השעון דופק: פתיחת משחקי מחזור 16 ב-NFL/ שחר דלאל

המחזור ה-16 בליגת ה-NFL נפתח כמיטב המסורת ביום שבת עם שלושה משחקים מעניינים, שייקבעו את מיקומים בפלייאוף ובמקרה של יוסטון להבטיח מקום בינואר. אז בואו ניכנס ישר אל המשחקים עצמם:

20:00: יוסטון טקסנס (5:9) אצל טמפה ביי באקנירס (7:7)

יוסטון החליטו להשתמש בכל הצ'יפים שעמדו לרשותם, כשבתחילת העונה ביצעו טרייד ענק שהביא להם את הטאקל ההתקפי לרמי טאונסיל בתמורה לשתי בחירות דראפט בסיבוב הראשון. המהלך הזה אותת על כך שהם מרגישים בשלים ללכת על כל הקופה ולנצל את חוזה הרוקי של הקווטרבק דשון ווטסון.

המהלך הזה הוכיח את עצמו עד כה לאחר שקו ההתקפה, שהיה שנים עקב אכילס של הקבוצה, התחיל להתייצב והקווטרבק, שהופל בשנה שעבר 62 פעמים, מקבל יותר הזדמנויות לעשות את הדברים שהוא יודע הכי טוב. למשחק הזה הטקסנס מגיעים בידיעה שניצחון יבטיח להם את המקום בפלייאוף והם יעשו את הכל כדי לא להשאיר את העבודה למחזור הסיום.

בצד השני, בשקט בשקט, ברוס ארינס העמיד העונה את אחת הקבוצות המפתיעות שראינו. נכון, הבאקס לא יהיו בפלייאוף, אבל במקום עונת בנייה קשה (בעיקר לאוהדים) הם עומדים ערב סיום העונה במאזן חצוי ומציגים את אחת ההתקפות המלהיבות בליגה.

ווטסון. יותר זמן לעשות קסמים

ג'יימיס ווינסטון המושמץ אומנם עדיין זורק אין ספור איבודים (עומד כרגע על 24 אינטרספשנים), אבל גם יודע להניע את ההתקפה של קבוצתו ויש סיכוי לא קטן שיסיים את העונה כקווטרבק החמישי בהיסטוריה שמגיע ל-5000 יארד בעונה. לצערו הוא יצטרך להסתדר במשחק הזה ללא הפרובול הטרי כריס גודווין (שנותן עונת קריירה עם 1,333 יארד) והכוכב הגדול של הקבוצה מייק אוואנס שנשלח לרשימת הפצועים ביום רביעי. האם עדיין נקבל התקפה מלהיבה?

הימור: קל זה לא יהיה, אבל יוסטון יחזרו הביתה עם הכרטיס לפלייאוף.

23:30: באפלו בילס (4:10) אצל ניו אינגלנד פטריוטס (3:11)

מעטים האנשים שהיו מהמרים בתחילת העונה על כך שלמשחק הזה יהיה משמעויות פלייאוף בשלב הזה של העונה. מעטים עוד יותר הם האנשים שהיו טוענים שהבילס יהיו הקבוצה הטובה יותר על המגרש במפגש הפוקסבורו.

כנראה שהטענה השניה עדיין לא נכונה, כאשר ניצחון מול מלכת הדוויזיה בשני העשורים האחרונים לא יבטיח להם את ראשות הבית (ניו אינגלנד מחזיקה בשובר השוויון – מאזן מול יריבות משותפות), אבל באפלו בהחלט רוצה להשיג את הניצחון היוקרתי ולא תעשה ליריבתה חיים קלים.

הבילס. מי היה מאמין?

גם הקבוצה של ביל ביליצ'יק בהחלט לא מתכוונת לוותר בקלות, בטח לא מול יריבתם לבית, שהצליחה לנצח אותם רק חמש (!) פעמים ב-20 השנים האחרונות, הבעיה שזה לא יהיה קל. הפטס מציגים השנה התקפה בעייתית מאוד (בלשון המעטה) ומולם תעמוד אחת ההגנות הטובות ב-NFL עם סקנדרי מהמשובחים שיש למשחק להציע. סוף סוף יש מאבקים אמיתיים ב-AFC מזרח.

הימור: לפחות עד שיוכח אחרת, הפטס לא מפסידים במשחקים קובעים.

03:15: לוס אנג'לס ראמס (6:8) אצל סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (3:11)

עם יד על הלב, כמה מכם עדיין חושבים שהראמס הם הפייבוריטים מול מובילת בית ה-NFC מערב? אז כן, סגנית האלופה עדיין מציגה את אחד הסגלים המרשימים בליגה, אך בליל מרשים של סיבות (הנגאובר אחרי הסופרבול, הליגה שהתחילה להתרגל לשון מקווי וירידה ביכולת של ג'רארד גוף) גרם לכך שככל הנראה הם יצפו במשחקים של ינואר מהכורסא הנוחה בבית.

לוס אנג'לס עדיין לא מחוץ למירוץ, אך הסיכויים הולכים ופוחתים, כאשר כל הפסד שלהם בשני המחזורים שנותרו, או ניצחון של מינסוטה יסיים את העונה שלהם, שהתחילה בציפיות אין סופיות להביא תואר ראשון לעיר מאז 1983.

בצד השני, הניינרס שאיבדו את הבכורה בדוויזיה ואת יתרון הביתיות בפלייאוף בגלל ההפסד המפתיע לאטלנטה בשבוע שעבר, ירצו לסיים עם ניצחון שישאיר את הכל פתוח לקראת המשחק מול סיאטל במחזור הנעילה של הליגה הסדירה. אם הם יצליחו, הם יתבססו בעיקר על משחק הריצה שנה קייל שנהאן שמצליח בעיקר בזכות הפולבק קייל ג'וייצ'ק והטייט אנד הטוב בליגה ג'ורג' קיטל, שפותחים את ההגנה ומשאירים תעלות כדי שראחים מוצארט, מאט בריידה או טווין קולמן יעברו בהם.

הימור: גם הפעם יהיה שחזור של המפגש הראשון – ניצחון לניינרס.

מקווי. נשארו לו עוד שפנים בכובע?

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. שובר השוויון של הפאטס מול הבילס הולך לניו אינגלנד עקב מאזן טוב יותר במשחקים משותפים (או אם נרצה ההפסד המיותר של הבילס לבראונס).

  2. נראה לי המחזור הזה אני הולך לשבור את השיא שלי בnfl שעומד על 4 משחקים בשידור ישיר
    היום מתכוון לצפות בשלושת המשחקים
    מחר
    20.00-טייטנס-סיינטס
    23.25-איגלס-קאובויס(בבקשה שהקאובויס ינצחו ויהיה פלייאוף NFC מטורף)
    03.20-צ׳יפס-ברס

    יום שני
    ויקינגס-פקרס

    תודה ענקית לך שחר ולכל הצוות של הפוטבול.אתם עושים עבודה ענקית

  3. תודה שחר, דווקא המשחק של הפאטס לא קובע כ"כ הרבה עקב שובר השיוויון ויש לי תחושה שההגנות לא יופיעו בניגוד לקרב החפירות שצפוי.
    .
    אחלה משחק התקפי בשעה נוחה, ובאחרון כנראה משחק צמוד שלדעתי הניינרס ייקחו בשיניים.

  4. מדהים כיצד כל הספורט עובד כאן. בפוטבול המכללות הכל ניגמר מלבד גמרים בדיביזיה 3 ו-2 (אולי כבר היו למעשה) ומה שנשאר זה הבול-גיימס בחג המולד ובשבוע הבא בשנה האזרחית החדשה. שבוע חופש לפני חצאי הגמר במכללות בםוטבול. אז ה-NFL מתלבש על היום. והימים והזמנים ניקבעו לפני איזה 5 שנים, אם לא יותר. היו צריכים להכניס רק שמות של קבוצות.

      1. החמצתי. באו ישראלים וממש הכריחו אותי ללכת ליום מיוחד בחב"ד כאן לא רחוק מהבית. משהו לפרה-חנוכה. פגשנו המון צעירים על הכיפאק. לא מסורתיים ולא הולכים עם כיפה אבל בשבת קודש לחב"ד. אולי פעם בחודש אלך. היום קראנו על יוסף, וכל הסיפור שלו היה עבורי ממש חדש. וואו, איזה אוצר מילים בעברית. מדהים. מעניין מתי הכל ניכתב. בטוח שיותר מ-2,000 שנה

  5. NFL בקריסמס, מהזיווגים היותר מהנים שיש לפלנטה להציע. תענוג של יומיים, כיף למי שלא עשה את הטעיות כמוני וחזר למיזרחהטיחון.
    אם הבילס מנצחים בפוקסבורו, זה יהיה הרבה יותר מקרב על מיקומים בבית, זה יהיה עם טאץ׳ הצהרתי של העברת לפיד בבית הכי חד-צדדי בעשורים האחרונים.

  6. נו, עידו,
    בדומה לגרונק, עוד לא הול אופיימר, אבל פיצג'ראלד צלח את קבוצת ה-100, בין 10 הטובים.
    גם זה חתיכת הישג במדבר….

  7. ב-NFC הרשימה סגורה. מוזר שהליגה לא מסמנת איקס בטבלה (שמסמל העפלה לפלייאוף) ליד השמות של סיאטל ומינסוטה. הרי אי אפשר כבר להדיח אותן.

  8. למי יש יתרון בשובר השיוויון של פיטסבורג וטנסי? נדמה שזה הנעלם היחיד במשוואת 12 העולות לפלייאוף [למרות שראיתי שאולי יש אחרות עם סיכוי להשתוות במאזן 8:8, אם שתיהן יפסידו את שני המשחקים והאחרות ינצחו את שניהם].

    1. נכון. ראיתי עכשיו. אבל אם פיט מנצחת היום ומפסידה שבוע הבא לבולטימור האימתנית, ובמקביל טנסי מפסידה היום לדרו בריס הנהדר וחבורתו, ומנצחת בשבוע הבא את יוסטון – אז גם העסק הזה יהיה בשיוויון. מה שראיתי זה שהולכים לפי:
      Best won-lost-tied percentage in common games, minimum of four
      לי המשפט הזה לא ברור. ההיגיון אומר שבעצם צריך להיות רשום "יריבות משותפות", ולא "משחקים משותפים" (common games), כי משחק משותף של שתי קבוצות הוא רק משחק ביניהן.

            1. פשוט תספור כמה ניצחונות יש לקבוצות שאותם הקבוצה ניצחה (אם ניצחת פעמיים אותה קבוצה אז סופרים את הניצחונות שלה פעמיים).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט