סיקור משחקי יום ראשון – צמוד רק בסטייפלס / עמיחי קטן

מתוך 5 המשחקים שהיו לנו אמש רק 2 הגיעו באמת לדקות מכריעות, ושניהם התקיימו בסטייפלס סנטר – הקליפרס נגד הניקס והלייקרס נגד הפיסטונס, כאשר בשאר המשחקים מיאמי, מינסוטה וממפיס השיגו ניצחונות די נוחים על פורטלנד, קליבלנד ופיניקס בהתאמה.

לוס אנג'לס קליפרס (26- 12) – ניו יורק ניקס (10- 26) 135 – 132:

הרבע הראשון היה בשליטה של הניקס והסתיים עם הנתונים הבאים – הניקס עם 45 נקודות ב 76% מהשדה 71% מהשלוש 16 הפרש (תודה לשחר אלוני), אבל לקח לקליפרס רק כמה דקות לקחת את היתרון עם רבע שני אותו הם ניצחו 47- 24 וברבע השלישי הצליחו הביתיים לעלות להפרש דו-ספרתי והלכו לנוח.

ריצת 10- 0 פתאומית של הניקס הורידה את ההפרש ל-3 בלבד וסידרה לנו סיום צמוד. לו וויליאמס מסר אסיטסים להארל וגרין כדי להגדיל טיפה את היתרון, וסגר את המשחק עם כמה סלים חשובים בדרך לניצחון נוסף שייספר במאזן.

הובילו את הקליפרס: הארל עם 34, וויליאמס עם 32 ו-9 אסיסטים וג'ורג' עם 32.

בלטו אצל הניקס שדווקא נראים לא רע לאחרונה: מוריס עם 38, בארט עם 24, רנדל עם 16 ו-8 וגיבסון עם 11.

מיאמי היט (26- 10) – פורטלנד טרייל בלייזרס (15- 22) 122 – 111:

אל הפצועים הרגילים של פורטלנד הצטרף גם סי ג'יי מקולום, ונגד ההגנה המצוינת של ההיט התוצאות היו קשות. לילארד היה אחראי על 12 נקודות ברבע הראשון, כמניין היתרון של ההיט בסיומו, כאשר התוצאה הייתה 31- 19. עד המחצית ההפרש כבר התקרב ל-20 והמחצית השנייה נועדה לשיפור סטטיסטיקות, בעיקר בצד של פורטלנד, וצמצום להפרש שאמור להיראות קצת יותר צמוד. בסיום רק 11, אבל פורטלנד לא באמת התקרבו מספיק.

בלטו במיאמי: דראגיץ' ניצל את היעדרותו של באטלר ורשם לזכותו 29 נקודות ו-13 מתנות לחברים, אדבאיו כיבד את עצמו ב-20, לקח מהקרשים 8 ונתן 6 לחבריו, ג'ונס קלע 19, נאן לקח על עצמו 11, ג'יימס ג'ונסון הוסיף 12 והחברים מאיירס לנארד וטיילר הירו התכבדו ב-11 כל אחד, כאשר לנארד חסר ריבאונד אחד מדאבל-דאבל.

דאגו לסטטיסטיקה בפורטלנד: לילארד עם 34 נקודות וחלוקת מתנות כמניין שבטי ישראל, וויטסייד עם 21 נקודות ו-ח"י קרשים ומלו הוסיף 11 באחוזים רעים.

קליבלנד קאבלירס (10- 26) – מינסוטה טימברוולבס (14- 21) 103 – 118:

שתי הקבוצות עלו ללא הגבוה שקולע שלשות ולא הצליח להוביל את מינסוטה לבד לפלייאוף. טאונס סובל עדיין מפציעה וקווין לאב הצליח לגרום לקאבס למנוע ממנו את הסבל. אחרי רבע ראשון צמוד הצליחו הזאבים לייצר ריצת 8- 0 ואחריה ריצת 9- 0 לקראת המחצית שיצרו יתרון 18.

מינסוטה המשיכו במחצית השנייה במשחק קבוצתי עם הרבה מסירות, כפי שניכר מנתוני האסיסטים שעמדו על 32 על 47 סלי שדה, לעומת 15 על 40 של קליבלנד, אבל מי צריך אסיסטים כשיש לך את דנטה אקסום. הרכש החדש של קליבלנד הוביל קאמבק גדול וברבע האחרון קליבלנד עלו ליתרון אחרי ריצת 18- 2, מתוכה קתע אקסום 12. מי שציפה להמשך צמוד לא קיבל אותו כשמינסוטה פתאום התאוששו ועד הסיום רצו 22- 6 בדרך לניצחון חוץ נחמד.

בלטו במינסוטה: בעיקר החמישייה הפותחת – ג'נג עם 22 נקודות, 13 כדורים חוזרים ו-6 אסיסטים, נייפיר עם 21 נקודות ו-7 אסיסטים, וויגינס וקובינגטון עם 15 כל אחד וקולבר עם 14.

עדיין לא רוצים טרייד החוצה מקליבלנד: אקסום שהרגע הגיע עם 28 נקודות מהספסל, סקסטון עם 19, זיזיץ' עם 15 ו-12 וגארלנד עם 14.

פיניקס סאנס (14- 22) – ממפיס גריזליס (15- 22) 114 – 121:

הרבע הראשון היה קרב צמוד בין בוקר שקלע 14 ובין ולנצ'יונאס שקלע 13, וכך גם בין הקבוצות, כאשר הרבע הסתיים ביתרון 31- 27 של השמשות, אבל אז ירד הערב והשמש שקעה. שני הרבעים הבאים הסתיימו בתוצאה 69- 46 וממפיס עלו ליתרון בלתי מחיק לכאורה.

פיניקס בכל זאת לא ויתרו והורידו מהר את ההפרש ל-10. במצב הזה ההפרש נאר קבוע עד לדקות ההכרעה, בהן הסאנס הגבירו את מלאכת הצמצום וריצת 11- 0 הורידה את ההפרש ל-3 בלבד בדקה האחרונה, אבל ממפיס עמדו בלחץ והצליחו להוציא ניצחון חוץ.

בלטו אצל הדובים: ולנצ'יונאס עם 30 ו-8 קרשים, ברוקס עם 19, טריפל ג'יי עם 15, מוראנט עם 13 ו-7 אסיסטים וקלארק והיל תרמו מיעוט דאבל-פיגרס כל אחד.

ניסו ולא ממש הלך אצל פיניקס: בוקר ניצח בקרב האישי וקלע 40, אוברה עם 17 ו-10, אייטון עם 14 ו-12 וברידג'ס עם 12 וגם 3 חטיפות.

לוס אנג'לס לייקרס (29- 7) – דטרויט פיסטונס (13- 24) 106 – 99:

המשחק נפתח מאוד צמוד, אבל דקות טובות של הלייקרס ברבע השני פתחו פער של 9 עד המחצית ונדמה היה שהכיוון הוא לניצחון קל של הלייקרס, אבל אז קם דרק רוז ואמר "לא כל כך מהר". רבע שלישי מצוין של הפיסטונס בהובלת רוז עזר להם להביא מהפך ולעלות לרבע האחרון דווקא ליתרון.

ריצת 15- 0 של הלייקרס בפתיחת הרבע נענתה בריצת 9- 0 של הפיסטונס, ואז דקות טובות של דיוויס החזירו את היתרון ללייקרס, אבל המשחק נשאר צמוד, ושני הצדדים התקשו הגנתית עד שהווארד חסם את ההוא שקשה מדי לבטא את שמו (Mykhailiuk) ובצד השני דראמונד עשה גולטנדינג מה שהעלה את ההפרש ל-6 וסגר עניין.

הובילו את הלייקרס: דיוויס עם 24 נקודות, מחציתן ברבע האחרון, 11 קרשים ו-8 חסימות, לברון עם טריפל דאבל נוסף, הפעם של 21, 14 ו-11, קארוסו עם 13, הווארד עם 11, 9 קרשים ו-5 חסימות, קולדוול פופ עם 10 וג'אבל מגי עם 6 חסימות. בסך הכל הלייקרס רשמו 20 חסימות – שיא עונתי.

וכעת לפתרון החידה – התשובה היא כמובן קארים עבדול ג'באר שנבחר לאולסטאר 19 פעמים ב-20 עונותיו. האחרונה שבהן ב-1989 הייתה כשהוא היה בן 41.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. תודה חיים. ערב לא גדול.
    .
    1.הניצחון של מיאמי על פורטלנד הזכיר כמה גוראן דראגיץ' טוב בכדורסל. הוא נתן משחק אדיר וחיפה על העדרו של ג'ימי באטלר. דראגיץ' מועמד לגיטימי לשחקן השישי של העונה, כשהשנה יש תחרות לא רעה בכלל על הפרס עם דניס שרודר, בוגדן בוגדנוביץ' וכמובן גם הארל ולו-וויל. רובם מקבלים דקות של שחקן חמישייה, מה שגורם לחשיבה מחדש על הקונספט של פרס לשחקן השישי. אולי שחקן שמקבל מתחת ל-24 דקות בערב?
    .
    2.ממפיס חצי משחק מאחורי המקום השמיני וניצחו גם היום יריבה ישירה (פניקס). נורא קל להיות בעדם: קבוצה צעירה שמשחקת כדורסל התקפי אבל אחת עם אופי. אני אוהב את השימוש שלהם ביונאס ואלניוצ'אס שנותן כמה משחקים טובים בזמן האחרון. הוא עדיין מפלצת פוסט, אבל ממפיס משתמשת בו גם בלי הכדור ונותנת לו את החופש לזרוק מרחוק. עכשיו מובנת ההתעקשות שלהם על השארתו בקיץ, למרות הטענות על כך שהוא לקח דקות לג'קסון וקלארק. סנטר מצויין

    1. יש לי הגדרה חדשה לשחקן 6 שהיא הכי מושלמת לטעמי האיש השישי ומטה בדק משחק בקבוצה. זה 6 אמיתי כי 5 השחקים עם הכי הרבה דק משחק הם למעשה שחקני חמישייה בפועל

  2. תודה חיים על הסיקור. ראיתי את הקליפרס -ניקס בשל השעב הנוחה באופן יחסי, סוויט לו והראל צריכים להיות תקדים של שני זוכים מאותה קבוצה בתואר השחקן השישי. לא זוכר משחק בו ראיתי שחקני 6-8 (וויליאמס, הראל וגרין) שמשחקים כל אחד יותר דק' מכל שחקן חמישייה של הקבוצה שלהם באותו משחק. אשכרה 3 ב

    1. אתה צודק, אבל סוויט לו והראל הם לא באמת שחקני ספסל.
      הם משחקים באופן קבוע דק' של שחקני חמישייה, סוגרים משחקים ונמצאים בדק' החשובות.
      הם אכן עולים מהספסל אבל זה תרגיל טקטי של דוק ריברס ופרקטית הם שחקני חמישייה לכל דבר.
      (מה שמעלה את השאלה, מה היא בעצם הגדרתו של שחקן ספסל)

  3. תודה חיים.
    הקליפרס בבעייה כי בכושר הזה הם לא יעברו סיבוב שני.
    הם לא גולדן סטייט של דוראנט וקרי שיכולים פשוט להעלות הילוך בפלייאוף, והזלזול הזה יכול עוד להוביל אותם לפלייאוף קשה מאוד וללא ביתיות.
    .
    לא קשור להלילה, אבל לדנבר יש חודש מסוייט. לא מבין מה הליגה חשבה שסידרה להם רצף כזה (מתחיל ב12 לחודש):
    בק2בק בבית קליבלנד ואז קליפרס.
    שני ימי מנוחה ואז בק2בק שארלוט (בית) גולדן (חוץ).
    שני ימי מנוחה ואז בק2בק אינדי (בית) מינסוטה (חוץ).
    יום מנוחה ואז יוסטון (בחוץ).
    יום מנוחה ואז בק2בק פליקנס (חוץ) יוסטון (בית).
    יום מנוחה ואז ממפיס (חוץ).
    וככה לסיום, בשביל לא להגיד שנפלו עליהם: יום מנוחה ואז בק2בק יוטה (בית) מילווקי (חוץ).
    אם הם מסיימים את הרצף הזה עם 4 או פחות הפסדים אני מתחיל לקחת אותם ברצינות ולהכיר בהם כקונטנדרית.

    1. לא נראה לי שבקטובק אינדי מינסוטה ושארלוט גולדן יכול להחשב טירוף אלא אם אתה מתייחס לבעיות הגב של השחקנים בגלל עודף טיסות. בהחלט חודש עמוס.

      1. מצחיק שאתה מתייחס רק ל4 משחקים מתוך רצף של 12.
        הטירוף הוא השילוב בין עומס משחקים בהתחלה ואז הקושי בקבוצות בסוף – יוסטון פעמיים, אחד בלילה השני של בק2בק ויוטה-מילווקי בק2בק, כל זה אחרי 3 בק2בק אחד אחרי השני – מה שלא משנה מול מי אתה משחק – זה קשה מאוד.
        זה לא החודש הכי מטורף שראיתי בליגה הזאת, אבל בהחלט רמת קושי גבוהה מאוד.

  4. כל ממפיס קועים כמו סטפן קרי, מי יכול עליהם? כל מטאטא יורה.
    אם אין להם יד בגרון הם 90% מהשלוש.
    הם גם כולם חודרים כמו לברון וג׳ורדן, מה זה קצת ידיים שיפריעו בעלייה לסל.
    ממש מועמדים לאליפות עם התקפה היסטורית, לא?
    סעמק…

  5. תודה רבה!
    לא קשור לכדורסל בהקשר ישיר אבל לסובב אותו.
    מדהים לראות איך מחלקות השיווק מצליחות להביא אוהדים! 82 משחקים וברובם יש קהלים!
    אמש במיאמי היה להם את פאנדי סאנדי, עם מלא ילדים! שהם נכנסים לתפקידים כמו שדר קווים, כמו מעודדות, וכן הלאה!
    היכולת הזאת לשמור שהקהל יבוא כל העונה היא יוצאת דופן, פעם אחת יום "מלחמת הכוכבים" פעם אחרת "יום ילדים".

    1. תשמע זה היה ממש מקסים.
      אני בד"כ לא אוהב את השטויות האמריקאיות (למשל מירוץ התינוקות הידוע לשימצה), אבל אתמול מיאמי שיחקו אותה.

  6. תודה רבה חיים.
    כפאן בוי של יאנג אני מקווה מאוד שאם ההוקס מביאים את דארמונד הם לא מוותרים על בחירות משמעותיות ולא מחתימים אותו על מקס מחדש. הבן אדם הושפל היום פעם אחר פעם.

          1. לי אישית אין בעיה שיוחתם – רק לא בהוקס ולא בווריורס ולא בנאגטס. וואלק נראה לי ללייקרס חסר סנטר כי דיוויס לא רוצה לשחק שם 5 והם העמידו את קוזמה בטרייד.

            1. אם מישהו יכול להסביר לי מה ההגיון של אטלנטה להטריד עבורו אני אשמח

            2. ריבאונד. זהו בערך.

            3. להראות שלמרות עונה לא טובה, למרות שחקנים שלא מראים עדיין מה הם יכולים, למרות הסיפור עם ג'ון קולינס, הנהלת אטלנטה לא קופאת על השמרים ומוכנה לחשוב על לעשות צעדים לשיפור הקבוצה. רק ש, איי, חבל, המחיר לא היה מתאים וקבוצה אחרת חטפה אותו, כמה נורא.

  7. יש לי הגדרה חדשה לשחקן 6 שהיא הכי מושלמת לטעמי האיש השישי ומטה בדק משחק בקבוצה. זה 6 אמיתי כי 5 השחקים עם הכי הרבה דק משחק הם למעשה שחקני חמישייה בפועל.
    ההזייה של הארל ולו זה מביך

  8. לא נראה לי שבקטובק אינדי מינסוטה ושארלוט גולדן יכול להחשב טירוף אלא אם אתה מתייחס לבעיות הגב של השחקנים בגלל עודף טיסות. בהחלט חודש עמוס.

    1. סליחה זאת הייתה תשובה לחבר מקודם לגבי המשלקים של דנבר. מי שרוצה לשפוט עומס בינואר בהצלחהhttps://www.nba.com/january-schedule-analysis-all-30-nba-teams

  9. תודה חיים על האיזכור 🙂
    שמתי לב למגמה בלייקרס, הם תמיד מוצאים דרך להפוך את המשחק ליחסית צמוד, אפילו אם מובילים 20 הפרש ברבע הראשון, כאילו הם לא בעניין של לגמור משחקים מוקדם, למרות שלכאורה זה טוב למנוחה של הכוכבים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט