17 שלשות ופסגה אחת: הפועל ירושלים ניצחה את אנוויל בחוץ עם מטווח מחוץ לקשת וחזרה לראשות הבית / עידן ארווץ

פלדין. שלשת קלאץ' בסיום
ג'יימס פלדין. 23 נקודות לקינג הירושלמי (תמונה: ליגת האלופות)

הפועל ירושלים הגיעה למשחק חשוב מאוד הערב בפולין, בידיעה שניצחון יעלה אותה בחזרה לפסגת הבית שלה בליגת האלופות של פיב"א, בשל הפסדיה האחרונים של א.א.ק. אתונה. ולמרות זאת, ירושלים הגיעה למשחק בתחושה פחות טובה ממה שהיא יכלה להגיע אליו. ברור שהאדומים עושים השנה חיל גם באירופה, גם בליגה וגם בגביעים השונים בארץ, אבל במשחקה האחרון בליגה היא ספגה הפסד מיותר מאוד מבחינתה לגלבוע גליל בחוץ, הפסד שעצר לה רצף של 9 ניצחונות ליגה רצופים. כעת, לאחר ההפסד הזה, ירושלים עדיין עומדת על מאזן מעולה (2-12) בליגה אך בכל זאת ישנה איזושהי תחושת פספוס, שכן הפועל הייתה חייבת לקחת את המשחק הזה, משחק שהיא כבר הובילה בו ב-20 נק' יתרון.

בכל אופן, ירושלים קיוותה במשחק הערב לשפר את ההגנה, עליה עודד קטש שם דגש וכעס על שחקניו לאחר המשחק בגלבוע. ירושלים עומדת על מאזן של 2-7 לפני המשחק החשוב נגד הפולנים, במקום השני בבית. אך, כאמור, בגלל, או אולי יש להגיד בזכות שני הפסדיה הרצופים של א.א.ק. אתונה, ניצחון היום וירושלים עולה בחזרה למקום הראשון בבית. ובליגת האלופות של פיב"א מקום ראשון הוא חשוב מאוד ויש הבדל גדול בין הראשון לשני! שלבי שמינית ורבע הגמר משוחקים בסדרות של הטוב מ-3. המשחק ה-1 וה-3 אצל הקבוצה עם יתרון הביתיות בעוד המשחק ה-2 בחוץ.

במשחקה האחרון במפעל, ניצחה ירושלים את רסטה וכטה בגרמניה, ניצחון שנתן לה ביטחון להתקדם קדימה ולא להסתכל לאחור, והיום הושלמה המשימה של האדומים, והסמל האדום שוב במקום הראשון של הבית. ירושלים עדיין לא הפסידה משחק בית העונה באף אחת מהמסגרות, אך במשחקי החוץ היא עם 4 הפסדים בליגה ובאירופה.

רבע ראשון: 27-30 לאנוויל

הפועל ירושלים עלתה בחמישייה עם תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, ג'ון הולנד, סולימאן בריימו וטיישון תומאס. אנוויל פתחה עם כריס דאו, ריקי לידו, מיכאל סוקולובסקי, רולאנדס פריימניס ושון ג'ונס. שתי הקבוצות התחילו טוב מחוץ לקשת, כשבצד הכחול ריקי לידו עם השלשה, ובצד השחור-אדום ג'יימס פלדין ותמיר בלאט. במהלך כל המשחק ירושלים הייתה טובה בעמדות הגארדים, ואילו אצל הפולנים זה היה בעיקר בצבע. ריקי לידו וכריס דאו העבירו את היתרון לכחולים, אבל שלשות ירושלמיות לא נותנות ליריבה לברוח. 7 שלשות כאלה ברבע הראשון פיצו על רבע טוב של לידו וסוקולובסקי ובסיום הרבע זה 3 הפרש למקומיים, 27-30.

ג'ייקובן בראון שחקן הפועל ירושלים (אתר רשמי , האתר הרשמי של פיב"א)
ג'ייקובן בראון מנסה למסור את הכדור. (תמונה: פיב"א)

מחצית: 54-58 לאנוויל

רבע שני כמעט זהה לרבע הראשון – אין הגנות באף צד של המגרש, ירושלים זורקת מבחוץ ופוגעת ואנוויל משייטת בצבע. אנוויל התחילה להגדיל את הפער שצברה ברבע הראשון, פער שהגיע עד 9 הפרש מקומי, בעוד החלפת סלים של ג'ייקובן בראון וטוני רוטן השאירה את הפער באותו האזור, 37-44. ג'ון הולנד המשיך לצלוף מחוץ לקשת, בדיוק כמו כל ירושלים, ובאותה נקודה במשחק היו לו 5 שלשות ב-100% מכל הטווחים. ההגנה הירושלמית המשיכה להיות טיילת וסל של טיישון תומאס 20 שניות למחצית קובע את תוצאתה, 54-58.

הולנד עם אחת השלשות מהפינה. (תמונה: פיב"א)

רבע שלישי: 75-76 לאנוויל

הרבע השלישי הוא בדרך כלל הרבע בו הירושלמים פותחים מבערים העונה, וגם הפעם זה קרה, רק שבמשחק הזה אנוויל הצליחה לחזור ואף לעלות ליתרון בסיומו. עוד שלשות ירושלמיות של השלישייה הולנד, פלדין את בראון פותחות יתרון אדום, שנעצר כשהגיע ל-7 נקודות הבדל בין הקבוצות. אנוויל חזרה למשחק באותה הנקודה, כששון ג'ונס עושה מה שהוא רוצה בצבע, ותומאס ממזער נזקים. בסוף הרבע היתרון חוזר לפולנים ונכנסים לרבע מכריע צמוד מאוד, 75-76.

טיישון תומאס מסיים עוד לייאפ. (תמונה: פיב"א)

סיום המשחק: 102-107 לירושלמים

ג'אמפ שוט נקי של פלדין בתחילת הרבע החזיר את היתרון לאדומים, אבל אז אנוויל התחילה לקלוע את השלשות שלה שבאו מהידיים של שזוויק ורוטן, והפולנים ביתרון 5. פלדין מחזיר בשלשה רחוקה, רוטן עם דאנק משלו, וג'ייקובן בראון מצמצם ל-2. לידו עם עוד שלשה וסל מפתיע של קופשאס משאירים את היתרון באזור הנורמלי. עוד שלשה של הפולנים, הפעם רוטן לקלע אותה, ועוד שלשה בצד האדום-שחור, מהידיים של בריימו, 87-90 לאנוויל, 5 דק' לסיום. רוטן קלע 2 מהקו ותומאס החזיר לו עם 2 בצבע. לידו עם סל קל מעלה את יתרון ל-5, ואז בריימו ותומאס עונים לו עם לייאפ משלהם וזה רק נקודה הפרש, 2:40 לסיום, פסק זמן אנוויל. דאנק קל מדי לאחר שבירת לחץ העלה את היתרון שוב ל-3, ותומאס עם חצי מרחק מוריד שוב לנקודה. רוטן מגדיל ל-3 ופלדין עם עוד שלשה משווה, 98-98, 1:13 לסיום. רוטן עם לייאפ אבל בראון עם עוד שלשה מעלה את ירושלים ליתרון, 100-101. משם אנוויל כבר לא חזרה ובסיום זה 102-107.

קלעים בהפועל ירושלים: ג'ון הולנד 25 (5-7 לשלוש, 3-3 לשתיים, 4-4 מהקו), ג'יימס פלדין (7-10 לשלוש, 8 אסיסטים) וטיישון תומאס (11-14 מהשדה) 23 כל אחד, ג'ייקובן בראון 21 (3-4 לשלוש, 4-6 לשתיים, 4-4 מהקו, 10 אסיסטים, 6 ריבאונדים), סולימאן בריימו 7 (3 חטיפות), תמיר בלאט 5 (5 אסיסטים), מינדאוגאס קופשאס 2, עידן זלמנסון 1.

טיישון תומאס דיבר על המשחק בסופו: "זה היה ניצחון קשה, משחקי חוץ בליגת האלופות הם קשים, אבל אני פשוט שמח שנשארנו ביחד. אנחנו צריכים לשפר את ההגנה שלנו אבל הכי חשוב שנשארנו ביחד וניצחנו את המשחק החשוב הזה היום".

עודד קטש דיבר גם הוא ואמר: "אני לא לוקח מהמשחק הזה רק את הניצחון. אין ספק שלחטוף 102 נקודות, 58 מהן בחצי זה הרבה יותר מדי וזה שילוב של כמה דברים – גם לא היינו מספיק אגרסיביים בתחילת המשחק, וגם לא השתמשנו בעבירות בצורה חכמה, אבל ידענו על היכולות שלהם. יש להם 2 גארדים ברמת טופ יורוליג. התקשינו אבל יש ימים שההתקפה מנצחת את המשחקים".

17 שלשות לאדומים היום באחוזים מעולים

היילייטס מהמשחק

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט