סיקור משחקי חמישי נייט בסקטבול ב-NBA / גיא רוזן

דטרויט פיסטונס (14 – 25) 112 – קליבלנד קאבלירס (11 – 27) 115 (אחרי הארכה)

בואו נהיה כנים. מי ראה את זה מגיע? לא, לא את העובדה שקליבלנד ניצחו בדטרויט. הרי גם המשחק הקודם היה צמוד במיוחד. מי יכל לחזות שטריסטן תומפסון יעשה שיא קריירה בנק' בשנת 2020? אישית, בחיים לא הייתי לוקח הימור שכזה (לא שאני כזה מוצלח בהימורים…). למה אני מביע פליאה כל כך גדולה? קודם כל, בגלל שזה נותן לי לכתוב משהו אחר במקום על משחק שהתוצאה שלו לא באמת משנה למשהו או למישהו. אחר כך, בגלל שזו הזדמנות טובה להזכיר שלמרות שהתחושה היא שתומפסון כבר המון שנים ב-NBA, הוא רק בן 28 (יחגוג 29 בעוד חודשיים), כך שאולי ההפתעה שלי היא לא במקום. בדיקה קצרה מגלה ב-35 המשחקים הקודמים בהם שיחק העונה, הוא חצה את רף 20 הנק' רק 4 פעמים, הכי הרבה זה 25 נק' (פעמיים). בכל העונה שעברה הוא חצה את רף 20 הנקודות פעמיים (הכי הרבה – 23 נק'). כך שההפתעה, מסתבר, בהחלט במקומה. את המשחק הלילה מול דטרויט, TT סיים עם 35 נקודות, 75% מהשדה, 14 ריבאונדים (7 מהם בהתקפה), 3 גגות, וגם 3 אסיסטים לקינוח. אם זה לא מספיק, אז 2 נקודות קרות רוח שלו מהעונשין בשניות הסיום של הרבע ה-4 שלחו את הקבוצות להארכה, ודאנק שלו 16 שניות לסיום המשחק העלה את הקאבס ליתרון 115 – 110, יתרון שהספיק בשביל ניצחון.

באמת! תומפסון קלע 35 נק' הלילה

לצדו של תומפסון בלטו הלילה גארלנד (20 נק', 7 אס), וסקסטון (19 נק'). את דטרויט הובילו (כצפוי) דראמונד (28 נק', 23 רב', 10 מהם בהתקפה) ורוז (27 נק', 7 רב', 5 אס').

פילדלפיה סיקסרס (25 – 14) 109 – בוסטון סלטיקס (25 – 11) 98

ברבע הראשון זה נראה היה שללא אמביד, אין לסיקסרס סיכוי. נראה היה שבוסטון קולעים ללא הפרעה, ושהסיקסרס שמצאו עצמם סופגים 35 נק' ברבע (סיימו אותו בפיגור בן 9 נק') יסיימו את הלילה עם הפסד ביתי מספר 3 העונה. אבל כאמור, קשה מאוד לנצח את הסיקסרס בפילדלפיה העונה. הם "חזרו לעצמם", ואותו הגנה שנראתה כל כך פגיעה, ספגה רק 20 נק' ברבע השני. את הרבע האחרון הקבוצות פתחו כאשר בסלטיקס ביתרון של 3 נק', ואז הגיע הקווץ' האחרון של הסיקסרס בניצוחם של צמד הקו האחרוי, סימונס וריצ'רדסון. הצמד הובילו את ההגנה שעצרה את הסלטיקס על 18 נק' בלבד ברבע האחרון, כאשר גם בהתקפה הם העלו הילוך, והסיקסרס מסיימים את אותו רבע עם 32 נק', מספיק בשביל להפוך משחק צמוד, למשחק נטול דרמות בדקות הסיום. רי'רדסון היה נהדר הלילה גם בהתקפה, כאשר הוא מסיים לילה מוצלח עם 29 נק' (9 מ-16 מהשדה), ו-7 אסיסטים. סימונס בלט לצדו עם 19 נק' (9 מ-15 מהשדה. לא הוא לא ניסה לרלוע הלילה מבחוץ. שוב…) ו-9 רב'. 26 נק' של ווקר לצד 24 של סמארט, לא הספיקו הלילה לבוסטון שסיימו באק-טו-באק מאכזב.

(0 מ-0)

מינסוטה טימברוולבס (15 – 22) 116 – פורטלנד טריילבלייזרס (16 – 23) 102

איזו קבוצה דיכוטומית, מוזרה, ובעיקר מדכאת (אם אתה אוהד בלייזרס) הם פורטלנד. הם אמורים להתחרות על המקום ה-8 במערב. הם אמורים לנצח משחק מול קבוצה חלשה כמו מינסוטה, בטוח כאשר זו משחקת ללא KAT. הרבע הראשון, הוא רק מצביע על אותו דיכוטומיה ביתר שאת: 34 – 28 הייתה התוצאה בסיומו. לטובת פורטלנד. ואז יצא המרצע מהשק (אני לא מצליח למצוא הסבר לרבע השני חוץ מאיזה מרצע שדקר את לילארד בקרנית…) והתגלתה פורטלנד ש-"מככבת" העונה. 31 – 13 למינסוטה ברבע. עד סיומו של הרבע השלישי הטימברוולבס מסיימים ריצה של 72 – 40 שהפכה את הרבע האחרון ללא יותר מ-12 דקות של זמן זבל. וויגינס (28 נק', ו-8 אסיסטים. כן, 8 אסיסטים! לוויגינס! אין גבול לשיגעון…) (אני לא סתם צוחק על וויגינס. זו רק הפעם ה-2 בקריירה שהוא מסיים משחק עם 8 או יותר אסיסטים. בפעם הקודמת הוא קבע את שיא הקריירה, 9 אסיסטים, בעונת הרוקי שלו. מאז עד הלילה, אין לו משחק עם יותר מ-7 אסיסטים. אבל כן יש לו בכל עונה בממוצע קצת יותר מ-10 משחקים של 0 אסיסטים) (ועכשיו אני קובע שיא הופס להכי הרבה סוגריים בסיקור! גם לי מגיע שיא קריירה!) וקובינגטון הנהדר (15 נק', 2 גגות, 2 חטיפות) שמאז הפציעה של טאונס הפך ללב הפועם של הקבוצה, זה שמוביל אותה לעמדת מאבק על מקום בפליאוף, הובילו את קלעי מינסוטה. לילארד (20 נק', 8 אס') היה הקלע הבולט בשורות הקבוצה האורחת.

וויגינס

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (22 – 16) 113 – יוסטון רוקטס (25 – 12) 92

זה היה אמור להיות משחק הרבה יותר מותח, הרבה יותר מעניין, אבל רבע ראשון דומיננטי של הת'אנדר (37 – 21 לת'אנדר ברבע) שאופיין ביכולת של הת'אנדר לקלוע ללא הפרעה, לצד יכולת 0 של הארדן (טוב, כמעט 0. הוא קלע סל בודד מ-12 ניסיונות הקליעה הראשונים שלו), הפכו את 3 הרבעים שנותרו ללא יותר מדיון אקדמי. היה נחמד הלילה לראות את הקהל של הת'אנדר מוקיר תודה לשנים שראסל ווסטברוק נתן למועדון, והוא מצדו, הפסד או לא, נתן הופעה לא רעה בכלל (בכל קנה מידה) כאשר הוא מסיים את הלילה עם 34 נק' באחוזים מצוינים לצד 5 אסיסטים. מסיבה לווסטברוק, או לא, שחקני הת'אנדר מצידם ממשיכים את היכולת הנהדרת שלהם העונה, כאשר כל החשודים המידיים נותנים לילה מוצלח – 23 נק', 11 רב', ו-4 אסיסטים לדנילו "אני לא מתבייש" גאלינרי, 20 נקודות ל-SGA (גילגוס אלכסנדר), 18 נק', 6 רב', 5 אס', 4 חטיפות לכריס "שובו של הסית'" פול, ו-16 נק' לדניס "אם שם כזה, מי צריך כינוי?" שרדר (טעות במקור). בסיומו של הלילה, הת'אנדר שבמקום ה-7 במערב, מוצאים עצמם במרחק בטוח של 5 משחקים מהמקום ה-8, שזה יותר מהמרחק שלהם מהמקום ה-2 במערב (4.5 משחקים).

במקום שאלון או סקר, תמונה. המבין את הרפרנס זוכה בתואר המכובד "חנון".

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה גיא.
    היום אחרי הרבה זמן ראיתי משחק בשידור ישיר(תאנדר-רוקטס)
    תענוג של קבוצה התאנדר.כפי שירון טלפז אמר בשידור במקום לוותר על גאלינרי אדאמס פול ושרודר כפי שחשבו בתחילת העונה עכשיו הם צריכים לחשוב איך בנוסף ל 4 הללו וכמובן שיי גילגיוס אלכסנדר הם מוסיפים עוד שחקנים בשביל ריצה עמוקה בפלייאוף.יש לתאנדר 15 בחירות דראפט ואת אחד הצעירים הטובים בליגה-שיי גילגיוס אלכסנדר.את הבנייה מחדש אפשר להתחיל שנה הבאה או עוד שנתיים.השנה זה זמן לעשות דברים יפים בפלייאוף

    1. חחח חכה למועד סיום העברות איש לא אמר שלא מוותרים עליהם. את פול איש לא יקח. גלינארי מסיים חוזה בקיץ.
      פרסטי לא מדליף לתקשורת טריידים הם פתאום קורים.

  2. איזה ערב מלא שיאים! מזל טוב למחזיק בשיא החדש בהופס.
    ווסטברוק יצטרך לחכות למפגש הבא כדי לסגור ט"ד נגד כל קבוצות הליגה.
    תודה רבה!!

  3. תודה גיא!
    צפיתי במשחק של אוק'-יוסטון ואני חייב לציין שנהניתי מאוד מהתאנדר.

    1. מי היה מאמין אחרי כל השנים האחרונות, שקבוצה של בילי דונובן מסוגלת לשחק כדורסל התקפי (והבנתי) כל כך יפה לעין. תוך כדי משחק מסירות יפהפה, ניצול של מיסמאצ'ים והמון תנועה.

    2. כריס פול חזר להינות מכדורסל! הוא חזר לנהל את הקבוצה על הפרקט, דוחף כדורים פנימה, תמיד מכוון, לוקח צעד אחורה כשצריך.. ומעל הכול, נראה שהחברים שלו לקבוצה ממש נהנים לשחק לצדו.
    אם בתחילת העונה הכימיה שלו על הפרקט עם אדאמס לא הייתה מזהירה, אז בחודש האחרון גם זה השתפר פלאים

    3. ג'יימס הארדן שחקן מצויין, שחקן התקפי מדהים, אבל מבחינתי, בלתי ניתן לצפייה.
    היום פרגוסון שמר עליו מדהים, וכל פעם שהארדן ניסה להדביק לו עבירה, פרגוסון הצליח לברוח מזה (פעם אחת שרודר נפל בפח).

    4. צוות השיפוט הזה מראה שאולי יש אור בקצה המנהרה.

  4. לא מאמין שאני אומר את זה אבל התאהבתי בת'אנדר..
    בחיי שאם אני הלייקרס לא בא לי לפגוש אותם סיבוב ראשון. הרובוטיות של הספרס יותר מתאימה לי…

  5. תודה גיא.
    הת'אנדר שיחקו נהדר, גאלינרי פתח חזק, ושרודר, פול, אלכסנדר משרד קו אחורי פשוט מצוינים.
    כמו שציינו מעליי- הארדן ניסה נואשות לסחוט עבירות באופן תיאטרלי אך ללא הצלחה, וצוות השופטים היה בלתי מורגש.

  6. בוסטון שיחקו טוב רבע אחד ואז נפלו מהרגליים ועברו לאחוזי לייקרס במסע משחקי חוץ למשך שאר המשחק, כולל איבודי כדור של החלקות על הפרקט בתנועה וכדור שפוגע ברגל וכאלה. הם צריכים לעבות את הסגל, עשו 5 משחקים בשבוע, עם בגדול 6.5 שחקנים

  7. נהניתי מקבלת הפנים לווסטברוק, ואז לראות כיצד כריס פול מפרק אותם. שמע, OKC בעלייה מתמדת. עד הפלייאוף היא תהפוך לקבוצה שלא יהיה קל לנצח אותה. גם דניס שרודר בשיפור ענק
    תודה גיא!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט