכולה לעשות גיהנום לכל קבוצה שמנסה להיכנס לצבע שלה, כשהיא לא מצליחה לעשות את זה, היא מתקשה לעמוד בקצב של הגדולות ביותר, מאחר וההתקפה שלה לא נמצאת במקום הזה נכון לעכשיו.

למרות זאת הת'אנדר נהנים כרגע מיכולת טובה של כריס פול, וכל עוד הוא יהיה בריא, אוקלהומה היא בהחלט קבוצה מסוכנת. 16.5 נקודות ו-6.5 אסיסטים יש לגארד הוותיק של אוקלהומה ולא פחות חשוב רק 2.1 איבודי כדור.

מאפיין נוסף של שני ההפסדים האחרונים שלהם היה פתיחה חלשה שהובילה לפיגור גדול אותו לא הצליחו לסגור בהמשך, לכן יהיה מענין לעקוב אחרי הפתיחה מול מיאמי.

ההיט מחזיקים במאזן נהדר ומאיימים על המקום ה-2 במזרח, אבל בחוץ הם מחזיקים במאזן בינוני של 11-10 בלבד, החולשה באה לידי ביטוי בעיקר בהתקפה עם 7.5 נקודות פחות בחוץ בהשוואה למשחקי הבית. שתי הקבוצות יצטרכו להסתדר בלי שחקנים משמעותיים כאשר אוקלהומה תחסר את שני הגבוהים שלה – אדאמס ונואל, וההיט את טיילר הירו וג'סטיס ווינסלואו.

הימור: מיאמי ב-5.

03:00-ממפיס גריזליס (22-19) – קליבלנד קאבלירס (29-12)

המשחק שיפתח את טרילוגיית המאבק על המקום ה-8 במערב מגיע אלינו מממפיס.

אם תשאלו אותי, הפלקינס ישאירו אבק לקבוצות שמעליהן (הם כרגע 3.5 משחקים מהמקום ה-8) כשציון יחזור, אבל נכון לעכשיו הגריזליס נדהמים ומדהימים למצוא את עצמם במקום ה-8, כשהם מקדימים במשחק את הספרס ובמשחק וחצי את הטרייל בלייזרס שישחקו היום גם כן.

הם עושים את זה עם רצף מטורף של 6 נצחונות רצופים, לקבוצה שהייתה אמורה להיות בשנת בנייה מחדש, כשהם קולעים 119 נקודות או יותר בכל אחד מחמשת המשחקים האחרונים כולל מול יריבתם למאבק על המקום בפלייאוף סן אנטוניו, ומול הרוקטס בנצחון הכי מרשים שלהם ברצף.

הנקודה המרכזית היא כמובן יכולתו של מוראנט שהזניק את עצמו למרכז השיח של ה-NBA עם מהלכים אקרובטיים (ומסוכנים) אבל גם עם יכולת נהדרת במהלכים פשוטים יותר, 26 נקודות ב-10 מ-11 מהשדה מול הרוקטס, והוא בהחלט מצדיק את בחירתו, כמספר 2 בדראפט.

עם ג'ארן ג'קסון ג'וניור בקו אחורי צעיר ודינמי ושחקנים כמו ברוקס וולנצ'יונס שמספקים מעט יותר ניסיון ממפיס מתחילה למצוא איזון בין צעירים לוותיקים, קצב מהיר וקצב סולידי יותר, הגנה והתקפה ואי אפשר לפסול אותם בשלב הזה כמועמדים לפלייאוף מה שיהווה את אחת ההפתעות הגדולות של העונה הזאת אם לא הגדולה שבהן.

על קליבלנד ממש מבאס לדבר אז רק נגיד שלאחר 2 נצחונות רצופים הם ספגו 2 הפסדים מול 2 הקבוצות של ל.א במין התעללות של לוח המשחקים שמנע מהם לפתח איזשהו סוג של מומנטום, והם בעיקר מחכים, כמו תמיד, לדראפט.

הימור: ממפיס ב-10.

03:30-סן אנטוניו ספרס (22-17) – אטלנטה הוקס (32-9)

בפורומים של אוהדי סן אנטוניו יש אופטימיות לא ברורה. כן, ההגנה מעט השתפרה, והשלשות התחילו להיכנס, אבל סן אנטוניו עדיין לא מוצאת שום סוג של יציבות. עם 5 נצחונות בעשרת המשחקים האחרונים הייתה לי הזדמנות גדולה לייצר רצף, אבל הפסדים לממפיס ולמיאמי אחרי נצחונות מרשימים על מילווקי בוסטון וטורונטו משאירים אותם במקום ה-9. המקום הכי גרוע שאתה יכול להיות בו ב-NBA.

אז האם הרצף של הספרס יקטע העונה?

לא כל כך מהר. אבל כדי לחזור לפלייאוף הספרס צריכים להחליט מה הזהות שלהם, זאת תמיד הייתה החוזקה של הקבוצה הזאת, והיא צריכה לדעת האם היא הקבוצה הנהדרת שזכתה באליפות מול מיאמי עם התקפה מסחררת, או הקבוצה האיטית והמחושבת של תחילת שנות ה-2000. האם היא מאנו או דנקאן? שלשות או חצי מרחק? הגנה או התקפה? מי את סן אנטוניו של העונה?

כנראה שבמשחק מול אטלנטה, אחת הקבוצות החלשות בליגה אם לא החלשה שבהן לא נקבל תשובה, ההוקס הולכים ומתקבעים בתור מופע היחיד של טריי יאנג. הם אומנם קטעו את רצף ההפסדים עם נצחון על פיניקס כאשר יאנג קולע 36, והכדורסל שלו באמת נהדר, אבל בין אם בגלל שהכישרון מסביבו לא מספיק (בטוח) או בגלל סגנון המשחק שלו (אפשרי) התצוגות הנהדרות שלו לא מצליחות להוציא את ההוקס מירכתיי הליגה.

גם תצוגה גדולה שלו לא תספיק הלילה אלא אם היא תלווה בתצוגה מרשימה של הורטר, האנטר וקולינס כפי שקרה מול הסאנס, אני מתקשה לראות את זה קורה הלילה.

הימור: הספרס ב-12.

04:30-דאלאס מאבריקס (15-26) – פורטלנד טרייל בלייזרס (24-18)

צריך להוריד את הכובע בפני דאלאס על מה שהם עושים בהיעדרו של פורזינגס. אחרי תקופת הסתגלות לא קלה להיעדרותו של הפורוורד, דאלאס חזרה לעצמה הקשיחה עמדות בהגנה ויצאה לרצף של 3 נצחונות רצופים כולל נצחון מרשים על פילדלפיה.

על טריפל דאבלים של דונצ'יץ' כבר לא צריך לדווח כי זה כל כך ברור מאליו אבל מול סקרמנטו היה לו אחד חריג עם 25 נקודות, 15 ריבאונדים ולא פחות מ-17 אסיסטים. וואו.

מי שממשיך לסייע לו ולהפגין יכולת טובה הוא סת' קארי, כל עוד האח של ממשיך לקלוע טוב מבחוץ הוא נשק מאוד משמעותי עבור הקבוצה הזאת, שהיא עדיין מאוד מאוד רזה בכישרון מהספסל ממנו עולים כרגע דלון רייט, בראנסון וג'קסון. בחמישיה לצד ההתעלות של דונצ'יץ' קלבר מראה את חיקוי פורנזיגיס/נוביצקי הטוב ביותר שלו ומספרי -+ שלו מרשימים כשהוא הופך לתורם שקט ומשמעותי לקבוצה הזאת בשלב הנוכחי של האבולוציה שלה.

אבל הלילה דאלאס לא תפגוש קוטלת קנים, היא תפגוש את פורטלנד בכושר טוב ועם שאיפה לחזור לפלייאוף והיא בהחלט יכולה לעשות את זה. הבלייזרס השיגו השבוע נצחון מרשים מאוד, אולי מכונן מול הרוקטס כאשר לילארד ומקאלום נראו כמו דואו אמיתי מהקו האחורי עם 25 ו-24 נקודות, והבליייזרס עוצרים את הארדן על אחד ממשחקיו החלשים בשנים האחרונות עם 13 בלבד ב-3 מ-12 מהשדה ו-5 עבירות.

לא נעים לי להגיד את זה כי אני חושב את זה כבר שנים ונמצא טועה כל פעם, אבל כשאני מסתכל על פורטלנד אני רואה צמד שיכול להיות חלק מביג 3, כאשר מצטרפים אליהם השנה שניים שכשהראש שלהם במקום הנכון הם בהחלט יכולים להיות חלק מתלכיד שהולך רחוק בפלייאוף. כרמלו אנתוני נראה כמי שסוף סוף מבין את מעמדו ומצבו, מנצל את כשרונותיו הרבים מאוד ותורם למאמץ הקבוצתי.

מול יוסטון היו לו 18 באחוזים נהדרים וגם 12 ריבאונדים כשהוא משאיר מאחור את הריבים המעצבנים על המיקום שלו ב-3 או ב-4. חסאן וויטסייד הולך ומסתמן לא רק כדאבל דאבל מובטח בכל ערב אלא כ-15 ו-15 מובטח אם רק מפעילים אותו נכון, הוא פשוט התעלל בקאפלה וטאקר, לא ממקו קדמי של קוטלי קנים, ואם הוא ישאר בריא, מה שלא תמיד היה המקרה, פורטלנד היא קבוצה מסקרנת להסתכל עליה.

הימור: פורטלנד ב-5

לפוסט הזה יש 113 תגובות

  1. והפעם קלאסיקה, ריאל מדריד-ברצלונה זה כלום לעומת רייס קלי שר תחת מבול מלאכותי באולפמני פאראמונט או MGM או אנא ערף.
    מישהו פתח שם את כל הדושים
    אז קבלו שי אשיר בגשם
    I'm singin' in the rain
    Just singin' in the rain
    What a glorious feeling
    I'm happy again.
    I'm laughing at clouds.
    So dark up above,
    The sun's in my heart
    And I'm ready for love.
    Let the stormy clouds chase.
    Everyone from the place
    Come on with the rain
    I've a smile on my face
    I walk down the lane
    With a happy refrain
    Just singing,
    singing in the rain
    Dancing in the rain
    la ri la la ri la,
    I'm happy again
    I'm singin' and dancing in the rain
    I'm dancing and singin' in the rain

  2. מעולה.
    אני אצטרף ב-5 לקוריוז מול האשך וחבורתו בתקווה שיהיה צמוד. אחרי זה נתפנק על הדונציק מנגב את פורטלנד

    ראפס
    אינדי
    פילי
    היט
    ממפיס
    ספרס
    מאבס

  3. תודה רבה דור.
    לילה בו משחקות 5 נמושות על 7 משחקים לא יכול להיות לילה משובח במיוחד אבל ת'אנדר – היט ודאלאס – בלייזרס משחקים חביבים למדי.
    לצד ההפתעה הגדולה של ממפיס אי אפשר להתעלם ממה שעושה אוקלהומה שבתחילת העונה אף אחד לא ציפה ממנה לפלייאוף אלא לטנקינג ונראה שהם די ממוסמרים במקום השביעי.
    .
    לגבי טורונטו – הם ממש לא בינוניים כמו שתיארת אותם והחודש הפחות טוב שלהם נבע מהפציעות הרבות, בעיקר של סיאקם, אבל גם של גאסול, ואן וליט, פאוול ולאורי. דווקא היה מרשים מאוד לראות את הקבוצה מסתדר לא רע בלעדיהם. בסגל מלא הם יכולים לכוון למקום שני וגמר מזרח, לא רואה פער גדול בינם לבין מיאמי ואינדיאנה. פילי טובה מהם אבל יכול להיות שלא יצטרכו לפגוש אותה, אם פילי תסיים רביעית/חמישית.

  4. ערב לא רע בכלל, תודה רבה
    מתברר, כמו שמנחם אמר מיד, שהפציעה של אמביד לא פשוטה. חבל מאוד, אבל מעניין לדעת כמה היא התארכה עקב ההחלטה להשאיר אותו במשחק. גם אם לא הייתה לזה השפעה, לא היתה שום הצדקה לסכן אותו

  5. שריקות חרפה השופטים רוצחים את ההוקס דגונטה חודר קופץ על קולינס של זז ומקבל 2 זריקות. השופטים עוצרים כל ניסיון קאמבק של ההוקס מודאים הריגה

  6. וואו, איזה ניצחון לאטלנטה
    איזה הימור בלהוציא את יאנג בשביל להכניס עוד דיפנס ולתת לדהרוזן לעשות דה פרוזן.
    שי נשמה אתה בטח כבר עברת למריטת שיערות מהתXת. על הראש לא נשאר כלום….

    1. ראה תגובתי לעיל. עזוב שלשות הוא פשוט נתן הגנה אדירה ממה שראיתי (באתי רק לקראת אמצע הרבע השלישי)

  7. הדונציק עושה ככל העולה על רוחו. אני מקווה שפורטלנד לא יהיו בפלייאוף קבוצה פשוט נוראי והדנה הם במהדורה מיוחדת של רכות אקסטרה אקסטרה טריפל קר של הנייר טוטאלט. כל דקה שראיתי מהם העונה הם מחרידים. לא מגיע להם פלייאוף. גו סאנס גו

    1. אמן.
      .
      אגב אם לוקה מגדל זקן זה הופך אותו ליורש הרשמי. פורטלנד שומרים עכשיו עם ידיים מאחורי הגב כדי שלא יוציא מהם עבירה LOL

  8. שימון, מה יהיה?
    כ 40 תגובות ברצף בלי תגובה או איזה ניק באמצע?
    החזקת פה את הבלוג לבד מול האוייב האכזר.

  9. ועוד שיר מטעם תומכי ה BDS
    ברנדן פרי עם INFERNO
    השיר מדהים גם מוסיקלית וגם לירית
    I watch the TV, it is my world
    Takes my mind beyond these walls
    The more I see the less I care
    For all the people out there

    In my room, I see war
    In my room, love
    In my room, visions from hell
    In my room, joy

    I like to watch as the newsreel unfolds
    I like to watch from behind glass walls
    The more I see the less I care
    For all the people down there

    In my room, I see war
    In my room, love
    In my room, visions from hell
    In my room, joy

    I may be alone inside to see you
    Memories are born of fire to see you
    I can’t make it love and I can’t ever sombre
    Memories fall out of desires

    I may be long so I maybe a reason
    Take it away from hurt and make it a hero
    I can’t make it love and I can’t ever sombre
    Memories fall out of desires

    Sometimes I just don’t feel myself at all
    Sometimes I don’t feel anything at all

    Sometimes
    Sometimes

        1. היום יש להם ספר צמוד ויועצת אפנה וביגוד.
          סביר גם שהם מקבלים בגדים בחינם. למעצבים זה משתלם כי השחקן הוא פרסומת חינם.

  10. חחחחח איזה שריקת אוויר ללוקה מה זה? לברון מתבייש למה אין צאלנג? לוקה חודר כל פורטלנד זזים לו מהדרך ושורקים לעבירה 😂😂😂😂 כולם בהלם חוץ מדני דין

  11. ווייטסייד לכל המפקפקים 19 נק' 17 רב' 2 אס' 4 בלוקים
    נותן את העונה השניה בטיבה בקריירה שלו עד עכשיו והוא עוד יכול להשתפר ולהפוך אותה לעונת קריירה.
    כרגע 15.6 נק' 14 רב' 2.9 בל' לא כולל המשחק היום שהוא כבר הרבה מעל הממוצע שלו.
    ממוצעי קריירה 13.6 נק 11.7 רב' 2.4 בל'
    העונה הכי טובה שלו עונת 16-17 17 נק' 14.1 רב' 2.1 בל'

    1. היה לנו על זה דיון בזמנו. הוא בהחלט משחק טוב השנה אין מה להגיד. צריך לזכור שזו שנת חוזה עבורו כך שאני לא יודע אם כדאי לבנות על היכולת הזו לאורך זמן ולא סתם יצא עליו דיבור. אבל כן הוא מעולה ויכול לקבל חוזה לא רע הקיץ.

    2. וויטסייד היה נוראי בתחילת העונה. כנראה שהוא הבין מה הבלייזרס רוצים ממנו. הוא בשנת חוזה אבל לדעתי החוזה הבא שלו יהיה נמוך משמעותית. הוא לא הראה שהוא שווה חוזה גדול עםכל הבעיות שעשה במיאמי

  12. תגידו, אתם מודעים ליום ולשעה? זה בטח יום חופש לרובכם, לכו תעשו משהו מועיל. כמו לישון. או לצוד אנשים שיוצאים לריצת בוקר בבגדים זרחניים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט