חמישה דברים חיוביים בתבוסה לצרפת / עופר תמיר

חמישה דברים חיוביים בתבוסה לצרפת

1. אפיק ניסים–  סולידי, עקשן, בא לעבוד. כשהוא על המגרש קורים דברים טובים. מציג יכולת סבירה ואפילו טובה, במיוחד למול ליקוי המאורות של כספי, אליהו ואוחיון.

.

2. ניב רסקין– לא הבנתי עד הסוף את ההחלטה לשים את פיני גרשון בתור פרשן במשחקי הנבחרת. האיש מכיר באופן אישי רבים משחקני הנבחרת, ומעורב היטב בכדורסל הישראלי. איכשהו, כל מילה שהוא אומר, מקצועית ככל שתהיה, מקבלת גוון של שמחה לאיד והתנשאות, של סגירת חשבונות. אם הוא היה קשקשן היתה בזה איזו נחמה, אבל יש לו כישרון מעצבן להגיד דברים נכונים וזה אפילו מחריף את המצב. השילוב של הלשון המחודדת שלו והיכולת העגומה של הנבחרת דומה לטי-רקס שמשחית מחנה קיץ של שבט ניצנים של בני-עקיבא.

    רסקין מנגד, מדוייק ברמה כירורגית. הוא מצליח להיות בעת ובעונה אחת ביקורתי, לויאלי, מאוכזב, מפרגן, אינטילגנטי והוגן ולרכך את העוקצנות הגרשונית. אפשר להתחיל לפנטז על הרגע בו הוא יחליף את יורם ארבל בתור המיקרופון המוביל.

3. קוז'יקרו– היו במשחק שני רגעים בהם הרגשתי שהנבחרת מייצגת אותי: דקה לסיום הרבע השלישי, אנחנו במינוס 18, קוז'יקרו ולימונד משתפים פעולה בהגנה ומצליחים להרחיק לחוץ, אחת מהפעמים המעטות בהן ההתקפה הצרפתית נעצרה. בדרך חזרה לעמדה הם נותנים "כיף", ולא כזה נרפה של 20 הפרש אלא "כיף" של לוחמים. לרגע, רק לרגע, היה נראה שיש לנו סיכוי לחזור.

   אחר-כך, נשרקה לקוז'י עבירה חמישית שלא הייתה ולא נבראה על מהלך הגנה נקי ואלגנטי. פשוט כאב הלב לראות אותו יורד לספסל, אבל אפילו אז היה לו מבט של אחד שבא לנצח.

4. מליניאק מגן על פיני גרשון– בסיום המשחק מליניאק נדרש לעניין הבוטות של פיני גרשון. הוא סיפר על ריב ישן בינו לבין גרשון- מליניאק כתב פרשנות שעיצבנה את גרשון (שאחר-כך סיפר שמליניאק פירסם בשמו דברים שלא אמר) והם לא דיברו שלוש שנים. הוא אמר שפרשן צריך להגיד את מה שהוא רואה, שהוא מחוייב לצופים בבית ולא לקולגות. סחתיין.

5. נבחרת הכדורגל תתעודד מזה– נצחון של ישראל על אזרבייג'אן מחר יהווה קונטרה כדורגלנית מבורכת לפיאסקו בלובליאנה ויאיר את הכדורגל הישראלי באור חיובי, ולו לרגע.

ואף מילה על– הבמאי הסלובני שלא העלה לשידור את הויכוחים בין כספי ואליהו. זו היתה נקודת השפל האמיתית במשחק, אולי הרגע המשמעותי ביותר בעיניים ישראליות.

וחיובי שישי שנכנס ברגע האחרון– הקליפ שסיים את ערב השידורים בערוץ הספורט- "טיפת מזל" כמוזיקת רקע למיטב הFAILS של הנבחרת ולמיטב הדאנקים של נבחרת צרפת בסלואו-מושן מייסר. עצוב אך אמיתי.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. מצחיק איך פרשני ספורט ופרשני פוליטיקה וצבא דומים. הם מדברים בביטחון מופרז ואחר כך טועים בגדול. אנחנו תמיד מדברים יותר מדי והמון שטויות לפני המעשה. לפני שהחל הקמפיין של הנבחרת דיברו פרשני חור התחת על כך שהנבחרת עם כספי ומקל ואליהו תגיע רחוק מאד בקמפיין הנוכחי. לא ידעתי עם לצחוק או לבכות! כספי שחקן חלש מאד באן בי איי ובינוני עבור אירופה אותו הדבר עם אליהו. לגבי מקל נחיה ונראה. אני לא מחזיק ממנו הרבה. פרשנינו הצבאיים טענו שזהו סופו של אסד לפני שנה!
    אסד עדיין איתנו וצוחק על כל פרשנינו לענייני ערבים.
    מה הלקח? אל תאמינו לפרשנים. אם אתם מספיק מעורים, תנו פרשנות שלכם:)

  2. אהבתי מאוד!
    לא ממש הבנתי את מליניאק ופיני, הבנתי שמליניאק כתב משהו עליו שפיני לא אמר אבל לא הבנתי את ההמשך..

  3. אני חושב שאתה לוקה בדימנציה קלה לפי מה שרשמת פה… אפיק ניסים היה מול צרפת 1 מ-7, וקוז'יקרו עם כל הכבוד לזה שהוא היחיד שחוסם כמו שצריך, לא יודע לעשות שום דבר אחר(לא לקלוע, לא לקחת ריבאונד, לא להגן על שחקנים גבוהים ממנו)
    בנוגע לרסקין, הוא אחלה עיתונאי, אבל השאלות הללו שמרימות כל פעם להנחתה כמו: "אתה חושב שהנבחרת חטפה זעזוע? ואם כן מה עושים?" בשביל שיענו לו בצורה חריפה הן פשוט שאלות מרגיזות, ועדיף שלא ישאל כלום אם זה מה שיש לו לשאול…

  4. זה יפה שאתה מנסה למצוא דברים חיוביים , אבל העתיד נראה שחור יותר , בנבחרת הגרועה הזאת אין שחקן מתחת לגיל 25 , יש צוות אימון שלא מורגש . עם כולם היו נלחמים כמו קוזיקרו ולימונד ולא אדישים כמו יותם ואוחיון היה יותר טוב.

  5. כלום לא חיובי
    עליבות אירופה בכדורסל , בית ברמה ירודה
    24 נבחרות , חלקן הגדול לא ראיות לבמה הזו
    רסקין מתלהם מכל דבר , כל הפסד היא רעידת אדמה וכל נצחון הוא סיבה להדלקת משואה ביום העצמאות.

    הדבר המביש באליפות הוא הפרומו של גיבורי העל , אפילו לא בובות על חוט .
    ולחשוב ששיבק מתגעגע לדוויד בלו , אני מתגעגע לדוויד בלאט שהיה מצליח לעלות שלב עם חבורת האפסים הזו.

  6. מעל שלושים שנה אני עוקב אחרי הנבחרת ונרפות כזו מעולם לא ראיתי.
    איפה רוח הלחימה המפורסמת של ישראל? הבנו כבר שאין וכנראה לא יהיו יותר קטש טפירו ברקוביץ' שפר, אבל למה כל פאול שלנו זה פאול וסל? למה שחקן כמו כספי לא יודע להקפיץ כדור? לעשות קרוסאובר או מאחורי הגב או סבסוב? או לשמור? מה לעזאזל מלמדים אותם שם במועדונים הגדולים? מישהו סיפר לכספי שהוא ג'מצ'י ומאז הוא רק מיידה שלשות. ראבאק, מאמן לאומי, שים אותו בעמדה ארבע ותגיד לו שבלי 10 ריבאונד ו-3 דאנקים הוא לא מקבל ארוחת ערב. ועד מתי נצטרך לראות את הלפרין האנמי הזה? ואיפה מורן רוט? כואב הלב על קוז'י וגרין ואפיק שנותנים הכל ורואים את העאלק כוכבים רבים אחד עם השני וקולעים יחד 4 מ-20. מי שראה סלובניה ספרד שלשום מבין שאנחנו בפיגור כ"כ גדול שכבר לא נחזור כנראה לטופ האירופי. ודרך אגב פיני גרשון צודק בעניין החסימות, לא חוסמים בכלל, מפחדים ממגע.

  7. אין חזון, אין תוכנית, אין שיטה = אין מאמן.
    הקבוצה משחקת בהיסוס וחוסר אמונה ולא יודעת מה לעשות עם עצמה.
    חילופים סיטונאים שלא מאפשרים לתפוס מומנטום.
    חבל, כי השחקנים טובים. לא משתמשים בהם נכון ולא הכניסו בהם את הרוח הנכונה!

  8. ילדים שלא התבגרו. איפה עוד ראיתם חבורה של מבוגרים שבאה לעבודה, לא מתאמצת, מציגה ביצועים כושלים ואח"כ עוד מתבכיינת ועושה שיחות כאילו זו הייתה פעולה בצופים.
    ומה הבוס אומר?זורק את זה על היעדרות של שחקן אחד שבכלל פרש מכדורסל, פוחד להגיד משהו אמיתי שהשחקנים השבריריים ומלאי האגו שלו לא יעלבו.
    איכס, צריך להקרין את האיירבול של אליהו מהעונשין נגד בריטניה בכל מסך אפשרי עד שהוא ייכנס מתחת למיטה ויבכה.

  9. נגד בלגיה הוכיחו שהם יודעים לא מעט כדורסל והיום היו עם שלושה נצחונות לפחות ביכולת כזו ובטוחים בשלב הבא. נגד צרפת יכול להיות שבכל מקרה היינו מפסידים, אך נגד בריטניה ואוקראינה הנבחרת הייתה מנצחת עם יכולת כמו נגד בלגיה, וחבל על הפתיחה הגרועה.
    אך אולי בכל זאת הנהבחרת תעלה בניצחון על גרמניה והפסד של בריטניה לאוקראינה. וצריך לזכור שגרמניה בלי שחקני הנב"א שלה. ישראל צריכה להמשיך את היכולת שלה מאתמול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט