אירועי דיומא – 21.12.19

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366.jpg

היום – המשך משחקי סיבוב ח' בגביע המדינה, וגם משחק מרתק באנגליה בין לסטר סיטי למנצסטר סיטי.

כדורגל / ניר מועלם

גביע המדינה – סיבוב ח' :

15:00 מכבי חיפה – סקציה נס ציונה, ספורט 5 : מפגש בין קצוות ליגת העל כאשר מכבי חיפה שבמקום ה-2 תארח את נס ציונה שבמקום האחרון(14). מכבי חיפה מגיעה למשחק אחרי שבמחזור האחרון שוב פישלה בצימוק הפער ממכבי תל אביב וסיימה בתיקו 0-0 מול רעננה, ובצד השני נס ציונה מגיעה אחרי שהצליחה לעצור רצף של שני הפסדים רצופים, ודווקא מול מכבי תל אביב, כאשר סיימה בתיקו 1-1, והייתה לראשונה שהצליחה להבקיע לשער של מכבי תל אביב בליגה. בתחילת אוקטובר נפגשו השתיים למשחק ליגה כאשר מכבי חיפה ניצחה בחוץ 3-0. הימור – מכבי חיפה בסמי עופר תעבור לשלב הבא. ורק שימו לב לנתון של הליגה כאשר העונה מכבי חיפה עדיין ללא הפסד בית בליגה, ואילו נס ציונה בליגה עדיין ללא ניצחון חוץ.

17:30 אשדוד – באר שבע, 5 לייב : קרב מאוד מסקרן בין קבוצה מאוד ביתית ומאוד קשה כמו אשדוד, לבין קבוצה איכותית כמו ב"ש שנמצאת במשבר עמוק מאוד. אשדוד במקום ה-10 בליגה ומגיעה אחרי הפסד מפתיע בבית 2-0 להפועל חדרה, כאשר היא לא מנצחת כבר שישה משחקים ברציפות, ובצד השני יש לנו את ב"ש שמגיעה אחרי הפסד שני ברציפות, והפעם בבית 1-0 לביתר ירושלים, מה שהיה להפסדה הרביעי בחמשת המשחקים האחרונים. שתי הקבוצות נפגשו בתחילת העונה באשדוד, שם המשחק נגמר בתיקו 2-2. הימור – לדעתי זה משחק של משולש, כי זה מאוד תלוי עד כמה אשדוד תעלה עם ההרכב החזק שלה, כי יש לה מספר שחקנים מרכזיים שנמצאים בספק למשחק, אבל אני אהמר על סוג של הפתעה ואהמר על ניצחון של אשדוד. אגב, אני חושב שזה משחק פוטנציאלי לראות בו הארכה.

19:50 הפועל אום אל פאחם – מכבי תל אביב, ספורט 5 : אום אל פאחם במקום ה-4 בליגה הלאומית ומגיעה אחרי הפסד 2-1 להפועל ראשון בחוץ. מי שלא יודע אז מאמנה של אום אל פאחם הוא ניר ברקוביץ שמונה אחרי כמה מחזורים בליגה לקבוצה והצליח לרוץ איתה על ההתחלה ולנצח שישה משחקים רצופים, אך מאז הם שיחקו עוד שישה משחקי ליגה, בהם הם ניצחו משחק אחד בלבד והם מגיעים במומנטום לא כל כך טוב. עוד סיפור פיקנטי על אא"פ הוא ערן לוי שהגיע לקבוצה, הסתכסך פעמיים בקרבות כבוד עם המאמן ניר ברקוביץ, נזרק בפעם הראשונה מהקבוצה ביום שישי, חזר בראשון, רק כדי לעוף שוב באמצע השבוע והפעם סופית מהקבוצה(מי יודע? אולי הוא יחזור לעוד סיבוב). בצד הצהוב של המשחק יש את מכבי שנמצאת במקום הראשון בליגת העל ומגיעה אחרי שספגה לראשונה העונה בליגה עם תיקו 1-1 מאכזב מול נס ציונה ועם המון בעיות מחוץ למגרש, גם בגלל ספסולו של יונתן כהן, אשר לא ידועה הסיבה לכך, גם עקב אלירן עטר שלא נמצא אפילו בסגל, ועם המון בעיות תקשורת בין המאמן לשחקנים, או לפחות זה מה שאומרת התקשורת, לכן יש לקחת את זה בעירבון מוגבל. עוד סיפור על המשחק הזה – היה בעיות עם האירוח של המשחק כי המשטרה לא אישרה את המגרש בעפולה, וכבר רצו להעביר את המשחק לנתניה או פתח תקווה, אך לבסוף אום אל פאחם תארח בביתה שנמצא בעפולה. הימור – אום אל פאחם תגיע עם הומן התלהבות וגם ניר ברקוביץ שירצה להוכיח שהוא מתאים לרמות הגבוהות, ולכן סביר להניח שנראה אותם עושים בעיות להרכב השני של מכבי(כנראה שתהיה רוטציה שוב), אך קשה לי לראות את מכבי לא עולה שלב, אבל מה שכן, אני מניח שאיביץ יזיע הרבה במשחק הזה.

סרייה א' – מחזור 17 :

19:00 אינטר – ג'נואה, 2 ONE : אינטר איבדה את המקום הראשון באמצע השבוע אחרי שיובנטוס הצליחה לנצח בקושי את סמפדוריה 2-1 ורק אם היא תנצח את ג'נואה היא תחזור למקום הראשון, ומי שתופסת עוד את העיניים של אינטר הן צמד הרומאיות – לאציו שקרובה עד כדי 3 נקודות וגם רומא שהתקרבה עד כדי 7 נקודות. ג'נואה מהצד השני נמצאת במקום הלפני האחרון עם 11 נקודות בלבד, ובמרחק של 4 נקודות מחוף מבטחים שם נמצאת סמפדוריה שהפסידה המחזור הזה כבר ליובנטוס. אינטר כרגיל מגיעה מאוד פצועה למשחק הזה עם המון שחקנים פצועים כמו : אלכסיס סנצז, גליארדיני שבספק למשחק, קנדרבה עם בעיות גב, ניקולו ברלה, סטפנו סנסי שיחזור אחרי הפגרה וגם אסמואה שחוזר לאט לאט מהפציעה שלו וצפוי לקבל דקות כנראה, ומי שעכשיו הצטרפו למעגל החיסורים הם ברוזוביץ ולאטורו מרטינס שקיבלו צהובים במשחק האחרון והם מורחקים מהמשחק הנוכחי, כך שאנטוניו קונטה מגיע בסגל מאוד חסר למשחק הזה. הימור – למרות כל החיסורים אני מאמין שאינטר תנצח את המשחק ותיצמד חזרה ליובנטוס.

פרמייר ליג – מחזור 18 :

14:30 אברטון – ארסנל, ספורט 1 : אברטון שבמקום ה-16 תארח את ארסנל שנמצאת רק במקום ה-10 בטבלה ועם מאמן חדש על הכוונת, שחקן העבר מייקל ארטטה שכנראה יעזוב את עמדת עוזר המאמן של פפ גווארדיולה בסיטי ויתמנה למאמן ארסנל. אגב, רק כדי להמחיש את הצפיפות באנגליה, הפער של ארסנל שבמקום ה-10 לבין טוטנהאם שב-5 הוא רק 4 נקודות בלבד. אברטון מגיעה למשחק אחרי 1-1 בחות באולד טרפורד מול היונייטד ואילו ארסנל מגיעה אחרי הפסד ביתי 3-0 למנצסטר סיטי. הימור – הצרות אצל התותחנים לא יגמרו והמשחק יסתיים בתוצאת תיקו מאכזבת.

*שווה צפייה* 19:30 מנצסטר סיטי – לסטר סיטי, ספורט 1 : משחק מעניין מאוד יהיה בערב כאשר השלישית בטבלה תארח את השניה בטבלה למשחק פסגה באנגליה. הפער בין הקבוצות עומד על 4 נקודות, כך שגם במקרה של הפסד של לסטר, היא עדיין תסיים את המחזור במקום ה-2. סיטי מגיעה אחרי ניצחון 3-0 בחוץ על ארסנל ואילו לסטר מעדה במחזור האחרון עם 1-1 ביתי מול נוריץ שמתחת לקו האדום. המאזן של סיטי במשחקי הבית העונה והמאזן של לסטר במשחק החוץ העונה זהה ועומד על 5 ניצחונות, תיקו אחד ושני ניצחונות. הימור – יהיה משחק מאוד מעניין ולכן שווה לכולם לצפות בו, מי שתצפה במשחק ככל הנראה תהיה ליברפול שאני מאמין שתחזיק אצבעות לאיבוד נקודות של לסטר סיטי, כי כרגע הפער בין ליברפול ללסטר עומד על 10 נקודות ואיבוד נקודות של לסטר יגדיל את הפער ללפחות 12 נקודות(במידה וליברפול תנצח את המשחק שנדחה מהמחזור הזה מול ווסטהאם), ואני חושב שלסטר אומנם עושה עונה נהדרת ומופלאה, אך אצל הסיטי באיצטדיון האיתיחד היא לא תנצח לדעתי, והמשחק הזה יסתיים בניצחון מוחץ של הסיטי ופפ.

בונדסליגה – מחזור 17 :

16:30 באיירן מינכן – וולפסבורג, ספורט 2 : באיירן במקום ה-3 מגיעה אחרי ניצחון חוץ קשה 3-1 על פרייבורג ואילו וולפסבורג במקום ה-8 מגיעה אחרי תיקו 1-1 מאכזב מול שאלקה בבית. באיירן כרגע רחוקה רק 4 נקודות מלייפציג וגלאדבך שחולקות את המקום הראשון עם אותו מספר נקודות, ולכן היא יודעת שהיא לא יכולה לאבד נקודות במשחק הזה, ובטח לא באליאנץ ארינה, ולכן אני אהמר על ניצחון ביתי של באיירן מינכן.

16:30 לייפציג – אוגסבורג, ספורט 3 : אחרי שלייפציג איבדה נקודות במחזור האחרון אחרי 3-3 מול דורטמונד בחוץ, תוצאה טובה על פניו, לפחות לדעתי, היא חוזרת הביתה למשחק הרבה יותר קל מול אוגסבורג שנמצאת באמצע הטבלה, במקום ה-10, ומגיעה בתנופה משמעותית עם שלושה ניצחונות ליגה רצופים, כאשר האחרון שבהם היה 3-0 על דיסלדורף.הימור – לייפציג בבית לא יכולה לפשל, ויש לה סגל נהדר, ולכן אני מאמין שנראה אותה מנצחת ושומרת על הפער מבאיירן מינכן על 4 נקודות.

לה ליגה – מחזור 18 :

17:00 ברצלונה – אלאבס, ONE : אחרי שסוף סוף האל קלאסיקו שוחק ברביעי האחרון, עכשיו לאף קבוצה בליגה הספרדית לא חסר ולו משחק אחד, אבל ברצלונה הייתה נוראית במשחק הזה, ולדעתי ריאל הייתה יכולה לנצח וגם הגיעה לה לנצח, ואני לא מסתיר את העובדה שהיו מצבים מאוד טובים לברצלונה להבקיע וכמה הבלחות של ליאו מסי, אבל כל המשחק הרגיש לי כמו נוקאאוט של זידאן ל-ואלוורדה, כאילו זידאן הגיע מוכן לקרב ואילו ואלוורדה חשב שהוא מגיע לעוד משחק ליגה קליל בו הוא לא צריך להיערך מראש, ופשוט זידאן וריאל ביטלו את הנעת הכדור של ברצלונה וזה היה נראה לא טוב, במיוחד שזה בקאמפ נואו. אז ברצלונה במקום הראשון יחד עם ריאל ואילו אלאבס במקום ה-14 שמגיעה אחרי תיקו 1-1 מול לגאנס שבמקום ה-19. הימור – ברצלונה חוזרת לנצח.

כדורסל

מכללות / עידו גילרי

משחקי הלילה:

19:00: (14) מישיגן [3-8] – פרסבטריאן [8-2]

19:00: סאות' פלורידה [5-6] – (19) פלורידה סטייט [2-9]

20:00: (11) ממפיס [1-9] – ג'קסון סטייט [8-3]

20:00: (21) טנסי [3-7] – ג'קסון סטייט [7-4]

20:00: יאנגסטאון סטייט [5-7] – (25) ווסט וירג'יניה [1-9]

21:00: (24) טקסס טק [3-7] – טקסס ריו גרנדה ואלי [7-4]

21:30: (17) באטלר [1-10] – פרדו [4-7]

0:00: (2) גונזאגה [1-12] – איסטרן וושינגטון [3-7]

0:15: (6) קנטאקי [2-8] – (5() אוהיו סטייט [1-10]

1:00: (12) אובורן [0-10] – ליהי [7-5]

1:30: קולורדו [2-9] – (13) דייטון [1-9]

1:30: יוטה [2-9] – (20) סן דיאגו סטייט [0-11]

2:00: (15) מישיגן סטייט [3-8] – איסטרן מישיגן [1-9]

5:00: (16) אריזונה [2-10] – סיינט ג'ונס [2-10]

5:30: (8) אורגון [2-9] טקסס סאות'קן [7-3]

משחקי אתמול:

(23) פן סטייט [2-10] 87 – סנטרל קונטיקט [12-0] 58

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה נזכיר שב 19.30 גמר אליפות העולם לקבוצות ברצלונה – פלמנגו .
    פלמנגו ניצחה בחצי הגמר את אל אליהל נציגת אסיה 1-3. בחצי השני ליברפול ניצחה את מונטריי 1-2 על אלופת צפון ומרכז אמריקה משער של פרמיניו דקה 90 .
    2 הקבוצות נפגשו פעם אחת בגביע הבניבשתי מפעל דומה להיום (אלא שאז לא נקרא אליפות עולם לקבוצות וכלל רק את אלופות דרום אמריקה ואירופה) פלמנגו של זיקו הביסה אז 0-3 את ליברפול ההיא
    0-3.
    לא הספקתי לכתוב על הגביע .
    אז נאמר רק ש 3 מחזיקות גביע מהעבר נגד קבוצות שלא זכו בו .
    חיפה אכן ניצחה את נס ציונה.
    ברגעים אלו גם ב"ש בהובלה משמעותית באשדוד.
    ובהמשך מכבי תל אביב האלופה ,המוליכה ומחזיקת הגביע הכי הרבה פעמים תצא לאום אל פאחם וכנראה שגם היא תמשיך הלאה.

  2. בפלמנגו מספר שחקנים מעניינים כמו פיליפה לואיז שנים באתלטיקו וגם בצלסי לקח אינספור תארים כולל אליפויות באנגליה וספרד אירופאית וקופה אך נוצח פעמיים בגמר אלופות ראפינייה המגן הימני דווקא זכה בתואר עם מינכן 2013 .
    בסגל גם גבי גול דייגו ואחרים

  3. שתי שערוריות שיפוט עצומות היום, שמעלות תהיות רבות על מה עומד מאחורי הקלעים של עולם הכדורגל.
    1. מנצ'סטר סיטי מארחת את לסטר במפגש ישיר על המקום ה-2 בטבלה. סיטי מארחת. במצב של 2-1 לסיטי מתבצעת עבירה ברורה ואיומה של שוער הסיטי על שחקן לסטר שמוחלף מיד לאחר מכן עם פציעה שייתכן וגמרה עבורו את העונה. אין שאלה בכלל – אדום ופנדל. השופט מתעלם, אין התערבות VAR והמשחק מסתיים ב3-1 לקבוצה הביתית וסימני דאלה רבים.
    2. ליברפול ופלמנגו נפגשות בגמר אליפות העולם לקבוצות. בדקה ה-90 במצב 0-0 נשרק פנדל לזכות ליברפול. השופט ניגש לVAR במטרה לבדוק אם העבירה נעשתה בתוך או מחוץ לרחבת ה-16. לאחר דקות מספר השופט חוזר ומבטל את הפנדל כליל, על אף שהעבירה הייתה ברורה ומטרת הבדיקה בVAR הייתה כאמור לבדוק את מיקום העבירה בלבד. כרגע הארכה אבל החשק יצא.

    לסיכום, מצער מה שקורה מאחורי הקלעים ולא ברור מה עוד ניתן לעשות בנידון.

    1. זה למה אני אומר ש הvar לא מוריד את כמות הטעויות (ואם כן אז בצורה שולית שלא שווה את התהליך) אלא פשוט מזיזה את כמות הטעויות לשטח אחר.
      ברגע שנותנים לvar להתערב בתחומים אפורים אז גם הפרשנות של מה שמראה ה var נתונה לפרשנות.. בקיצור.. לא שווה גרוש.
      ה var צריך לעשות כמה תפקידים פשוטים:
      אדום כן או לא
      נבדל כן או לא
      התחזות ברחבה כן או לא
      עבר את הקו כן או לא.
      זהו!
      לא יד שאולי נוגע בבית השחי או בביצים.
      לא לטיפה על היד בקרן שמובילה לפנדל
      ולא פתפותי ביצים.

  4. סנסציית ענק בגביע אולי סנסציית העשור בוודאי בארץ כאשר אום אל פאחם מליגת המשנה אליו העפילה לראשונה העונה מוחקת 2-0 ביתי לניצחון
    2-3 על האלופה והמוליכה מכבי תל אביב

  5. הנה תוצאות הגביע עד כה .
    1 כפר קאסם (לאומית) – כפ"ס (על) 0-1.
    2. עפולה ( לאומית) – אשקלון (לאומית) 1-2.
    3. סכנין (לאומית) – רמה"ש (לאומית) 2-3.
    4. בני יהודה (על) -חדרה (על ) 0-2.
    5. א.ס אשדוד (א) – הפ פ"ת (לאומית) 0-1.
    6. נוף הגליל (לאומית) -מרמורק (א) 1-3.
    7. מכבי קריית מלאכי (- רעננה (על) 4-1.
    8. טירה (א) -מכבי נתניה (על) 4-0
    9 בני לוד (לאומית) – הפועל חיפה (על) 5-1.
    10 מכבי פ"ת (לאומית) ק"ש (על ) 2-3.
    11. מכבי חיפה ( על) -נס ציונה (על) 1-3.
    12.מ.ס אשדוד (על) – ב"ש (על) 4-3.
    13.הפועל אום אל פאחם (לאומית) – מכ תא(על) 2-3.
    14.מכבי בני ריינה (ב)-עירוני שדרות (ב) 0-2.
    בראשון .
    15.הפועל תל אביב (על) -קטמון (לאומית).
    16. בית"ר ירושלים (על)- ראשון (לאומית).

    עד כה 54 שערים ב 14 מש ממוצע של כמעט 4 למשחק .
    עד כה 4 עולות מליגות נמוכות יותר.
    אשדוד מליגה א הדיחה את הפ פת מהלאומית.
    כפר קאסם מהלאומית הדיחה את כפס
    מכבי פ"ת את קריית שמונה
    ואום אל פאחם את מכבי תל אביב
    כל אלו לאומית מדיחת ליגת על.
    4 פעמים קבוצת ליגה בכירה מדיחה נמוכה .
    אך עד כה רק הפועל חיפה מעל הדיחה קבוצה לאומית (בני לוד )מה שאומר שהמאזן במקרה הטוב יושווה מחר ואולי ביתר והפועל תל אביב צריכות לחשוש למחר .
    עד כה בהגרלת שמינית הגמר ישתתפו .
    1 נציגה לליגה ב.
    בני ריינה .
    1. נציגה לליגה א.
    א.ס אשדוד
    6 נציגות לליגה לאומית (עם אופציה לעוד 2 )
    כפר קאסם ,עפולה ,סכנין , נוף הגליל ,מכבי פ"ת ואום אל פאחם .
    (האופציות הפועל ראשון וקטמון ).
    ו 6 נציגות לליגת העל (עם אופציה לעוד 2).
    בני יהודה ,רעננה ,נתניה, הפועל חיפה ,מכבי חיפה וב"ש.
    (האופציות הפועל תל אביב וביתר ירושלים)

  6. השלמת הגביע
    הפועל תל אביב -הפועל קטמון .
    המארחת בתחתית ליגת העל מדורגת 12 בלבד לאחר 14 מחזורים עם 13 נק 3 בלבד מעל הקו האדום .
    קטמון שלישית בלאומית עם 28 נק 5 מראשון השנייה מקום שמעלה ליגה .
    הפועל תל אביב שיחקה ב 24 גמרים וזכתה ב16 גביעים מתוכם 17 גמרים ו 10 גביעים אחרי קום המדינה.
    הגביע הראשון 1928
    הראשון אחרי קום המדינה 1968
    האחרון עד כה 2012 (1-2 על מכבי חיפה בגמר).

    מאמנה ניר קלינגר זכה 4 פעמים בגביע
    2 כשחקן עם מכבי תל אביב
    1 כמאמן מכבי תל אביב
    והאחרון לפני שנתיים כמאמן הפועל חיפה .
    בסגל זוכי כמה זוכים .
    אוריאל דגני (עם מכבי חיפה 2016).
    שחר הירש (כנ"ל)
    ועומר דמארי (שריד מ 2012 עם הפועל תל אביב).

    קטמון מצדה לא הצליחה להעפיל מעבר לסיבוב ח ככה שניצחון יהווה שיא חדש בגביע.

  7. המשחק שישלים את סיבוב ח
    בית"ר ירושלים – הפועל ראשון (לאומית 20.15).
    י"ם שלישית בליגת העל עם 26 נק .
    ראשון שנייה בלאומית עם 33.
    בית"ר עם 11 גמרים ו 7 זכיות.
    הגמר הראשון 1975 והפסד להפועל כפ"ס.
    הזכייה הראשונה 1976 וניצחון על מכבי תל אביב.
    זכייה אחרונה 2009 ו 1-2 על מכבי חיפה .
    גמר אחרון 2018 והפסד להפועל חיפה 3-1.

    המאמן רוני לוי בעברו זכה 3 פעמים בגביע כולם עם מכבי חיפה 1 כמאמן .
    בסגל כמה זוכים.
    איתמר ניצן ( הפועל תל אביב 12).
    עידן ורד (שריד לגביע האחרון 09).
    דן אייבנדר ( עוד שריד + 2015 עם מכ ת"א).
    קריאף (מכבי חיפה 15 ).
    שי קונסטנסטין (בני יהודה 17+19 ).

    בנוסף אורי מגבו שיחק בראשון בעברו (13 מש 2 שערים ).

    הפועל ראשון הגיעה לגמר אחד בו נוצחה על ידי מכבי תל אביב 4-1 בגמר 96 (העפילה גם לגמר 46 טרם קום המדינה).

    1. לגבי מכבי חיפה, היא זכתה בגביע 6 פעמים מתוך 16 גמרים שהראשון מהם שבו הפסידה היה לפני קום המדינה.
      ראשונה מכבי ת"א עם 23 זכיות מתוך 36 גמרים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט