הראפטורס בברוקלין, הדורבנים מתארחים בויסקונסין ודנבר עפים מזרחה לבירה ביום שבת משביע / עידו רבינוביץ'

הראפטורס בברוקלין, הדורבנים מתארחים בויסקונסין ודנבר עפים מזרחה לבירה ביום שבת משביע / עידו רבינוביץ'

מומלצי ליג פאס:

ברוקלין נטס (16-17) – טורונטו ראפטורס (12-23), 1:00

החבורה של ניק נרס מגיעה ל"ברקלייס סנטר" למפגש עם יריבת הבית מברוקלין.

בניגוד לרוב הרכבים הפרטיים במדינת ניו יורק, ניכר כי הצמיגים של הנטס שחוקים ועייפים. הפציעות המרובות ובעיות העומק מתחילים להראות אותותיהם. הנטס הפסידו את ארבעת המשחקים האחרונים שלהם, שלוש פעמים בהפרש דו ספרתי. הם נאלצים להסתמך יותר מדי על ספנסר דינווידי וכאשר הוא לא מספק את הסחורה, הקבוצה מתפרקת.

במהלך העונה היו ספקולציות רחבות על יישום של "תיאורית יואינג" (תיאוריה האומרת כי קבוצה משחקת טוב יותר בלי השחקן הכי טוב שלה) כיוון שמאזנם היה טוב יותר במשחקים בהם קיירי אירווינג לא שותף. אמנם, אין עוררין כשחקן סולו, אין הרבה טובים ממנו ואין ספק שבמצב הנוכחי בו הכוכב חייב לסחוב את הקבוצה, ארווינג יכול לעשות עבודה יותר טובה מדינווידי החביב.

כאשר הנטס מנסים לחלוק על העול, הם פונים לשחקנים כגון גארט טמפל (שזרק 16 זריקות וקלע 3 בלבד במשחק נגד מיניסוטה בסוף החודש הקודם) ותיאו פינסון (שקלע 5 מתוך 13 זריקות בהפסד למאבריקס לאחר שלא התלבש במשחק הקודם של קבוצתו), זה לא יכול להימשך.

בדומה ליריבתם, גם הראפטורס מתמודדים עם מכת פציעות רחבה כבר זמן מה, מה שפוגע ביכולותיהם. משחקם האחרון מול מיאמי היה ההוכחה הניצחת על כמה הסגל הקיים שלהם לא יכול לשמור קצב עם ה"ילדים הגדולים". ההגנה החונקת של ההיט שמרה את קייל לאורי ופרד ואן פליט על 7 קליעות מ-32 זריקות, כאשר שאר הקבוצה לא הייתה יותר טובה והם סיימו עם 31.5% כולל מהשדה ו-14.3% מעבר לקשת. 76 הנקודות שקלעו קבע את שיא השפל העונתי, "מנצח" ב-12 הפרש את השיא הקודם.

אולם, בניגוד לברוקלין, הם בדרך כלל נשארים במשחק ואף מצליחים לגרור ניצחונות מהבוץ, כולל הבסה מרשימה של הבוסטון סלטיקס במסצ'וסטס ביום שבת שעבר.

הימור: האווירה הביתית תסייע לשמור על המשחק צמוד, אך הרפאטורס ינצחו בצדק וימשיכו להיצמד לשאר צמרת המזרח. 5 הפרש לראפטורס.    

וושינגטון וויזארדס (24-10) – דנבר נאגטס (10-24), 3:00

המכשפים רוצים להוכיח שהם יותר מקבוצת ליג פאס היפסטרית כאשר שחקניו של מייק מאלון מגיעים להתארח ב"קפיטל 1 ארנה".

הוויזארדס כבר ניצחו כמה משחקים העונה נגד קבוצות איכותיות מהם בהרבה, רק לפני כמה ימים הם הביסו את ההיט למרות חסרונו של בראדלי ביל, גברו על פילדלפיה בבית ועל אוקלוהומה בחוץ.  הבעיה שלהם היא חוסר הורסטיליות שלהם בדרכם לנצח. הם חייבים התפוצצות התקפית והכתבת קצב משחק מהיר, רק פעם אחת העונה הם ניצחו כאשר קלעו פחות מ-115 נקודות (משחקם השני בעונה).

באופן מפתיע, בשתי הניצחונות האחרונים שלהם על קבוצות עם מאזן חיובי (פילדלפיה, מיאמי), בראדלי ביל לא היה הכוכב המרכזי. בניצחון על פילי, דאביס ברטאנס קלע 25 נקודות ב-16 זריקות בלבד (7 מתוך 13 מדאון טאון), מה שחיפה על ביל שקלע רק 7 מתוך 24 זריקות השדה שלקח. בניצחון על מיאמי, בראדלי ביל בכלל היה מושבת. בהיעדרו, היה אלה גאריסון מת'יוס (28 נקודות ב-9 זריקות בלבד עם 12/13 מקו העונשין) ובעיקר ג'ורדן מקריי (29 נקודות, 8 אסיסטים 4 ריבואנדים ו-2 חטיפות) שנמצא בכושר פנטסטי לאחרונה (לא ירד מ-15 נקודות בחמשת משחקיו האחרונים, קלע 35 נקודות אמש נגד הטרייל בלייזרס) שלקחו את הניצחון לוושינגטון.

בהתאם ליריבה שמנצחת משחקים כאנדרדוגית, הנאגטס הוכיחו שהם מסוגלים להפסיד כפייבורטית. חצי מההפסדים שלהם העונה היו נגד קבוצות שכעת עם מאזן שלילי. אמנם, ההפסדים לא מגיעים הרבה בזמן האחרון לקבוצה מהמייל היי, רק פעמיים בתריסר המשחקים האחרונים הם ירדו מהפרקט מנוצחים, הרבה בזכות ניקולה יוקיץ'. הסנטר הסרבי הושמץ רבות בפתיחת העונה בשל הכושר הירוד שלו והפאסיביות שלו על המגרש, ביקורות שהגיעו למרות ניצחונות רבים מצידם של הנאגטס. כעת, הג'וקר מוכיח לכולם שעדיין יש לו את זה, הוא נראה כמו המועמד ל-MVP שראינו בעונה שעברה.

יחד איתו, גם הרוקי מייקל פורטר ג'וניור מתחיל להראות ניצוצות לפוטנציאל שלו. הוא עבר מספר דו ספרתי של נקודות בשלושה מארבעת משחקיו האחרונים, כולל תצוגת תכלית של 11/12 מהשדה ו-25 נקודות בניצחון החשוב על אינדיאנה.

הימור: עוד משחק שיהיה צמוד מהצפוי, אך הוויזארדס לא יחזיקו מעמד. 2 הפרש לנאגטס בבאזר הסופי.

מילווקי באקס (5-31) – סן אנטוניו ספרס (19-14), 3:30

במשחק הראשון מבין שניים רצופים בין שתי המתמודדות הללו, מייק בודנהולצר פוגש פעם נוספת את מורה דרכו כאשר גרג פופוביץ' והדורבנים מגיעים לארץ הגבינה.

אין ספק שהגריק פריק נותן עוד עונה היסטורית ויחד עם זאת עדיין עובד לפתח את המשחק שלו. הספרס ינסו, בדומה לכל יריבה של הבאקס מאז הסדרה מול טורונטו בפלייאוף שעבר, לזרוק מלא מסה (יאקוב פרטל, למרקוס אולדריג', טריי ליילס) לצבע כדי לעצור את הדרייבים של אנטטקונמפו. לצערם, השיפור של יאניס בקליעות מרחוק (33.1% ל-3, 46.2% לזריקות ל-2 מעבר ל-16 פיט מהסל) ייפגם באפקטיביות של תכנית המשחק הזו.

בצד השני, קואץ' באד ינחה את שחקניו להאכיל את שחקני היריבה בדייסה שבישלו. לפחות אחד מצמד האחים רובין וברוק לופז יחכה לשחקנים באפור-שחור בצבע, כרגע שניהם מגני הצבע המובילים בליגה כפי שניתן לראות בגרפיקה המוצגת (קרדיט לסת' פארטנו בטוויטר):

הבאקס בריאים מתמיד כרגע, אריק בלדסו כבר הוריד חלודה וגן ווסלי מת'יוס צפוי לעלות לפרקט במקומו של דונטה דיוינצ'נזו שככל הנראה יקח יום מנוחה.

הימור: האיילים לא עומדים להיכנע בבית שלהם, במיוחד כשלבודנהולצר יש מה להוכיח. 17 הפרש מילווקי.

שאר המשחקים:

לוס אנג'לס קליפרס (11-25) – ממפיס גריזליס (22-13), 22:30

המשחק המוקדם של הלילה מציג את ג'ה מוראנט וחבריו נגד הקליפרס האימתניים.

על הנייר, הקליפרס אמורים לשייט במערכה הזו בקלילות. אבל הפציעות של שני שחקני ההגנה הטובים של ל.א., פטריק בברלי (מפרק כף היד) ופול ג'ורג' (שריר מיתר הברך) גורמות לא רק לשינוי ברוטציות, אלא גם בסכמות ההגנתיות. עם כל הכבוד, לאנדרי שאמט ופטריק פאטרסון לא יכולים לעשות בהגנה מה שפטריק בברלי ופול ג'ורג' יכולים, ודוק ריברס יהיה חייב להתאים את תכנית המשחק שלו.

אם ממפיס רוצה לנצל את הסגל החסר של יריבתה, "מופע ה-J" יהיה חייב להיות בכוח מלא. ג'ה מוראנט וג'ארן ג'קסון ג'וניור יהיו חייבים לנצל את הפרצות ההגנתיות, לרוץ להתקפות זריזות ולהשתמש באתלטיות העליונה שלהם כדי לשים את הכדור בסל.

הימור: ממפיס ישתדלו, אבל בסופו של יום, המשחק הזה הוא "לא כוחות". 11 הפרש למהדקים בסיום 48 הדקות.

אורלנדו מג'יק (19-16) – יוטה ג'אז (12-22), 2:00

המג'יק יקוו להמשיך להגדיל את הפער שלהם מההורנטס שבמקום התשיעי, אך זה לא יהיה קל מול הג'אז.

אתמול בלילה, אורלנדו המשיכו להוכיח שהם הקרפיטונייט של ההיט (ניצחון תשיעי ב-13 המפגשים האחרונים שלהם) כאשר שייטו בקלות מול היריבה העירונית.

גם יוטה שמה עוד קו בטור הניצחונות כאשר חמקו מה"יונייטד סנטר" בשיקגו עם ניצחון קלוש על הבולס. משחק בו חילקו יפה את מטלת הסקורינג כאשר חמישה שחקנים קלעו מעל 10 נקודות בהובלת דונובן מיטשל ששם 19 על לוח התוצאות.

הימור: יום המנוחה של הג'אז, בניגוד למג'יק, יהווה את השינוי. יוטה ימשיכו את החבל לכיוונם במחצית השנייה בדרך לניצחון ב-13 הפרש.

אטלנטה הוקס (28-7) – אינדיאנה פייסרס (13-22), 2:30

ההוקס יקוו לנצל את הסגל החבול של הפייסרס לגניבת ניצחון במפגשם מול החבורה של נייט מקמילן.

הפייסרס הפסידו שלושה מתוך ארבעת משחקיהם האחרונים, הם לא מצליחים לשמוא על הקצב לאורך על המשחק בשל דלילות הסגל מה שגורר בעיקר קושי גדול בשאיבת כדורים חוזרים.

ההוקס נראו כמו הקבוצה הגרועה בליגה למשך חלקים נרחבים של העונה, בעיקר בפן ההגנתי, אמנם השבוע האחרון היה הטוב שלהם מזה זמן רב. הם מחקו פיגור של 18 הפרש כדי לעשות קאמבק ולנצח את המג'יק וכמעט ניצחו את הסלטיקס, אם טריי יאנג היה קולע את השלשה שלו בסיום המשחק מול בוסטון.

הימור: אלך כאן על הפתעה, טריי יאנג מוביל ניצחון קלאץ אדיר עם סל קריטי שניות לסיום. ניצחון ב-2 להוקס.

קליבלנד קאבלירס (24-10) – אוקלוהומה סיטי ת'אנדר (15-19), 2:30

רצף ארבעת הניצחונות של הת'אנדר צפוי לעלות לחמש, אלא אם הקאבלירס יצליחו לשלוף אס מהשרוול הקצר שלהם.

הסוציאליזם ההתקפי של הרעמים גורם לקושי של היריבות להגן עליהם, במיוחד בשלהי הרבעים הרביעיים. שיי גיליג'יוס אלכסנדר אמר בראיון לאחר ניצחונם האחרון כי "יש לנו כל כך הרבה נשקים על המגרש בסוף המשחק שקבוצות לא יכולות להתמקד על שחקן אחד. אם הן עושות אתת זה, זה פשוט מוביל לדברים טובים בשבילנו".

לפני שני ההפסדים האחרונים, הקאבלירס לקחו 4 ניצחונות מחמישה משחקים. דאריוס גארלנד הוא נקודת אור אדירה בעונה קודרת עד כה. "הביטחון העצמי שלי? בשיא כל הזמנים. אני משחק טוב, וחבריי לקבוצה רק עוזרים לי לחזק את הביטחון הזה" אמר הגארד הצעיר.

הימור: אוקלוהומה תמשיך לבסס עצמה במקום השביעי, קליבלנד תמשיך להתבוסס בעצבות, כרגיל. 14 הפרש לאורחים מאוקייסי.

שיקגו בולס (22-13) – בוסטון סלטיקס (8-24), 3:00

שחקן השבוע של הקונפרנס המזרחי, ג'יילן בראון, יקווה להמשיך את הכושר הפנטסטי שלו נגד ההגנה החלשה של השוורים.

ג'יי-בי הוביל שישה שחקנים ירוקים שקלעו בספרות כפולות אתמול עם דאבל דאבל של 24 נקודות יחד עם 10 כדורים חוזרים.

היריבה לא מצאה דרך לנצח במשחקה הקודם כאשר הוכנעו על ידי הג'אז, אף על פי שהשלישיה הצעירה של זאק לאבין, וונדל קרטר ג'וניור ולאורי מרקנן קלעה יחד 62 נקודות.

הימור: העייפות לא תכניע את בוסטון, 22 הפרש ללפרקונים שממשיכים לקחת פיקוד במקום השני בקונפרנס המזרחי.

דאלאס מאבריקס (12-22) – שארלוט הורנטס (23-14), 3:30

במערב הצפוף, אסור לאבד יותר מדי ניצחונות קלים. המאבריקס התחמקו מרצף של שלושה הפסדים עם הניצחון על ברוקלין בחמישי והם מחפשים להתחיל רצף חיובי נגד ההורנטס, שמנסים לעשות אותו דבר לאחר שגם הם קטעו רצף הפסדים עם ניצחון על קליבלנד.

טרי רוז'יר הצדיק את החוזה שלו, לפחות למשחק אחד, כאשר צלף 30 נקודות חשובות במשחק בו שארלוט חזרו מפיגור 9 עם חמש וחצי דקות לסים הרבע המכריע.

לוקה דונצ'יץ' התעלה על כך בנקודה אחת כאשר שם 31 על הנטס, יחד עם 13 כדורים חוזרים, מה שחיפה על חסרונם של קריסטאפס פורזינגיס וטים הארדאווי ג'וניור.

הימור: לוקה לא מפסיד משחקים כאלה. 19 הפרש לטקסנים.

גולדן סטייט ווריורס (27-9) – דטרויט פיסטונס (23-12), 3:30

את הפיסטונס ואנדרה דראמונד מקיפים הרבה שמועות כרגע, שני הצדדים יעשו הפסקה מהטורנדו התקשורתי ויתמקדו במוקש האפשרי שנקרא הגולדן סטייט ווריורס שלא רוצים להפסיד באולמים הביתי, ה"צ'ייס סנטר".

לאוהדי דטרויט יש סוף סוף סיבה מיוחדת לראות משחק, חוץ מההרגל המזוכיסטי: סקו דומביה אמור לפתוח פעם נוספת בליינאפ. בחירת הסיבוב הראשון של הפיטונס מהקיץ האחרון הלהיב הרבה מאוהדי הבוכנות כאשר עשה עבודה טובה בשמירה על קוואי לאונרד ביום חמישי.

אוהדי הלוחמים יקוו לראות את הניצחון העשירי שלהם העונה באחד מהמשחקים היחידים שהם יכולים להיחשב כ"פייבוריטית".

הימור: "סלאגפאסט" עצוב ייגמר בניצחון חסר משמעות לדטרויט, האהוב עליהם, ב-4 הפרש.

סקרמנטו קינגס (22-13) – ניו אורלינס פליקנס (24-11), 5:00

המשחק האחרון של הלילה מפגיש בין שתי קבוצות שמנסות לשמור על צלם אנוש במאבקם הכמעט בלתי אפשרי על מקום בפלייאוף.

די'ארון פוקס נתן את אחד ממשחקיו הטובים העונה ביום חמישי האחרון בעת שהמלכים הכניעו את ממפיס, 27 נקודות, 9 אסיסטים בדרך לניצחון הראשון של הקינגס מאז ה-15 לדצמבר.

הפליקנס ניצחו חמשת משת משחקיהם הקודמים להפסד המובן ללייקרס , שם כיכב האקס, אנת'וני דייויס.

הימור: הלילה השני של הבק טו בק לא מבשר טובות לשקנאים. ניצחון ב-7 של סקרמנטו.

לפוסט הזה יש 88 תגובות

  1. כרגע לבוסטון יש הכי מעט משחקים בליגה, מה שצפוי להשתנות עם 33 משחקים ב-42 ימים הקרובים, לפי שהשדרים במשחק אתמול. לא יודע למה הלו"ז בנוי ככה. נראה לי הם הולכים לאכול חצץ וליצבור פציעות.

    1. עזוב את ה 42
      בינואר קיבלו 16 משחקים, אחד מאחורינו נשארו 15. 3 באק טו באקים. עם המשחק אמש, הם 5 משחקים בשבעה הימים שהחלו אתמול!
      זה חודש קשה מאד! לאד מנג'מנט וזריקה של כמה משחקים הם מאסט. צריך להחליט באילו משחקים נותנים מנוחה ל 3-4 הגדולים.
      אני הייתי זורק את המשחק מול סאן אנטוניו. כי למחרת יש משחק שהוא מאסט מול פילי בחוץ. כבר ניצחנו את הספרס ופילי שחטו אותנו פעמיים.
      גם משחק מול דטרוייט ב 15 הייתי מוציא את הרביעייה ומשחק איתם יום המחרת מול מילווקי. 16 משחקים בחודש זה לא צחוק! צריך לשמור על בריאות השחקנים. אז לא חסרים תירוצים בריאותיים ומשפחתיים וכולם עושים את זה.

  2. עידו, היום יש לנו תחרות גדולה מאד עם הפוטבולץ הפריוויו שלך גם מעולה וגם כתוב בצורה שכיף לקרוא. במייל הפרטי נשלי אנא כתוב לי מעט עליך: גילך, מקום מגוריך, ומעשיך, ואיך הגעת אלינו. אתה הופך לאוצר של ממש באתר.

  3. הסלטיקס בצד השני של הבאק ולדעתי יהיה משחק קשה אבל הסלטיקס צריכים לקחת למרות שלא בקלות כפי שציינת. מעניין אם שוב סטיבנס יתן להם לשחק כל כך גרוע בתחילת הרבע הראשון והאם קמבה חוזר או שיהיה בחוץ גם הלילה.
    אטלנטה יישחטו אחרי שהוציאו את כל האנרגיות על הסלטיקס וכמעט נצחו. מול אינדי הרעננה אין להם צאנס.

  4. פריוויו אדיר. מילווקי-ספרס יכול להיות משחק מאוד מעניין. הגנת הטבעת של מילווקי שווה דיון משל עצמה כשהם מאפשרים שם מעט זריקות כשהלופזים משחקים וזה עובד טוב מאוד. אני מסכים איתך שמילווקי תנצח, אבל זה יהיה יותר צמוד. הספרס בכושר טוב.

  5. ושיר הלילה של משורר אירי חביב שאפילו זכה בפרס נובל
    מי המשורר?
    שם השיר בתרגום :כאשר אתה זקן
    When you are old and grey and full of sleep,
    And nodding by the fire, take down this book,
    And slowly read, and dream of the soft look
    Your eyes had once, and of their shadows deep;

    How many loved your moments of glad grace,
    And loved your beauty with love false or true,
    But one man loved the pilgrim soul in you,
    And loved the sorrows of your changing face;

    And bending down beside the glowing bars,
    Murmur, a little sadly, how Love fled
    And paced upon the mountains overhead
    And hid his face amid a crowd of stars.

            1. אף אחד לא חוסם אותך תפסיק להמציא דברים.

  6. ממפיס משחקים מצויין.
    הגנת הגארדים של קליפרס מחרידה היום, החיסרון של בברלי זועק.
    הם חייבים לסמן את קוליסון כמטרה עיקרית לחיזוק.
    מעבר לזה קראודר שומר מצויין את קוואי, לדעתי יכול להיות הגרוש ללירה מבחינת הלייקרס

  7. לא האמנתי למה שקרה במשחק של קליפרס ממפיס. זה בזיון להפסיד ככה בבית. קליפרת לא תהיה אלופה השנה, לפי זה.

    1. בשביל להיות אלופים הם צריכים להיות בהרכב מלא, במיטבם, בשיא המוטיבציה, וגם אז זה צמוד לגמרי לפחות עם הלייקרס
      במשחק היום ג'ורג' לא שיחק וקראודר שמר טוב על קוואי, ובצד השני בברלי היה פצוע אז השלשות של ממפיס נקלעו ביתר חופשיות וגם אין להם מישהו שיעצור שחקן כמו ולנצ'יונאס

  8. הרפטורס מגרדים עוד ניצחון בהרכב חסר, הפעם מול הנטס שמאד לא מדויקים מול ההגנה של טורונטו בדקות הסיום

  9. הסלטיקס כהרגלם פותחים רע מאד אבל מתקנים. הייווארד הוא המוציא לפועל ועושה המון פעולות התקפיות טובות אבל בשמירה אחד על אחד הוא עושה המון טעויות וקולעים עליו הרבה.

    1. כן כן אבל שחקני המשחק שלי הם דווקא הייווארד והטורקי. אם איינג היה שומע הייתי אומר לו לא לשנות כלום….

  10. הקליפרס משחקים באש. ההבדל בין לסיים מקום שלישי למקום רביעי או חמישי יכול להיות קריטי ביותר – סיבוב ראשון שבו פוגשים את דנבר/ יוטה/ יוסטון יכול להיות התחלה סיוטית ואז לפגוש אחת מהן בסיבוב השני כאשר סבירות גבוהה שהלייקרס בגמר. הם צריכים להזהר

      1. שמעון הלוז שלהם ה8 הכי קשה בליגה, איפה התגובות על חולשת המערב, שאם דאלאס היו במזרח הם לא היו עושים פליאוף… כמובן שהתגובה בציניות כמו שטענתי אין הבדלים בין מזרח למערב ואין משחקים קלים בליגה כל קבוצה יכולה להפסיד לכל קבוצה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט