הלייקרס והבאקס לא עוצרות במשחקי שבת / צוות הופס

לילה נטול דרמות אבל עם כמה אבני דרך – ג'ייסון טייטום רשם שיא קריירה וג'יימס הארדן חצה את רף 20,000 הנקודות בקריירה. הלייקרס והבאקס ממשיכות לשייט ולהוביל את הקונפרנסים שלהם בהפרש ניכר.

היום במלאכת הסיקור צוות ראשון הרגיל: ניר, ראובן, LJOS ועידו.

יוסטון רוקטס (12-26) 139 – מיניסוטה טימברוולבס (23-15) 109

בשבת שבה רוב חובבי הספורט האמריקאים התמקדו בסיבוב השני בפלייאוף הפוטבול, הרוקטס חזרו הבייתה אחרי משחק החזרה של ראס בו הם חטפו בראש מאוקלהומה. בעוד הוייקינגס מנסים (ללא הצלחה) להפתיע את סן פרנסיסקו, הטי וולבס הבינוניים הגיעו לביקור בטקסס אחרי ניצחון דיי מרשים על פורטלנד.

אחרי רבע ראשון צמוד יוסטון ברחה ולא הסתכלה לאחור. מהרבע השני זה היה גארבג' טיים אחד ארוך. הארדן שהיה חלש מאוד מול הת'אנדר בחמישי (קלע רק 17) פירק את מיניסוטה בשלושה רבעים עם 32 נק', ואפילו הוסיף 12 קרשים ו-8 סוכריות. ווסטברוק הוסיף 30, והרטנשטיין המשתפר 17 ו-15 קרשים.

הטי וולבס עדיין חסרים את הקאט, ובלעדיו קשה. הם קלעו רק ב-27% מהשלוש כשוויגינס מאכזב עם 13 בלבד, וסגרו יום מאכזב לקבוצות של מיניסוטה.


בוסטון סלטיקס (11-26) 140 – ניו אורלינס פליקנס (26-14) 105

הסלטיקס הגיעו למשחק הערב עם שלושה הפסדים רצופים, כולל שניים בבק טו בק שהסתיימו בערב מאכזב בפילדלפיה נטול אמביד. בוסטון נראיתה במשחקים האלה מעט כבויה, כששני הכוכבים הצעירים בראון וטייטום קולעים באחוזים מזעזעים מהשדה. הפליקנס מצידם נמצאים בתקופה לא רעה אחרי פתיחה נוראית של הליגה. מאז ה-17 בדצמבר, הם ניצחו שמונה מתוך 11 משחקים, כולל אחד אתמול בערב אצל הניקס.

אבל הסיפור הערב היה שונה. בוסטון הגיעה חמה לנצל את העייפות של ניו אורלינס והתפוצצה עם הרבע הראשון הטוב ביותר שלה השנה – 41 נקודות. בכלל, המחצית הראשונה הייתה של טייטום וקאנטר. טייטום צלף מכל מקום וסיים עם 22 נק' ושלוש שלשות, כשקאנטר חוגג מתחת לסל עם 14 ו-10 ריב'.

ברבע השלישי בוסטון הורידה את הנוקאאוט על הפליקנס האומללים. טייטום הוסיף עוד 19 בדרך לשיא קריירה של 41 נק' ורבע שלישי של 25-42 של החבר'ה מניו אינגלנד. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד. ניצחון יפה של בוסטון על קבוצה עייפה אך מוכשרת, שיהיה מעניין לראות האם תוכל להמשיך בתקופה הטובה. את ניו אורלינס הובילו ג'קסון עם 22 והייז עם 20. לטייטום עזרו היוורד עם 19 וקאנטר עם 22 ו-19 ריב'.

דטרויט פיסטונס (14-26) 99 – שיקגו בולס (14-26) 108

אנדריי דראמונד קלע שלשה !!!! וזו נקודת האור היחידה שהפיסטונס יקחו מהמשחק הזה. אם ממש מתעקשים להסתכל על חצי הכוס המלאה אז – דריק רוז חיבר משחק חמישי רצוף עם 20 נקודות ומעלה. השנה האחרונה בה היה לו רצף כזה ? – 2012.

אז הנה השלשה של דראמונד :

היא נתנה לפיסטונס את היתרון הראשון במשחק, הוא לא החזיק יותר מידי כי גם לבולס יש 7 פוטר שיודע לקלוע מחוץ לקשת: לוק קורנט עלה מהספסל קלע 12מ 15הנקודות שלו במשחק ברבע הראשון ותרם רבות לריצה של הבולס ממנה הפיסטונס לא הצליחו לחזור.

הכי קרוב שהפיסטונס הצליחו להגיע היה 2- בתחילת הרבע הרביעי ואולי היו מצליחים להתקרב יותר אם אותו דראמונד היה מצליח להשאר במשחק. הוא לא אהב את הסל שקלע עליו גאפורד והורחק אחרי שהחליט לזרוק עליו את הכדור.

זאק לאבין הוביל את שתי הקבוצות עם 25 באחוזים מחרידים. בקיצור – מפגש תחתית במזרח.

פורטלנד טרייל בלייזרס (24-16) 101 – מילווקי באקס (6-35) 122

מספיק להציג את הפרונט קורט הפותח של הבלייזרס מול לופז ויאניס כדי לספר את סיפור המשחק. טוליבר וכרמלו – שניהם 2.03 נאלצו להתמודד עם הגריק שסיים עם 32 ו 17 ב 28 דקות.

אם היה לבלייזרס סיכוי קלוש להפתיע את הבאקס הוא היה מגיע אחורי הקשת אבל גם משם לא הגיעה הישועה. 10 שלשות ב פחות מ 30 אחוז לפורטלנד היו רחוקים מלהספיק.

יאניס ,מידלטון ובלדסו חיברו 91 נקודות אל מול 65 בלבד של לילארד, מקולום וכרמלו. הספסל של הבלייזרס – ללא ספק אחד החלשים בליגה, לא הצליח לגשר על הפער וניפק רק 19 נקודות. בקיצור טיול קליל לבאקס לסיום המיני מסע שלהם במערב.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (17-22) 110 – לוס אנג'לס לייקרס (7-32) 125

דיוויס פצוע? לברון וגרין חולים? משחק שני בשני לילות? כל זה לא ממש הפריע לליקרס שנמצאים בתקופה טובה ומוליכים בבטחה את המערב. הת'אנדר שנמצאים גם הם בתקופה טובה לא הצליחו לנצל את החוסרים ביריבה ורושמים הפסד שלישי בלבד ב-14 המשחקים האחרונים.

הלייקרס סגרו את הסיפור ברבע הראשון כשכריס פול וסטיבן אדאמס ירדו לספסל וממצב יתרון 13-17 רצו ל15 נקודות רצופות. הרבע הסתיים ב19-41, וקוזמה ב-9 נקודות רצפות הוריד את הקבוצות למחצית ב-49-73. דאנק של מגי העלה ל53-85 שלוש דקות לתוך המחצית השנייה והמארחים לא הצליחו ממש לאיים רק למנוע תבוסה מביכה.

דנילו גאלינארי ושיי גילגוס-אלכסנדר קלעו 24 כל אחד עבור הת'אנדר. כריס פול הוסיף 16 לצד 8 אסיסטים.

קייל קוזמה נתן הופעה אדירה על רקע השמועות בגזרת הטריידים וסיים עם 36 נקודות. הוא קיבל הרבה עזרה מריי'זון רונדו שנקרהא לדגל ורשם 21 נקודות לצד 12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. עוד 5 לייקרים קלעו בספרות כפולות בראשות דווייט הווארד שסיים עם 12 ו-14 ריבאונדים.

דאלאס מאבריקס (15-24) 109 – פילדלפיה 76' (15-25) 91

התבוננו בצל שלכם. האור טס במשך כ-150 מיליון קילומטר, במטרה יחידה להגיע אל האדמה. וברגע האחרון חסמתם אותו בגופכם חסר החשיבות. ככה הרגישו שחקני פילדלפיה אחרי שהתמוטטות ברבע השלישי מול דאלאס שבמשחק השני של בק2בק הביאה את הניצחון לדאלאס, על גב תצוגה מפתיעה במיוחד של דווייט פאוול.

שתי הקבוצות חסרו את הביג מן המרכזי שלהן, אך זה לא הפריע לפילדלפיה לשלוט בחצי הראשון בקלות. עם 11 ריבאונדים יותר, כמה חטיפות קלות ושימוש בגודל ובאורך של הקבוצה כדי להשאיר את דאלאס על 23% מהשלוש בדרך ליתרון 41-50.

ואז ברבע השלישי דאלאס הפכו את הסיפור. 43% מהשלוש וניצחון בריבאונדי התקפה, הורפורד נאלץ לראות את פאוול עוקף אותו שוב ושוב בדרך לטבעת, דונצ'יץ' עשה דברים של דונצ'יץ' ודאלאס מנצחים את הרבע 16-32. הרבע האחרון שומש למטרות שמירה ואף הגדלת היתרון כשפילדלפיה לא מצליחה להתאושש.

דווייט ודונצ'יץ' קלעו 19 כל אחד כשפאוול מוסיף 12 ריבאונדים ולוקה 8 ריבאונדים ו-12 אסיסטים. דורי פיני-סמית' הוסיף 16 ואפילו בובאן מריאנוביץ' הצטרף לחגיגה עם 12 נקודות וחתם את המשחק כשהוא קולע את הדובדבן הישר לעוגה מקו השלוש.
האריס הוביל את פילדלפיה עם 20 נקודות, ג'וש והורפורד הוסיפו 16, הורפורד בעיקר בניסיונות האחרונים להציל את המשחק, אך בן סימונס ייצג את התצוגה של הקבוצה עם 11 נקודות בחצי הראשון וכלום עגול ויבשושי בחצי השני.

דנבר נאגטס (12-26) 103 – קליבלנד קאבלירס (27-12) 111

יש הרבה דרכים לא נעימות להתעורר. אפשר להקדים את השעון המעורר, לחשוב שיש עוד כמה שעות לישון ובדיוק כשהעיניים מתחילות להיעצם מחדש – השעון מצלצל. אתם עלולים להתעורר כשג'וק ענקי מתהלך לו על פרצופכם. אדם עשוי להתעורר משינה ליד טייס המשנה שלו ולגלות שגם הוא נרדם. קווין לאב צריך להתעורר כל בוקר מזיע ולגלות מחדש שהוא עדיין שחקן של קליבלנד. אך מן הדרכים הקשות להתעורר אין כמו להתעורר בבוקר ולגלות שאיכשהו הקבוצה החביבה עלייך הצליחה להפסיד לקליבלנד קאבלירס.

דנבר עלו לשחק כשהם עם עין אחת למשחק מחר מול הקליפרס, ועם עין אחת בלבד קשה לדייק בקליעה. השלשה הראשונה נכנסה רק בניסיון ה-12 וכל מי שאינו יוקיץ' סיימו את החצי הראשון בפחות מ-30% מהשדה. המצב נהיה קשה ובמהירות שכל שחקן בדנבר עבר למוד "להציל את המולדת" וזנחו כל מה שעבד לדנבר העונה בהתקפה – מסירות, חסימות וחיתוכים. מתכון מבטיח ל-18 נקודות ברבע הראשון ורק 42 בחצי.

בקליבלנד העבירו את השבוע האחרון בהתמודדות עם פרשה קשה ביותר – האם ביילין אמר שהשחקנים שיחקו כמו "Thugs" או כמו "Slugs". הפרשה הוכיחה שאפשר סוף סוף לדבר על קליבלנד לא רק בהקשר של עד כמה כולם מסוכסכים אחד עם השני, אלא גם אפשר להגיע להסכמה ולתמימות דעים בין כל המחנות השונים שהפרשה הזו שטותית וצריך לעבור ממנה הלאה. על בסיס האיחוד המרגש הזה, קליבלנד יצאו וניצלו כל מה שדנבר נתנה להם להובלה 42-51 בחצי.

דנבר יצאו כמו מלוע של תותח לרבע השלישי. כלומר, מבולבלים ועפים ללא יכולת כיוון. טריסטן, לאב וסקסטון המשיכו לקחת ריבאונדים ולקלוע, מאלון החליט לוותר על ההרכב הראשון, והרבע השלישי נגמר כמו שהתחיל, ביתרון 71-85 לקליבלנד.
ברבע הרביעי הפיגור כבר עלה ל-17 עד שיוקיץ' ומרי החליטו להשתלט על המשחק והצליחו להביא את דנבר ליתרון ראשון (!) 95-96. אז כבר נגמר להם האוויר, וקליבלנד רצה עד לסוף המתוק.

קולין סקסטון הוביל את קליבלנד עם 25 נקודות, קווין לאב התחיל לאותת לקבוצות שיבואו לקחת אותו עם 19 נקודות ו-15 ריבאונדים משלו, טריסטן הוסיף 18 ו-12, וגרלנד קלע 18 משלו והפתיע עם 8 אסיסטים.
בדנבר התאמצו ג'מאל מרי עם 24 נקודות, יוקיץ' עם 19, 12 ריבאונדים ו-5 אסיסטים וברטון הוסיף 18.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. איזה צוות ואיזה סיקור!
    .
    גארפורד מהבולס יכול להתפתח לשחקן מעולה! מגן טבעת טוב ויכולת התקפית טובה בפוסט. וגם תמיד כיף לקום ולראות את הבולס מנצחים.
    .
    "הקינה לדנבר" ענק!
    .
    פילי נכנסת לתקופת מבחן אמיתית, לראות אם התהליך הצליח ואם לא זה הזמן לתקן!

    1. מפתיע, מפתיע, אבל מסתבר שבובאן קלע 6 מ-17 הזריקות שלו לשלוש בקריירת ה-NBA ל-35%. מעתה אמרו "בובאן מריאנוביץ' – קלע שלשות ממוצע (בווליום סופר נמוך)".
      .
      מישהו יודע איפה נמצא גיל גרינגרוס ואיך דוחפים לו את פיסת המידע הלא משמעותית הזו הישר לפנים של השיטה המדעית שלו?

        1. זכור לי דיון איתו בדה באזר ז"ל בו הוא טען ששחקן כדורסל עם ידיים גדולות לא מסוגל פיזית לקלוע בצורה סבירה מהשלוש או מהעונשין.

  2. תודה על הסיקור. אני מקווה שאיזה קבוצת פלייאוף שצריכה רכז (מכיר אחת בצמרת המערב) תגאל את דרק רוז מדטרויט. יכול להיות מעולה לראות אותו מול לברון שוב בפלייאוף

  3. הסלטיקס קיבלו קבוצה לפי הזמנה כדי לצאת מברוך 3 ההפסדים הרצופים.
    טייטום נכנס למשחק דרך הצבע ומעבר לחסימות. ככה עלה הביטחון העצמי שלו ואפשר לו לקלוע גם את השלשות באחוז מצויין. הרבה יותר מאשר ב 3 הקודמים אז הוא היה זוועתי.
    עוד שני משחקים קלים לפני שהם שוב מול מילווקי.
    הם יכולים לנצח את מילווקי אם ישחקו נכון.

    1. נ.ב. ניו אורלינס חסרה 6 שחקנים. אולי הם לא זרקו את המשחק, אבל גם נתון זה מצביע על לוח משחקים צפוף וארוך מידי.

  4. הלייקרס מול אוק הכשרונית בלי לברון דייויס וגרין

    משחקים על רונדו קוזמה ודוייט, וגומרים את המשחק במחצית למרות סגל עדיף של אוק. ניצחון של עוצמה מנטאלית או "רוח המפקד"
    משהו טוב קורה שם עכשיו
    ויש עוד פוטנציאל לשיפור

    1. חופשי,בכלל זה היה אחד המשחקים שהכי נהנתי השנה מהלייקרס,פשוט שיחקו מדהים.ראו שאצל כל שחקן יש את הפרצוף של אנחנו הולכים לתת משחק ולהראות שגם בלי הסטארים שלנו אנחנו שווים.השאלה הגדולה היא מה עושים עם קוזמה,כי הכישרון והיכולת קיימים,הבעיה שהוא לא מוצא את מקומו אחרי לברון ודיוויס

  5. הדבר הנעים ביותר לקריאה היא עבודת צוות שהתוצאה שלה פנטסטית. אני ממליץ שוב להכניס ארת שמות התורמים. אני יודע שניר לוין תרם כי במקרה ראיתי את הטיוטה שלו. גם האחרים ראויים לאיזכור.
    הת'אנדר נראו חצי מתים אמש

כתיבת תגובה

סגירת תפריט