יומן פילדלפיה / רפי י'

יומן פילדלפיה / רפי י'

הרבה רעש היה סביב פילדלפיה סבנטי סיקסרס בטרום העונה, העזיבה המתוקשרת של באטלר , ההחתמות של הורפורד וטוביאס והארכת החוזה של סימונס.
בעקבות ההיחלשות של בוסטון (על הנייר) וטורונטו כולם סימנו את הסיקסרס והבאקס כצמד הקבוצות שיאבק על הבכורה במזרח, האמנם כך ?
33 משחקים אל תוך העונה קצת קשה להגדיר מה קורה עם פילדלפיה ולאן פניה, מתצוגות כדורסל כמעט מושלמות מול מילווקי, מיאמי (במשחק הראשון העונה ביניהן ) ובוסטון למפלות מחפירות מול ברוקלין ודאלאס או תקלות מביכות מול קבוצות חלשות ( ויזרדס, מג'יק ו OKC ) .
אז מי את פילדלפיה 76 ?
10-23 זה המאזן של פילי אחרי 33 משחקים, קצב של 57 ניצחונות בעונה שמהווה שיפור לשתי העונות הקודמות.

נכון, במשחק מול מילווקי קיבלנו את פילדלפיה במיטבה, לוחצת בהגנה מדהימה, מתאמצת ומדויקת להפליא ואין מי שלא מתרשם מהעוצמה של הקבוצה הזו, אבל בכל זאת אם אתה אוהד פילדלפיה, העונה עד עתה משאירה טעם מריר בפה.
למה ?
כי אחרי שליש עונה ברור שהכימיה של הקבוצה נראית מזעזע כאשר שהורפורד ואמביד יחד על המגרש, לקבוצה יש בעיה אמיתית בהובלת כדור במיוחד ברבע הרביעי שבו בד"כ היא נתקעת, אין לקבוצה ספסל יציב ואמין שיכול להכריע משחקים, הקבוצה מתקשה מאוד במשחקי חוץ.
שמעתי וראיתי את האמירות שפילדלפיה בנויה לפלייאוף ולא לעונה הרגילה- תרשו לערער על קביעה זו!
בשתי העונות החולפות פילי התעופפה בחצי גמר המזרח ללא יתרון ביתיות למרות יתרון על הנייר ביכולת. ברט בראון ואמביד דיברו בקיץ על החשיבות בהשגת יתרון ביתיות לכל אורך הפלייאוף ( לחזק זאת – לסיקסרס יש מאזן שלילי בחוץ עד עתה ). עכשיו תוסיפו את העובדה שהמזרח ממש לא נחלש כפי שכולם חזו – מילווקי של העונה הרגילה סביב יאניס נראית רמה בפני עצמה משאר הליגה, בוסטון התאוששה יפה מהעזיבה של הורפורד ומשחקת מצוין, ניק נורס עושה פלאים בטורונטו, מיאמי מצאה את המוג'ו שלה סביב באטלר וכמה רוקים צעירים ,אינדיאנה עם מאזן מצוין למרות שמחכה אוטוטו לאולדיפו שיחזור ואופס……..פילי מדורגת 4-5 במזרח, ולא נראה שהיריבות שלה מורידות את הרגל מהגז, יש מצב בהחלט סביר שפילדלפיה עם 55-57 נצחונות לא תסיים בטופ 2 במזרח ויש מצב יותר מסביר שמאזן זה אפילו לא יספיק ליתרון ביתיות בסיבוב הראשון במזרח וזה מאוד משמעותי.

למרות המאזן – הרבה סימני שאלה

נציין כמה נקודות חשובות שראינו מפילדלפיה עד עכשיו –
בן סימונס-
לסימונס יש את הפוטנציאל להיות שחקן על, אבל חוסר האגרסיביות שלו במשחק ההתקפה (יש כאלה שמכנים זאת חוסר אגואסטיות ) והאינסטינקט למסור ולא לקלוע מונעים מנעו ממנו בשתי עונותיו הראשונות לגרד את הפוטנציאל שבו.
לקראת עונתו השלישית בליגה ציפינו שבן יראה שיפור כלשהו ביכולת ההתקפית שלו , יראה יכולת קליעה כלשהי או יגביר את כמות החדירות שלו לסל מה שיאפשר לו להגיע לקו העונשין – זה לא קרה עד עכשיו, וסימונס פחות או יותר הוא אותו שחקן שראינו בשתי העונות הקודמות. למעשה סימונס הופך לגרסה כלשהי של דריימונד גרין בווריורס, מגן על שיכול לשמור את עמדות 1-5 במגרש, מנצל את הגוף הגדול לחסימות בהתקפה לשאר חבריו , לוקח ריבאונדים ודוחף את הכדור בצורה מרשימה במגרש הפתוח אבל עדיין בשורה התחתונה הוא שחקן התקפה מוגבל.
פילי בניגוד לשנתיים הקודמות משחקת בקצב נמוך בהרבה בגלל ההרכב הגדול והכבד, דבר שפוגע בסימונס וביכולת שלו לדחוף את הכדור בהתקפות מעבר. בנוסף חוסר הרצון של ברט בראון לשחק יותר פיקאנרול בהתקפה מבטל יתרון גדול שיכול היה להיות לבן בשטף המשחק כמו בדוגמא

נכון , סימונס נותן עונה מדהימה בהגנה ומוליך את הליגה בחטיפות ואם הוא ממוקד מטרה הוא יכול לחסל בהגנה את כוכב היריבה ( דוגמאות ? פאסקל סיאקם 3-12 מהשדה , ג'מי באטלר 1-5 מהשדה) אבל עדיין מבן סימונס מצפים ליותר והזכרונות מחוסר היכולת של סימונס להוות פאקטור בהתקפה בשתי סדרות חצי גמר המזרח בשנתיים החולפות מדירות שינה מכל אוהד של פילי.

יכולת בדקות ההכרעה –
כאשר ג'ימי באטלר עזב את פילדלפיה בקיץ החולף, עלתה מיד השאלה – מי יהיה ה- CLOSER של פילי העונה? מה תעשה פילדלפיה בדקות ההכרעה ? למי יתן ברט בראון להוליך את הכדור בדקות אלה?
שליש עונה חולפת וכבר ברור שלסיקסרס יש בעיה אמיתית בסגירה של משחקים במיוחד בנפילה התקפית בדקות ההכרעה של המשחק.
מתוך 10 ההפסדים שלה, פילי איבדה 7 משחקים בדקות האחרונות במיוחד עקב יכולת התקפית איומה בדקות הסיום.
קחו לדוגמא את הפסד החוץ לטורונטו בסוף נובמבר, פילי מוליכה 91-96 שנותרו 4:03 דקות לסיום המשחק. הראפטורס מפעילים לחץ על פילדלפיה בהגנה ויוצאים לריצת 0-10 שגומרת את המשחק על תוצאה של 96-101 לטורונטו. במשך 4 דקות פילדלפיה איבדה כדורים והגיעה לזריקות רעות עם סיום שעון ה-24 שניות.
לפילדלפיה יש יתרון אדיר של ג'ואל אמביד בפוסט (שבשנה הזו מראה גם יכולת מעודדת להתמודד עם דאבל טים) והיא לא משתמשת בו מספיק במיוחד כשהכל תקוע בהתקפה וזה אחד היתרונות היחידים של הקבוצה. בן סימונס בדקות הסיום בורח מהכדור ומי שמוביל אותו בד"כ זה ריצ'רדסון או האריס.

פיאסקו לברדאק תוצרת הסיקסרס:

פילדלפיה בד"כ מפסידה את הרבע הרביעי (נט רייטינג של 0.9- ) ונראית אובדת עצות כשהשעון יורד לכיוון סיום המשחק – ברט בראון חייב למצוא פתרון לנושא ויש לו עוד 4 חודשים למצוא פתרון אחרת הטיול של פילי בפלייאוף השנה יהיה קצר בהרבה ממה שתכננו שם בתחילת העונה.

נקודות אור-
מאטיס טייבול-
אלטון בראנד התעקש שטייבול הוא האיש שלו בדראפט 2019, וכאשר דני איינג' לקח את טייבול בבחירה 20, בראנד ויתר על שתי בחירות בכדי לקבל את טייבול ונראה שזה הצליח לו בגדול.
טייבול הצליח להשתלב מהר בהרכב של ברט בראון והפך למכונת הגנה עם קליעה מרשימה מ-3.
טייבול מושבת לשבועיים עקב פציעה אך עד עתה הוא נתונים של 3.5 חט' ו-1.5 פר 36 , נוככחות בין מוליכי הליגה ב- Deflaction , נתון ההגנה של הסיקסרס משתפר ב- 4 נקודות כשהוא על המגרש מהוות עידוד כלשהו.

פורקאן קורקמז-
במהלך העונה החולפת פילדלפיה הודיעה שהיא מבטלת את אופציית הרוקי שיש לה על קורקמז. פורקאן שבשנתיים הראשונות שלו בליגה לא היה גורם משמעותי (אם מתעקשים – ניתן לציין הופעה של 40 נקודות בליגת הקיץ ב-2018 ) הפך לשחקן חופשי בקיץ ונראה שדרכו חזרה אל הליגה הטורקית סלולה ומובטחת, אבל הסיקסרס זה ארגון שלא משעמם בו לרגע…..
קייל קורבר שסומן כמחליף פוטנציאלי של רדיק הבריז לסיקסרס וחתם בבאקס ופילדלפיה עם מצבת שכר חונקת החתימה מיד את קורקמז על חוזה לא מובטח לשנתיים וזה מתשלם בגדול לשני הצדדים עד עכשיו , 39% מהשלוש עם כמעט 4.5 זריקות למשחק הופכות את קורקמאז לאחת מנקודות האור של פילדלפיה העונה.

טוביאס האריס
לאחר הטרייד שהנחית אותו בפילי לטוביאס לא היה הרבה זמן להתרגל לקבוצה החדשה והמספרים שלו חוו ירידה מהיכולת אותה גילה בקליפרס טרום הטרייד. לאחר החוזה הגדול והעזיבה של באטלר היו ציפיות גדולות מטוביאס שיחזור להיות הסקורר שהיה. האריס עבד הקיץ על משחק ההגנה והראה שיפור עצום בתחום אך בתחילת העונה ב-11 משחקים ראשונים של העונה היכולת ההתקפית שלו היתה מזעזעת אך ב-22 משחקים שחלפו מאז אלו הם הנתונים שהוא מעמיד 21.4 נקודות למשחק, 5.7 ריב', 3 אס' ב -41.6% דיוק מהשלוש (4.6 נסיונות למשחק) ו-59.1% TS – טוביאס של הקליפרס חזר.

מה הלאה?
חייבים להזכיר עוד שתי נקודות חשובות בשליש העונה –
– אל הורפורד פתח מצוין את העונה אך נפצע ולאחר כשבועיים בחוץ הוא חזר עם כושר משחק גרוע ועדיין לא חזר לעצמו.
– ג'ואל אמביד משחק בהילוך שיוט ומנסה לשמור את עצמו בריא לקראת הפלייאוף. בשנה שעברה אמביד פתח את העונה בצורה אדירה ובשליש ראשון של העונה היה ממצטייני הליגה אבל לפלייאוף הוא הגיע לא בשיא הכושר. השנה זה יותר מצועק שאמביד לא מגלה 100% מאמץ בכל משחק והוא צריך אתגר רציני (בוסטון , יאניס) בשביל לבוא ולתת 100% בעיקר בהגנה.

הקבוצה שהעמידו בפילי בקיץ מוזרה מאוד בנוף הליגה, יחד עם הפוטנציאל האדיר, יש לקבוצה הזו המון חסרונות ולברט בראון יש המון עבודה לעשות עד לפלייאוף.
האם זה יספיק ?
לבראון ברור שעתידו במועדון תלוי באיך הקבוצה תראה באביב. בינתיים עפ"י מה שקורה בשליש הראשון של העונה זה לא נראה מבטיח אך העונה עוד ארוכה ולנו לא נותר לשינוי כלשהו שידליק את הקבוצה הזו.

Trust the process

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. תודה רפי.
    אתם אבודים. אין לפילי שום סיכוי עם בראון-סימונס.
    בראון אולי המאמן הגרוע בליגה ומתמחה בלהוציא את המינימום משחקנים. ממש אנטי-מאמן.
    לסימונס אין שום פוטנציאל של שחקן-על. אולי במשחקי פיק-אפ.
    הוא חתיכת שחקן מוגבל בלי שום עמדה במגרש.
    לשני הכוכבים שלכם אופי בעייתי לאללה.
    אמרתי כבר מזמן – התהליך של פילי הגיע לשיאו לפני שנתיים, בקבוצה של בלינלי, סאריץ', אליאסובה, מקונל והולמס.
    זו הייתה פילי הטובה ביותר וגם את זה בראון הצליח לחרבן מול גוזלי בוסטון בגלל ההתעקשות על סימונס.
    מאז פילי רק חלשה יותר בכל עונה, למרות השמות שבאו והלכו.

  2. רפי אתה צודק כמעט בהכל. המזרח נחלש בהחלט כמו גם פילי. הבאקס מאיימים אולי כרגע אבל לפלייאוף אף אחד שם לא מאיים חוץ מיאניס. יש להם מזל שבאד המאמן שלהם עם מאמן כמו בראון הבאקס מקום 6 במזרח. גם פילי נחלשו. הקבוצה הכי מושלמת לאליפות הייתה שנה שעברה לפילי עם אמביד באטלר האריס פאקן 3 אולסטארים פלוס שחקנים משלימים סבבה. זו קבוצה שהייתה צריכה לקחת אליפות. קבוצה ככ טובה לא תהיה להם יותר.
    הספסל של פילי הוא מצויין פשוט בראון לא יודע מה לעשות איתו אניס סקוט טייבול פורקאן שהשתפר מאד זה אחלה ספסל. למי יש ספסל יותר טוב בליגה על הנייר? ולא לו והארל זה לא ספסל בקליפרס.
    סימונס שום שחקן על הוא דריימונד גרין יותר אתלטי וזהו זה מה שהוא ומה שהוא יהיה שזה לא נורא ואפילו טוב לפילי לצד שחקנים כוכבים זה בדיוק מה שצריך. רק צריך להוציא לו את הכדור מהיד ולהפוך אותו ל4 אמיתי. שהכדור אצלו במשחק עומד זה זמן מבוזבז שריפת שעון והכל הופך לצפוי עבור היריבה חדירה והוצאה החוצה.
    בפלייאוף מה שהיה הוא שיהיה אמביד הטמבל יקבל כדורים בקלאץ על ה3 ויעיף קרשים או יכדרר על שחקנים עם הפייק המפגר שלו ואז איבודי כדור.
    טוביאס ומייק סקוט לא מנוצלים טוב בפילי בקליפרס הם היו נהדרים שבראון יצפה בקלטות של דוק.
    הורפורד ואמביד יחד זה איטי לא הולך טוב אם אפשר להטריד את הורפורד כדאי מההתחלה זה היה טעות.
    טייבול זה מפלצת בהגנה ובקבוצה בלי ככ הרבה כוכבים לדעתי הוא יכול להיות פול גורג אחרי כמה שנים אם אני מנגר של קבוצה אחרת רודף אחריו חבלז. בפילי הוא ישאר ככה מחליף או אולי חמישייה שעושה רק הגנה.
    הבעיה של פילי שהיא קבוצת שלשות חלשה יותר מידי שם דברים עקומים בהתקפה.
    בראון חייב לעוף אבל זה אולי יקרה שהם יעופו כנראה סיבוב 2.

        1. בקבוצה אחרת בטח שיהיה פול גורג תוך 3 4 שנים. גורג היה בדיוק אותו דבר שהגיע לליגה.
          בפילי ברור שהוא לא יהיה פול גורג איש לא יתן לו את הכדור מספיק בשביל זה. אני בכלל מעיף את הופורד ושם אותו בחמישייה כבר השנה אבל זה רק אני. בפילי החליטו שביג אל בגיל 33 יביא להם טבעת ושווה 100 מיליון אז מה אני מבין.

      1. עדיין לא עקבי מספיק יש לו משחקים עם נפילות הוא צריך כל ערב לתת 20 25 נק לפחות הוא צריך להבין שהוא מס 2 בקונטנדרית. יש לו גם לפעמים הרבה רגעים פאסיבים

  3. יומן מ-ע-ו-ל-ה ומקצועי ואובייקטיבי, תודה רבה רבה רפי.
    .
    סימונס ובראון. על השניים האלה תעלה ותיפול פילי, ולהערכתי בהתחלה תיפול, אחר כך תיפרד ואז תעלה. מקווה בשבילם שזה יקרה עוד במהלך העונה, אבל סביר להניח שנאלץ להמתין לקיץ.

  4. מצוין רפי.
    .
    אני חושב שפילי הוכיחו שהם הכי לא בנויים לפלייאוף שיש. הגנתית הם מעולים עם יכולת לשמור על כל סגנון וכל קבוצה אבל התקפית אוי כמה שהפלייאוף חושף את החולשות שלהם, וסימונס הופך משחקן סופר מוכשר גם בהתקפה לנטל שפשוט מוריד את כל הקבוצה למטה.
    .
    בקשר לגאי-טו-גו, אני חושב שהאריס זה האופציה הכי פחות רעה של פילי. החיסרון שלו הוא יכולת מסירה לא מי יודע מה אבל כשמביטים מסביב ברור שזו אופציה עדיפה על השאר.
    .
    אני עדיין מהמר שהם יגיעו לגמר איזורי ומשם זה די 50/50

    1. קונה את התחזית שלך
      לצערי כרגע לא רואה את פילדלפיה עוברת את בוסטון או טורונטו ללא יתרון ביתיות אבל יש עוד 48 משחקים לעבוד על הליקויים

  5. תודה!
    הבעיה עם סימונס, ולכן הוא רחוק מלהיות דריימונד גרין, זה שהוא לא זורק מחוץ לצבע. דריי זורק כחלק מהשטף ההתקפי, גם אם מחטיא לא מעט, סימונס פשוט תוקע את ההתקפה בזה שהוא מסרב לזרוק מחצי מרחק או מהשלוש. לכולם ברור שפילי היתה רוצה שיזרוק, בלי קשר לאחוזי קליעה, מה שאומר שהבעיה כאן היא לא רק פגם התקפי חמור, אלא שחקן שמעדיף לפגוע בכל הקבוצה ולא להעמיד את עצמו בסיטואציה שאולי תביך אותו. האירוניה כמובן שבזה הוא רק חופר לעצמו בור מביך הרבה יותר…

    1. ואם היה זורק ומחטיא זה היה עוזר? אולי זה היה פחות מביך אבל התקפה יותר טובה זה לא היה נותן. ההחטאות של דריי (בתקופות שהוא באמת גרוע) ממש לא עוזרות לגולדן

  6. אהבתי את היומן…
    אכן, קבוצה שקשה להבין את המהלכים שלה (באטלר, מקונול) חייבת רכז משחק שמנסה לזרוק מבחוץ,
    כמעט כל העולם מבין שסימונס חייב לפחות לזרוק מבחוץ כדי להמשיך להיות יעיל, חוץ ממנו ומהמאמן שלו (לצערנו, שני היחידים שדעתם באמת רלוונטית)
    ממה שראיתי מהם הם ממש לא מבינים מה הם אמורים לעשות כקבוצה, הם משחקים כמו אוסף בודדים שנקלעו לפרקט אחד (רכז …)
    מי בדיוק אמור לקלוע בפלייאוף ? קורקמאז שלא רצו אותו ?
    אמביד שומר את עצמו בצדק, בשנתיים האחרונות הוא התפרק בפלייאוף, הוא לא אמור להתאבד על העונה הסדירה ולשחק פחות דקות (בדיוק מה ששימוש נכון בהורופורד כשהוא בריא אמור לעשות ובדיוק בשביל זה הביאו אותו)

    1. בראון המאמן כבר אמר בתקשורת שהוא רוצה שסימונס יזרוק מבחוץ כל משחק, ואם אמר בתקשורת מן הסתם אמר יותר מפעם אחת לשחקן עצמו… יש שם בעיה הזויה שלא ראיתי אף פעם ששחקן פשוט לא רוצה לזרוק, בערך הפעולה הכי בסיסית והכי כיפית של כל מי שאי פעם שיחק כדורסל באיזושהי רמה

      1. צעד בכיוון … עכשיו אל תתן לו לשחק במחצית השנייה אם לא זרק בראשונה, כי הוא לא ממלא הוראות מאמן.
        נראה כמה מחציות הוא ישב בחוץ, אחרי שני משחקים נראה לי שהוא יבין …

  7. מעולה רפי
    המשחק מול מילווקי היה חוויה יוצאת דופן ופילי הייתה מגה עוצמתית
    הקבוצה תקום ותיפול על אמביד
    פילי חייבת להוסיף רכז הם אובר סייז בטירוף וצריכים תוספת סטייל בלינלי ואיליסובה שהגיעו לפני שנתיים בשליש האחרון של העונה ועשו שינוי אדיר
    כל תוצאה פחות מגמר מערב הוא כשלון
    בפברואר יהיה מעניין אחריי שקבוצות יחתכו שחקנים

  8. אחלה יומן רפי, כיף לקרוא. אני חושב שבמשחק נגד מילווקי ראינו את מה שפילדלפיה יכולה להיות, במשחק נגד אורלנדו את מה שהיא עכשיו. הם קבוצה חדשה ורואים את זה, בעיקר כשההתקפה שלהם פשוטה מדי. נראה כאילו הם עדיין לא מיצו את השימוש בסט הכישורים של ריצ'רדסון והורפורד בצד הזה של המגרש, ולא יפתיע אותי אם נראה את ריצ'רדסון הופך לשחקן שישי כשמגיע שחקן בסטייל של רדיק לחמישייה.

    1. עדיין ברבע הרביעי מילווקי עברה לאזורית וחתכה את ההפרש ב17 נקודות
      אני לא קונה את היכולת של פילי מול מילווקי עדיין לנצח סדרה ביניהן, פילי לא יציבה בהתקפה
      פילי בנויה מצוין להתמודד עם יאניס ואמביד הוא מניה בטוחה אבל קרוב ל 50% משלוש ובן סימונס אגרסיבי לא ראינו כמעט השנה

  9. פילדלפיה טובים כשהם רוצים להיות ולראייה הניצחונות המרשימים שלהם, בו הם סוגרים קבוצות בהגנה.
    הבעיה שהם בסוג של "קרוז קונטרול" ומקווים שהפוטנציאל שלהם יתפוצץ מתי שצריך, סוג של "סמוך על…" שבעייתי לסמוך עליו.
    הסכמות ההתקפיות שלהם חסרות יצירתיות. רדיק עזב ונראה שמאז לא ממש שינו את תוכנית המשחק. אמביד משחק לעתים קרובות רחוק מדי מהסל ומשוטט על קשת השלוש (ונראה כי עדיין לא ממש בכושר משחק לעונה שלמה), החיבור עם הורפורד עדיין לא מושלם.
    סימונס… כבר נכתב מספיק, אבל חוסר האגרסיביות שלו היא ממש בעיה, יחד עם הקליעה (או לפחות הניסיון לזרוק ולאיים מבחוץ). במגרש הפתוח הוא אדיר, אבל ליד אמביד והורפורד קשה לשחק מהר (כי בכל זאת, היתרון עם אמביד הוא שהוא כמעט בלתי עציר).
    אני מאמין שהם יהיו טובים יותר בחצי השני ובראנד יצליח לדוג איזה ווטרן ו/או חתיכה חסרה לספסל עם איזה שחקן שרוצה לתת ריצת פלייאוף עמוקה עם קבוצה שהיא פוטנציאל אליפות.
    בראון עד עכשיו יחסית מצליח, אבל הוא גם לא ממש טועה כי הכישרון בסגל שלו גדול מדי, אבל הוא חייב יצירתיות ותעוזה כדי להוציא יותר מהסגל הזה.

  10. תודה על הסקירה
    הם צריכים מתישהוא להחליף את סימונס ובראון
    טרייד על סימונס פלוס הורפורד יכול להביא להם הרבה
    הם חייבים לסיים 1-2 אחרת תהיה להם סדרה קשה כבר בסיבוב הראשון, והגבול שלהם זה סדרה אחת כזו
    אם הכל ילך אופטימלי הם יגיעו בשיניים לגמר אזורי
    עדיף להם הדחה מוקדמת כי אז יעשו את השינויים

  11. תודה רפי על יומן מעולה. פילי בבעיה קשה על הקווים , רוטציה קצרה מאוד ומחסור בעוד קלעי יציב. סימונס לא יכול להיות שחקן מוביל בלי קליעה מבחוץ בליגה הזו …
    מאוד פסימי, לא בטוח שעוברים בסדרה לא רק את הבאקס אלא גם את בוסטון או מיאמי .

      1. מסכים בהחלט, אגב במקרה טורונטו כבר ראינו עונה שעברה שמארק גאסול בין הבודדים שיכולים להתמודד הגנתית עם אמביד יחסית בלי עזרה יותר מדי .

  12. הניתוחים מענינים כשלעצמם מפספסים את הבעיה העיקרית.
    השחקנים לא מתאמצים ולא משקיעים במשחקים נגד קבוצות כמו אורלנדו או וושינגטון .
    אמביד בעצמו אומר את זה , בן סימונס אומר את זה , ברט בראון אומר את זה , אפילו אלטון ברנד אומר את זה .
    הם החליטו שהם משקיעים מינימום מאמץ בעונה הרגילה ושומרים את זה לפלייאוף או למשחקים מיוחדים (אני מבטיח לכם שהיום נגד מיאמי תראו סופר מאמץ)
    נכון או לא (אני חושב שזאת טעות) זה המצב.
    כל מה שאתם צריכים לראות זה את אמביד שמשחק בחצי הילוך כל השנה ואחרי שבארקלי ושאק קצת נתנו לו בראש והוא נתן שבוע שבו הוא שחט קבוצות ואחרי שזה עבר הוא חזר לבטן גב עם מינימום מאמץ.

  13. הלילה אמביד זרק 11 פעם משלוש.
    לפי דעתי זה אומר הכל.
    אםזה מה שעושה הסנטר הכי פיסי בליגה …היתרון היחסי של הקבוצה ,שאף אחד לא יכול לעצור בצבע ..אז זה מייתר את הדיון.
    הקבוצה הזאת בדרך ללא מוצא עם בראון+סימונס כרכז.
    חבל"Z

    1. אמביד זרק 11 פעמים מהשלוש אז סימונס ובראון זאת הבעיה?
      חשבת אולי שאמביד רוצה לזרוק כל כך הרבה מהשלוש ?
      אנשים מדברים על פיק אנד רול , אמביד לא רוצה לשחק פיק אנד רול, אמביד רוצה לשחק פיק אנד פופ , כל פעם שהם מנסים לשחקן פיק אנד רול עם אמביד בסגנון מה שגובר עושה ביוטה(רול חזק לכיוון הסל) אמביד יוצא החוצה כדי שיתהו לו מסירה אחורה לשלשה.
      זה מה שאמביד רוצה לעשות ושום הוראה אחרמ ממאמן שהוא לא סופר תשנה את זה

      1. ברור שהרכז והמאמן אשמים בכך …
        אם הסנטר שלך זורק 11 פעם משלוש ורק 10 משתיים אז זאת קבוצה טיפשה ולא מאומנת והמאמן אשם מספר אחד…והרכז שלך הוא אשם מספר שתיים ….כי הוא לא מפעיל נכון את מה שיש לו . בקיצור תוכנית משחק לקויה ביותר.
        כמה פעמים ראינו את אמביד מוריד כדור לרצפה על קו השלוש וחודר (או מנסה) לסל- פשוט מזעזע !

        1. בדיוק. מה זה לא מקשיב לבראון זה סתם שטויות. שנה שעברה האשמת את רדיק בזה. סנטר צריך לשחק בפנים אם המאמן לא יודע מה לעשות איתו שם ומעמיד אותו על ה3 הבעיה במאמן. אם השחקן משתין למאמן בפרצוף ומפר הוראות זה בעיה של המאמן ויש גם להעניש את השחקן.
          אני חושב שלאמביד אין שום בעיה לשחק בצבע ולא לזרוק שלשות וזה הכל בראון ותוכנית המשחק שלו כחלק מהניסיון להעצים את סימונס יקירו.
          קרלייל לפחות הודה בדאלאס שזה תוכנית המשחק שלו ושהוא רוצה לראות את פורזי על קו ה3 ולא בפוסט.

          1. אם אתה חושב שבראון יפוטר ואמביד יהפוך מייד לשאק אתה טועה.
            אמביד לא בכושר
            אמביד מאבד כדורים כי הוא חושב שהוא גארד
            אמביד לא מסוגל לשחק מול דאבל טים
            אמביד לא רוצה לשחק חזק מול גבוהים עם פלג גוף תחתון חזק כמו גאסול.
            אמביד משחק חצי הילוך בהגנה ונותן לגארדים לטייל לסל כי הוא רוצה לשמור כח להתקפה.
            אמביד לא רוצה לשחק פיק אנד רול , הוא כל פעם יוצא החוצה לזריקה מבחוץ למרות שהוא יכול בקלות לחתוך לסל.
            לפחות פעם במשחק אמביד חוטף כדור ובמקום למסור לגארדים לסל קל במתפרצת הוא רוצה לעשות קוסט טו קוסט כאילו הוא לברון ותמיד מאבד את הכדור .

            כל הדברים האלה הם על אמביד ולא קשורים לבראון או לסימונס.

            1. לא יודע אם זה עד כדי כך לא טוב, אבל בכל מקרה זה אומר שצריך לעבוד איתו כדי לשנות את זה, כי הוא הפרנצייז, היתרון היחסי ולמעשה הפרוסס של פילי. אם במקום אמביד היה סנטר סטנדרטי כמו נגיד ג'ורדן הם היו קבוצה בינונית, בערך כמו שהקליפרס היו בתקופת האריס

  14. אני עוד אדגיש אם אמביד מתחפר בצבע לסימונס אין יותר תועלת בהתקפה. סימונס זה האיש והפיבוריט של בראון זה שבראון בחר אותו בדראפט ושם עליו את כל הזיטונים לכן בראון מנסה לעשות קמפיין לסימונס על חשבון הקבוצה ולהכניס אותו לאולסטאר עוד משנה שעברה אז הוא נותן לסימונס חעשות תנועה מתחת לטבעת ופוסטים במקום לאמביד. זה גם הסיבה שבאטלר היה נראה פחות טוב בפילי היו משתמשים בו ובטוביאס לחסימות במקום שלהם יעשו חסימות.
    סימונס צפוי מול הגנות מאומנות לפלייאוף הוא חודר ומוציא החוצה כל מהלך שלו ידוע מראש הוא מחזיק יותר מידי בכדור ותוקע את ההתקפה ואז נתקעים עם אמביד על קשת ה3

    1. בראון כמובן לא בחר את סימונס בדראפט, זה היה בריאן קולנג'לו שלא שם זין על בראון ולמעשה כבר עמד לפטר אותו ואפילו הכריח את בראון לשים את המחליף שלו מייק דאנטוני בצוות האימון ורק הפיטורים של קולנג'לו הצילו את בראון

  15. רפי, אני נמצא בחווה בצפון קרולינה באמצע שוםפ מקום והאינטרנט לא עובד יותר משהוא עובד. כיף לשמוע אותך. כיף לקרוא אותך. אקרא ביתקר עיון כשאגיע הביתה

  16. תודה רפי! אחלה של יומן!
    אני רואה כמה בעיות בקבוצה-
    1. ההנהלה טובה יוזמת ועושה הרבה, אבל חושבת על חמיישית סטארים סטייל גולדן סטייט ולא חושבת על עומק סטייל סאן אנטוניו.
    2. ההעדפה של האריס והורפורד על פני באטלר, זה בעיני אחד הויתורים הגדולים של השנים האחרונות!! לא רוצה להגזים אבל די קרוב לויתור של okc על הארדן.
    3. הבאת הורפורד פגעה בשטף הקבוצתי והוא לא משתלב במארג, לכן במשחק הלילה נגד מיאמי הוא לא שיחק כמעט כל המחצית השניה.
    4. כמו שנה שעברה, בראון מפצל את החמישיות שלו ל2, אחת עם אמסיד וריצרדסון השניה עם האריס הורפורד וסימונס כמעט אין זמן משותף של כל החמישייה וכאשר יש, הם נראים רע.
    5. האריס מפשל בקלאצ מעונה שעברה נגד טורונטו, הוא חייב לקחת קורס אצל רג'י מילר או מייקל כדי ללמוד איך לסגור משחקים.

  17. תודה רפי. מצוין כרגיל. 50 הסנט שלי למגיבים למעלה הם כך – מעבר לקבעונות של בראון והסטים ההתקפיים המוגבלים שלו אני רואה שתי בעיות עיקריות. קודם כל אין לך פוינט במובן הפליימייקרי של המילה. סימונס מוסר נהדר אבל בגלל האיום הלא קיים שלו מבחוץ קל לצופף פנימה כשהוא על הקשת וליצור פקק מתחת לסל של פילי. נניח ואן-ליט או דינווינדי היו מסדרים את ההתקפה של פילי הרבה יותר טוב וגם היתה היררכיה התקפית ברורה כשיש בעל בית עם הכדור. סימונס פשוט לא סוג כזה של שחקן ובאמת חייב לעבור לשחק 3 או 4 ולהוביל כדור במתפרצות. הבעיה השניה היא מבנה הקבוצה/הספסל והשימוש. כל הבלבולי מוח על חומר שחקנים שצריך לפרק את הליגה ושאר הירקות זה בולשיט. כולנו יודעים שזה לא פאזל פשוט והורפורד אכן מהווה התאמה בעייתית לחמישייה, אבל הוא שחקן נהדר ולדעתי עוד יחזיר דיווידנדים על ההשקעה. הבעיה שעם הכסף לחמישייה נתקעת עם אניס וסקוט כמחליפים הבכירים וקורקמאז וטייבול וזהו בערך. אני לא מצליח להבין למה בראון לא משתמש בברק ונטו יותר. למעשה לפילי אין שום added value מהספסל. פשוט כלום. זהיר סמית לא שיחק משחק העונה ובולדן מחוק. לכן חלוקת הדקות בפילי נוראית ואיך שלא נהפוך את זה לפלייאוף הם יגיעו עם הלשון בחוץ. קשה להעריך עדיין איך העסק יראה באפריל- מאי אבל אני מסכים שקל זה לא יהיה בוודאי במזרח השנה. אני בכל זאת אהמר על גמר המזרח ואחכ בראון הולך הביתה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט