דיון הופס ליום שני PM: האם קייל לאורי כוכב-על בדרך ל-HOF? / מנחם לס

כשהוא התבקש לסכם במלון בניו יורק את הישגיו בעשור האחרון, מה שאמר נשמע כמו נאום תודה על כניסה ל'היכל התהילה'. כל מה שזה היה למעשה היה מין סיכום של לאורי על הישגיו בעשור האחרון.

אבל אפילו הוא לא ידע שהוא מס' 7 בכל הליגה בעשור האחרון ב-VORP (VALUE OVER REPLACEMENT PLAYER). אסביר זאת כך שגם שימון יבין:

בעשור האחרון כולל שנת 2019 היו רק 6 שחקנים שהחלפתם בשחקן אחר בהשעת משחק עשתה לקבוצתם יותר רע (לדקת החלפה) מהחלפתו של קייל לאורי לטורונטו: לברון, ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט, סטפן קרי, וכריס פול.

את כל ה-6 האלה אנחנו מוכנים להכניס להיכל התהילה כבר היום (טוב, יש כאן כמה כאלה שלא יכניסו את לברון או ווסטברוק אפילו לשובך-יונים).

אבל מה בקשר לקייל לאורי?

למה בקשר אליו שימון ואני מרגישים כזה מין היסוס בלב?

הוא יודע. הוא מבין. הוא אמר לכתב יאהו במלון בניו יורק, "אני יודע שאני לא שחקן מבריק. אני יודע שאני לא FLASHY. אני לא 8'6 שעושה האלי-הופים לשמיים. כל מה שאני עושה זה לשחק כדורסל!"

ואז הוא מחייך וממשיך: "אני פאקינג גארד בגובה 1.83 מ' עם טוסיק כזה, שכל מה שהוא יודע זה לעלות למגרש ולנצח משחקים".

כמה אנשים מושפעים מהגובה והטוסיק, אבל מי שיודע הכי טוב הם שחקני NBA אחרים.

טריסטן ת'ומפסון אומר:

Kyle Lowry’s a Hall of Famer,” Thompson said. “He’s a five-time All-Star, Olympic gold medalist. He’s their backbone. He keeps the ship running and he’s playing at a high level. Kyle’s a bulldog, he’s going to compete every night. That’s why his teammates love him.” 

לפי בסקטבול רפרנס סיכוייו להיכנס להיכל הם 68.3% (http://basketball-reference.com/

בן ה-33 הזה לא מתכונן לפרוש בינתיים. מאמנו נרס אומר: "הוא הלב והנשמה שלנו. אתה כל הזמן משנה דברים סביבו וכל מה שהוא עושה זה HE KEEPS PUMPING WINS".

אבל את הסיפור כולנו מכירים: אמש הזמינו כמה שחקני כדורסל לטכס הענקת פרסי 'גולדן גלובוס' לסרטי הוליווד ע"י הכתבים הזרים של הוליווד. כמובן שקייל לאורי לא היה בין המוזמנים.

מה דעתך?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. אני חושב שהוא 100% בפנים, אבל בעיקר בגלל הורדת הרף.
    כן, יש לו קריירה גדולה, והאליפות כמובן שהקפיצה אותו כמה רמות, אבל אם באמת היה סינון לא הייתי בוחר אותו.

  2. באחד הפודקאסטים ששמעתי לאחרונה העלו נקודה מעניינת בהקשר הזה – אם אתה מכניס את צ'ונסי, אתה צריך כנראה להכניס את לאורי. אני אישית עדיין לא סגור על אף אחד מהם, והקריירה של לאורי כמובן עדיין לא הסתיימה. נראה לי שאם הוא מצליח לזכות בעוד טבעת הוא יקבל את האדג', אחרת לא רואה את עצמי משתכנע.

    1. טעות גדולה.
      צ'ונסי בתקופה בדטרויט זכה ב-FMVP בניגוד לשחקנים שמוזכרים פה ברשימה של מנחם.
      חלקם אפילו לא נגע בטבעת אליפות.

      אבל כמו שנאמר הסטנדרט ירד עם שחקנים אחרים שנבחרו.
      אין שום סיבה שלא יכניסו גם אותו.

  3. שאלה מעניינת, תודה רבה מנחם.
    .
    מסכים שעל פניו הוא לא מועמד טבעי. הוא קצת כמו כריס פול, אבל פחות טוב, מצד שני יש לו טבעת.
    .
    כנראה שצריך לפתוח קטגוריה מיוחדת לשחקנים מתחת ל1.85, סוג של אפליה מתקנת, ואז גם אם הוא לא אייזיאה, פארקר או פול, הוא משתחל פנימה.

  4. נכנס. השחקן השלישי הכי בטיבו באלופה, והשחקן השני הכי טוב בקבוצה שעשתה כל שנה פלייאוף (ו-3 שנים ברצף סיבוב שני). בהתחשב בשמות החלשים שנכנסים היום הוא יכנס, גם אם לא כ-first ballot.
    .
    עוד שאלה מעניינת באותו נושא: דמאר דרוזן ולמרקוס אולדריג' נכנסים?

  5. אם לתמצת את הדיון אז:
    צד א' – אם _____ נכנס ואם ____ נכנס אז בטוח שלאורי צריך להיכנס (הוכחת צלע צלע צלע. מ.ש.ל.)
    צד ב' – פחחחחח… מזרח…. פח…. נגר… פוקס… קוואי… (הוכחה על דרך השלילה. מ.ש.ל.)

  6. זה כבר לא היכל התהילה זה היכל הזבלה.
    כל שחקן טוב ישר נכנס לדיון.
    לטעמי צריך להקשיח קריטריונים עם ההיכל הזה.
    לדוגמא שחקן מוכשר כמו כרמלו לא נכנס אצלי כי חוץ ממספרים יפים לא עשה כלום בפלייאוף.
    גם גינובילי לא הייתי מכניס כי הוא היה גלגל שלישי כל הקריירה

    1. ואתה חושב זה קל להעמיד מספרים יפים בNBA? במשך 10 עונות לשים 25 נק?
      הדירוג הוא די פשוט

      1. אליפויות וסטט
      2. MVP וסטט
      3. סטט

      אז בשורה אחד יהיו 5-6 שחקנים בעשור
      בשורה 2 יהיו 5-8 שחקנים בעשור
      בשורה 3 יהיו 10-20 שחקנים בעשור.

      סה"כ מדובר ב-20 שחקנים. קח עכשיו 5 עשורים ותגלה שבמקרה הכי גרוע אם אתה היטר מובהק כרמלו שחקן טופ 100 בכל הזמנים. והוא הרבה יותר לפני 100.
      אז עם כל הזלזול בכרמלו תן כבוד למי שקולע 25 נק 10 עונות כי היחידים שיכולים לעשות יותר אלו שורות 1 ו-2 לעיל.
      כמו כן לעולם לא ניתן להשוות כוכב קבוצה מס 1 לשחקנים 3 ו-4 בקבוצות. שחקנים 3-4 איש לא נערך אליהם, איש לא מכין הגנות מיוחדות עבורם, לרוב הם לבד בלי שמירה ( מאנו דריימונד וכו). הכוכבים מקבלים את הכבוד המקסימלי השמירות הכי קשות, נשמרים עי כוכבי היריבה ההגנות נערכות אליהם (השמירה שכרמלו חווה בקריירה לא מתקרב בכלל למה שחווה גינובילי) אם גינובילי היה מס 1 בקבוצה היא הייתה נראית קצת יותר טוב מקבוצה בה הכוכב מס 1 זה סימונס או דריי. היה בסיטאציה נכונה, פלופר גדול ואחלה שחקן אבל לא בין 50 גדולי המשחק ולא קרוב אפילו לכרמלו

      1. כרמלו בחלום לא טופ 100 היסטורי אפילו לא קרוב, כריס פול לעולם לא קלע כמוהו ו10 רמות מעליו אותו דבר האש סטוקסטסוו… לגבי השטויות שכתבת על ג’ינובילי , גינובלי כשחקן ראשי היה קולע 20+ נקודות בשינה אתה לא זוכר אבל ב2005 הוא היה השחקן הטוב באלופה (פשוט העניקו את הFMVP לכוכבים), לו גינובלי היה חושב על סטטיסטיקה אישית היה לו קריירה כמו של כרמלו

        1. דבר 1 לא! מאנו לא היה שםמ25 נק 10 עונות עם הגנות חזקות עליו. גםמאיגי זכה fmvp אז מה מה הקשר. כוכב הקבוצה נמדד לאורך שנים לא איזה משחק או סידרה אחת ב10 שנים. טוני פרקר וטימי היו ב05 הרבה לפניו.
          כריס פול הרבה לפני כרמלו אז מה כרמלו עדיין טופ 100. תמנה 100 שחקנים ותראה שכרמלו מסתדר לך אפילו טופ 80.

    2. אכשהו נהייתי הסנגור של כרמלו באתר הזה… אבל יאללה. כרמלו זכה באליפות מכללות, הוביל קבוצה לגמר מערב ויש לו כמה מדליות אולימפיות. מבלי להתחיל להכנס אפילו לסטטיסטיקות שלו – הוא כבר לגמרי בפנים, ובצדק.

  7. מניח שהוא יכנס בסוף, אבל אני קצת מתנגד לקשר שהרוב יוצרים פה בין אליפות לhof. גם ככה קשה לגשר על הפער בין יכולת אישית לקבוצתית, אז להכניס פה נתון שהוא לרוב קבוצתי, מסבך בכלל את החיים

    1. HOF עבורי זה 50 השחקנים הגדולים ביותר ששיחקו את המשחק. זהו.
      לא יכול להיות שכל זב חוטם שקצת היה טוב יכנס לשם. מאנו גינובילי שחקן 13 נק בקריירה ומס 3 ו-4 באלופה לא יכול וראוי להיות שם אחרת זה הזנייה. זה כמו להכניס את פרד ון וליט כי היה מס 4 בטורנטו באליפות. וכן אני יודע שמאנו הוא יקיר האתר פה ומר "כדורסל נכון" וכו'…

          1. אם להתעקש אז הוא היה השחקן הכי טוב בנבחרת שזכתה באליפות עולם ואולימפיאדה. היכל התהילה הוא בינלאומי (אם אני זוכר נכון אז שמעון מזרחי היה מועמד השנה…) ככה שאין ספק שמאנו שם.

  8. אין לי כבוד לשחקנים שחוץ מסטטיסטיקה לא שווים כלום ויש לי כבוד לשחקנים טובים שהיו שחקני משנה.
    אפילו קליי שהוא שחקן מעולה ככוכב משני.
    הוא עדיין כוכב משני ואם הוא היה יכול להוביל קבוצה לבד הייתי מרים אותו למעלה
    בדירוג(לא הייתי מכניס אותו להיכל התהילה).
    אבל לעומתו המזוקן שהכי קל לשפוט אותו על אי ההצלחות שלו קשה שלא להתרשם מהעקביות כל שנה שהוא סוחב את יוסטון רחוק בפלייאוף ודופק מספרים היסטוריים, נכון שפלייאוף זה יורד אבל עדיין הוא קולע 25 לפחות וטופ5 כבר כמה שנים טובות.
    אני לא מודד שחקן לפי אליפויות כמו שהרבה עושים אני מודד שחקן לפי מה יכולת לעשות במצב נתון, ולפי מה שהזקן יכל לעשות בשנים האחרונות הוא עמד בכבוד

  9. מוזר לי להיות בדעת יחיד, אבל אני חושב שטרייסי מגריידי ובילאפס צריכים להיות בפנים. לגבי גראנט היל אני לא בטוח אבל נראלי שלא הייתי מכניס אותו.
    את לאורי אני אפילו לא שוקל להכניס.
    כלומר, למרות הורדת הרף, אני פוסל אותו על הסף. שחקנים להתלבט עליהם? למרקוס. דריימונד. מארק גאסול, בעיני. אולי אפילו דרוזן, למרות שאני נוטה מאוד ללא. אם תתעקשו על פצועים כרוניים, אפשר להתווכח על קאזינס.

  10. איך אפשר להכניס שחקן להיכל התהילה אם באף שלב במהלך כל הקריירה שלו הוא לא היה אחד מ15 השחקנים הטובים בליגה? באף שלב הוא לא היה אפילו אחד משלושת השחקנים הכי טובים בתפקיד שלו!!

    ישנם שחקנים שהם נחמדים מאוד ואפילו היו באולסטאר אבל לא שווים את הדיון הזה.
    שחקנים שבעוד 20 שנה אף אחד לא יזכור
    כדוגמת- לאורי, ריפ המילטון, דרון וויליאמס וכו'

    אסיים אומר לגבי לאורי-
    מבחינתי הוא אחד השחקנים המלוכלכים בליגה, פלופר שמשחק יותר נגד השופטים מאשר נגד הקבוצה שמולו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט