פריוויו למשחקי יום ראשון – צריך לנוח לפעמים / עמיחי קטן

אמש עלו על הפרקט ברחבי ארה"ב 28 קבוצות שונות ל-14 משחקים שונים, ולאחר הלילה העמוס הזה אנחנו מקבלים היום ערב משחקים רגוע יותר עם 10 קבוצות שונות שיעלו על הפרקט, ורק 4 משחקים ברחבי ארה"ב (עוד אחד בטורונטו כמובן…). כתוצאה מכך שרק 2 קבוצות לא ישחקו לילה שני ברציפות, מרבית המשחקי יהיו בין קבוצות בעלות קרבה גיאוגרפית ביניהן או לפחות קרבה גיאוגרפית בין מיקום המשחק הקודם ובין זה הנוכחי. 2 קבוצות יוצאות דופן יש, ואותן יהיה די קל לזהות לפי המקום בו הן משחקות הלילה.

1:00 טורונטו ראפטורס (22- 10) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (16- 15):

האלופים המכהנים ממשיכים לשמור על גאוות היחידה שלהם, וגם על מכת הפצועים הקשה, כאשר סיאקם, גאסול ופאוול ממשיכים להיעדר. עם זאת, לאורי הבין שהוא צריך לקחת פיקוד והוא נראה מצוין לאחרונה ביחד עם שחקני ג'י ליג לידו. הניצחון האחרון בגארדן של בוסטון הוכיח שהקנדים מצליחים להתמודד לרוב גם עם קבוצות הצמרת.

ואם אצל טורונטו אנחנו רואים הרבה הרכבי 2 רכזים, גם בגלל הפציעות, אז מה אפשר להגיד על אוקלהומה שמצאו את הרכב 3 הרכזים – פול, שג"א ושרודר, וביחד עם גאלו ואדאמס זאת החמישייה הטובה בליגה כרגע, עפ"י הנט רייטינג. התקופה הטובה האחרונה סידרה להם מקום בתמונת הפלייאוף הנוכחית, ופתאום פחות ברור האם ומתי פרסטי ישלוף את שפן הטריידים מהכובע, פשוט כי אין כרגע צורך.

המפתח למשחק הזה יהיה כמובן אצל הגארדים, ובעיקר בהגנה של אלו הרועמים על לאורי ושות', כי לטורונטו באמת אין הרבה מעבר לזה.

רמת עניין של משחק: B – מפגש בין 2 קבוצות פלייאוף עם מאזן חיובי נכון לעכשיו, ובעיקר בין 2 קבוצות עמוסות בקו האחורי ודלילות בקו הקדמי.

הימור: הפצועים יכריעו. אוקלהומה ב-7.

3:00 ממפיס גריזליס (12- 21) – שארלוט הורנטס (13- 21):

נכון לעכשיו ממפיס היא המנצחת הגדולה של דראפט 2019, כאשר מוראנט הוא המועמד המוביל לתואר רוקי העונה, וגם ברנדון קלארק מפתיע לטובה. יש לממפיס קבוצה צעירה ונחמדה וגם את הכלים הנכונים להעביר בטריידים בעבור עוד בחירות ושחקנים צעירים. הבעיה העיקרית שלהם היא שבחירת הדראפט שלהם מוגנת רק טופ 6, אחרת היא הולכת לבוסטון, וכרגע יש יותר מדי קבוצות חלשות בליגה, מה שעשוי להיות בעייתי מבחינת הדובים. שווה לעקוב.

למען האמת, המצב של שארלוט די דומה, רק בהבדל אחד, שהוא המחסור בנכסים של ההורנטס. שארלוט ויתרו על קמבה כדי לצאת מהבינוניות, גם אם זה כלפי מטה בשלב הראשון, אבל הפריצה של גרהאם החזירה אותם בדיוק לאותה נקודה של בינוניות. ניתן להעריך את ההורנטס על זה שהם עדיין בכדורסל, בניגוד אולי לכמה קבוצות אחרות בליגה, אבל המצב הנוכחי הוא הכי גרוע עבורם, וקשה לראות שינוי באופק.

המפתח של המשחק הזה, בהסתכלות מצומצמת עליו, יהיה דווקא הקרב בצבע. סביר שגרהאם ורוזיר ביחד יקזזו את מוראנט וברוקס, ומה שנשאר זה ההגנה של זלר וביומבו מול ההתקפה של ולנצ'יונאס.

רמת עניין של משחק: C – שתי קבוצות סימפטיות בסך הכל, ויש את מוראנט שתמיד מסקרן, אבל שום דבר מעבר לזה.

הימור: יהיה צמוד. בסוף ממפיס ינצחו ב-4.

3:00 ניו-אורלינס פליקנס (10- 23) – יוסטון רוקטס (22- 10):

ג'רו מגיע אחרי ניצחון על אחיו ארון וג'סטין למשפחת הולידיי והפליקנס עם 3 ניצחונות רצופים, כולל אחד בדנבר. מה שניצח את המשחקים האלה היה השלשות, כאשר בכל אחד מהם השקנאים קלעו לפחות 15 שלשות ועשו זאת לפחות ב-40%, וזה כולל אפילו את לונזו בול שקלע 4/8 מחוץ לקשת נגד אינדיאנה. אני לא הייתי מהמר שדווקא ההגנה של יוסטון היא זו שתעשה את העבודה על הקלעים של ניו-אורלינס.

במקרה של יוסטון היה נראה שווסטברוק נכנס לכושר טוב ומצליח להתמודד עם השמירות הכפולות שהארדן מקבל, אבל אז הגיע הפסד מפתיע דווקא לגולדן סטייט במשחק בו ווסטברוק בעיקר החטיא. נגד ברוקלין הארדן לקח על עצמו את המשחק כדי לא להסתבך, אבל נשארנו בדילמת ווסטברוק ואיך מייק ד'אנטוני צריך להשתמש בו.

המפתח של המשחק הזה הוא ג'יימס הארדן. הפליקנס לא מספיק טובים או חכמים בהגנה כדי להתמודד איתו, ואם הוא ירצה הוא יוכל לחגוג יובל נקודות ותריסר החטאות מחוץ לקשת. אם הוא יבחר להיות פסיבי יותר יהיה כנראה צמוד מהצפוי.

רמת עניין של משחק: C+ – הארדן תמיד יכול לקלוע מלא. ווסטברוק ולונזו בקרב פועלי בניין מסקרן…

הימור: אין הגנות, אבל לטילים יש הארדן. יוסטון ב-12.

3:00 דנבר נאגטס (22- 9) – סקרמנטו קינגס (12- 20):

אני אפתח מציטוט מהפריוויו שלי בשבוע שעבר: "אצל דנבר יש הרבה אופטימיות מסביב, כאשר יוקיץ' כנראה התאושש סוף סוף מהפתיחה העצלה של העונה, וברצף 5 הניצחונות בו הם נמצאים כעת רשם הסרבי 22.6 נקודות, 10.8 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, וכל זה ב-45.8% לשלוש ו-56.2% אפקטיבי". עכשיו נחשב את ממוצעי השבוע האחרון, ואחרי זה נחבר. בשבוע האחרון יוקיץ' עם 23.5 נקודות, 9.5 ריבאונדים ו-7.2 אסיסטים ב-50% לשלוש ו-62.5% אפקטיבי. ב-9 המשחקים האחרונים בסך הכל זה יוצא 23 נקודות, 10.2 ריבאונדים ו-8.2 אסיסטים ב-47.6% לשלוש ו-61.4% אפקטיבי. בקיצור – יוקיץ' חזר ודנבר ניצחו 8 מ-9 המשחקים האחרונים שלהם.

אם אנחנו עוסקים בסטטיסטיקות שקשורות למי שהיה הכוכב המובהק בעונה שעברה ונתקל בקשיים בתחילת העונה, אז אפשר לעבור לקינגס ולרכז פוקס, וכדאי לשים לב לכך שהמאזן של הקינגס במשחקים בהם הוא שיחק עומד על 3 ניצחונות ו-12 הפסדים, לעומת 9 ניצחונות ו-8 הפסדים במשחקים שהוא לא שיחק. משהו בחיבור בין לוק וולטון המאמן החדש ובין פוקס לא עובד, בעיקר סביב קצב המשחק האיטי שוולטון רוצה מול המהיר שעדיף לפוקס. לעיונף דיוואץ'…

המפתח של המשחק הזה הוא יוקיץ'. בדומה לרוב הקבוצות, גם לקינגס אין הרבה כלים להתמודד איתו, בפרט שגם הם משחקים בקצב איטי שמשרת את הנאגטס. אם יוקיץ' ישמור על הכושר הטוב שלו יהיה קשה לקינגס להוציא ניצחון.

רמת עניין של משחק: B+ – דנבר בתקופה מצוינת לאחרונה, בניגוד מוחלט ל-6 ההפסדים הרצופים של המלכים. שתיהן שקועות במאבקי מיקום קריטיים, על עצם המקום בפלייאוף או על ביתיות בשלבי הפלייאוף השונים.

הימור: דנבר ב-8.

4:30 לוס אנג'לס לייקרס (25- 7) – דאלאס מאבריקס (21- 10):

הלייקרס ודאלאס החליפו חולצות כבר פעמיים העונה, כאשר בכל אחד מהמקרים קבוצת החוץ הייתה זו שזכתה בניצחון. אני משתדל להיזהר לא לדבר על משבר בלייקרס, כי הם בכל זאת במקום הראשון במערב בפער די נוח, אבל 4 הפסדים רצופים הגיעו ביחד עם הבעיות הרפואיות הראשונות העונה של דיוויס ולברון. את פורטלנד הם הצליחו לנצח ולעצור את הסחף, אבל נגד יריבה טובה יותר משמעותית מפורטלנד, ללא מנוחה בין המשחקים ובמצב הרפואי של לברון ודיוויס, יהיה להם מאוד קשה.

בדאלאס עברו שבועיים קשים כשהלו"ז הקשה הגיע יחד עם פציעה של דונצ'יץ', אבל הקבוצה כולה לקחה צעד קדימה, והמאבס יצאו מהמסע המזרחי עם מאזן סביר לחלוטין. בסוף השבוע דונצ'יץ' גם חזר ולא לקח לו הרבה זמן להיות הצעיר ביותר בהיסטוריה שרושם 2 משחקי 30 נקודות ו-15 אסיסטים באותה עונה (בשניהם הוא עשה טריפל דאבל), ועל הדרך הוא קטע רצף 4 ניצחונות של גולדן סטייט.

המפתח של המשחק הזה יהיה סביב דקות המשחק של לברון ודיוויס. הלייקרס חייבים לאפשר להם לנוח, ואם זה יקרה זה כנראה יוביל להפסד נוסף.

רמת עניין של משחק: A – הלייקרס במשחק מאוד חשוב להם, אבל אסור להם להשקיע בו יותר מדי, כדי לא לאבד את דיוויס או לברון לתקופה ארוכה.

הימור: אצל לברון המנוחה גוברת על הכל. דאלאס ינצחו ב-9.

ולסיום – החידה השבועית. הזכרתי מקודם את דונצ'יץ' שהוא הצעיר ביותר לרשום שני משחקי 30 נקודות ו-15 אסיסטים באותה עונה. מי הקודם שהחזיק בשיא?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 203 תגובות

  1. הציטוט של דוק – פרייסלס :-).
    למרות שאם הקליפרס אכן הבטיחו לקוואי מטוסים אחוזים עוזרות בית ערומות ומה לא (מה שהליגה חוקרת עכשיו) אז הם האחרונים לצאת עם הצהרות כמו 'הפילוסופיה של הלייקרס היא מה שלברון אומר…'.

    1. הקליפרס לא הבטיחו כלום באלמר הבטיח. יש לי שאלה נניח לבאלמר יש 50 חברות פרטיות שלו והוא וקאווי חברים טובים אז כספו מהחברות הפרטיות או כספו האישי יכולים לממן את תענוגות קאווי והדוד דניס מה הקשר של זה לליגה? Just friends כמו לברון ודיוויס שאוכלים במסעדה. או שיש הסכמי אי תלות בnba כמו אצל רואי חשבון? 😂😂😂

            1. פמפם כל הלילה גולדן סטייט צמוד נגמר 20 הפרש…….

            2. ראוי לציין שהטוקבקיסטים בתשלום כאן התייחסו אליו מאוד יפה והשאלה היא למה??
              במיוחד שאני שחסמו לי את השם!!!!!! לאחר שבתגובה 15 רשמתי דנבר ב9 הפרש מדוייק!! מה יוצא להם מהסתרה והטעיה? מישהו פה משחק בכסף גדול? רק מניח את זה פה.

      1. משום מה הייתי בטוח שראיתי בפרומו של דאלאס שהמשחק משוחק בצהריים של יום ראשון.
        והאמת שהיה לי מוזר איך הם משחקים בצהריים אחרי שאתמול שיחקו.

  2. דאלאס- לייקרס אחלה משחק וביופי של שעה , בעיקר למורי משרד החינוך (כמוני) שאחרי זה יכולים לפזר ילדים למסגרות ולחזור לגנוב תנומה… (תודה למערכת החינוך הקיבוצית שעובדת ברוב ימי החופשות)

  3. דונציץ חוזר מפציעה, ישחק בק טו בק? אם לברון נח הייתי נותן לילד לנוח חצי משחק, למרות התענוג בקריעת הלייקרס, שישמרו משהו לפליאוף.

  4. לילה נחמד יש היום, בעיקר בהתחשב שרוב הקבוצות הן בלילה השני של בק טו בק מה שנותן ערך מוסף.
    תודה על פריוויו מעולה אפילו שאני חולק עליך בגזרת ממפיס – לטעמי המנצחת הגדולה של הדראפט הזה היא לא אחרת ממיאמי ושני הרוקים המצויינים שלה (אני יודע, אני יודע טכנית נאן לא נבחר בדראפט).
    ולחידה – אני חושב שקראתי איפה שהוא שדונציץ שבר את השיא של האחד והיחיד, אלוהים בכבודו ובעצמו.

  5. שיר הלילה שייך לחונקים
    NO MORE HEROES

    Whatever happened to
    Leon Trotsky?
    He got an ice pick
    That made his ears burn
    Whatever happened to
    Dear old Lenin?
    The great Elmyra
    And Sancho Panza?
    Whatever happened to the heroes?
    Whatever happened to the heroes?
    Whatever happened to
    All of the heroes?
    All the Shakespearoes?
    They watched their Rome burn
    Whatever happened to the heroes?
    Whatever happened to the heroes?
    No more heroes any more
    No more heroes any more
    Whatever happened to
    All of the heroes?
    All the Shakespearoes?
    They watched their Rome burn
    Whatever happened to the heroes?
    Whatever happened to the heroes?
    No more heroes any more
    No more heroes any more
    No more heroes any more
    No more heroes any more

      1. ראית אותם?
        הם הופיעו פעמיים או 3 בארץ, ראיתי אותם פעמיים.
        פעם ראשונה עם קורנוול בשירה וגיטרה, נדמה לי שהופיעו בליקוויד, 85 או 86?
        פעם שנייה לפני אולי 13 14 שנה עם הסולן הנוכחי. לא אותה החווייה. היו החימום לדבי הארי בהרצליה נדמה לי או משהו באזור.

        1. שנות השמונים היו טיפה מוקדמות לי מדי. זכיתי לראות אותם בפעם האחרונה שהיו בישראל, ב-2016, בהיכל התרבות של תל אביב.

  6. מה קרה למשחק המוקדם של ראשון? ככה גונבים לי את פתיחת השבוע, ומשאירים אותי בדד עם מכבי נגד בש בכדורסל?!? קשים חיי הלבנטינים שמתעקשים לישון כמו בני אדם.
    אחלה פריוויו, תודה רבה

  7. יוסטון ישחקו ללא ראס ,הוא לא משחק בבאק-טו-באק.
    לא תהיה תחרות בנייה מול לונזו (האשך כנראה יוותר על המשחק בגלל שאהובו בסתר לא יתלבש).
    .
    הלייקרס מול הוונילים -אחלה משחק (אם לגרוין לא יבריז).

  8. לונזוווו ידעתי הוא מתאים לגי ליג. 20 נק על גי ליג יוסטון בלי ראס והארדן חחחחח ונא עדיין בפיגור מולם קומדיה גנטרי.
    יאללה הצטרפתי ללוקה מול השיקוץ

  9. אני ראיתי את הארדאוויי ג'וניור נפצע במתיחת שריר ההמסטרינג בדקה ה-5 של המשחק. מיד כתבתי שהוא OUT ל-3-4 שבועות. עד עתה בשידור הטיווי של ה-ESPN איש לא הזכיר זאת כי הם לא רואים מה שאני רואה.

  10. האדם הכי מעניין אותץי באולם הוא האמא של לוקה שהגיעה במיוחד למשחק והיא נראית פצצה יותר מכל אחרת בהוליווד

    MY NAME – מי אתה? אתה אמיתי או עוד טרול שבא להפריע?

          1. לא. נו כבר נתתי את פירוט היומן. קם ב5 מדליק ליג פס על המסך אחרי שטיפת פנים מכין ארוחת בוקר תוך כדי אוכל שירותים וכו. 6 יוצא לעבודה 5 וחצי בבית מקלחות ילדים ב7 יוצא לספורט בדכ 8 וחצי אחרי מקלחת ואז סמול טוק עם האישה 9 סקס 9 וחצי האישה נרדמת ואם אין משהו מעניין בטיוי או בהופס גם אני ואם יש אז שם.

  11. לונזו בול!!!!! 27 נק 10 ריב 8 אס ירון!!!! אמנם נגד גי ליג בלי ראס והארדן אבל תנו כבוד!!! מצטרף לתצוגת ה20 וה11 של דריימונד מול יוסטון. אין ספק איפה הכי טוב לנגרים לשחק בקבוצה מנפחת סטט מול יריבה מנפחת סטט זה הסוד. מי לא אוהב את יוסטון. יכולים לעשות פרסומת יוסטון
    רוצה להתאושש? רוצה להשיג חוזה? רוצה להראות מה אתה שווה? רוצה להעמיד מספרים? אתה חייב לשחק נגדנו

    1. קרלייל אחרי המשחק: פורזי אחד השומרים הגדולים בהיסטוריה היום כבר אין טעם לשמור בצבע כולם זורקים שלשות וזה יותר מסוכן אני אוהב לראות 2.21 שומר על 1.90 זה מגניב

  12. אבל את הרדאוויי לא תראו יותר. 3-4 שבועות. והטמבלים בטיווי אפילו לא הזכירו זאת פעם אחת. הוא נפצע בדקה ה-4 או ה-5. מתח את שדריר ההמסטרינג. אני מכיר את הפציעה מעשר שנות אימון. הוא 'אארוט' לך-3-4 שבועות. תרשמו.

  13. מי שקראה היכן שהוא, קרא, או שמע, שהארדאוויי פצע (מתחל) את ההמסטרינג שיודיע. אני כתבתי כאן חפני שעה כמעט ובינתיים רק אני קלטתי זאת? טוב, ידוע שאנחנו בהופס ראשונים בעולם.

  14. הנה האמא שלו שוב. עוד סינוור. עם המקראה הזה אני עוזב אתכם.

    זיכרו מה שאני מסכם:

    1 הרדאוויי פצוע ל-3-4שבועות.
    2. לוקה, 3 נהקודות, נקע קל בקרסול. לא חוזר לשחק היוןם.
    3. הארדן – נקע באצבע בכף הרגל. אאוט ל-2-3 שבועות

    להשתמע מחר בלילה.

    מל,, סע בזהירות ותגיע לאטלנטה בשלום!

    וקלמסון ניצחה את אוהיו סטייט והיא נגד LSU בגמר המכללות.

  15. גיא שאלה לי. דיוחחים באותו אתר ראיתי על החזרה של יאנג. פעם זה GTD ופעם רק ב4 בינואר וזה השתנה כמה פעמים.. מה העניין?

  16. קרלייל אחרי המשחק: פורזי אחד השומרים הגדולים בהיסטוריה היום כבר אין טעם לשמור בצבע כולם זורקים שלשות וזה יותר מסוכן אני אוהב לראות 2.21 שומר על 1.90 זה מגניב

    1. אחד המשחקים הגרועים שלו שראיתי, אבל שתי הקבוצות נראות נורא. בלאגן שלם, מלא איבודים, חוסר סדר. השפעות הבאק-טו-באק

  17. קיובן צריך לשבת ולאכול את הראש יחד עם לוקה ליאניס. לתת לו יאכטות בחורות מניות להחתים את 2 האחים שלו במאבס ולהשחיל לבאקס את פורזי בסיין אנד טרייד. זה הזמן מארק אני יודע שאתה יכול!

            1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              אבל זו לא תגובת הלילה שלך שי
              התגובה בהמשך היא פריסיילס. איך, ריבונו של עולם, הגעת לג'יסר??? לא יותר קרוב אליך שפרעם?
              "ראיתי את הבת!
              נראית כמו ילד בן 14 מג'סר"

  18. חגי, זה הטבע של פציעת הנקע. גם אחרי שהרנטגן שלילי, עדיין יש נזק לרקמות הרכות, מה שגורם לנפיחות בטווח המידי, ולרגישות בנק' הפגיעה בטווח הקצר. היות וזו הפעם השנייה שהוא נוקע את אותו הקרסול השנה, זה הגיוני שאטלנטה ינקטו ביתר זהירות על מנת לוודא שהוא חוזר כשיר ב-100%
    אתרי הספורט, דרך אגב, מעדכנים לפי המידע שהם מקבלים מהקבוצות. אטלנטה שינו את הטיימליין מספר פעמים, ולכן זה השתקף בדיווחים של אתרי הספורט השונים.

  19. פורטר במשחק הראשון שלו בחמישייה 19 נק' באחוזים מדהימים ב-26 דקות. הבחור שיחק ללא אף תרגיל לכיוון שלו ובלי הכדור ביד. זה נקרא אימון! בדנבר אין מקום לעוד מוביל כדור אז ג'וניור חתך ונע בלי כדור וקפץ לריבאונד התקפה וכן גם דפק סטפ בק לשלוש על הראש של שומרו. דנבר שמה את הז'יטונים על יוקיץ' ופורטר ג'וניור בכנף מכיוון שעד שיוכח אחרת אין תחליף למילסאפ המזדקן ליד יוקיץ' מקדימה את אב,כ(למרות שג'רמי גראנט שיחק טוב מאוד אתמול בהיעדרו). מילסאפ הוא דבק והשילוב שלו עם יוקיץ', ברטון, מורי והאריס הוא מצויין. MPJ צריך להוכיח שהוא יכול להיות ווינג כדי שהקבוצה הזו תעשה רעש בפלייאוף בשנים הקרובות. הוא בושל על אש קטנה ואני מקווה שזה לא היה פלוק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט