יכלו לבנות בית: מכבי ת"א גברה על נס ציונה במשחק רב החטאות/ שי בוקר

ווילביקין קולע פלוטר.

על הנייר, ציפינו למשחק רב קליעות, אבל על המגרש קיבלנו בדיוק ההפך. שתי הקבוצות קלעו יחדיו 8/51 מחוץ לקשת. ג'ייק כהן המשיך ביכולת הטובה שלו וקלע 13 נקודות וקטף 12 ריבאונדים. סקוטי ווילביקין ואות'לו האנטר חזרו מפציעות בצהוב. ג'ף וויטי (14 נקודות ו-11 ריבאונדים) השיג דאבל-דאבל בצד הכתום. (תמונות שאני צילמתי). גם מסאי יוג'ירי היה בהיכל.

רבע ראשון: 19:23 למכבי ת"א

מכבי ת"א פתחה את המשחק היטב עם נקודות בהתקפה מתפרצת שהתחילה עם חטיפת כדור של דני אבדיה כשבצד השני של המגרש אלייז'ה ברייאנט סיים בדאנק. בצד השני ג'ף וויטי מיד איזן ל-2:2. ג'ייק כהן קלע חמש נקודות רצופות וקבע 2:8 לחבורה של יאניס ספרופולוס. בצד השני, קורי פישר קבר שלשה וצימק את ההפרש ל-3. עוד פעולה טובה של כהן הפעם עם מסירה השאירה את קווינסי אייסי חופשי לדאנק. עוד חדירה יפה של אייסי הגדילה את היתרון ל-5:14 עם 4:44 לסיום הרבע הראשון. ג'רמי הולוואל צימק עם שתי נקודות משלו ושלשה של דקוואן קוק לאחר מכן, צימק את התוצאה ל-10:15. שתי נקודות של יובל זוסמן שוב החזירו את היתרון ל-9 הפרש. הולוואל סירב לתת לצהובים לברוח וקלע שבע מתוך תשע הנקודות האחרונות של הכתומים של נדב זילברשטיין והוריד את האורחת בפיגור ארבע נקודות בלבד להפסקה בין הרבעים.

טיילר דורסי מחטיא שלשה.

רבע שני: 40:43 למכבי ת"א

מכבי עלתה ראשונה על לוח התוצאות ברבע השני לאחר שסקוטי ווילביקין העיף את אות'לו האנטר לאליי-אופ דאנק עם עבירה על הראש של הולוואל. בצד השני, רביב לימונד סיים מהלך יפה עם ג'אמפר מעל האנטר ושוב ההפרש ירד ל-4. מספר פעולות טובות של טל דן ולימונד הפכו את לוח התוצאות ל-32:27 כתום. בצד הכחול, ברייאנט קבר שלשה ואייסי וטיילר דורסי איזנו ל-34:34  עם 3:53 להפסקה לאחר פעולות טובות משלהם. דן סיים עוד מתפרצת עם שתי נקודות והחזיר את היתרון לאורחת 38:34. את הזמן שנותר עד ההפסקה, הכחולים ידעו לנצל וירדו להפסקה ביתרון שלוש נקודות.

דן נגד אבדיה.

רבע שלישי: 57:58 למכבי

קורי פישר פתח היטב את הרבע השלישי עם חמש נקודות רצופות ואיזן ל-45:45. עוד שתי נקודות של ג'ייק כהן קבעו, 45:48 למארחים. בצד השני ארבע נקודות רצופות של וויטי כולל אליי-אופ דאנק נהדר, החזירו את היתרון לנס ציונה. הצהובים חזרו עם ארבע נקודות רצופות של כהן והאנטר כשהאחרון מקבל מסירה טובה מדורסי בדרך ליתרון 49:52 עם 5:22 לסיום הרבע. גולן גוט לא התרגש ואיזן את התוצאה עם שלשה משלו. המשחק נשאר בשווין, אבל ווילביקין שבר אותו כשדייק בזריקה אחת מהקו ונתן לקבוצתו יתרון שביר עם 10 דקות לסיום.

רבע רביעי: 71:80 למכבי ת"א

ברייאנט פתח את הרבע האחרון עם חטיפה בצד אחד של המגרש וסיים בצד השני עם לייאפ קליל. בצד השני הולאוול העיף את וויטי לשמיים והאחרון סיים עם אליי-אופ דאנק גדול. הולאוול שוב עשה פעולה טובה ועם סל ועבירה קבע שווין 62:62 עם 8:09 לסיום. ווילביקין החזיר את היתרון לכחולים עם מסירה נהדרת לזוסמן לקרש סל ולאחר מכן קבר שלשה וקבע 62:67 למארחת. שלשה של לימונד צימקה את ההפרש ל-67:69 עם 6:05 לסיום. אבל הצהובים ידעו איך לסגור את הסיפור: לייאפ של אבדיה, פלוטר של ווילביקין, לייאפ של דורסי וסל ועבירה של אבדיה, העלו את הצהובים ליתרון 67:78 והבטחת הניצחון. מכבי ת"א נותרה מושלמת למרות יכולת נוראית.

פישר מכדרר במגרש הפתוח.

קלעו למכבי ת"א בספרות כפולות: האנטר 15 נקודות ו-4 ריבאונדים, כהן 13 נקודות ו-12 ריבאונדים, ברייאנט 11 נקודות ו-6 ריבאונדים ודורסי הוסיף 10 נקודות לצד 7 אסיסטים.

קלעו לעירוני נס ציונה בספרות כפולות: פישר קלע 16 נקודות, וויטי קלע 14 נקודות וקטף 11 ריבאונדים והולוואל קלע 13 נקודות משלו.

מילותיי על המשחק

משחק מאוד מוזר. משחק רב החטאות. שתי הקבוצות קלעו 8/51 ל-3 במצטבר כשנס ציונה קולעת 5/28 לעומת 3/23 של הצהובים.

  • דני אבדיה ניצל את הדקות שלו כשהיה על המגרש למרות בעיית עבירות וסיים עם 9 נקודות ו-5 ריבאונדים.  
  • ג'ייק כהן שלפני המשחק קיבל את גביע שחקן החודש, שוב הוכיח שבליגה תמיד אפשר לסמוך עליו להיות יעיל עם 13 נקודות ו-12 ריבאונדים.

למרות הערב הקליעה הזוועתי ל-3, מכבי יכולה להתעודד מכך שקיבלה 21 נקודות מהאנטר ו-ווילביקין לפני המפגש עם אלבה בברלין ביום חמישי הקרוב.

בצד הכתום:

הכתומים שוב נשרו למאזן שוויוני 7:7 לאחר הפסד מאכזב כשתפסו את החבורה של יאניס ביום רע. הם יכולים להתנחם מאוד תצוגה נאה של וויטי וזה שהם עדיין מקום רביעי בטבלה.

ראיונות

קווינסי אייסי (ערוץ היוטיוב שלי):

דני אבדיה (ציטוטים):

על בעיית העבירות שלו: "המאמן דיבר איתי ואמר לי ״אכניס אותך עכשיו ואתעלם מ-4 העבירות שיש לך ותשחק את המשחק שלך״. "המאמן עזר לי להירגע ולחזור לעניינים."

על יאניס: "הוא מורה נהדר, עם המון ניסיון, יודע מה הוא עושה, יודע איך לתת לנו מוטיבציה, מתי להשתמש בנו ומתי לדבר איתנו ואלה דברים מעולים על המגרש."

על מה צריך לשפר לקראת אלבה: "ראינו במשחק מול ז׳לגיריס מה עשינו ולא עשינו טוב ועכשיו צריכים לשחק את המשחק שלנו, הגנה טובה, כמו תמיד. הגנה זה המפתח העיקרי, זה הכל, צריכים להיות אגרסיביים ולשחק את המשחק."

על מסאי יוג'ירי שבא לראות את המשחק: "לא משפיע עליי שבאו לצפות בי, אני רק משחק את המשחק שלי. מי שיאהב את זה, יאהב את זה ומי שישנא את זה ישנא את זה."

על ווילביקין והאנטר: "לא צריך לספר לכם עד כמה החזרה של ווילבקין והאנטר חשובה לנו."

ג'ף וויטי (ערוץ היוטיוב שלי):

"תוריד את כובע בוסטון או שאני לא אצטלם איתך." נשיא לענייני כדורסל של הטורונו ראפטורס, מסאי יוג'ירי, לפני שלקח לי את הכובע ובצחוק עמד לזרוק אותו. בא לצפות בדני אבדיה.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט