דיון הופס ליום רביעי PM: הישנה אפשרות לבלף ולהונות בכדורסל (ובכדורגל)? / מנחם לס

אלכס קורה, המנג'ר של הרד סוקס, פוטר אתמול בגין הסקנדל האחרון של CHEATING!

בשלושת הימים האחרונים בעל היוסטון רוקטס פיטר את הג'נרל מנג'ר של הקבוצה ג'ף לונאו, ויום אחרי את המנג'ר אייג'יי היינץ בגין CHEATING שהתגלה מהוורלד סרייס שהם ניצחו בעונת 2017, במשך אותה עונה, ובחלק מעונת 2018.

מה שהם עשו היה לצלם במצלמה טלסקופית קטנה מהצד השני של האיצטדיון (מהסנטר פילד ממול) את הסימנים שהמאמן שולח לקצ'ר היריב שלו, (או סימני הקצ'ר לפיצ'ר ללא הוראת המאמן), ולשלוח אותם מיד לחובט שענד שעון סלולרי כך שהוא ידע למפרע לאיזה פיץ' להתכונן. ישנן עכשיו חשדות שכמה שחקנים העלו את אחוז ההצלחה שלהם בחבטות ב-25 עד 30% (ז"א העלה את אחוז ההצלחה מנניח 250. ל-325. שזה שיפור מדהים).

אמש הבוסטון רד סוקס פיטרו את המנג'ר שלהם הכל כך פופולרי בבוסטון אלכס קורה בגלל אותו CHEATING של "גניבת סימנים" מהמאמנים היריבים. הוא היה מאמן הספסל של יוסטון ב-2017 ואז עבר לרד סוקס, ומיד זכה איתם בוורלד סרייס.

לפני הפיטורין ע"י בעלי הקבוצות של יוסטון ובוסטון, הקומיסיונר של הבייסבול רוב מנפרד כבר הישעה אותם לעונת 2020 מכל תפקיד שהוא או מעורבות ב-MLB,

ה-CHEATERS השתמשו במצלמה בסנטר פילד שצילמה SIGNALS של מאמנים שנשלחו לשעון סלולרי של החובט, ובמקרים אחרים השתמשו בהקשה על תוף, נשיפה מסויימת בחצוצרה, ואפילו ב-MESSAGE GUN שמישהו החזיק ביציע מול החובט שהודיע לו לאיזה פיץ' לצפות.

גם המנג'ר החדש של המטס קרלוס ברטרן נאשם אף הוא ב-CHEATING בעונות קודמות. מה יהיה עונשו עדיין לא ברור.

בפוטבול הניו אינגלנד פטריוטס הואשמו שלוש פעמים ב-CHEATING. במקרה אחד הם הוציאו אוויר מכדור שהשתמש בן תום בריידי ביום גשום (בפוטבול כל קבוצה משתמשת בכדורים שלה שחייבים להיות בסטנדרטים מקובלים) כדי שתהיה לו אחיזה טובה יותר. העונה ביל ביליצ'ק הואשם שוב ששלח עוזרי מאמנים למשחק בין הסינסינטי בנגלס והקליבלנד בראונס לצלם במצלמות וידיאו משוכללות סימני מאמנים לקוורטרבק שלהם, להגנה, ולהתקפה. סינסינטי בנגלס היתה אמורה להיות הקבוצה היריבה הבאה של הפטריוטס.

במקרה האחרון של הפטריוטס הסתבר שזה לא היה 'CHEATING' אלא חלק מ-COMMERCIAL שעשו, אבל זה עדיין לא בטוח.

אז הנה שאלתי: בבייסבול ופוטבול המשחק נעצר ולמאמן ישנה אפשרות לשלומ מסר להגנה או להתקפה על תרגיל מסויים, או להזהיר למפרע על משהו שהולך לקרות.

האם ישנה דרך 'TO CHEAT' בכדורסל? אני לא מדבר על שיחוד שופטים שזה נושא אחר לחלוטין. השאלה היא אם ישנה דרך לבלף בכדורסל או בכדורגל באיזו שהיא צורה?

רד אורבך מאמן הסלטיקס הואשם פעם במשהו שהוא עשה, אבל עד היום לא הוכח אם זה נעשה בכוונה או תכנון, או פשוט משהו קרה.

אז יאללה. כיצד ניתן לבעל, מאמן, או כל חבר קבוצת X לבלף ולגרום במשהו יתרון לקבוצת הכדורסל או הכדורגל שלו על קבוצת Y?

**********

בבייסבול השתמשו אפילו בגמדים כשהמנג'ר היה חייב "4 BALLS" – ארבע החטאות רצופות של הפיצ'ר כי אזור הסטרייק של הגמד כל כך קטן!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 91 תגובות

  1. לפני 20 שנה ב"מי רוצה להיות מיליונר" באנגליה, ישב בקהל מרצה מקיימברידג'. השאלות הן "אמריקאיות" – ז"א שהמשתתף מקבל 4 אפשרויות. המרצה בקהל השתעל מספר שיעולים התואם את התשובה הנכונה. המשתתף זכה במיליון פאונד, אבל ההפקה סירבה לשלם.

            1. *תחשוב*

  2. הסיפור הזה עם יוסטון אסטרוס פשוט מדהים, מעניין עד כמה יפגע בליגה (אם בכלל..).
    לא יאמן איך אנשים- מקצוענים, עם ראש על הכתפיים- לוקחים סיכון כזה ובכלל הולכים לכיוון הזה של רמאות, רק בשביל הטרופי. והרי ישנו סיכוי גבוה מאוד שהאסטרוס היו זוכים בוורלד סירייס גם ללא הרמאות הזו. פשוט לא ברור.

    1. סיפור מפורסם בפוטבול דווקא: רוברט קראפט הבעלים של הפטריוטס שאל את בליצ'ק משהו בסגנון "על סקלה של אפס עד מאה כמה אתה חושב עזר לך לצלם את הסימנים של הג'טס?" בלצ'ק לא היסס שנייה וענה "1". התשובה של קראפט? אתה חתיכת שמוק….
      עקרב נשאר עקרב יש כאלו שפשוט יעשו כל מה שאפשר לא משנה המחיר.

      1. זה הרבה יותר מ1 , אתה יכול לשנות את ההגנה שלך ולחסום כל מהלך, גם התקפית לראות איך הם עומדים להיות מסודרים, הוא אמר 1 כדי להאדיר את שמו.
        .
        בNBA כולם יודעים מה עומד לקרות את הסגנון של כל קבוצה איזה מהלכים הם מריצים, אני לא מאמין שזה ישנה הרבה , אולי בהוצאת כדור מהצד אחרי טיימאוט אבל פחות או יותר הכדור הולך הכוכבים אותו דבר בכדורגל, שיש לזה אפס השפעה , בפוטבול ובייסבול ההשפעה משמעותית

            1. כמה אחוזים משנות 100%, 40% ? 60% מהסינגלים, קבוצות לא באות עם פלייבוק חדש כל שבוע, בלייציק מחזיק חצי מהליגה בביצים.
              כמו להגיד שהטמפרינג שלברון עושה זה בולשיט ולא משפיע

            2. איזה ליצן אתה – לא את הפלייבוק משנים אלא את הסיגנלים. איך בליצ'ק מחזיק את הליגה בביצים . או אני אשמח לשמוע תיאוריית קנספירציה חדשה. תמיד יש לך כאלה בשפע.

            3. וכן ברור שזה יותר מאחוז. הכוונה היא שבליצ'ק עשה אתה זה למרות שהוא ידע שהרווח הוא לא גדול במיוחד. כי זה בליצ'ק.

            4. חשבתי שסגרנו את זה כבר.
              Patriot act.

            5. את הסיגנלים איזה מהלך להוציא כן? מסירה ארוכה ריצה, מסירה קצרה נניח שאתה יודע את הסינגל לא תשנה את צורת ההגנה שלך למהלך? כולם יעשו הכל בשביל לנצח פלורנטינו בריאל לא קונה שופטים, מדובר בכסף תהילה בהכרה היסטורית

            6. כן ברוך את הסיגנלים האלה. אין איסור לגנוב סיגנלים ולכן קבוצות במשך שנים היו מחליפות אותם בתדירות גבוהה.

  3. עשית סלט מנחם, אולי אפרט יותר אח"כ, אבל השורה התחתונה היא שהם זכו באליפות שלא נשללה מהם באותה עונה וזה מה שהכי צורם כי כמו שהגיבו ברחבי הליגה – אליפות תמורת כל העונשים שקיבלו זו עסקה טובה שכל אחד היה עושה, כך שהרמאות השתלמה בסוף.
    .
    לשאלתך, היה את הסיפור של הספרס והמזגן ב-2014 🙂
    בטוח שיש כל מיני דברים שאפשר לעשות אבל לא נראה לי שזה יכול להגיע ליתרון משמעותי כמו בבייסבול

  4. בכדורגל לא ניתן לבלף.
    יש יותר מדי מקום לאקראיות, הכל ידוע לכולם.
    מקסימום אפשר להפתיע עם הרכב אחר או מערך אחר אבל זה לא יכול להחזיק יותר מדי.
    כולם יודעים איך ריאל, בארסה, ליברפול, פאריז וכו ישחקו..

    1. בכדורגל אי אפשר לבלף אבל אפשר לקנות משחק..
      לדוגמא, בסדרת הספורטאים הצעירים בספר "המשחק הגורלי" גולני מכניס שער עצמי לרפי תמורת בצע כסף אך נתפס.
      מתוך ויקיפדיה:
      לאחר שנפגע על ידי "מכונית מסתורית" רפי שוכב פצוע בבית החולים. כאשר רננה מגלה כי המכונית הזאת נשלחה על ידי מנהל נבחרת יוגוסלביה דראגה יאנוביץ להוציא את רפי מהמשחק, רפי מחליט לשחק למרות זאת. רפי מצליח לעצור את רוב השערים אבל סופג שער עצמי המוביל להפסד של הנבחרת הישראלית. לאחר ההפסד רננה מגלה כי את השער העצמי הבקיע שחקן הנבחרת הישראלית, גולני, תמורת בצע כסף. השופט מכריז כי ההפסד של ישראל מבוטל, ופוסק ניצחון טכני של 3-0 לטובת ישראל.

        1. הוא לא גייס את אלון לנבחרת יוגוסלביה בתמורה לניתוח לאבא שלו?
          לדעתי גם נבחרת יוון חטפה את אלון ורפי.
          ואל נשכח גם את המנג'ר של קולומביה שפיזר שברי זכוכיות ליד השער וגרם לפציעתו של רפי.

      1. ובכן, מי שם שוער בתור מגן? מה הם ציפו שיקרה לו? ועוד אחר כך מאשימים אותו ש"מכר את המשחק". היסטוריה רוויזיוניסטית.

  5. היו סיפורים שאף פעם לא אומתו למרות שזכור לי שלאחרונה פיני גרשון אישר משו בסגנון
    הוא שם מצלמות באימונים של הקבוצה היריבה במשחקים ביד אליהו
    גם לא מזמן שאראס המאמן האשים בריגול
    אפשר לשלוח מישהו לצוטט לפסקי זמן אבל זה לא מועיל כי עד שיסביר למאמן מה אמרו ההתקפה כבר תיגמר

  6. אני לא אוהב ספקולציות אז רק אגיד שפיני גרשון הודה בכמה וכמה ראיונות (האחרון שבהם שאני יכול להצביע עליו הוא עם שי האוזמן אחרי הניצחון באליפות אירופה עד 20, ראיון מעולה שמומלץ בחום) שבתור מאמן (בן היתר ביורוליג עם מכבי הגדולה) הוא היה שולח אנשים שינסו לרגל אחרי הקבוצות היריבות + טען שכולם היו עושים את זה באותה תקופה.
    רק אוסיף שבכל מקום אנשים מרמים ושלחפש קיצורי דרך זאת תכונה נפוצה מאוד בציבור (לצערי).

      1. 31 תגובות ואף אחת לא ענתה על השאלה כיצד אפשר לבלף ולרמות בכדורסל או כדורגל. במכללות התחילו עם פסק זמן על הפארקט ואף אחד מלבד החמישייה, המאמן, ועוזרי המאמן אסורים מלהיות שם. גם ב-NBA זורקים כל איד חשוד.
        בינתיים הדבר היחיד שאני יודע הוא שרד אורבך הודיע לצוות האולם במשחק נגד הלייקרס לסגור רת המזגנים כי היה ידוע שביל ראסל לא מסוגל לשחק בחום. טענו (קצר חשמל" ושיחקו בבית מרחץ.
        לקנות שחקן או שופט זאת עבירה פלילית והדגשתי שזה לא חלק מהדיון כאן.
        אס, חברים, כיצד ניתן לרמות בכדורגל או כדורסל?

  7. אני שמעתי פעם סיפור שמכבי חיפה סידר איזו מראה בבית אגד בקרית אליעזר (שפעם היה בניין בן 4-5 קומות ישר ליד האיצטדיון, שבמחצית השנייה כיוון את השמש השוקעת ישר לעיני שוער הפועל פ"ת לסנוור אותו

  8. פעם סיפרו גם שרד אורבך סידר כמה קרשים באולם הביתי בשני מקומות שיהיו 'רופפים' ולא יאפשרו ג'אמם שוט מעולה. קלעי הסלטיקס ידעו היכן שני המקומות היו ונמנעו לקלוע משם.

  9. לי באדלפי היתה בשנות 1974 -1976 קבוצה מהירה ביותר. אני דאגתי שהדשא שלנו יקוצץ כמה שיותר נמוך, שיהיה כמו ה-GREEN בגולף…נגדנו היה יודע שקבוצות נתנו לדשא לגבוה כמו יער. פעם נגד יוקון הדשא היה אולי עשרה סנטימטר גובה.

  10. היה את הסיפור עם דווייט הווארד לפני כמה שנים כשתפסו אותו עם חומר דביק על הידיים כדי שהכדור לא יברח לו

    1. יש מקרים גם בכדורגל, באנגליה היו כאלה, שמרחת דבק על הנעליים והיית מקבל כדור ארוך ומשתלט עליו ביתר קלות. היה גם את זוהר סולומון מחדרה, ששיחקו מול נתניה בשנת 77, שרגע לפני שעודד מכנס בעט פנדל זרק אבן על הכדור, ומכנס החטיא. בכדורסל? לא יודע אם יש היום תקן אחיד לטבעות, אבל אני זוכר נניח שבאולם במילאנו 2014 לא היה כזה דבר כדור שקפץ על הטבעת ונכנס, או סוויש או בחוץ. דיוויד בלו לקח זאת לתשומת ליבו וחרך את הרשתות.

  11. היה פעם סיפור על מכבי חיפה ששינו משחק ביתי חשוב נגד מכבי ת"א לאיצטדיון של קרית חיים (ששיחקה אף היא אז בלאומית) שהיה מגרש צר כי הקיצונים של מכבי ת"א היו ישראלי וסטודינסקי הסופר מהירים והטובים אז בישראל.

  12. בשנות ה-20 היה מנג'ר אחד ב-MLB (ואז העתיקן אותו) שהיה לו גמד בקבוצה. כשהבסיסים היו מלאים עם שניים אאוט והוא היה זקוק לרן אחד לנצחון הוא החליף את החובט בגמד. הפיצ'ר שחייב לכוון בין הכתך לברך ניכשה לרוב כי המטרה עם הגמד מוקטנת בחצי ויותר, נניח מ-60 ס"מ על 35 ל-25 ס"מ על 20

    1. הגמד מהתמונה זה אדי גדל, שאת הסיפור אני מכיר מהפרויקט של נמרוד עופרן בוואלה "מגרש השדים", זה היה בשנת 51 בווייט סוקס אם אני לא טועה. הוא מת מפגיעות שספג בקטטה כמה שנים לאחר מכן.

  13. לרמות ממש אפשר בכל דבר ובכל משחק.
    היתה בזמנו טענה (שנדמה לי שהוכחה) של נשות רמת השרון שטענו שבמשחק נגד רמלה, העלו במחצית את הסל בכמה ס"מ והן לא הבינו למה הן לא מצליחות לקלוע.
    במשחק האחרון של הפועל ירושלים נגד אאק אתונה, היה מישהו בקהל שסינוור את קלעי העונשין.
    ויש גם שיטות פחות פליליות, ידוע המקרה של אלון בן זקן, שחקן פוסטר במכבי תל אביב, שעלה בחמישיה כדי להכות את דורון שפר. זכור גם המקרה של ארואסטי שככל הנראה יזם תגרה עם מייק לארגי. השופטים הרחיקו את שניהם אבל כמובן שלארגי היה חסר להפועל ת"א הרבה יותר מארואסטי למכבי.
    אבל כל אלו לא בדיוק "רמאויות", יותר עבירות מלוכלכות.
    היה כמובן גם המקרה של מיקי ברקוביץ שזרק (וקלע) עונשין במקום שוקי שוורץ.
    אני חושב שהכי קרוב למה ששאלת הוא הסיפור על פיני גרשון שקיבל דיווח טלפוני מלא על הנאמר בפסק הזמן של ירושלים מדייויד בלאט שראה את המשחק בטלוויזיה.

    1. על הדוגמא הראשונה שלך כתבתי בתגובה 22 (ויש גם קישור). מדובר במשחק בין רמת השרון לבני יהודה (נשים), ושם מישנו הגביה את הסל ב-30 סמ בדקות האחרונות, כנראה בגלל הימורים בלתי חוקיים..

  14. תלוי איך מגדירים "רמאות". נניח זה רמאות בעיניך?

    https://www.youtube.com/watch?v=rluxdjWGXNc

    אם כן, אז יש את פופוביץ' ששלח את ברוס בואן להתנקש ביריבים, את רוברט הורי לפוצץ את סטיב נאש וכיבה ללברון את המזגן. יש את ג'ייסון קיד שביקש משחקן שלו לשפוך עליו מים כדי להרוויח פסק זמן, יש את ג'יימס הארדן שנועל לך את היד כדי לקבל עבירה, יש שחקנים שהלכו לקו לקלוע קליעת עונשין של שחקן אחר ושאר דברים בסגנון

  15. בהוקי קרח היו המון בעיות. במיוחד פילדלפיה פליירס שהיו להם 2-3 שחקנים בריונים שכל תפקידם היה להתחיל מכות עם אחד כמו גרצקי כך ששניהם ייזרקו ל-2 דקות עונש. גרצקי היה חכם מספיק כדי לא להגיב, אבל הרבה טובים אחרים לא יעכלו לשתוק וניזרקו עם הבריונים.

  16. לא חושב שיש דרך להרוויח בגדול מרמאות כזו בכדורסל, אבל בתגובות יש לא מעט דוגמאות משעשעות.
    אבל איפה האשך שיציג את כל תיאוריות הקונספירציה החדשות בתחום?

  17. בלי קשר לכלום- לשארלוט יש 15 נצחונות והיא נמצאת במקום ה9 במזרח
    לניו אורלינס יש 15 נצחונות והיא נמצאת במקום ה14(אחד לפני אחרון) במערב

  18. תודה דוק.
    אני זוכר שהייתה פרשה מפורסמת עם בקבוקי מים בין ברזיל לארגנטינה בכדורגל.
    אם אני לא טועה היה גם מקרה של פלישה צבאית בדרום אמריקה בגלל משחק כדורגל.
    לא סגור אם זה נחשב רמאות.

  19. בכדורגל הקבוצה הביתית יכולה לפגוע באיכות הדשא, לא לקצוץ אותו ולא להשקות זה הופך את המשחק לאיטי ומסורבל
    לצערי זה חוקי

  20. באותו משחק של ארגנטינה ברזיל, שמינית הגמר במונדיאל 90, פרשת המיים לא הוכחה, או מעולם לא נענשה ארגנטינה על כך. באותו משחק מאראדונה משחרר כדור חופשי לקאניג'ה לפני שהשופט מאשר את ביצועה, שער וניצחון,רמאות קטנה, כמו הקרן של ליברפול נגד בארסה לפני שנה.מי שהיה הרמאי הגדול ביותר הוא מאראדונה עם יד האלוהים נגד אנגליה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט