סיקור משחקי חמישי נייט בסקטבול ב-NBA / גיא רוזן

קליבלנד קאבלירס (10 – 24) 106 – שארלוט הורנטס (14 – 23) 109

מה אפשר לומר על משחק שלא באמת עניין מישהו? (בבלוג החי ניתן היה לספור בדיוק 0 תגובות המתייחסות למשחק) אולי שרוזיר לקח את הביקורת עליו ללב, ובלילה בו ההורנטס לא זרחו (הובילו ב-6 מ-48 דקות המשחק. כולל דקת הסיום אחרי שברבע הרביעי כבר היו בפיגור בן 10 נק'), הוא היה היחיד בקבוצה עם עוקץ מתפקד כאשר הוא מסיים את המשחק עם 30 נק' באחוזים טובים (66% אפקטיבי, 6 מ-12 מהשלוש). לצדו של רוזיר בלט גראהם עם 16 נק' ו-11 אס'. בשורות קליבלנד בלט סקסטון עם 21 נק'.

אינדיאנה פייסרס (22 – 13) 116 – דנבר נאגטס (24 – 10) 124

ניצחון חשוב לנאגטס במאבק על המיקום בצמרת הצפופה של המערב. ניצחון שהושג בראש ובראשונה בזכות העומק והאיזון של הנאגטס. בלילה בו יוקיץ' ומורי עשו את שלהם (22 נק' כל אחד), אלו היו שחקני הספסל שהיו ההבדל במשחק מול הפייסרס החזקים. הפייסרס פתחו את המשחק חזק, וסיימו רבע ראשון נהדר ביתרון 37 – 27. הבעיה היא שהחמישייה המצוינת של הפייסרס לא יכולה לשחק 48 דקות. והם באמת היו מצוינים – לאמבס סיים את המשחק עם 30 נק' (5 מ-5 מהשלוש), טרנר עם 21 נק', וורן עם 20 נק', וסבוניס עם 18 נק', 9 רב', 9 אס' (כולם עם מעל 50% מהשדה). הספסל? בקרב הזה הפייסרס ניצחו בנוק אאוט. 21 נק' לספסל הפייסרס, 46 נק' לספסל הנאגטס, כאשר בולט מעל כולם (בהתחשב בתפקידו על הפרקט? תרתי משמע) מייקל פורטר ג'וניור שנתן את משחקו הטוב ביותר עד כה בקריירה הקצרה שלו ב-NBA, כאשר הוא מסיים את הלילה עם 25 נק', 11 מ12 מהשדה. יש לאוהדי הקבוצה המון סיבות לאופטימיות, מי יודע, אולי הסבלנות משתלמת, והשילוב הזהיר שלו לתוך עונת ה-NBA תניב פירות מוקדם מהצפוי.

מיאמי היט (25 – 9) 84 – טורונטו ראפטורס (23 – 12) 76

ההיט ממשיכים לתחזק היטב את המנטרה "ביתי הוא מבצרי" כאשר שוב הם מנצחים בבית יריבה חזקה (הפסד הבית היחד העונה היה ללייקרס). משמעותי יותר מהמאזן הביתי (מאזנים כאלו יכולים "לרמות" בגלל, ובכן, מזל), זה הנט רייטינג שלהם בבית: 10.7+ , שני רק לבאקס. מרשים. אז הלילה זו ההגנה שלהם שהשתלטה על המשחק כאשר הם מאמללים את הראפטורס שמסיימים לילה נוראי עם 31.5% מהשדה, ו-14.3% מטווח השלוש. אאוץ'. גם ההיט לא זרחו בהתקפה (כפי שהתוצאה מרמזת), מבין הלא בולטים בהתקפה בלט אדאביו שסיים את הלילה עם 15 נק' (7 מ-8 מהשדה) ו-14 רב'. בשורות טורונטו בלט איבאקה שסיים את המשחק עם 19 נק' ו-10 רב'.

שיקגו בולס (13 – 22) 98 – יוטה ג'אז (22 – 12) 102

עלתה התהייה האם העובדה שהבולס מציגים העונה הגנה שממוקמת במקום ה-5 בטבלת הדיפנסיב רייטינג מלמדת שנתון הדיפנסיב רייטינג הוא חסר ערך. לא צפיתי מספיק בבולס בשביל להעיד על מאפייני הגנתם (אם להיות כנה – צפיתי רק ב-2 משחקים מלאים של הבולס העונה. מול הלייקרס, ומול הבאקס. סביר להניח שאסיים את העונה עם רק עוד 2 נוספים: 2 המפגשים מול הסאנס. בכל מקרה זה לא מספיק בשביל להגיע למסקנות נחרצות), ועדיין, לטעמי, התשובה היא "לא". זה שהבולס סופגים 104.8 נק' בכל 100 פוזשנים, זו עובדה. הלילה לדוגמה, זו לא ההגנה שהכשילה אותם – זה היעדר עומק התקפי מהספסל. החמישייה עשו את שלהם, ונשארו צמודים ליוטה במשך כל המשחק, אלו היו דקות הספסל בהן יוטה לקחו את ההובלה. בדיקה קצת יותר מעמיקה מגלה שאכן, הספסל של הבולס הוא בין הגרועים שבנמצא. בוגדנוביץ' (19 נק'), וגובר (17 נק', 12 רב') הובילו את קלעי הג'אז. לאבין (26 נק) היה הקלע הבולט במשחק.

מינסוטה טימברוולבס (13 – 21) 99 – גולדן סטייט ווריורס (9 – 27) 84

34 – 19 למינסוטה ברבע הראשון הספיקו בשביל להפוך את שאר 36 דקות המשחק לזמן זבל. בלילה בלי כוכבים (וגם בלי הרבה כדורסל) בלטו במשחק נאפייר וקובינגטון (20 נק' כל אחד) בצד המנצח, וגלן רובינסון ה-3 (16 נק') בצד המפסיד.

דאלאס מבריקס (22 – 12) 123 – ברוקלין נטס (16 – 17) 111

זה היה צמוד בהרבה ממה שניתן היה לשאר, כאשר במחצית אלו היו הנטס שהובילו ב-5 נק', וכאשר הרבע האחרון נפתח בשוויון. הרבע האחרון? בדיוק כפי שניתן היה לשאר. 30 – 18 לדאלאס ברבע, כאשר המצטיין (כרגיל) הוא לוקה שמסיים עוד לילה מצוין עם 31 נק', 13 רב', 7 אסיסטים. לצדו בלט קרי עם 25 נק', 5 מ-5 מהשלוש. את קלעי הנטס (כרגיל) הוביל דינווידי ע0 19 נק'.

סן אנטוניו ספרס (14 – 19) 103 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (19 – 15) 109

אם במחצית עוד ניתן היה לחשוב שהנה, סוף סוף הספרס מצליחים לצבור תאוצה, ולהפוך מומנטום חיובי לרצף משמעותי הכולל ניצחון חשוב על יריבה ישירה במירוץ לפליאוף (28 – 19 לספרס ברבע שסיים מחצית הגנתית טובה מאוד של הקבוצה), הגיעה המחצית השנייה, והרבע האחרון, בו 35 נק' של הת'אנדר הפכו פיגור של 2 נק' בתחילת הרבע ליתרון בן 8 נק' 3 דקות לסיום, כאשר התחושה היא שלספרס פשוט "אין את זה". גילגוס אלכסנדר ממשיך לשחק כדורסל נהדר, ולגרום להאמין שיש מצב שהת'אנדר הם המנצחים בטרייד עבור ג'ורג'. הוא סיים את הלילה עם 25 נק' באחוזים מצוינים לצד 7 רב', ו-5 אסיסטים, כאשר לצדו בולט כריס פול עם 16 נק', 8 רב', ו-5 אסיסטים. הקלע המוביל של הספרס המאכזבים היה דרוזן שסיים את המשחק עם 30 נק' כאשר הוא אפילו קולע שלשה.

סקרמנטו קינגס (13 – 22) 128 – ממפיס גריזליס (13 – 22) 123

משחק מוזר, התנהל הלילה בסקרמנטו. משחק שמתאר נאמנה את היציבות של הקינגס העונה. את הרבע הראשון הקינס סיימו כאשר הם חוטפים על הראש 42 נק' מהילדים של ממפיס, מול 26 נקודות קינגס בלבד. אבל אלו הקינגס, ברבע הבא, הם הגיבו עם 37 נק' משלהם, ופיגור בן 16 נק' הופך ליתרון בן 3 נק' במחצית. מי שחשב שזהו, המומנטום עבר לקינגס, לא בקיא במהות הנפשות הפועלות. ממפיס הפעם הם אלו שמתפוצצים התקפית, 37 – 27 לזכותם ברבע השלישי. דקה לתוך הרבע, וההפש הוא בן 9 נק' לזכות הקבוצה האורחת. הפתעה בדרך? כאמור, לא כל כך מהר. 3 דקות בלבד לוקח לקינגס בהובלתו של בוגדנוביץ' (8 נק' באותן 3 דקות) להשוות את המשחק, ולהעביר את המומנטום סופית לכיוונה של הקבוצה הביתית, מומנטום שנשמר עד לסיום. פוקס (27 נק', 9 אס', 5 חטיפות), והילד (26 נק', 7 רב') היו קלעי הקינגס הבולטים במשחק. מוראנט (23 נק', 7 אס') בלט בשורות ממפיס.

לוס אנג'לס קליפרס (25 – 11) 126 – דטרויט פיסטונס (12 – 23) 112

במילה אחת: כצפוי. הפיסטונס עוד עשו רעשים של "יש לנו סיכוי" כאשר היו ביתרון בן 9 נק' במהלך המחצית הראשונה (ירדו להפסקה בפיגור של 6 נק' בלבד), אבל רבע שלישי של 37 – 16 לטובת הקליפרס העלים כל שמץ של ספק בנוגע לזהות המנצחת. הראל (23 נק') ולו וויליאמס (22 נק') היו קלעי הקליפרס הבולטים במשחק בו אף אחד משחקני חמישיית הקליפרס לא חצה את רף 28 הדקות. בראון (15 נק', 6 אס') היה הקלע הבולט של הפיסטונס במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה רבה גיא.
    .
    הפסד מאכזב משהו, נראה שלא הצלחנו לעצור את שג"א, וערב קליעה נוראי של מילס בוודאי לא תרם התקפית. מצד שני הוא עדיין בפלוס 11, והחמישיה במינוס דו ספרתי… ב4/4 של למרקוס מהשלוש, ובדקות ללוני ווקר, ננוחם.

    1. בחצי הראשון נראנו נהדר.
      ההרכב השני בראשות ווייט ולוני הניב כדורסל מרהיב ושוטף שלא ראינו זמן רב, פלוס שובה של המגרסה.
      למזלי לא ראיתי מחצית שנייה, כי מסתבר שזה היה ביקור נימוסין בלבד של המגרסה…
      ההרכב הראשון בהובלת דה-רוזן ואולדריג' פשוט לא עובד.

      1. נכון במה שראיתי את הספרס העונה לדחוף את דגונטה ופורבס למישהו.
        וויט ווקר חייבים להיות בחמישייה שניהם. פופ מונע מווקר לפרוץ. מעביר לו סדנאות חינוך

    2. אני שם כאן כסף שאתם עושים פלייאוף בסופו של דבר. יש שלושה דברים בטוחים בעולם הזה, מוות, מיסים, ופופ בפלייאוף.

  2. תודה רשע. טרי רוזיר מסר לך דש וחייב להפריש לך קצת מהחוזה בתור כהן הדת שלו.
    הלקוח שלי זה פורטר שגם צריך להפריש לי.
    לילה בו עשיתי לוד מנגמנט מלא. באמת שניסיתי לצפות במחצית השנייה של דטרויט קליפרס לקח לי רבע אחד לזרז!את הילדים לחיסון נגד שפעת והופ לגנים.
    המנה העיקרית בשבילי זה הערב 2 הקבוצות שלי ראס מול אמביד בקרב הטראש טוק יהיה מצחיק. פעם יוסטון היו משחקים כל הזמן בשעה 4 השנה מישהו החליט לעצבן ושם אותם ב2 ו3 מה זה השעה הזאת. לשמחתי זה יום ו אז אתייצב ב3.15 לגאמפ בול.
    יהיה הרבה צחוקים במשחק אשך אני מצפה לנוכחותך מהגאמפ בול.

    1. ברור סימונס בן 23 פול גמור, סימונס שחקן הגנה טוב משמעותי מפול, והראה שאוהבים אותו בחדר הלבשה (אני לא סובל את האפרתי אבל שיהיה להם לבריאות).

    2. תשמע, זה לא רע.
      אבל זה אומר שאוק' תצטרך להטריד את אדאמס, ואני לא חושב שהם ירצו את הורפורד עם חוזהו הנוראי כי למרות שהוא שחקן מועיל ואישיות נהדרת בחדר ההלבשה, הוא לא מתאים לטיים-ליין שלהם.
      במקומם הייתי שוקל את זה ומחפש הצעות על אדאמס.

      1. תשכח מטרייד על אדאמס. הוא שחקן חביב אבל הוא עושה 25 ו27 מליון בשנתיים הקרובות ואין קבוצה שתסכים לספוג את הבור הזה, ועוד לתת בתמורה נכסים. אני הייתי משאיר אותו באוקלהומה ומנסה להחתים אותו על חוזה יותר סביר עוד שנתיים.

        בכלל, למה אתם מניחים שאוקלהומה צריכים לרוץ לחפש טרייד? יש שם קבוצה חביבה, הרים של בחירות דראפט, כוכב צעיר עם מניות עולות, כוכב ותיק שיחנוך אותו, הרבה שחקנים מצויינים מסביב, נראה לי מצב אידיאלי.

  3. תודה גיא, סיקור קצר ולעניין.
    .
    באטלר בכושר קליעה מזעזע, אבל במקום להכריח את המשחק על עצמו הוא מחלק לאחרים ופותח להם כיווני ירי והם קולעים.
    מיאמי משתמשת לא מעט בהגנה אזורית(נגד פילי, נגד טורנטו, דאלאס) אך חסר להם מגן טבעת טוב כדי להגיע לשלמות. לאנרד לא מספיק טוב בנושא הזה.
    .
    אני שונא את זאק לוין!! הוא פשוט אגו שהורס את שיקגו!
    הזדמנות להשוות את המשחק הוא לוקח את הכדור בידים אחרי שהחטיא 16 זריקות וקלע רק 9 מכל הזריקות שלקח, ונכנס לסל בין 3 מגנים, וכשיש מולו את גובר ובמקום למסור למארקנן או דאן על השלוש הוא חוטף גג מגובר ששולח את הבולס להפסד נוסף.
    הוא רעה חולה בקבוצה! הוא חי בסרט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט