שואפת ל-10 מתוך 10 בבית: מכבי ת"א מחכה למילאנו בהיכל/ שי בוקר

Scottie Wilbekin - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
ווילביקן עובר את רול. מכבי תעבור את מילאנו? (אתר היורוליג)

הערב (21:05, SPORT5), מכבי ת"א (6-13) תארח את מילאנו (9-10) בהיכל בחלק השני של המחזור הכפול. מצד אחד, הקבוצה הביתית בלתי מנוצחת העונה, והאורחת עומדת על מאזן חוץ של 7-2 שכולל שישה הפסדים רצופים. במחזור ה-9, מילאנו ניצחה את מכבי 88:92 בערב של כדורסל מאוד מהנה אותו חוויתי באיטליה. רודריגז (11 אסיסטים) וסקולה (7 ריבאונדים) קלעו 38 נקודות יחדיו ומנעו מסקוטי ווילביקן (קלע 28 נקודות והשווה שיא מועדון של 7 שלשות) והצהובים ניצחון. מצ'אפ המפתח של הערב יפגיש בין סקוטי ווילביקן לסרחיו רודריגז ואתפלא אם השניים לא יתנו הצגות גדולות. עוד כמה מצ'אפים שכדאי לשים עליהם עין הם טיילר דורסי נגד מייקל רול ואות'לו האנטר נגד לואיס סקולה ואפשר להוסיף לזה את ג'ייק כהן ולואיס סקולה שגם ייתנו קרב קשוח אחד לשני מתחת לסלים. בהמשך הפריוויו תמצאו מספרים לקראת ההתמודדות, מצ'אפים, ציטוטים מהצד הצהוב, מפתחות לניצחון וההימור שלי.

לקראת המשחק

סגלים (עונתיים):

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילביקן, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט, אנג'לו קלויארו, ארון ג'קסון, ג'יילן ריינולדס.

מילאנו: נמניה נדוביץ', אמאדו דהלה וולה, ולדימיר מיצוב, פול בילינג'ה, ארטוראס גודאיטיס, ריקארדו מורשיני, מייקל רול, סרחיו רודריגז, קאיילב טארזוסקי, אנדרה צ'ינצ'אריני, ג'יימס נאנלי, כריסטיאן בארנס, ג'ף ברוקס, לואיס סקולה, קייפר סקייס.

המחזור הקודם: ניצחון למכבי, הפסד למילאנו

במחזור ה-19, מכבי שמרה על רצף הניצחונות בבית עם ניצחון מרשים מאוד על ברצלונה 85:92. טיילר דורסי (19 נקודות ב-5/9 ל-3) וסקוטי ווילביקן (18 נקודות ב-4/9 ל-3) הצטיינו.

בצד האיטלקי, מילאנו הובסה על ידי אנאדולו אפס באיסטנבול 68:88 ורשמה הפסד חוץ שישי ברציפות. סרחיו רודריגז נעצר על 3 נקודות בלבד.

מאזן מאז המפגש הקודם:

מכבי ת"א: 3-7

מילאנו: 7-3

מספרים לקראת ההתמודדות

  • מאז שהיורוליג עזב את פיב"א בשנת 2000, מכבי מובילה במאזן ראש-בראש בין הקבוצות 6-11 ו-0-6 בהיכל
  • למכבי יש שני שחקנים בטופ 20 באחוזים ל-3 (ברייאנט בשוויון במקום ה-4, ו-ווילביקן מדורג במקום ה-19), למילאנו אין אף שחקן שם. 
  • סקוטי ווילביקן (16.33, 7) וסרחיו רודריגז (13.42, 15) מדורגים בטופ 15 בנקודות למשחק
  • מכבי תל אביב מדורגת שנייה בנקודות ספיגה הכי נמוך כשהיא סופגת רק 73.5 נקודות למשחק
  • מילאנו מדורגת במקום הרביעי באחוזים מהקו עם 81.56%, מכבי אחרונה עם 67.32%
  • סרחיו רודריגז מדורג במקום ה-10 באסיסטים למשחק עם 5.0 למשחק
  • קווינסי אייסי (0.89, 5) וקאיילב טארזוסקי (0.74, 9) מדורגים בטופ 10 בחסימות למשחק
  • מכבי ת"א מצטיינת כקבוצת הגנה ביתית. מספר הנקודות הממוצע שספגה בביתה הוא הנמוך בליגה (69.56), מילאנו מדורגת במקום ה-13 בלבד במספר הנקודות שהיא קולעת במשחקי חוץ  – ממוצע של 73.89 נקודות למשחק חוץ

מצ'אפ מפתח: סקוטי ווילביקין נגד סרחיו רודריגז

(תמונות וסטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

שני הגארדים הבכירים של הקבוצות ילכו ראש בראש ומי שיהיה יותר טוב, בטוח יוביל את קבוצתו לניצחון.

מצ'אפים נוספים: טיילר דורסי נגד מייקל רול וג'ייק נגד לואיס סקולה

(תמונות וסטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

דורסי ורול יהיו חייבים לתת הופעה טובה כדי לעזור לכוכב הקבוצה להשיג את המטרה ולנצח.

(תמונות וסטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

השאלה הגדולה היא האם כהן ימשיך בכושר הנהדר שלו גם נגד סקולה ומילאנו? אני מאמין שכן.

רשימת הפצועים/משוחררים:

מכבי ת"א: עומרי כספי, טאריק בלאק וג'ון דיברתולומיאו

מילאנו: ג'ף ברוקס וריקרדו מורשיני פצועים וארון וויט שוחרר

ציטוטים ממכבי ת"א:

יאניס ספרופולוס:

פתיחה: "שעות בודדות אחרי המשחק הקודם, אנחנו שוב כאן. אנחנו מבינים שזה משחק חשוב, אנחנו מתרכזים ביריבה שלפנינו. נילאנו היא קבוצה שיש לה 6 הפסדים בחוץ, אבל זה לא אומר שהם לא מסוכנים. יש להם איכות וניסיון, בספסל ובחמישייה. אנחנו נהיה מאוד מרוכזים וזהירים, מוכנים מנטלית לשחק מול יריבה טובה. לא ראיתי את השחקנים כי מסיבת העיתונאים הזו נערכת לפני האימון, אבל אדבר איתם על ההכנה למשחק. זה לא משנה אם אנחנו אחרי ניצחון או הפסד, צריך להגיע מוכנים ולנצח שוב. זה מצוין שההיכל עמוס. השחקנים יראו וידאו וגם זה אימון, הם יצטרכו להבין שבלי אימון על הפרקט גם לא נהיה מוכנים למילאנו."

על מילאנו: "אנחנו יודעים איך לעצור אותם, כי אנחנו נסתכל על הווידאו וננסה ליישם את זה. חלק גדול מההכנות יהיה בצד המנטלי, כי צריכים להיות חזקים גם במחשבה. אנחנו מכבדים את היריבה שלנו על אף הפציעות שלה, הם איכותיים ועם סגל עמוק. העובדה שהפסידו את המשחק הקודם רק תיתן להם אקסטרה מוטיבציה."

על הלו"ז הצפוף: "אין לשחקנים זמן לנוח, אי אפשר לעשות כלום מבחינת כל הקבוצות במפעל הזה. לפעמים בנושא הליגה הישראלית אין את אותה אינטנסיביות כי לפעמים אנחנו חוזרים יומיים אחרי מסע למשחק מול קבוצה שנחה שבוע. כאן התנאים שווים לכולם, אין זמן לשמור שחקנים טריים. צריך להקריב הרבה, את המנוחה והגוף שלנו."

טיילר דורסי:

האם יש מספיק דלק במיכל אחרי היכולת במשחק שעבר למשחק נגד מיאלנו: "יש לנו מספיק דלק במכל, אני אוהב לשחק שני משחקים ברצף. זה נותן אנרגיה כדי להמשיך למשחק הבא. יהיה קשה."

על שמירת הבית נגד מילאנו שהפסידה שישה משחקי חוץ רצופים: "תמיד אפשר להפסיד, בטח יש להם יותר מוטיבציה כי הם באים אחרי הפסד ואומרים לעצמם שהם חייבים לנצח. אנחנו צריכים להיות מוכנים. הם יילחמו במטרה להשיג ניצחון חוץ ואנחנו באים להילחם על יתרון הביתיות שלנו. זה שאנחנו בבית, עם האנרגיה והקהל, נהדר לשחק פה. היינו באסיפת וידאו, ניתחנו מה צריך לעשות ואם יהיה צמוד, חייבים ללמוד לנצח משחקים צמודים."

אנג'לו קלויארו:

על מילאנו: "הם קבוצה קשוחה, חזקה ומאומנת היטב."

על המיקום בטבלה: "ביורוליג כל משחק הוא קשה ומול כל יריבה צריך לתת את המיטב. אנחנו מתקדמים ממשחק למשחק, אי אפשר להסתכל על הדירוג בטבלה כי אי אפשר לשלוט על מה שהאחרים עושים. אם אתה ברצף טוב או ברצף של הפסדים, עליך להסתכל על מה שאתה צריך לעשות טוב יותר."

מפתחות לניצחון

מכבי תל-אביב:

  • לרוץ בכל הזדמנות-חובה! מכבי של העונה הוכיחה לנו אין ספור פעמים בייחוד בבית שהיא הקבוצה הטובה ביורוליג בצד ההגנתי ואם תצליח להשיג עצירות, היא תוכל לרוץ מה שיגרום לבעיה גדולה אצל האיטלקים.
  • יציאה לשלשות-חובה! מילאנו במאזן 2-6 כשהיא קולעת יותר מ-10 שלשות למשחק. כשהיא קולעת פחות היא במאזן 7-4. מכבי חייבת להיות ערנית ולהפריע לקלעים כמו רודריגז, מיצוב, נדוביץ', רול וסקולה.
  • תרומת הישראלים-חובה! מאז המשחק במילאנו דני אבדיה פורח ויובל זוסמן אף הוא עושה עבודה נפלאה והכל די שקט. אם השניים יהיו טובים, הצהובים יחגגו ניצחון ללא ספק.    
Tariq Black - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
מכבי תשמח אם אבדיה וזוסמן ייתנו משחק שיא. (אתר היורוליג)

מילאנו:

  • שליטה בקצב של המשחק-חובה! אם האיטלקים רוצים לנצח, הם חייבים את רודריגז בשיאו.
  • להכניס את הגבוהים של מכבי לבעיית עבירות מוקדמת-חובה! אישית מעולם לא התרשמתי מהגבוהים של מילאנו כשהם מנסים לסחוט עבירות לא משנה מול איזו קבוצה, אבל אם מישהו מסוגל לעשות זאת, קוראים לו לואיס סקולה.
  • ריבאונד זה חובה וכל מילה מיותרת.

הימור: לא כמו במילאנו, מכבי תגרום לאיטלקים לרדוף אותם כל המשחק בדרך לניצחון 10 ברציפות מול הקהל הביתי והשמיני בהפרש דו ספרתי.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

    1. רואה. זה נקרא לחץ ומתח.
      בניגוד למה שקורה בנבא ששם זה בעיקר אוירת קייטנה.
      אתה מציג את זה כאילו אמרתי שהארדן טופ 5 בעולם לא יהיה טוב ביורוליג. כמובן שהוא יהיה טוב אבל לא יקלע בכזו קלות 40 נק למשחק כי אף אחד לא יתן לו לזרוק 30 זריקות ב 25% פשוט מאוד

      1. היא ביקשה ממני לא לספר לך. אבל, אבל אני יודע שהיא לנצח תתחרט אם לא אספר. מתישהו מגיע הרגע שצריך לזרוק משחקים שטותיים הצידה ופשוט לומר מה שמרגישים.
        אז – לימוז' מתגעגעת אלייך גם. היא רוצה אותך בחזרה. אם תצא עכשיו, אולי עוד תספיק לתפוס אותה בשדה לפני שהיא עוזבת את הארץ לנצח.
        קדימה, דקסטר. אתה יכול לעשות את זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט