דירוג הרוקיז השני לעונת 2019/20 / עמיחי קטן

כחודש עבר מאז דירוג הרוקיז הראשון מה שאומר שהגיע הזמן לדירוג נוסף של אלו המבלים את עונתם הראשונה בליגה הטובה בעולם. בדירוג נזכיר כמובן גם את הסטטיסטיקות העונתיות באופן כללי, אבל עיקר ההתמקדות תהיה בנתונים של חודש דצמבר, והם בעיקר אלו שיקבעו את הדירוג. מחזור 2019 מתחיל להסתמן כמחזור די חזק, כאשר יש למשל לא פחות מ-12 רוקים שקולעים בדאבל-פיגרס,מה שדוחק כמה מהם החוצה.

*כל הסטטיסטיקות העונתיות נכונות ליום ג' 14/1/2020

נתחיל קודם בשלושה אזכורים של כבוד:

ג'ארט קולבר (מינסוטה) (לא דורג) – 7.2 נקודות, 3.5 ריבאונדים ב-39.4% אפקטיבי ו-18.9% לשלוש בדצמבר. לאחרונה נראה מצוין, אבל רוב השיפור שלו היה כבר בתחילת ינואר וזה לא ייכנס לדירוג של החודש הזה. בדצמבר האחוזים שלו מזעזעים, כפי שניתן לראות.

קובי וויט (שיקגו) (דורג 8) – 9.4 נקודות, 3.6 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים ב-46.8% אפקטיבי ו-40% לשלוש בדצמבר. גם הוא נראה טוב יותר בינואר, ובמקרה שלו גם בנובמבר, אבל חודש דצמבר לא היה טוב עבור וויט, והוא נדחק מחוץ לטופ 10 של הרוקים כרגע.

אר ג'יי בארט (ניו-יורק) (דורג 4) – 11.7 נקודות, 5.1 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים, 39.8% אפקטיבי ו-30.2% לשלוש בדצמבר. בארט בעיקר זורק הרבה העונה. בתחילת העונה זה עבד טוב, ולפרקים גם בהמשך, אבל מבט סטטיסטי מבשר בעיקר רעות עכור הניקס. הנתונים לא כל כך רעים, אבל יש העונה מחזור די עמוק של רוקים, ולאחר פתיחה חלשה זה בא לידי ביטוי, כך שבארט נדחק כעת החוצה, הרבה מזה בגלל אחוזים גרועים במיוחד.

10: אריק פסקאל

בחירה בדראפט: 41.
מספרים עונתיים: 13.7 נקודות, 4.5 ריבאונדים, 1.7 אסיסטים ב-51.8% אפקטיבי ו-28% לשלוש.
מספרים בדצמבר: 9.5 נקודות, 3.4 ריבאונדים, 2 אסיסטים ב-49.4% אפקטיבי ו-38.9% לשלוש.
דירוג קודם:
לא דורג בטעות (היה שווה מקום 3 כנראה).
פסקאל פתח את העונה מצוין וסומן כבר כמושיע של הלוחמים מהמפרץ, אבל החזרה של דיאנג'לו ראסל סגרה עבורו דלתות והוא לא הצליח לחזור ליכולת הטובה שלו מאז. בתחילת דצמבר הוא עדיין היה מספיק טוב כדי להיכנס בקצה הדירוג החודשי, אבל בקצב הנוכחי בדירוג הבא הוא גם לא יהיה בטופ 20.

9: מתיאס ת'ייבל

בחירה בדראפט: 20.
מספרים עונתיים: 4.6 נקודות, 1.3 ריבאונדים, 1.2 אסיסטים, 1.4 חטיפות ב-53.8% אפקטיבי ו-43.7% לשלוש.
מספרים בדצמבר: 6.4 נקודות, 1.1 ריבאונדים, 1.7 אסיסטים, 1.5 חטיפות ב-68.2% אפקטיבי ו-54.5% לשלוש.
דירוג קודם: 10
.
הרוקי של פילי תפס מקום של קבע ברוטציה מרגע תחילת העונה עם הגנה נפלאה, אבל לאחרונה גם האחוזים שלו הגיעו לרמות הזויות, כפי שמראה הנתון של דצמבר, אבל הוא נפגע מהיעדרות מסוימת בגלל פציעה ומכך שבשנה הראשונה שחקנים נמדדים יותר על כמת ופחות על איכות, ולכן יש כמה שעקפו אותו.

8: דאריוס גארלנד

בחירה בדראפט: 8.
מספרים עונתיים: 12.1 נקודות, 2 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים ב-49.1% אפקטיבי ו-36.5% לשלוש.
מספרים בדצמבר: 11.8 נקודות, 2.6 ריבאונדים, 2.7 אסיסטים ב-50.9% אפקטיבי ו-35.1% לשלוש.
דירוג קודם: לא דורג
.
הקומבו-גארד השני ברציפות שנבחר בבחירה ה-8 על ידי קליבלנד סבל, כמו קודמו, מפתיחת עונה רעה מאוד, אבל הוא נכנס לעניינים באיטיות, וכעת הוא לוקח על עצמו יותר בקליעה ובמסירה, וגם האחוזים לא כל כך נוראיים, למרות שהם עוד לא טובים.

7: פי ג'יי וושינגטון

בחירה בדראפט: 12.
מספרים עונתיים: 12.2 נקודות, 5.4 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים ב-54.6% אפקטיבי ו-40.3% לשלוש.
מספרים בדצמבר: 14 נקודות, 5.3 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 1.3 חסימות ב-53.2% אפקטיבי ו-37.8% לשלוש.
דירוג קודם: 7
.
וושינגטון שומר על יציבות גם מבחינה סטטיסטית וגם בדירוג, כאשר רק פציעה בעקבותיה הוא החמיץ כמעט מחצית מדצמבר היא זו שמנעה ממנו להתקדם, הן בדירוג והן באופן כללי, כאשר הוא לא פוגע מאז אותה פציעה.

6: רוי האצ'ימורה

בחירה בדראפט: 9.
מספרים עונתיים: 13.9 נקודות, 5.8 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים ב-49.8% אפקטיבי ו-20.8% לשלוש
מספרים בדצמבר: 17.3 נקודות, 6.6 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים ב-50% אפקטיבי ו-22.2% לשלוש.
דירוג קודם: 6.

היפני היה בתהליך שיפור שבא לידי ביטוי באופן משמעותי בסטיסטיקה של מחצית דצמבר, עד שהוא נפצע ב-16 לאותו חודש ומאז לא חזר לפרקט. כתוצאה מכך, האצ'ימורה מצליח רק לשמור על מקומו בדירוג ולא להתקדם עוד יותר.

5: דיאנדרה האנטר

בחירה בדראפט: 4.
מספרים עונתיים: 11.9 נקודות, 3.7 ריבאונדים, 1.7 אסיסטים ב-47.5% אפקטיבי ו-33.7% לשלוש.
מספרים בדצמבר: 13.8 נקודות, 3.6 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים ב-47.6% אפקטיבי ו-31.4% לשלוש.

דירוג קודם: 6.
האנטר פתח את העונה בתור שחקן שקולע הרבה יחסית, אבל באופן לא יעיל, וזה עדיין נכון, אבל האנטר הצליח לשמור על האחוזים תוך כדי שיפור בכמות הנקודות שהוא קולע לערב, ובקבוצה שאין מי שיקלע חוץ מטריי יאנג זה בסדר גמור בינתיים. השיפור בכמות הנקודות והשמירה על הבריאות מזכה את האנטר בהתקדמות קלה בדירוג.

4: טיילר הירו

בחירה בדראפט: 13.
מספרים עונתיים: 13.4 נקודות, 4.4 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים ב-50.7% אפקטיבי ו-38.5% לשלוש.
מספרים בדצמבר: 12.1 נקודות, 4.3 ריבאונדים, 2.1 אסיסטים ב-46.6% אפקטיבי ו-35.9% לשלוש.
דירוג קודם:
3.
למרות פתיחת עונה מצוינת לא הצליח הגיבור להגיע אפילו לדרג הרוקי הטוב ביותר של מיאמי, ובחודש דצמבר האחוזים של טיילר הירו ירדו מספיק כדי להוריד אותו מקום אחד בדירוג, בעיקר בזכות המצב של זה שעקף אותו, אליו נגיע בעוד רגע.

3: ברנדון קלארק

בחירה בדראפט: 21.
מספרים עונתיים: 12.2 נקודות, 5.8 ריבאונדים, 1.4 אסיסטים ב-65.2% אפקטיבי ו-41% לשלוש.
מספרים בדצמבר: 13.7 נקודות, 4.5 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים ב-67.2% אפקטיבי ו-42.9% לשלוש.
דירוג קודם: 9
.
ה-MVP של ליגת הקיץ הוא בינתיים השחקן הטוב ביותר שהיה קשור לטרייד שהעביר את קונלי ליוטה (קונלי, גרייסון אלן, קורבר וקלארק) ואלו לא רק מספרי הקליעה הלא רעים, אלא בעיקר האחוזים שנמצאים בטופ של הליגה (מקום 15 בליגה באחוז אפקטיבי מבין אלו ששיחקו 10 דקות לפחות למשחק. מקום 5 בליגה לכל מי שאינו סנטר) והעובדה שהוא מגיע למספרים האלה ב-21 דקות בלבד של משחק. הוא גם שני בין הרוקים בנקודות פר 36 דקות עם 20.7, סגן רק למוראנט שעוד יוזכר בהמשך שקולע 21.7 נקודות פר 36 דקות.

2: קנדריק נאן

בחירה בדראפט: לא נבחר.
מספרים עונתיים: 15.4 נקודות, 2.7 ריבאונדים, 3.6 אסיסטים ב-51.8% אפקטיבי ו-33.5% לשלוש.
מספרים בדצמבר: 15.5 נקודות, 3.3 ריבאונדים, 3.9 אסיסטים ב-47.9% אפקטיבי ו-29.8% לשלוש.
דירוג קודם:
1.
אחרי פתיחת עונה משוגעת בכל הנוגע למספרי הקליעה של נאן הגיעה ירידה קלה, כאשר האחוזים ירדו באופן משמעותי במהלך דצמבר, מה שהוריד את נאן למקום השני בדירוג ופתח פער בינו ובין הפסגה. הגארד שלא נבחר בדראפט הצליח בכל זאת להותיר את חותמו, כשהוא עדיין הרוקי הטוב ביותר של מיאמי, ושחקן חשוב שמוצא את הדרך לתרום לא רק בנקודות, אלא גם במסירה ובריבאונד ובעוד תחומים. עדיין הגניבה הכי גדולה…

1: ג'ה מוראנט

בחירה בדראפט: 2.
מספרים עונתיים: 17.8 נקודות, 3.4 ריבאונדים, 6.9 אסיסטים ב-51.6% אפקטיבי ו-39% לשלוש.
מספרים בדצמבר: 15.5 נקודות, 3.3 ריבאונדים, 6.5 אסיסטים ב-51.7% אפקטיבי ו-37.5% לשלוש.

דירוג קודם: 2.
המספרים בדצמבר פחות טובים מאשר בשאר העונה, ובמיוחד עכשיו כאשר מוראנט מוביל את ממפיס למקום בפלייאוף, אבל בכל זאת מדובר ברוקי היחיד שצריך להוביל קבוצה, והוא מוביל קבוצה תחרותית שכרגע גם נמצאת בתמונת הפלייאוף, וגם מבחינת הסטטיסטיקה אין מי שגובר עליו, כאשר הוא מוביל באסיסטים בפער הזוי על הבא אחריו מבין הרוקים. גם בתחום הקליעה מוראנט הוא הטוב ביותר מבין הרוקים, והוא אמנם לא ייבחר לאולסטאר העונה, הרבה מזה בגלל דונצ'יץ' שלא נבחר בעונה שעברה עם נתונים טובים אפילו יותר, אבל הוא לא כל כך רחוק.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. מי שמחפש מציאה במחזור הרוקיס הנוכחי אני ממליץ לעקוב אחרי טרנס דיויס מטורונטו, שחקן שלא נבחר בדראפט, נחשב לאחד משחקני הפוטבול הכי טובים בתיכון והחליט לבסוף בכדורסל, שחקן עם אופי של ברזל שרק הולך ומשתפר

  2. שני דברים חשובים:
    1. תודה רבה לחיים, שהחליף אותי בכתיבה הפעם ועשה זאת על הצד הטוב ביותר!
    2. הרוקיז נראים מדהים השנה, כמו שצוין בתגובות גם טרנס דיוויס מטורונטו טוב מאוד.

  3. תודה, נהנתי גם אם אני לא ממש מסכים.

    הערה אחת. כתבת על האנטר: ״האנטר הצליח לשמור על האחוזים תוך כדי שיפור בכמות הנקודות שהוא קולע לערב״. במילים אחרות, האחוזים נשארו רעים אבל הוא זורק יותר. זה לא ציון לשבח – בדיוק ההיפך למען האמת.

    בדירוג של ינואר אתה חייב להכליל גם את סאקו דמבויה וג׳קסון הייז. ואולי אולי גם את זאיון.

    1. תודה.
      בגלל זה הוספתי שבקבוצה כמו אטלנטה זה בסדר, בעיקר בגלל שכשאין מי שמייצר נקודות חוץ מיאנג כמעט בכלל אז האנטר עושה עבודה סבירה והצליח לא לדרדר את האחוזים שלו גם כשהוא לוקח יותר זריקות. לדעתי מדובר בסך הכל באחוז סביר בשביל רוקי, בטח בהשוואה למה שנתן אר ג'יי בארט.
      דומבויה והייז כרגע לא ברמה הזאת, אבל יש להם עוד זמן כדי להיכנס לדירוג הבא כמובן. אני לא מאמין בזאיון.

      1. ג׳קסון ובטח דמבויה משחקים ברמה של השחקנים שציינת ברשימה הזאת. אני אוסיף לך גם את דניאל גאפורד שיש מצב יכנס ל׳ראויים לציון׳ בחודש הבא. תעקוב.

        אני גם ממליץ להתעלם מהרוקיז של בוסטון. גרנט וויליאמס נותן קצת דקות אבל לא יותר מיזה. וזה עדיין הרבה יותר ממה שקרסן ורומיאו נותנים.

      1. הוא לא. הוא האסלר חמוד אבל 0 קליעה 0 עונשין 0 שלשות 0 מובס.
        נותן הרבה אנרגיות וזז הרבה מזכיר את נואה שהיה צעיר והאסלר. הוא גם משחק בקצב של ניו אורלינס לא לשכוח. הוא לא יהפוך לכוכב ובטח לא לטופ 3 בדראפט הזה.

  4. תודה חיים. שימו לב למיאמי וממפיס כל אחת עם 2 רוקיז' שהולכים להיות משמעותיים לשני המועודנים בשנים הבאות.
    (הירו ונאן שאפילו לא נבחר, מורנאט כמובן וקלארק שהולך ונראה כגניבה אמיתית)

  5. זה נראה דראפט של הרבה משלימים.

    מוראנט די ברור שאולסטאר לכל הפחות. ציון גם לדעתי אולסטאר לפחות.

    כל היתר לוקים קשות בקליעה (גם ציון אגב) וקשה מאד להפוך מנגר מוחלט לקלעי אדיר ואפילו לקלעי סבבה זה לוקח 4-5 שנים (וויגינס הגיע לליגה גם בלי קליעה)

    האנטר בהגנה הוא כבר ברמה מאד גבוהה (לא האמנתי שהוא יהיה ככה בהגנה ברמת NBA) ובדרך להיות שומר עילית אבל בהתקפה יקח לו 4-5 שנים לפחות. כרגע הוא נגר בן נגרים דור 3 מאיקאה.
    טייבול גם מפלצת בהגנה וחלש בהתקפה, הבעיה איתו שבפילי בין כוכבים נראה לי שהוא ישאר משלים, סוזמן של פילי כזה. בקבוצה שיכולה לתת לו 30 דקות בערב הוא יכול להתפתח חבלז.

    הכשרון הגדול קובי וויט שיש לו את כל החבילה נפל למאמן הכי רקוב ולמקום רע מאד, הוא פאקן משחק שם קאץ אן שוט!!! אלוהים ישמור. מדהים שאורלנדו הכסילים לא לקחו אותו.

    בארט רק מחזק את התחושה שלי מיום הדראפט שהוא יהיה וויגינס לגמרי. לצערו הוא נפל למועדון רקוב מאד שבמקום ללמד אותו ולתת לו להוביל נתן את הפרנצייז למוריס ורנדל. הם חיסלו את נוקס, הם יחסלו גם את בארט.

  6. תודה חיים, אחלה פוסט.
    פסאקל איבד המון קרדיט ונראה שאחת המטרות העיקריות של הווריורס העונה – לפתח שחקני רוטציה לשנים הבאות – לא הולכת להתממש. במקום זה עושים שיקום קריירה לאלק ברקס, רובינסון השלישי וקאולי סטיין, חבר'ה שכנראה לא יהיו חלק מהעתיד במפרץ.
    .
    לגבי מוראנט – המספרים לא משמיטים את הלסת אבל צריך לראות אותו משחק – רכז אמיתי עם בגרות ובשלות יוצאי דופן לרוקי. יש לו מן שקט נפשי שמאוד מרשים אותי. הוא יהיה שחקן של 20+ נק' אבל הוא בניגוד לכל הרכזים הסקוררים, הוא לפני הכל מנהל משחק.
    .
    באופן כללי, מסכים שלא רואים פה יותר מדי אולסטארים באופק אבל מחזור עמוק עם שחקנים שנותנים תרומה מיידית.

  7. אחלה פוסט. תודה, חיים.
    .
    לטעמי, ראוי לציין את קמרון ג'ונסון. רק 7.7 נקודות, אבל ב-55 אחוז אפקטיבי, 39 אחוז מהשלוש. הילד ארוך, עם יד מצוינת מבחוץ, עם ניצוצות של הגנה, והרבה אנרגיות. מסוג השחקנים שברור שלא יהיו כוכבים, אבל בהחלט אפשר לנחש שצפויה להם קריירה ארוכה בליגה (חמסה, חמסה, חמסה…)

  8. אחלה דירוג, הגיוני מאוד. על מוראנט, נאן, קלארק והירו אנחנו מדברים מספיק. אני חושב שהצ'אנס שמינסוטה נותנת לג'ארט קולבר העונה ישתלם מאוד בטווח הארוך וגם ניצני השיפור של דריוס גרלנד כמוסר (שני משחקים של 8 אסיסטים ואחד של 7) מרשים מאוד. אצל שניהם במיוחד מרגישים את השיפור מחודש לחודש. בחודש הבא אני מאמין שיהיה קייס לדניאל גאפורד להכנס, מגן טבעת טוב וחוסם נהדר שיכול להיות מיטשל רובינסון של המחזור הזה. שיקגו צריכה מגן טבעת ברמה גבוהה שיכול להפוך את ההגנה שלהם מטובה לנהדרת.

  9. בדיוק חשבתי לעצמי אתמול מעניין בכל שנה מה הדירוג הסופי של הרוקיז ואיך לעומת הבחירה שלהם. מעניין לראות שבטופ 10 הנוכחי יש רק 2 שחקנים שנבחרו בטופ 10. האם טנקינג זה באמת דרך טובה להתחזק? או שעדיף להשקיע בסקאוטינג טוב שיביא לך מבחירת נון לוטורי שחקן ראוי לא פחות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט