מעורב הופס ראשון לשנת 2020 / מנחם לס

1.אני לא יודע אם אתם זוכרים

זה היה מזמן. 2015 או 2016. כתבתי ששנת 2020 היא השנה הראשונה בה הלייקרס יהיו רלוונטים. רלוונטים הם כבר. אליפות זה דבר אחר. אם זכרוני אינו מטעני בקשר לאליפות שיניתי את דעתי מ-2022 עד 2025. אני לא משנה דבר, מלבד משנה את 2025 ל-2030 אם הלייקרס לא לוקחים אליפות השנה.

הווה אומר…הווה אומר שאם הלייקרס לא לוקחים אליפות השנה, אז לפי כל הסיכויים של LONGEVITY לא אצטרך לסבול לראות אותם אלופים כל עוד נשמתי בי!

2. מאמן דטרויט: "אינגלס נראה כמו ברטנדר"

ג'ו אנגלס לא נראה לך כמו שחקן NBA טיפוסי. אני עצמי הגדרתי אותו כ"מזכיר לי סגן מנהל סניף של קופת חולים מכבי", ופעם אחרת כ-"מורה כיתה ג' בבית הספר העממי 'רימונים' שבקרית טבעון".

לפני המשחק נגד יוטה ביום שני בערב , מאמן דטרויט דוויין קייסי אמר עליו: "הוא נראה איטי. הוא נראה כאילו הוא לא מסוגל לנוע. יש לו מראה ובודי אימאג' של ברטנדר טיפוסי (https://twitter.com/andyblarsen/status/1211810630547542016 ) אבל האמת היא שהוא אחד הכוכבים הלגיטימיים בליגה הזאת"

למרות האימאג' שלו, אינגלס הוא אחד משחקני יוטה החשובים ביותר. בלעדיו יוטה ג'אז איננה יוטה ג'אז של היום. הוא שחקן העושה הכל ואתה רואה זאת אפילו בסטט. שלו: 10.2 חיצים, 4.4 רימונים, 4.3 בונבונים. הוא קובר אותן ב-40.9% מהעומק.

הוא הפך לשחקן חשוב מאד מאז פציעתו של מייק קונלי שעשתה ממנו שחקן חמישייה. עכשיו שהוא שחקן חמישייה השחקן האוסטרלי בן ה-32 הזה (שלי הוא נראה כבן 52 'צעיר') הוא תפס בטחון, ומשחקן מכבי ת"א הוא הפך לטראש-טוקר ב-NBA. לא מאמינים? הנה, קראו את שפתיו. הוא אומר לבלייק גריפין שהוא 'FLOPPER' ללא כל בושה. תנו מבט בפניו של בלייק. הוא לא אהב לשמוע זאת מאינגלס. יש לנו עתה צמד חדש של יריבים עם חוב לשלם:

3. אז מה? בלייק גריפין הפך מסופר-שחקן לשק החבטות של שחקני הליגה?

Blake Griffin Pistons

מסתבר ששנים אחרי הפיאסקו ביניהם בקליפרס – עוד מהימים שהם היו LOB CITY – ג'רד דאדלי מהלייקרס עדיין אוייב של בלייק גריפין, והשניים לא מדברים אחד עם השני כבר שנים.

בראיון עם ביל אורם In a wide-ranging interview with The Athletic’s Bill Oram הוא נשאל מי הוא השחקן שהוא שנא ביותר לשחק איתו.

"בלייק גריפין הוא חבר הקבוצה הכי משוקץ שהיה לי".

"אני לא אוהב את אישיותו ואת הגישה שלו כחבר קבוצה. הוא היה מבחיל ממש. אני מודה שהוא שחקן גדול, אחד מהטובים, אבל חובה להבדיל בין אישיות ויכולת". הוא מסיים:

“ It’s easy to be the greatest teammate when you’re winning. How about when you’re losing? How about when you’re down 20? And that’s the biggest thing with that team. It was the biggest front-running team. Up 20, everything is good, throwing lobs. Down 20, people want to fight, bickering. I don’t want to say my least favorite … That’s a teammate right now that I don’t talk [to], don’t get along [with], words aren’t exchanged on the court, yada yada.

זה הכל קרה בעונה היחידה שהם שיחקו יחד, העונה עם הסקנדל של בעל הקבוצה דונלד סטרלינג שגרמה לליגה להכריח אותו למכרה.. הקליפרס של אותה שנה (2013-14) היתה בהרבה מובנים אחת המועמדות לאליפות, אבל התאנדר הכריעה אותה בסיבוב השני. זאת היתה תחילת הנפילה של הקליפרס. העונה היא העונה הראשונה שהיא הפכה שוב לרלוונטית, וניצחה את הלייקרס של דאדלי בשני משחקיה העונה.

והגרוע ביותר לדאדלי וללייקרס עומד להגיע בפלייאוף מידי הקליפרס. חבל רק שבלייק גריפין כבר איננו שם ליהנות מהרבנג'.

4. את הכותרת שהאשך יכניס

5. קווין מקהייל, האנליסט של NBA.TV: "היינו כמו ערב הסעודית וכוויית!"

קווין מקהייל נשאל אתמול מה הוא ההבדל בין הלייקרס והסלטיקס של שנת 1989 לבין הלייקרס והסלטיקס של שנת 2019 המסתיימת מחר.

"אז היינו כמו ערב הסעודית וכוויית. שלטנו ב-75% של הנפט בעולם"

6. האיור האחרון של התלמידים לפני שהפכו למקצוענים

7. ה'BLOOPERS' של העונה

8. סתם כמה איורים (אני אפילו לא יודע כיצד מכנים זאת)

9. ג'יימס הארדן

10. דוראנט – כשיחזור בסיום העונה או בתחילת הבאה

11. קווין לאב עדיין לא אמר את המילה האחרונה

12. סטף קרי – כל מילה מיותרת

13. האבא סבוניס מדבר...

כתב רויטר שאל את האבא ארבידס סבוניס על בנו, ועל ההבדל בין הכדורסל האירופאי וה-NBA.

הוא הגיב: "באירופה מלמדים תרגילים, וב-NBA הורסים את מה שכאן מלמדים…"

14. איך זה שהמדיסון סקוור מפוצץ בכל משחקי הניקס?

כתב הכדורסל של העתון ניוזדיי של לונג איילנד אוון או'בריאן owen.o'brien@newsday.com

ערך מין שאלון סוף השנה בין קוראיו עם פרסי העתון לתשובות הטובות ביותר. אחת השאלות היתה "כיצד זה שהניקס היא הקבוצה הגרועה ביותר בליגה, ובכ"ז אולמה מפוצץ כל משחק, בדיוק כמו ה'סטייפלס סנטר' שבלוס אנג'לס?".

התשובה שזכתה במקום ראשון היתה – –

"אוהדי הניקס באים למשחקיה מאותה סיבה שכולם מתקהלים לראות תאונה קטלנית".

15. היום לפני 52 שנים: גרין ביי פקרס מנצחת את הקאובויס באליפות ה-NFL במשחק הידוע כ-"THE ICE BOWL"

משחק הפוטבול בתנאים הגרועים ביותר, ולא סתם משחק, אלא משחק האליפות!

31/12/1967.

היה זה המשחק הקר והמושלג מכולם. לא סתם משחק, אלא גמר ה-NFL – ה'סופרבול' של אז. המשחק בגרין-ביי, ויסקונסין. הטמפרטורות 18 מעלות מתחת לאפס. אנשים רצו במחצית למכוניותיהם להתחמם. עד כמה שידוע אף צופה לא עזב את האיצטדיון על השריקה האחרונה.

ברט סטאר, הקוורטרבק של גרין ביי אמר שלא היה טעם ללבוש כפפות כי הן הפכו לעור קפוא ומנעו כל תנועה מאצבעות הקוורטרבק.

שחקנים סבלו מ-FROSTBITE, וברט סטאר טען ששכבות קרח דק כיסו את עיניו והוא חייב היה 'לשבור אותן'.

אף פעם עד אז (ומאז, מ.ל) לא היה משחק בקור כזה, ובשלג שהפך כמעט מיד לשלג קפוא, או מין קרח.

ברט סטאר האגדי הביא את הנצחון 13 טיקים לפני תום המשחק בטאצ'דאון שקבע 17-21 לאליפות שלישית רצופה של גרין-ביי, לראשונה בתולדות ה-NFL. הקהל -50,868 – נשאר עד הדקה האחרונה. אתה לא מפקיר את חבריך ובורח מהמערכה.

מה שהוסיף לגיהנום היתה רוח בחוזק 17 KNOTS שגרמה לטמפרטורה להרגיש כמינוס 40 או 50. פרופסור זאק סטיבנסון מאוניברסיטת ויסקונסין 'הרגיע את הקהל' לפני המשחק שכשהטמפרטורה מגיעה למינוס 30, כל קור מתחת ל 30- הוא קור שהמוח כבר לא מסוגל להבדיל את משמעותו. עשר מעלות פחות? רק ה-FROSTBITE נעשה חמור יותר.

והקריין הודיע שוב ושוב ברמקולים לקהל "להימנע מאלכוהול, מעשה שרק מגביר את הסיכון לנזק גופני רציני". היתה זו הודעה חשובה ביותר כי הדיעה הרווחת היא שאלכוהול עוזר לסבול את הקור. בדיוק להיפך: אולי ההרגשה היא טובה יותר כי אתה מסטול אך אלכוהול הוא כימיקל המאיט את הכל, ובעיקר הסכנה הגדולה ביותר – מאט (מהמילה לאט) את לחץ הדם ומהירות זרימת הדם. אלכוהול הוא 'דאונר', וזה בדיוק הפוך למה שחשוב בקור אימים.

בפליי האחרון, דאון שלישי, יארד אחד טו גו ו-13 טיקים בשעון, סטאר היטעה וניכנס מאחורי ג'רי קרמר ה-RIGHT GUARD ואחד הטובים במשחק אי פעם, שזכור עד היום היום בגלל פנינת הלשון שלו ש-"קוץ' לומברדי לא עושה כל אפלייה. הוא מתנהג עם כולנו כאילו אנחנו כלבים".

ה-TD היה המסמר האחרון בדרייב של 68 יארדס, לא יאומן ממש בתנאי המשחק. באחד מנסיונות המסירה שלו הכדור החל להתעופף לכיוון שניזרק ואז משב רוח החזירו אל מאחורי THE LINE OF SCRIMMAGE…

סטאר, מאחורי אחד מהאופנסיב-ליינס הטובים בהסטוריה ניזרק ל-SACKS שמונה פעמים להפסד של 86 יארדס. סטאר הבין שאין טעם למסירות ארוכות, וגם הרנינג-בקס שלו לא הצליחו להזיז את הכדור כי המגרש היה שטיח אחד של קרח שלא איפשר כל חיכוך. הוא הבין שהדרך היחידה להניע את הכדור הן מסירות קצרות לבקים שלו (לווייד רסיברס לא היה לו סכוי להגיע במסירות) דוני אנדרסון וצ'אק מרסיאן. המגינים ממול, שני ה-ALL-PROS דייב אדווארד והאולי לא הצליחו לעצור את הבקים. "לא היה כך חיכוך בכף הרגל כדי לקבוע יתד" אמר האולי בסיום.

בסיום המשחק הטמפרטורה היתה 28-.

החשש היחיש של רופאי הקבוצות היה קפאון מחלט של אברים והצורך לקטיעתם.

מאומה מחששם לא קרה.

איש מ-50,868 לא עזב את האיצטדיון עד שבמהירות נישאו נאומים קצרים, ה-MVP ניתן, גביע האליפות ניתן, ושחקני הקבוצה הרימו ידיהם, מודים לקהל האמיץ שנשאר באיצטדיון עד שהכל ניגמר.

שחקני התקפה מנסים להתחמם במיכלים שהזרימו בהם מים חמים – (אבל לא לקח הרבה זמן עד שמיכלים קפאו והחלו להתפרק) – עד שמגיע תורם להיכנס למשחק.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אחלה מעורב לפתיחת שנה
    "קוץ' לומברדי לא עושה כל אפלייה. הוא מתנהג עם כולנו כאילו אנחנו כלבים"
    פרייסלס
    🙂

  2. אין מה לומר, לא סתם סבוניס האב נחשב לאחד השחקנים החכמים שרצו (לאט, אבל רצו) על הפרקט.
    תודה על המעורב ושתהיה שנה מלאה טורים נהדרים

  3. מעורב נהדר. גברים לבנים מקריחים הם עניין קשה בעדות מסוימות. איכשהו הם תמיד הופכים למנהלי קופת חולים/ביטוח לאומי וכו'.

  4. אינגלס הוא מהשחקניפ שכל קבוצה צריכה חוץ מהכוכבים הגדולים:
    חכם ומגוון שלא מנסה לעשות את מה שלא יודע ועושה היטב את לא מעט הדברים שיודע לעשות.

  5. לפי וויקיפדיה: באופן מסורתי הסופרבול משוחק בעיר בעלת מזג אוויר חם או שיש אפשרות לסגור לחלוטין את גג האיצטדיון. 27 מתוך 52 הסופרבולים נערכו ב-3 ערים: מיאמי, ניו-אורליס ולוס אנג'לס. אולי זה בגלל האייס-בול?

        1. אז השאלה מדוע אז שיחקו בתנאים לא נוחיםמכלל. אז לא רצו שאירוע הדגל יהיה מופע???
          אלא שהבסיס היה כדי להימנע מממקרה כמו ה"אייסבול" שיכול לפגוע בבריאות השחקנים וגם בהנאה מהמשחק וכמובן שמוטב שהמשחק יהיה מופע וזה לא יכול להתקיים ב"אייסבול".

כתיבת תגובה

סגירת תפריט