סיקור משחקי יום ראשון – רק בכאילו / עמיחי קטן

הם לבד היו קולעים יותר מכל גולדן סטייט הנוכחית…

6 משחקים היו לנו הלילה, והם סיפקו לנו הרבה דברים שנראים לכאורה, אבל לא מדויקים. 2 משחקים צמודים לכאורה, אבל ידוע שהניקס וההוקס ימצאו דרך להפסיד לנאגטס וללייקרס בהתאמה. ההתקפה של המג'יק וההגנה של הקינגס מרשימות לכאורה, אבל זה מעיד רק על חולשת היריבות. וגם הניצחונות של אינדיאנה וברוקלין חשובים לכאורה במאבק לפלייאוף, אבל פילי ושארלוט לא באותו מאבק איתן, אז גם זה רק "בכאילו". אחרי שהבהרתי את הכותרת הזאת, אפשר להתחיל…

ניו-אורלינס פליקנס (6- 21) – אורלנדו מג'יק (12- 14) 119 – 130:

ההתקפה המקרטעת של אורלנדו קיבלה בדיוק את ההזמנה שרצתה כדי להתחיל בשיקום, כאשר היריבה הייתה כזאת נגדה אפשר לקלוע הרבה, וגם ניקולה ווצ'ביץ' חזר מהפציעה שלו, ועשה את זה די טוב. דווקא הפליקנס לקחו את היתרון ברבע הראשון, אבל עד המחצית המג'יק כבר לקחו יתרון קטן ו-41 נקודות קסם ברבע השלישי סגרו עניין.

אצל אורלנדו כל המשחקים קלעו לפחות 9, ואלה שמות: אייזק עם 21 ו-11 קרשים, ווצ'ביץ' עם 20 ו-9, אוגוסטין עם 17 ו-8 חלוקות, רוס עם 14, במבה אכל 13 במבות, קרטר וויליאמס ופולץ קלעו 10 לכל נפש, כאשר פולץ מכבד את חבריו ב-7 מקרים שונים ורק גורדון נאלץ להסתפק ב-9, על אף שהוא קיבל הכי הרבה דקות באורלנדו.

בלטו בהתקפת הפליקנס: הולידיי עם 29 ו-8 אסיסטים, רדיק עם 23 ואינגראם עם 21 ודאבל 6 בקוביית הריבאונדים+אסיסטים.

אינדיאנה פייסרס (18- 9) – שארלוט הורנטס (12- 17) 107 – 85:

ריצת 13- 0 של אינדיאנה באמצע הרבע הראשון שלחה את כולם לנוח ולהחליט שהמשחק גמור, אבל אינדיאנה נזכרו בימים העליזים של סוף העונה שעברה בהם ההתקפה נראתה כמו זאת של צסק"א בקלאץ' נגד מכבי בשבוע שעבר, ו-13 נקודות בלבד שהם קלעו ברבע השלישי עזרו לשארלוט להוריד את ההפרש ל-6 בלבד 12 דקות לסיום.

למזלם של יושבי אינדיאנה, וגם הקהל שכבר לא היה כל כך עליז, ההגנה האינדיאנית עשתה את שלה ברבע האחרון, כאשר ההורנטס קלעו רק סל שדה אחד ב-8 וחצי הדקות הראשונות של הרבע האחרון, וההפרש עד אז קפץ קדימה די והותר כדי לסגור עניין, הפעם באמת.

בלטו באינדיאנה: ארון הולידיי עם 23 נקודות, טרנר עם 14 נקודות ו-10 קרשים, מקונל עם 12 ו-8 אסיסטים, סאבוניס עם דאבל תריסר וברוגדון עם 11 ו-7 אסיסטים.

הובילו את שארלוט לשום מקום: קודי זלר עם 19 ו-12 על הסל ועל הקרש, מונק עם 14, גרהאם עם 12 נקודות ב-3/14 מחוץ לקשת ועוד 4 החמצות בתוך הרחבה, ביומבו עם 11 נקודות ו-17 כדורים חוזרים וברידג'ס עם 10.

אטלנטה הוקס (6- 21) – לוס אנג'לס לייקרס (24- 3) 96 – 101:

אחרי ראשון מאוד צמוד הלייקרס יצאו למיני בריחה וסידרו לעצמם יתרון 7 בהפסקה, בעיקר בזכות לברון שהגיע ל-23 נקודות במחצית הראשונה, אבל אטלנטה סירבו לוותר כל כך בקלות, ודווקא אחרי שג'אבל מגי העלה את הלייקרס ליתרון 11 המשחק החל להיות מעניין, כאשר טריי יאנג הוביל ריצה אחת של 6- 0 ואחריה ריצת 7- 0 והלייקרס ביתרון 4 בלבד.

לברון בחר לשמור על כוחותיו למשחק במילווקי, ובהתאם לכך הוא עמד על 2/6 מהשדה ברבע האחרון, כולל החטה קריטית מהקו, והלייקרס בסך הכל קלעו רק 5 סלי שדה ברבע האחרון, אבל ההגנה שלהם באה לעבוד ברבע האחרון ועצרה את ההוקס על 18 נקודות, מה שהספיק ליתרון 3 בשניות האחרונות ודווקא רדיש היה זה שניסה ללא הצלחה להציל את המולדת.

בלטו בלייקרס: לברון עם 32, 13 קרשים ו-7 אסיסטים, דיוויס עם 27 ו-13 כדורים חוזרים ודי זהו. אם מתעקשים אפשר לציין גם את רונדו עם 11, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ואת KCP עם 11 ודני גרין עם 10.

הובילו את אטלנטה: טריי יאנג עם 30, 6 קרשים ו-7 מתנות לאביונים, ג'בארי פארקק עם 12 וגם דמיאן ג'ונס ורדיש שקלעו 10 כל אחד.

ברוקלין נטס (14- 12) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (20- 8) 109 – 89:

בברוקלין רצו נקמה בסיקסרס על אותה סדרת פלייאוף בעונה שעברה, בעוד פילי בעיקר רצו לתת לאמביד לנוח, ככה שהתקבלה הסכמה על ניצחון קל לברוקלין, עם בריחה ברבע השני והמשך הגדלת ההפרש, כפי שבאמת קרה. דינווידי היה מצוין והוביל את ברוקלין בעוד שהסיקסרס הצליחו בעיקר לאפשר לבן סימונס להיכנס לצבע בלי לזרוק שלשות.

ברט בראון ירשום לעצמו ביומן אחרי המשחק שהפרדת דקות של אמביד וסימונס טובה לקבוצה, אבל זה רק אם ההפרדה היא דו כיוונית, מכיוון שהחיסרון של אמביד היה מאוד משמעותי. רבים מהמגיבים כאן באתר ידרשו את ראשו של ברט בראון, כמו תמיד, ואילו אני אעבור למנות את הקלעים הבולטים ואמשיך למשחקים הבאים בלי להביע עמדה…

עין לג'ואל צופיה: סימונס עם 20 נקודות, האריס (טובי) עם 17, ריצ'רדסון עם 11 והורפורד עם 10, 9 ו-5. בקרב הספסלים נרשם 40- 23 מוחץ לזכות הרשתות שבמידה רבה היה מה שהכריע את המשחק.

בלטו בברוקלין: דינווידי עם 24 ו-6 אסיסטים, האריס (ג'ו) עם 16 וטמפל הצטרף לדיאנדרה ג'ורדן עם 13 כל אחד כשהסנטר אוגר גם 11 קרשים עבור ל"ג בעומר.

דנבר נאגטס (17- 8) – ניו יורק ניקס (6- 21) 111 – 105:

מסוג המשחקים שקשה להכריע בהם האם ועד כמה לרדת על הניקס. מצד אחד, הם שוב הפסידו, אבל מצד שני זה היה הפסד צמוד לקונטנדרית מאוד ביתית במשחק חוץ. הפעם ההחלטה היא להשתדל לא לרדת עליהם, אבל אני לא מתחייב.

המחצית הראשונה הייתה מצוינת עבור נגיסי העוף, כמו שכתוב בספר, כאשר ריצת 10- 2 לקראת סוף הרבע הראשון סידר יתרון דו-ספרתי שהלך ותפח עד ל-19 ברבע השני, לפני שתוצאת ההפסקה קבעה פשרה של 16.

האלה שהיה להם פעם שם ארוך יותר לניקס החליטו הפעם דווקא לא לוותר במיוחד אחרי 2 ניצחונות חוץ הרצופים, והחליטו לנצל את היתרון שיש להם על כל הליגה – פורוורדים. 2 ריצות 6- 0 ואז ריצת 7- 0 בשלבים שונים של הרבע השלישי, אותן הובילו רנדל (PF), מוריס (PF/SF), גיבסון (PF/C), פורטיס (PF) ורובינסון (PF/C) הורידו את ההפרש לנקודה בלבד, ופשרה על 3 בסיום הרבע השלישי.

ריצת 9- 0 בפתיחת הרבע האחרון העניקה לניקס יתרון וגרמה לדולאן לחשוב שהמאמן הזמני פתר את כל הבעיות של הקבוצה, אבל יוקיץ' לקח את האחריות ושלשה שלו החזירה את היתרון לשוכני הקבע של הפפסי סנטר. עוד נקודות ואסיסטים של יוקיץ' השלימו ריצת 11- 0 ביתית שהעלתה את ההפרש ל-9 וסגרה עניין.

הובילו את הניצחון של דנבר: יוקיץ' עם 25, 10 קרשים ו-5 אסיסטים, בארטון עם 16 ו-9 ריבאונדים, מארי ופלאמלי עם 14 נקודות כל אחד, כאשר האחרון מוסיף גם 8 ריבאונדים ו-6 מתנות לחברים וגראנט הוסיף 11.

הובילו את הניקס המאוכזבים, אך בכבוד: מוריס עם 22, רנדל עם 20 ו-9 כדורים חוזרים, ניליקינה עם 13 וגם 4 חטיפות, נוקס עם 10 ופייטון עם אסיסט עודף ומחסור ב-3 ריבאונדים עבור טריפל דאבל מינימלי.

גולדן סטייט ווריורס (5- 23) – סקרמנטו קינגס (12- 14) 79 – 100:

על הניקס השתדלתי שלא לרדת היום, בגלל ההופעה המכובדת שלהם, אבל גולדן סטייט לא הביאו כבוד, ואפילו לא הגיעו ל-80 נקודות (פעם שנייה העונה על 79), אז עליהם אפשר לרדת קצת…

המשחק התחיל צמוד, כמו כל משחק שמתחיל ב-0-0, וגם אחרי 8 וחצי דקות התוצאה הייתה צמודה, אם כי קצת נמוכה – 16- 14 לגולדן סטייט. שם נגמר כנראה מלאי הכדורסל שלהם, כי הקינגס יצאו לריצת 10- 0 וסגרו את הרבע הראשון ביתרון 26- 18. הקינגס כבר עלו ל-36- 20, אבל משום מקום הגיעה ריצת 10- 0 מפתיעה של גולדן סטייט שעשתה כאילו המשחק הזה צמוד, מה שהחזיק עד הבאזר של המחצית, אז שלשה של באדי הילד קבעה 51- 42 בהפסקה לזכות משפחת המלוכה.

גולדן סטייט נאבקו להשאיר את ההפרש חד-ספרתי, עד שהם הבינו שאין טעם כי זה בכל מקרה יהיה הפסד ביתי נוסף, והקינגס יצאו לריצת 9- 0 וההפרש כבר עבר את ה-20. מכאן ועד הסיום נרשם ניפוח סטטיסטיקות הדדי, אבל גם בזה כשלו הלוחמים, כאשר הם מסיימים עם יותר זריקות מיריבתם הן מחוץ לקשת, הן בתוכה, והן בקו העונש, אבל גם פחות קליעות בכל אחד מהטווחים הנ"ל. בסיום, 79- 00 אם מתעלמים מספרות הבונוס, אבל התוצאה הנכונה מופיעה בכותרת…

בלטו בסקרמנטו: בוגדנוביץ' עם 25, 5 ו-5, הילד עם 19, באגלי עם 17 ובארנס עם 15.

רק כי צריך להזכיר מישהו מגולדן סטייט: ווילי קאולי-סטיין "הוביל" עם 14 נקודות וגם נתון יוצא דופן של 6 חטיפות, דאמיון לי עם 13, 5 ו-5, ברקס עם 11 וראסל עם 8 נקודות ו-8 אסיסטים.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. אחלה סיקור, תודה רבה (ומידת הרחמים שהפגנת כלפי הניקס בהחלט ראויה לציון, לא כל אחד היה עומד בפיתוי)

    1. הטעות השנייה הייתה שנכתב שהתוצאה הצמודה והנמוכה אחרי 8.5 דק' הייתה 14-116. זו לא תוצאה צמודה כלל.
      ובכל מקרה, אם כבר אז היו ללוחמים 116 נק' אז איך סיימו עם 79 נק' בלבד והפסידו?!?!?!

  2. אחלה סיקור חיים, מעולה כרגיל.
    .
    1.ג'ונתן אייזק עם 7 מ-11 מהיום ו-21 נקודות, כשהיום הוא ניצל את האורך שלו בשביל להגיע בקלות לטבעת, משהו שהוא לא עושה מספיק העונה. 33.3% מהזריקות שלו בטבעת כשארון גורדון על המגרש (6 מ-10.7) ו-41.8% כשגורדון על הספסל. זה נראה כאילו השניים דורכים אחד על השני. לפי העונה הזאת עדיף למג'יק להשאיר את אייזק, מה שהופך את גורדון למועמד אפשרי לטרייד.
    .
    2.אחד הדברים שבולטים בפילדלפיה כל העונה ובמיוחד היום בתבוסה לברוקלין היה העדר הפיק-נ'-רול. בן סימונס היה מצויין בזה בשנים הקודמות והקבוצה לא משחקת מספיק על החסימה והגלגול, למרות שהאורך שלו כמוביל כדור במקרים כאלה יכול לייצר ריווח. גם במשחק בו אמביד לא שיחק ולסימונס היה הרבה יותר חופש לייצר הם לא השתמשו כמעט בכלל במהלך, אותו הם עושים פחות מכל קבוצה אחרת ב-NBA. אין להם את הקליעה או החוכמה של גולדן סטייט בשנים היפות, שהייתה אחת הבודדות שהצליחו בלי PnR.

    1. גונתן אייזק הוא יהלום. הוא תמנון הגנתי ושחקן שבהתקפה סובל באופן ברור מחוסר זהות התקפית קבוצתית. מי מוביל את אורלנדו? פוינט גארד? פוינט סנטר? ארון גורדון? לא הצלחתי להבין עדיין. אם אני גולדן סטייט אני שולח את דיאנגלו על אייזק ראש בראש ומכוון חזק עונה הבאה

        1. תיארתי לעצמי, יש פערים במשכורות כמובן ואין לי מושג מה הקאפ של אורלנדו אבל תשאיר את זה לשמעון ולטרייד מאשין, אולי תדחוף את ווצביץ בנוסף לאזן משכורות תמורת בחירת הטנקינג טופ 3 כנראה מהעונה הנוכחית של הלוחמים, זה מתאים ללוחות הזמנים של שתי הקבוצות ובואו, ווצביץ הוא לא כוכב שמוביל קבוצה, הוא מתאים בול ללוחמים ובחירה 1 תיאורתית עבורו זה יכול להתאים לאורלנדו בול פלוס פסקל נגיד 😉

            1. אני מציל אותם מחתול בשק ווצביץ, הוא לא יותר מזאזא עם קליעה מבחוץ. תמורת בחירה ראשונה וחלקי חילוף (פסקל ואחרים) בנוסף לדיאנגלו לא תיתן אותו ואת אייזק?

            2. אהה כי ראסל לא חתול בשק? זאזא עם קליעה זה לא מעט.
              הם לא מרוויחים מזה שום דבר.

            3. האמת, הצעות מעניינות של השרת בניגוד ל-99% מה טריידים ההזויים שזורקים פה. אפשר לשפר את זה ככה ששתי הקבוצות יסכימו

            4. מיאו.
              נשמע שפשוט ממש קשה להגדיר, בין פחח וויגינס לבין דוראנט, בעולם הזה בו תאגידים הופכים לאנשים ואנשים הופכים למספרים – מה ד'אנג'לו שווה?

          1. ביחד עם בחירת סיבוב ראשון עתידית זה נראה לי הוגן.
            קו אחורי של ראסל ופולץ יכול לעשות הרבה בטווח הארוך וגם גורדון עדיין צעיר

            1. אני הייתי מגלגל אותך מכל המדרגות…

            2. לא הוגן קו אחורי של ראסל ופולץ זה קומדיה בלי הגנה תוסיף לזה את ווצביץ חחחח שישבוק מוות למגיק.

              בוא נעשה ככה אתה מקבל את בן סימונס שיתן לכם הגנה ומייק סקוט ופילי את סטף קרי יש?

            3. צוחק הרבה ומנתק טלפון אני

            4. אם אין ברירה אז אייזק וגורדון על ראסל, אבל אני חושב שהווריורס יכולים להוציא יותר

            5. תנסה פחות. הרבה פחות.

    2. רועי איפה לעזאזל ראית את בן סימונס עושה פיק אנד רול??? הוא היה גרוע בזה תמיד. שנים קודמות? איפה מתי? נגד הקאבס? ריווח?? איזה ריווח בן סימונס עושה בפיק אנ דרול?? אם כבר בין סימונס טוב בדיג אנד דריל.
      רועי מתי תבין שבן סימונס ולונזו בול ככוכבים ראשיים יכולים להוביל רק לבחירה 1 בדראפט או לליגה הארצית בישראל? אולי נבנה להם קבוצה כי אמביד והאריס מפריעים לו? ניתן לו את דיוויס, קאווי, קרי וקליי ואז הוא בטח יהיה רכז טוב. בן סימונס הוא פיקציה זה שחקן של 5 נק בלחץ ביורוליג. הוא מנפח בNBA סטט כי יש סביבו אולסטארים ומלא משחקים מול ניקס קאבס הוקס וכל החבר'ה האלו.
      בן סימונס כמספר 1 שמישהו שומר עליו בנס יגיע ל5 נק. היה מושלם לראות אותו ואת דריימונד יחד העונה בגולדן סטייט והייתי מצרף להם את לונזו היה יכול להיות פריק שואו מטורף

      סימונס, לונזו, פסקל, דריימונד, סטיין איזה צחוקים לא מגיעים ל-60 נק נראה לי במשחק

  3. אני מאד מקווה שלברון יישב את אחד המשחקים הקרובים כי נראה שהוא לוקח סיכון לא קטן. הקבוצה בסטרץ' של 15 משחקים ב-28 ימים רובם ככולם מחוץ לבית. בפעם היחידה שהיה מרווח של יומיים לברון בחר להוסיף טיסה לאוהיו כדי לראות את בנו משחק. אני לגמרי מבין את ההחלטה אבל זה יוצא בסך הכל 15 טיסות ב-28 ימים בנוסף ל-15 משחקים משהו שכל המחקרים מראים מגדיל מאד את סיכויי הפציעה.
    לכן לברון יעשה בחוכמה אם יישב לאיזה DNP REST במילווקי או אינדיאנה.

    1. אין סיכוי שזה יקרה.בטח אחרי שהוא ירד על הקלפירס וקוואי עם הניהול עומסים שלו,חוץ מזה השיא של קארים קורא לו

  4. שתי טעיות:
    נאגטס במקרה זה מובנו "גושי זהב" ושם זה הוא על שם תקופת הבהלה לזהב במערב ארה"ב, ובכלל זה מדינת קולורדו.

    1. א) מישהו חייב לשלוח פקס דחוף לבאד אבוט וללו קוסטלו. מישהו חייב להסביר להם בדחיפות ש"מי" זה השם של השחקן ואין הכוונה למילת השאלה. אלפי שעות הצמד החריב בדיון המיותר הזה.

  5. ג'ונתן אייזק עם 7 מ-11 מהיום ו-21 נקודות, כשהיום הוא ניצל את האורך שלו בשביל להגיע בקלות לטבעת, משהו שהוא לא עושה מספיק העונה. אין מישהו בליגה שלא מגיע בקלות לטבעת של נ"א, לא צריך אורך בשביל זה, פשוט רצים והופ לייאפ קל, דיוויס הוחלף בקנריך וויליאמס וגאליל אז פתוחים לרווחה

    לא כל יום מקבלים נ"א עם הגנת עילית. יש קבוצות בליגה שהתפקיד שלהן זה רק לנפח סטט לכוכבי היריבות

    נ"א, גולדן, ממפיס, הוקס, בולס, ניקס, שארלוט, דטרויט, מגיק, יוסטון

    כמו כן מה ששרת אמר זה נכון

    הוא מזכיר את סיאקם לפני הפריצה אבל בלי מאמן נורמלי זה לא יקרה

    1. צריך לעשות 2 קטגוריות – סוג אחד זה קבוצות שמנפחות רק סטטיסטיקות של היריבה (גולדן, ממפיס, הוקס, ניקס, שארלוט, דטרויט) וסוג שני מנפחים גם לעצמם (ניו-אורלינס, וושינגטון [לא ממאמין ששכחת אותם…], יוסטון)

  6. אני מוכן לתת את וויגינס על דיאנגלו. וויגינס עם מאמן תותח כמו קר והחופשיות שיהיו לו יפרח בלוחמים, הוא גם D3 קטלני עם כוח מסה וצעיר שקר ודריימונד יגרמו לו לעשות הגנה, תפור עליהם.
    מוכן לפנק גם בגף טיג

    יש?

    1. מה אני אעשה איתם? נייט. רק קרי או קליי על סימונס.
      אמרתי כבר שעל קרי אני מוכן לתת את סימונס והאריס.
      זה נותן ללוחמים חמישייה אדירה ראסל קליי האריס סימונס דריי.

      לפילי זה עושה קרי גוש טייבול הורפורד אמביד ואנחנו מנגבים את הקליפרס בגמר😎

כתיבת תגובה

סגירת תפריט