הגימנסיה הריאלית ראשל"צ זכתה באליפות התיכונים! / עידו יצחקי

לאחר משחק נהדר בהיכל ה'טוטו' הסמוך לפארק פרס בחולון, זכתה הגימנסיה הריאלית ראשל"צ באליפות התיכונים, כשהביסה את האלופה המכהנת – תיכון חדש ת"א בתוצאה 97:76.

(שחר גרוס)

ליגת התיכונים נפתחה העונה בקול ענות חלושה ועם כמעט אפס סיקור בתקשורת הארצית. מלבד שידורים ישרים על בסיס שבועי ב13:00 בצהריים בערוץ ONE, היה כמעט בלתי אפשרי להשיג מידע ולמצוא תוצאות של האליפות. ליגת הנוער לעומת זאת, תפסה את מקומה. ובכל זאת, מעמד הגמר הוא תמיד מרגש, ובוודאי כשאל המשחק מגיעות שתי הנבחרות הכי חזקות בארץ – הגימנסיה הריאלית ראשון לציון ותיכון חדש ת"א, שמורכבות משלשות מחלקות הנוער הבכירות בארץ. לאחר ההישגים הנפלאים של נבחרות הנוער בקיץ האחרון, זמן לבחון את המשך העתיד של הכדורסל הישראלי.

הגימנסיה הריאלית ראשון לציון הגיעה כפייבוריטית ברורה למשחק, כאשר הנבחרת מורכבת כמעט כולה משחקני הנוער של מכבי ראשל"צ, אשר מביסים את ליגת העל לנוער עם מאזן מושלם 0-8, כולל ניצחונות ב20 הפרש על חשבון מכבי והפועל ת"א. מחלקת הנוער המצוינת של ראשון נהנית משנתון 2002 אדיר (כולל בתוכו גם את נועם דברת, שקפץ כיתה וסיים תיכון בשנה שעברה) ולא נראה כי מישהו יכול לעצור אותם. הנבחרת משחקת ללא גבוה טבעי, ומתבססת על משחק מהיר של גארדים שמרווחים את המשחק, וקליעה יוצאת מן הכלל. את הגימנסיה מאמן נדב זילברשטיין הוותיק, שכמובן מקנה יתרון אוטומטי על הקווים לזכותם של התיכון מעיר היין.

תיכון חדש ת"א מגיע למעמד הגמר כשהוא נושא על כתפו את תואר אלופת העולם לתיכונים מהשנה שעברה. אולם, בין השנה שעברה לזו הנוכחית יש הבדל אחד קטן: דני אבדיה. דני רמס בשנה שעברה את ליגת התיכונים בדרך לזכייה קלילה באליפות הארצית. כעת תיכון חדש נאלץ להסתדר בלעדיו. הנבחרת של 'חדש' היא הכלאה של מחלקות הנוער של מכבי והפועל ת"א, שלאחר שהפסידו לראשון בליגת הנוער, ישלבו כוחות בכדי לנקום באליפות התיכונים. עוד לפני הגמר, נודע כי עמית אהרוני שבת שתי אצבעות בידו והוא ייעדר ממעמד הגמר היוקרתי. מכה קשה מאוד לנבחרת של המאמן נחום סגל, שיעלו למגרש ללא הרכז הכי טוב בארץ לגילו. תיכון חדש ינסו לעשות היסטוריה ולזכות בפעם הראשונה בתולדות הליגה בשתי אליפויות רצופות, הישג שאף תיכון מעולם לא הצליח להגיע אליו.

אלפי תלמידים, צופים ומורים גדשו את היכל ה'טוטו' בחולון, ולאחר שאת ההמנון ביצע הזמר הראל סקעת, הגמר יצא לדרך.

Image may contain: 9 people, crowd and outdoor
החברים מהתיכון הגיעו לעודד (התאחדות הספורט לבתי ספר)

חמישיות :

הגימנסיה הריאלית ראשון לציון: יוגב עובדיה, טל פלד, רועי ויגודמן, איתן בורג, עידו רומי

תיכון חדש ת"א: עמית גולן, אריאל לחוביץ', נדב סהר, הראל רינסקי, אמיתי רותם

רבע ראשון:

עידו רומי פתח את המשחק בסערה עם שמונה נקודות רצופות לזכות קבוצתו, תוך שהוא מנצל את היתרון במהירות שלו על פני הסנטר של חדש – אמיתי רותם, שהתקשה להגן מול היכולת האישית של רומי. נדב סהר (אח של דורי) השאיר את התל אביבים בתמונה עם שבע נקודות משלו. בהיעדר מוביל כדור טבעי, תיכון חדש ניסו להכניס כדורים לפוסט בשביל הראל רינסקי (2.02), אך ראשון צופפו את הצבע, והצליחו לעצור את התל אביביים. שתי שלשות של איתן בורג כבר הגדילו את הפער ל8, אך נקודות נוספות של סהר (12 ברבע הראשון) הורידו את ההפרש וחתמו את תוצאת הרבע 25:20 לגימנסיה.

רבע שני:

הצמד של מכבי תל אביב, נדב סהר והראל רינסקי המשיכו ביכולת המצויינת, ושלשה של סהר איזנה את התוצאה בפעם הראשונה במשחק. בורג ורומי הצליחו לייצר עבור הגימנסיה נקודות חשובות בצבע, אך אלו נענו בשלשות של סהר ורינסקי שקלעו באחוזים מצויינים. הפינג-פונג בין שתי הקבוצות נמשך וסל רדף סל כשגם אריאל לחוביץ', שכזכור קלע את השלשה המכריעה בשנה שעברה באליפות העולם לזכות תיכון חדש, התחיל להיכנס לעניינים. נקודת של טל פלד וגיל-עד לוי סיימו את המחצית הראשונה עם יתרון קל לזכות ראשון 51:48.

Image may contain: 2 people, people playing sports and basketball court
פלד שומר על נדב סהר. מחצית אדירה לשניהם.

רבע שלישי:

המחצית השנייה החלה במשחק מבולגן מאוד עבר שני התיכונים, שהתקשו לייצר נקודות ולשחק מסודר. 'חדש' הרבו לאבד, והגימנסיה ניצלה את ההזדמנות, כשעובדיה צולף שלשה, ובהתקפה שלאחר מכן סחט בורג עבירה בלתי ספורטיבית שהגדילה את היתרון ל12 הפרש. הריצה של ראשון נמשכה הודות להגנה חכמה שהופכת מאיזורית לאישית, ושלשה נוספת של עובדיה העלתה את היתרון ל17, 4 דק' לסיום הרבע. הקצב נרגע במעט לאחר פסק הזמן של תיכון 'חדש', שפשוט לא הופיעו ברבע השלישי ונתנו למשחק לבורח להם מבין הידיים. שלשה אדירה של איתן בורג סגרה את תוצאת הרבע עם 27:9 אדיר של ראשון, ו78:57 לקראת רבע אחרון, כשהסיפור נראה סגור לחלוטין.

רבע רביעי:

שלשות של טל פלד ורועי ויגודמן, לא נתנו לתיכון חדש שום סיכוי לחזור למשחק. על אף המאמצים של נדב סהר ואמיתי רותם , ההגנה של תל אביב לא הייתה קיימת, ואפשרה לראשון להמשיך להגיע לזריקות קלות – ואלו קלעו באחוזים נהדרים. שחקני קצה הספסל של הנבחרות עלו לגרבייג' טיים, כשתלמידי כיתה י"ב נפרדו בפעם האחרונה בחייהם מליגת התיכונים הישראלית. ניצחון ענק של ראשון לציון 97:76 בסיום המשחק.

איתן בורג עולה לסל (שחר גרוס)
איתן בורג עם 24 נקודות, איש השחק (שחר גרוס)

במבט לעתיד – לאחר ששנתון 2001 הוקפץ כבר לבוגרים, שנתון 2002 הוא משמעותית פחות איכותי מקודמו. את מקומם של דני אבדיה, ים מדר ודורי סהר, תפסו שחקנים אלמוניים, וספק כמה מהם יצליחו לפתח קריירת בוגרים אמיתית. בעיר היין יכולים להיות מאוד מרוצים מהזכייה באליפות ומהצמיחה האדירה של מחלקת הנוער הפנטסטית שלהם. אחרי נעם דוברת, גם טל פלד הוא פוטנציאל בוגרים וודאי בעמדת הסווינגמן. בנוגע לשאר השחקנים – אין ספק כי ראשון לציון היא הכי טובה בארץ בגילאים הללו, עם כימיה טובה מאוד בין השחקנים. איתן בורג, יוגב עובדיה ועידו רומי – כולם שחקנים מוכשרים מאוד, אך בעיית הגובה ועומס הגארדים בארץ, יקשה עליהם מאוד לקבל הזדמנות ברמות הגבוהות. בגילאי הנוער זה מספיק. חסרונו של עמית אהרוני הורגש היטב על הפרקט, כשתיכון חדש נראו אבודים בלעדיו על המגרש. אהרוני, שכבר זכה לדקות בוגרים ראשונות בקריירה תחת יאניס ספורופולוס, יוכל להתפתח כיופי של רכז בליגת העל, עבור כל קבוצה ישראלית. מלבדו, ואולי גם נדב סהר ואמיתי רותם, אך מכבי והפועל תל אביב יחפשו את הכשרונות הבאים בשנתונים המאוחרים יותר. קשה להעריך את הסיכוי של נבחרת הנוער השנה בדרג א', אך בוודאות משימת ההישרדות תהיה לא פשוטה בכלל.  

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה עידו!
    .
    אני חושב שהמעבר לערוץ ONE הוא אחת הסיבות לירידה בסיקור של הליגה הזאת, מאחר והם לא מאפשרים לרשתות אחרות להשתמש בווידאו של המשחקים ולכן החשיפה מאוד מוגבלת.

  2. תודה עידו, סיקור מקצועי ומפורט. טוב לראות שיש מי שמתעניין בצעירים גם מעבר לאבדיה ומדר.

    מסכים עם ההערכה שלך שאין כאן הרבה חומר לבוגרים. אני מחבב את טל פלד (בעיקר הקליעה), אבל הוא יצטרך להשתפר לא מעט כדי להתמודד על מקום ברוטציה בליגת העל. כנ"ל נדב סהר, שהוא בעיני הכישרון הבולט בחדש. מה שכן, אם רינסקי אכן צמח ל-2.02 ועדיין משחק כסמול פורוורד (זה היה התפקוד שלו בנבחרת הקדטים לפני שנתיים) אז יש כאן אולי גם כן פוטנציאל למשהו מעניין. איפה שאני לא כל כך מסכים איתך זה לגבי אהרוני. רכז נחמד מאוד עם אינטליגנציית משחק טובה לגילאי הנוער. אבל הוא נמוך ואתלט בינוני מאוד. לדעתי יהיה לו קשה מאוד להשתלב בליגה הראשונה בבוגרים. מקווה שאני טועה, אבל זה מה שראיתי.

    לגבי נבחרת הנוער השנה, אני דווקא קצת יותר אופטימי. קודם כל, סביר שדברת וגלעד לוי ישחקו, וזה נותן שחקן חוץ ברמה אירופאית טובה וגבוה שרק לעיתים נדירות יש כמוהו לנבחרות ישראל (ונקווה שידעו להשתמש בו טוב יותר הפעם). מעבר להם, אני אשמח לראות בנבחרת את עמנואל שארפ, שאמנם עדיין יכול לשחק בקדטים מבחינת הגיל, אבל זה נראה לי קטן עליו. הוא סקורר ברמות שאין בליגת הנוער הישראלית (35 נקודות למשחק השנה בתיכונים בארה"ב). עם שחקנים משלימים כמו פלג, רינסקי, והייתי מביא גם את בן ממן מהגלבוע, זו יכולה להיות נבחרת חביבה.

    1. מלבד סטטיסטיקות נהדרות שאני נתקל בהן במהלך השבועות האחרונים, לא יצא לי לראות את גילעד משחק העונה. בכל מקרה נראה שהוא מאוד השתפר (דרך הסטטיסטיקה) ונקווה שימשיך ככה. איגוד הכדורסל החליט ׳להקפיץ׳ נבחרת את דני אבדיה בשנה שעברה, ואני בהחלט רואה תסריט שבו דברת ייקח חלק בנבחרת העתודה. וודאי לאור העובדה שדני לא ישחק בה. אולי גם גילעד לוי ישחק בעתודה. ובלי קשר, הצוות המסייע – כל צמרת ליגת הנוער (2002,2003) נראים לי די חלשים ביחס לשנה שעברה. גם מבחינת סייז וגם מבחינת כישרון.

      רינסקי משחק העונה כפאוור-פורוורד בנוער של מכבי, ופיתח מאוד את משחק הפוסט שלו. יתרון הגובה שלו על פני רוב השחקנים בליגה הופך אותו למאוד יעיל. בבוגרים זה לא יתפוס. בינתיים הוא כבר התחיל להירשם לסגל של הבוגרים, ואפילו הופיע לחצי דקה אם אני לא טועה.

      הקריירה של אהרוני תקום ותיפול על הקליעה שלו. הוא מנהל משחק מהטובים שגדלו בארץ בשנים האחרונות, וליגת העל צמאה לישראלים כאלו… הגובה סביר מינוס (1.85) ומשחק הפיק אנד רול שלו פנטסטי. אם ייקלע כמו שצריך, אני משוכנע שיגיע לליגת העל.

  3. תודה רבה על הסיקור עידו.
    האמת שלדעתי האישית יש קצת ירידה בעניין של ליגת התיכונים ואפילו של הליגה הלאומית בכדורסל, ודווקא שהיה נראה בשנים האחרונות עניין גדל ועולה זה הלך השנה אחורה, לפחות כך זה מרגיש לי.
    בתור ראשל"צי אני שמח שהקבוצת תיכון של הגימנסיה לקחה את התואר, אבל באמת מאכזב שלא ניתן למצוא איזה שחקנים מוכשרים וטובים יותר מידיי בשתי הקבוצות.

    1. כמעט ושום דבר, מלבד הזזת משחקים של האיגוד במקרה של התנגשות עם משחק של התיכון. אתמול למשל, שיחקה נערה בגמר האליפות לתלמידות, וכמה שעות לאחר מכן עלתה לשחק משחק בקבוצת הבוגרות שלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט