מילווקי, הניקס והלייקרס ניצחו ברביעי / רועי ויינברג

ארבעה משחקים בלבד היום, כשהבאקס ניצחו את מינסוטה במשחק צמוד. פורטלנד הפסידו את משחקם החמישי ברציפות (לניקס במדיסון סקוור גארדן), הלייקרס והמג'יק ניצחו את פניקס והוויזארדס בהתאמה.

מילווקי באקס (5-31) 106-מינסוטה טימברוולבס (21-12) 104

מינסוטה היו קרובים לניצחון עצום בלי קארל אנטוני טאונס ואנדרו וויגינס, אבל מילווקי שמרה על היתרון.

הבאקס נקלעו לפיגור בשלב מאוד מוקדם במשחק כשהוולבס עלו ל-7-0 ו-11-2. יאניס והלופזים התחברו בשלב הזה למשחק והגיעו ל-31-34 באמצע הרבע השני. עד למחצית אף קבוצה לא הצליחה ליצור פער משמעותי ואחרי הרבה שינויי הובלה היה 51-52 למילווקי.

ברבע השלישי אריק בלדסו, במשחקו השני מאז חזר מהפציעה, העלה את הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה ל-57-67. אליאסובה וקורבר שמרו על יתרון שנע בין 7 ל-10 נקודות לאורך רוב הרבע ונראה שמכאן הסיפור גמור.

מינסוטה סירבה לוותר. שתי שלשות חשובות של ג'יילן נאוול הורידו ל-81-83, 9:38 לסיום. מידלטון וקורבר החזירו את היתרון ל-6 נקודות ובמשך כמה דקות מינסוטה התקרבה למרחק סל משיוויון רק בשביל שמילווקי תברח שוב. הבאקס הובילו 94-101 ומאוחר יותר 100-106. 4 נקודות רצופות של מינסוטה יצרו מתח בדקה האחרונה, אבל אף קבוצה לא הצליחה לקלוע וזה נגמר בניצחון של המארחים.

במילווקי, יאניס הוביל עם 32 נקודות ו-17 ריבאונדים. מידלטון קלע 13 נקודות עם 8 ריב', לופז 11 ובלדסו 10.

במינסוטה, נאפייר קלע 22 נקודות. ג'נג 15, אוקוגי 12, ריד 11, קולבר ודיופ 10 כל אחד.

ניו יורק ניקס (24-10) 117-פורטלנד טרייל בלייזרס (21-14) 93

אחד המשחקים הטובים של הניקס העונה נתן להם W על קבוצה שעשתה גמר קונפרנס.

הבלייזרס עלו ל-16-9 בתחילת המשחק אבל דקות נהדרות של מיטשל רובינסון, בהגנה ובהתקפה, הפכו את זה ל-30-32 ניקסי. הניו יורקרים עלו ל-41-48, אבל וויטסייד ומלו השוו קצת לפני המחצית. הכל פתוח.

ברבע השלישי הסיפור חזר: מוריס ופייטון מעלים את הניקס ליתרון משמעותי, כרמלו אנטוני מחזיר את פורטלנד לתמונה. זה השתנה סמוך לסיום הרבע כשהניקס עלו ל-70-77. פורטלנד לא הצליחה לחזור במשחק רע של לילארד ומקולום, והניקס היו מדהימים ברבע אחרון בו קלעו 34 נקודות ב-50% מהשדה. זה נגמר בניצחון שישי ב-12 המשחקים שעברו מאז קידומו של מייק מילר למאמן ראשי.

בניו יורק, רנדל (13 ריבאונדים) ורובינסון (11 מ-11 מהשדה) קלעו 22 נקודות כל אחד. מוריס קלע 18, פורטיס 17 ופייטון מסר 10 אסיסטים לצד 9 נקודות.

בפורטלנד כרמלו הוביל עם 26 חיצים. וויטסייד (12 ריב', 3 חס') ומקולום קלעו 17 כל אחד, לילארד 11 ב-5 מ-20 מהשדה לצד 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים.

לוס אנג'לס לייקרס (7-27) 117-פיניקס סאנס (21-13) 107

הסאנס הפכו פיגור של 36 נקודות לאחד של 7, אבל זה לא הספיק נגד הלייקרס.

הלייקרס פתחו נהדר. תצוגת התקפה נדירה ברבע הראשון נתנה להם 17-43, יתרון של 26 נקודות, שגדל ל-36. כשהיה 70-96, 2:22 לסוף הרבע השלישי, נראה שהסיפור גמור והרבע האחרון לפרוטוקול בלבד.

דווקא אז הסאנס התעוררו. אייטון וג'ונסון הורידו ל-79-101 ומשם התחילו ריצת 18-4. בוקר ואובורה היו משמעותיים בריצה הזאת לצד אייטון. אחרי יתרון של 36 נקודות ירד ל-97-105, 04:02 לסיום. שלשה של לברון החזירה את היתרון לספרות כפולות, אבל הלייקרס לא הצליחו לברוח פעם נוספת. הם כן שמרו על היתרון, אבל המשחק נהיה צמוד יותר ממה שאיש חשב כשאובורה משאיר את הסאנס בחיים. הם לא הצליחו לרדת להפרש קטן יותר מ-7 נקודות והפסידו בסופו של דבר, אחרי פייט.

אצל הלייקרס לברון סיים עם הטריפל-דאבל השמיני שלו העונה – 31 נקודות, 13 ריבאונדים, 12 אסיסטים. דיוויס קלע 26 עם 11 ריבאונדים, קוזמה 19 ובראדלי 18.

בפניקס בוקר קלע 32 נקודות עם 6 אסיסטים. אובורה קלע 26 עם 6 ריבאונדים, אייטון 16 עם 14 כדורים חוזרים מהספסל.

וושינגטון וויזארדס (23-10) 101-אורלנדו מג'יק (19-15) 122

ביל ותומאס חזרו, אבל זה לא הספיק לוושינגטון.

זה לא היה משחק מעניין במיוחד. אורלנדו פתחו טוב (20-11), וושינגטון חזרו והובילו ברבע השני, 38-39. דקות טובות של אוגוסטין ופולץ ביחד החזירו את היתרון למג'יק לקראת המחצית.

בירידה לחדרי ההלבשה התוצאה הייתה 62-58 אורלנדו, כשבצד השני בראדלי ביל קלע 20 מ-58 הנקודות של המכשפים. אורלנדו הצליחו לעצור אותו במחצית השנייה עם דקות טובות של ווס איוונדו בהגנה ועלו ל-79-65. הם לא הסתכלו אחורה, והוויזארדס לא הצליחו להתקרב עד לסיום.

באורלנדו, אוגוסטין הוביל עם 25 נקודות לצד 9 אסיסטים. ווצ'ביץ' קלע 20 עם 12 ריבאונדים, פורנייה 18 ופולץ 16 עם 8 אסיסטים.

בוושינגטון ביל קלע 27, 20 מתוכן במחצית הראשונה, מקריי 15 ובראון 14. ברטנס, האצ'ימורה ובראיינט לא שיחקו.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה רועי, כל הסלים של מלו נכנסים מהטבעת האחורית – במילים אחרות: קלעי.
    בהיעדר דוראנט, זה הדבר הכי יפה שיש לליגה להציע השנה.
    חבל שלילארד ומקולם מקלקלים לו. מקווה שישתנה.

      1. אם תעקוב אחרי הקלעים הגדולים – דוראנט, סטף, קליי, הארדן, ריי אלן – תראה מאפיין מאוד ברור לביטחון העצמי שלהם – הם מרבים לזרוק חזק, ללא חשש וללא ניסיונות להיות "עדינים" בזריקה. נכון שיש להם הרבה "סווישים", אבל הסמל הכי מובהק לביטחון בקליעה זו זריקה חזקה שנכנסת דרך הטבעת האחורית. אני מניח שלא תמצא סטטיסטיקה לדבר הזה אבל בהחלט הייתי שמח לראות אם יש חיזוק לתחושות שלי.
        בתור קלעי לשעבר (גילוי נאות – לא הייתי כמו דוראנט או סטף) אני זוכר שבתקופות עם ביטחון – הייתי זורק חזק לטבעת האחורית; בתקופות הססניות, הייתי קולע חלק יותר או פוגע בטבעת הקדמית.
        .
        באותו עניין – שים לב שגם ההחטאות של הקלעים הגדולים הם תמיד מהטבעת האחורית – תמיד חזקות – סטף בחיים לא יחטיא מהטבעת הקדמית – זאת החטאה של ראסל ווסטברוק.

        1. מנחם כתב פעם שהוא עשה מחקר על זריקות עונשין יעילות והמסקנה היתה ששחקן בגובה 1.80 צריך לזרוק ב45 מעלות, שהכדור יסתובב סביב עצמו שלוש פעמים ויפגע בטבעת האחורית

  2. תודה רבה רועי.
    .
    מה בעצם גרם לשינוי המומנטום בין הלייקרס לסאנס? אני מבין שהסאנס התחילו לקלוע, אבל מה בעצם גרם להם לספוג בקצב נמוך יותר? הם שיפרו את ההגנה או שהלייקרס התעייפו או שהסטטיסטיקה של הלייקרס התיישרה? אם זו עייפות של הלייקרס יתכן שלברון (ודייויס?) צריכים קצת לואד מנ'גמנט? משחקים בחוץ או פחות דקות?

  3. " אחד המשחקים הטובים של הניקס העונה נתן להם W על קבוצה שעשתה גמר קונפרנס"
    אם הקבוצה שעשתה גמר נראית כמו שהיא נראי. מה יגידו אזובי הקיר
    🙂

  4. בדיוק כמו שדה שוט אמר למעלה, איזה שחקן זה כרמלו ואיזה חבל שמקולום ודיים מקלקלים לו. כמה שהתלכלכנו על כרמלו כאן, איכשהו הקמ-בק שלו מרגש אותי. במיוחד עכשיו כשהוא יותר צנוע ומוכן לשחק כינור שלישי/רביעי, קבוצות כמו הלייקרס ופילי בוודאי מתחרטות שהן לא החתימו אותו. או הינה רעיון, יחד עם אולרידג׳ ודרוזן הם היו מקימים בסן אנטוניו את ממלכת המיד-ריינג׳ החדשה ומריצים קבוצת מושמצים ותיקים למסע פלייאוף רומנטי.

    מילה על דיים. הסטטיסטיקות עדיין שם אבל משהו לא הולך השנה. אולי זו רק הרגשה שלי אבל זה נראה שיש יותר מידי משחקים בהם הוא די מסריח.

      1. יכול להיות, אבל לי זה נראה קצת כמו זריקת אחראיות מדיים וסי ג׳יי. במשחק אתמול סי ג׳יי פגע 9 מ23, ודיים הבריק עם 6 מ28. זה נראה לי די עליהם. כמובן שבהגנה הם חסרים מאוד (כשהניקס קולעים עליך 117 נקודות, משהו בהגדרה חסר…).

  5. הבעיה של פורטלנד תמיד הייתה בעמדה 3 ו4,אמינו והארקלס היו סבירים אבל גם הם לא יכלו להסתיר את ההגנה השערורייתית של לילארד ומקולם לאורך זמן,עכשיו שהם עזבו,ויותר מכך הוחלפו בשחקן שמשחק ההגנה שלו על גבול הפלילי(שימו לב מידי פעם במשחק איך הוא מחלק להם הוראות ונותן להם לשמור על השחקן שלו בחילוף,זה לגמרי הורג מצחוק כי הם נראים קלולסים לחלוטין), אז הם לגמרי נחשפים.
    ….

    משום מה השנה הזעוותית של לילארד עוברת מתחת לרדאר ואף אחד כמעט לא מזכיר את זה,תחליפו אותו בקיירי והוא היה נשחט,בתור שחקן שהרבה מחשיבים top 10 הוא לא יכול לקחת על עצמו משחקים ופשוט לנצח אותם.

    ממקולם אין לי ציפיות, הוא יכול להתפוצץ ולקלוע 50 במשחק ובעשרה הבאים לקלוע ב26% מהשדה,זה מי שהוא ואי אפשר לשנות את זה,והשילוב שלו ושל לילארד פשוט לא מתאים,אני עדיין מאמין בטרייד של מקולם תמורת מידלטון,טרייד ששתי הקבוצות ירוויחו ממנו.

    1. כמו שכתבתי למעלה אני בהחלט מסכים איתך שהיכולת של דיים מעוררת שאלות. כשמסתכלים על הסטטיסטיקה שלו אז הכל נראה כרגיל אבל משהו עדיין לא עובד שם.
      לגבי טרייד על סי ג׳יי, השילוב של דיים עם סי ג׳יי הביא אותם לגמר מערב, ואם כל הכבוד לדיים הוא לא שחקן שיכול להוביל קבוצה ליותר מיזה. הוא וסי ג׳יי גם חברים טובים ככה שיש מצב ש-דיים יתחיל לעשות ג׳ימי באטלר במקרה כזה. לדעתי סי ג׳יי גם שחקן יותר טוב ממידלטון, ואני לא רואה את השילוב דיים-מידלטון טורף את הליגה כך שהתועלת בטרייד הזה לא ממש מובנת.

    2. אתה מתעלם מכל העונות הקודמות. דיימ הביא גמר מערב שקיירי יביא לבד גמר של משהו תשווה ביניהם. קיירי ללא לברון כשלון מוחלט בכל מקום שדרך. דמיאן במערב כל שנה עשה פלייאוף חצי גמר וגמר. ובלי קשר הוא שחקן טוב מקיירי. אז קורה שיש שנה רעה מה קרה. למה לברון שנה שעברה לא הושפל?
      פורטלנד מיצו את עצמם והגיעו לשיא עכשיו צריך לרענן שורות. דמיאן עקשן לא מעניין אותו אליפויות הוא רוצה להנות בפורטלנד ולא לעבור קבוצה וגם הדגיש כמה פעמים ובפורטלנד איש לא יעביר אותו בלי שדמיאן יבקש והוא שחקן טופ 10 בליגה בהחלט.
      אם בכל זאת הוא ירצה לעשות איש לא יציע לפורטלנד טרייד יותר טוב ממני סימונס והאריס עליו.

  6. הלייקרס בניגוד למינהגם נתנו ריצה מהרגע הראשון עם רבע ראשון מעולה
    אבל בסוף בשורה התחתונה, זה שוב היה עשרים ומשהו אחוז לשלוש ו 14 איבודים
    יש להם יותר מדי חמישיות שונות ואין עדיין תיאום, למרות שבראדלי וקוזמה מתחילים להשתלב בתוך בסכימות יותר טוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט