הצגה של מיצ'יץ' עזרה לאנאדולו להביס את מכבי ת"א/ שי בוקר

Vasilije Micic - Anadolu Efes Istanbul - EB19
מיצ'יץ' מפורר את הגנת מכבי. ערב גדול לסרבי. (אתר היורוליג)

לעיניי הצהובים שהגיעו למשחק בסגל חסר מאוד אבל נשארו במשחק במשך 21 דקות, ואסילייה מיצ'יץ' השטלת על המשחק ברבע השלישי עם 16 נקודות מתוך ה-23 האישיות שלו ואנאדולו ברחה ל-22 הפרש מה שגמר את הסיפור. רודריג בובואה וקרונסלאב סימון היו נהדרים גם הם, בעיקר במחצית הראשונה. ג'ייק כהן ודני אבדיה בלטו בצד הצהוב. 

רבע ראשון: 19:23 לאנאדולו

הצהובים מתל-אביב פתחו את המשחק היטב כשסקוטי ווילביקין צולף שתי שלשות כולל אחת עם עבירה וקבע 9:5 לאורחת עם 5:46 לסיום הרבע. עוד שתי נקודות של אות'לו האנטר כבר הגדילו את ההפרש ל-6, אבל שלשה של כריס סינגלטון צימקה ל-3 בלבד. ווילביקין הראה שהוא יכול לייצר גם לחבריו ועם מסירה נהדרת, מצא את קווינסי אייסי לדאנק של המשחק, 13:8 לחבורה של ספרופולוס. לאחר פסק הזמן, קרונסלאב סימון וחבריו התעוררו, כשהקרואטי מוביל ריצת 0-7 בדרך ליתרון 13:15. יובל זוסמן מצא את ג'ייק כהן לקרש סל ולוח התוצאות הראה שוויון 17:17 עם 1:40 לסיום הרבע. במצב של 17:21 למקומיים, כריס סינגלטון ביצע עבירה על ווילביקין בזריקה כשהוא נוחת לווילביקין באיזור הנחיתה והגארד נפצע. לאחר שדייק פעמיים מהקו, האמריקאי ירד לחדר ההלבשה מה שקרוב לוודאי החריד הרבה אוהדים של מכבי. בסוף הרבע, אנאדולו הובילה ב-4 הפרש.    

Shane Larkin, November 2019 MVP - Anadolu Efes Istanbul - EB19
לארקין מקבל את תואר ה-MVP של חודש נובמבר

רבע שני: 41:48 לאנאדולו

מכבי פתחה את הרבע השני בשילוב ישראלי נהדר כשיובל זוסמן מסר לדני אבדיה בלו פוסט והילד מצא את ג'ייק כהן עם מסירה נהדרת משלו לקרש סל. סימון ענה בצד השני עם שלשה. אבדיה לא נבהל והחזיר עם שני לייאפים פשוטים ושוב היתרון המקומי ירד לנקודה בלבד. רודריג בובואה התחיל להתחמם ועם שלשה משלו, החזיר את ההפרש ל-4, 25:29 עם 7:03 לסיום המחצית הראשונה. לאחר שאנג'לו קלויארו צלף שלשה שצימקה את ההפרש שוב לנקודה, שיין לארקין החזיר עם אחת משלו בצד השני. דני אבדיה המשיך ביכולת הטובה שלו ועם שלוש פעולות טובות בהם ייצר לעצמו לחבריו, החזיר את היתרון למכבי 36:34 עם 4:08 להפסקה ועתמאן ביקש פסק זמן. בובאה חזר עם שתי שלשות משלו ולאחר פסק זמן של ספרופולוס, הצרפתי הוסיף עוד שש נקודות בדרך ליתרון 38:48. יובל זוסמן קלע שלשה על הבאזר וצימק ל-7 הפרש בלבד. 

Jake Cohen - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
ג'ייק כהן עולה לסל. 15 נקודות שלו, לא הספיקו לצהובים. (אתר היורוליג)

רבע שלישי: 58:80 לאנאדולו

סקוטי ווילביקין פתח את המחצית השנייה עם שלשה עם הלוח וצימק ל-44:48 בלבד. מאותו רגע, המשחק הפך לשליטה מוחלטת של הטורקים כשסימון ובובואה אחראים על 5 מתוך 9 הנקודות הבאות בדרך ליתרון 44:57 עם 7:11 לסיום הרבע השלישי. אבל הריצה הזו לא הייתה כלום לעומת ההצגה של מיצ'יץ: הסרבי צלף שלוש שלשות רצופות וגם הניח עוד שתי נקודות באליי-אופ ואנאדולו ברחה ליתרון 46:68. שתי שלשות רצופות של דורסי צימקו את ההפרש ל-19, אבל מיצ'יץ' שוב ענה עם שלשה גדולה משלו. בסוף הרבע, הטורקים מובילים ב-22 נקודות. 

סיום: 79:99 לאנאדולו 

בפתיחת הרבע האחרון, אלייז'ה ברייאנט וסנדי כהן צימקו ל-63:80 ועתמאן הזעיק פסק זמן. טיבור פלייס צלף שלשה ראשונה העונה ועם טיפ אין נוסף קבע 63:85. קלויארו שוב החזיר את הצהובים לפיגור 17 בלבד, אבל עד לסיום לארקין, מיצ'יץ' ובובואה לא נתנו לצהובים להתקרב. בסיום, ניצחון מוחץ לאנאדולו. 

Krunoslav Simon celebrates - Anadolu Efes Istanbul - EB19
שחקני אפס חוגגים ניצחון עם הקהל. (אתר היורוליג)

קלעו בספרות כפולות לאנאדולו אפס: מיצ'יץ' קלע 23 נקודות (5/7 ל-3) וחילק 5 אסיסטים, רודריג בובואה צלף 22 משלו מהספסל, סימון קלע 19 נקודות, לארקין היה שקט בסטנדרטים שלו עם 15 נקודות ופלייס הוסיף 11 נקודות. 

קלעו למכבי ת"א בספרות כפולות: ג'ייק כהן 15 נקודות, ווילביקין קלע 12 נקודות וקלויארו הוסיף 10 משלו.  

מילותיי על המשחק 

אנאדולו הראתה לנו הערב שהיא אחת מהקבוצות החזקות, אם לא החזקה ביותר ביורוליג ועשתה למכבי בית ספר בהנעת הכדור כש-18 מ-37 סלי השדה של הקבוצה הגיעו מאסיסטים. אפילו יותר מזה גם, ערב חלש של לארקין לא ממש משפיע על קבוצה עם קלעים אדירים: מיצ'יץ' קלע 5/7, בובואה קלע 4/7 וסימון הוסיף 3/4 הכל מעבר לקשת. בסך הכל אנאדולו קלעה 16/28 ל-3 וקלעה 24 נקודות יותר מהמוצע שמכבי סופגת למשחק: 99 נקודות לעומת 74.87 בכניסה למשחק. 

עכשיו נעבור לצהובים. אחד מנקודות האור היחידות של מכבי הערב היה דני אבדיה שסיים את המשחק עם 6 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. לא רק ש-6 אסיסטים הם שיא קריירה עבורו, אלא הוא גם שיחק 23:24 דקות שגם זה שיא קריירה עבורו. 

הרכב "האשליות" של מכבי שכלל את דורסי, זוסמן, אבדיה, קלויארו וג'ייק כהן היה נהדר עם 15 נקודות ברבע השני ושמר את מכבי במשחק. בחצי השני, ספרופולוס פחות שיחק עם החמישייה ההיא וזו לדעתי אחת מהסיבות להפסד. 

הצהובים יכולים להתעודד מהעובדה שגם אחרי ההפסד הזה, הם נשארו במקום הרביעי בטבלה אחרי 16 מחזורים.   

ציטוטים

יאניס ספרופולוס: "הם שיחקו טוב יותר בהרבה והגיע להם לנצח, במיוחד איך שהם שיחקו במחצית השנייה. אני חושב שבמחצית הראשונה התחלנו טוב את המשחק, אבל לצערנו היו לנו 6 איבודים ברבע השני והם השיגו 10 נקודות במתפרצות שפתחו פער גדול מדי, אבל החלק החשוב עבורי הוא הרבע השלישי בו ספגנו 32 נקודות ולא עשינו הגנה, כאשר ב-5 דקות הם קלעו 18 נקודות ועשינו רק עבירה אחת, ובסך הכל 32 נקודות על 2 עבירות ברבע השלישי, מה שאומר שלא היינו טובים בהגנה ולא קשוחים מספיק כשהיו כמה סלים קלים שהיינו יכולים למנוע.

אפס היא קבוצה מצוינת ככה שאם אתה לא משחק מספיק קשוח נגדה אתה תשלם מחיר מסוללת הקלעים שלהם. אנחנו לא הצלחנו לעצור אותם, וזאת הסיבה שהם קלעו 99 נקודות. בסך הכל התקפית היינו בסדר, אבל ההכנה שלנו לא הייתה טובה ולכן הפסדנו במשחק הזה, וזה מה שאנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה. זה לא קל לשחק כאן נגד הפיינליסטית של העונה שעברה והם משחקים טוב מאוד גם העונה. בהצלחה."

אלייז'ה ברייאנט

על ההפסד: "אני חושב שבאנו להילחם חזק. הם קלעו הלילה המון זריקות קשות, אבל אנחנו צריכים לשפר את ההגנה שלנו ואני מרגיש שלא עשינו את זה מספיק, אבל זה בסך הכל משחק אחד מתוך עונה ארוכה ויש עליות וירידות, אז אנחנו נפענח מה אנחנו יכולים לעשות טוב יותר לקראת המשחק הבא."

על המלחמה ברבע האחרון, למרות ההפרש הגדול: "גם כשההפרש גבוה ואין ממש סיכוי במשחק זאת הזדמנות טובה לתת דקות לאלו שמקבלים פחות בדרך כלל, אז יש גם דברים חיוביים מהמשחק הזה, אז אנחנו נחזור ונלמד מהמשחק הזה."

ג'ייק כהן

על ההפסד: "היו לנו רגעים ממש טובים במשחק. הם ניצלו את הרגעים הפחות טובים שלנו ברבע השלישי ונגד קבוצות כאלה טובות אנחנו לא יכולים לתת דקות כאלה. עשינו גם דברים טובים, אבל גם כאלה פחות טובים, בעיקר באותו רבע שלישי. זה היה משחק קשה, אבל יש לנו דברים טובים יותר וטובים פחות ללמוד מהם."

על השאלה מה יצר את היתרון הגדול של אפס: "הרבע השלישי היה כמו כדור שלג עבורנו. היו לנו כמה טעויות הגנתיות וזה השפיע על ההתקפה שלנו ואז שוב הושפעה ההגנה שלנו, ואנחנו צריכים למצוא דרך לעצור מומנטום כזה, במיוחד נגד קבוצה טובה כמו זו."

תקציר (יוטיוב יורוליג)

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. א. מכבי בסגל מלא מנצחת היום…
    מה שספרופולוס סחט עד עכשיו את הלימון לא יכול להחזיק יותר ווילבקין שיחק ביום שני 45 דקות אם הוא ימשיך ככה הוא יפצע באופן רציני(צריך לראות מה זה הפציעה של היום…) וכן אותלו האנטר וגם זוסמן כבר נשחק יותר מדי חייבים בנוסף לארון ג'קסון עוד גבוה דחוף!!!
    ב. אבדיה אכן היה טוב אבל אם הוא רוצה לעשות קריירה בnba הוא חייב לשפר את הקליעות עונשין והקליעה לשלוש בלי זה הוא לא יחזיק שם מעמד

  2. תודה שי על סיקור מצוין. אבדיה מנצל את מה שנותנים לו,
    מקווה שגם אחרי החלמת הפצועים ימשיך לקבל דק', מה שכן הוא באמת צריך לעבוד חזק על הקליעה משלוש.
    מכבי באמת מוציאה מקסימום מסגל הטלאים במצבו הנוכחי,
    אנדולו לטעמי שיצא לי לראות לא מעט העונה המועמדת הבכירה לזכייה העונה . (אפילו מעל ריאל וברצלונה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט