תל-אביב נשארה צהובה: יובל זוסמן ומכבי ניצחו את הפועל בדרבי/ שי בוקר
(קרדיט: אתר מכבי ת"א)

תל-אביב נשארה צהובה: יובל זוסמן ומכבי ניצחו את הפועל בדרבי/ שי בוקר

עוד דרבי תל-אביב תם ונשלם. מכבי תל-אביב הגיעה למשחק אמש כשהיא עייפה בטירוף, אבל תודות ליובל זוסמן היא שרדה מותחן בהיכל קבוצת שלמה, 91:84 בדרך לניצחון 10 רצוף בליגה העונה. זוסמן הוביל 5 שחקנים בדאבל פיגרס עם 15 נקודות. בצד האדום, 25 נקודות ו-12 ריבאונדים של לטאביוס וויליאמס לא הספיקו.

רבע ראשון: 22:24 לצד האדום

יובל זוסמן העלה את הצהובים של ספרופולוס ליתרון 2:0, אבל ים מדר בחדירה יפה איזן מיידית. ג'ייק כהן חזר בצד השני עם ג'אמפ הוק, אבל האדומים הגיבו עם סל ועבירה של לאטביוס וויליאמס ועלתה ליתרון ראשון, 4:5 כעבור קצת יותר משתי דקות של כדורסל. שלשה של לנזל סמית' נתנה לאדומים יתרון ארבע, אבל בצד השני שלשה של דורסי בתוספת לעוד שתי נקודות של כהן, החזירו את היתרון לצהובים. קווינסי אייסי זרק את דני אבדיה לשמיים לאליי-אופ נהדר בדרך ליתרון 15:12. ים מדר ותומר גינת לא התרגשו ועם חמש נקודות רצופות החזירו את היתרון לאדומים. פעולות טובות של אלייז'ה ברייאנט ואבדיה קבעו 20:17 לצהובים. מארק ליונס סיים את הרבע עם שלשה גדולה על הבאזר ונתן לאדומים יתרון שתי נקודות לאחר 10 דקות.   

תומר גינת נגד ג'ייק כהן. (קרדיט: אלן שיבר, מנהלת הליגה)

רבע שני: 50:41 למכבי

ברייאנט פתח היטב את הרבע השני ועם שני מהלכים יפים שכללו קרוסאובר נהדר בדרך ללייאפ ושלשה מהפינה קבע שווין 27:27 עם 9:11 להפסקה. לטאביוס וויליאמס החזיר את היתרון לאדומים לאחר לייאפ מריבאונד התקפה. לאחר שאות'לו האנטר איזן את התוצאה, בהתקפה הבאה, הסנטר מסר אסיסט נהדר לדורי סהר שסיים עם ריברס לייאפ נהדר בדרך ליתרון, 31:29. הריצה לא הפסיקה, והאנטר, אבדיה וטיילר דורסי קבעו 38:29 לצהובים כשהשלימו ריצת 11-0. גינת הספיק לצמק זמנית ל-7 הפרש, אבל אבדיה מיד החזיר את ההפרש לקדמותו, 40:31 עם 5:35 למחצית. שלשות של סמית' וגינת צימקו ל-43:39 בלבד. עד למחצית, ברייאנט ואבדיה דאגו הצהובים יחזרו להוביל ב-9 הפרש.  

טיילר דורסי חולף על פני ים מדר ואלישי כדיר. (קרדיט: אלן שיבר, מנהלת הליגה)

רבע שלישי: 72:60 לצהובים

הצהובים פתחו היטב את הרבע השלישי ועם חמש נקודות רצופות של דורסי וברייאנט עלו ליתרון שיא, 55:43. עוד שתי נקודות הפעם של יובל זוסמן קבעו, 63:50 לצהובים עם 4:43 לסיום הרבע השלישי. חמש נקודות רצופות של גינת צימקו ל-63:55 בלבד מה שגרם לצהובים לקחת פסק זמן. סל ועבירה של ג'ורדן המילטון הוריד את ההפרש ל-7, אבל שלשה של אייסי על הבאזר של הרבע, נתן לצהובים יתרון דו ספרתי עם 10 דקות לסיום.

רבע רביעי:

כנגד רוב מהלך המשחק, דווקא הפועל פתחה היטב את הרבע המכריע כששתי שלשות גדולות של ליונס מצמקות את ההפרש ל-73:71 בלבד עם 7:03 לסיום. עוד ריבאונד התקפה של וויליאמס הסתיים עם עוד סל של הסנטר בדרך לשווין 73:73. דורסי החזיר את היתרון לצהובים עם שתי קליעות עונשין מדויקות, אבל ליונס המשיך ללהוט והיפך את התוצאה לראשונה מאז שהאדומים הובילו 27:29, 75:76 עם 5:41 לסיום המשחק. בהתקפה הבאה של הצהובים, ווילביקין החטיא שלשה אבל האנטר תיקן עם פוטבאק דאנק נפלא שהיה סל השדה הראשון של הצהובים ברבע, 77:76 לאורחת. תומר גינת כבר הספיק לקבוע 77:79 לאדומים עם 4:21 לסיום, אבל זוסמן שנמצא כעת בכושר שיא צלף שתי שלשות אדירות וקבע 83:79 למכבי עם 2:53 לסיום, משם כבר לא הסתכלה אחורה בדרך לעוד ניצחון.  

זוסמן נושם לרווחה אחרי שתי שלשות אדירות בדקות הסיום. (קרדיט: אלן שיבר, מנהלת הליגה)

קלעו להפועל בספרות כפולות: לטאביוס וויליאמס 25 נקודות לצד 12 ריבאונדים (7 בהתקפה) ו-41 נקודות מדד, תומר גינת הוסיף 18 נקודות, ליונס וסמית' קלעו 15 כ"א.

קלעו למכבי בספרות כפולות: יובל זוסמן קלע 15 נקודות, דורסי (5 אסיסטים, 4 ריבאונדים, 25 מדד) וברייאנט קלעו 14 נקודות כ"א, ג'ייק כהן קלע 13 נקודות ודני אבדיה הוסיף 11 נקודות, 3 ריב' ו-3 אס'.

מילותיי על המשחק

על המשחק הזה עם כל העייפות של הצהובים רוב השבחים מגיעים ליובל זוסמן על עוד משחק גדול, טיילר דרוסי ואלייז'ה ברייאנט שהיו נהדרים גם הם.

זוסמן שוב הוכיח שמכבי יכולה להישען עליו בזמנים קשים. סקוטי ווילביקין סבל מערב חלש מאוד שהגיע מעייפות ובמקום לזרוק זריקה חסרת אחריות מצא את זוסמן לשלשה אדירה שקירבה את הצהובים לניצחון. עד עכשיו בחודש הזה, יובל זוסמן קולע 12.0 נקודות למשחק בכל המסגרות (3 משחקי ליגה ושני משחקי יורוליג) ומראה שהוא הרבה יותר משחקן הגנה כמו שרבים חשבו. גם אני חשבתי עד העונה שההתקפה שלו צריכה להשתפר והוא עשה קפיצת מדרגה מדהימה.

טיילר דורסי שיחק רוב הערב בעמדת הרכז (27 דקות) ואיבד כדור אחד כשהוא מוסר 5 אסיסטים. לזה לא צפיתי. הצהובים ישמחו עם הוא יצליח לעשות את זה בכל משחק.

על אלייז'ה ברייאנט אני אגיד דבר אחד: הליגה שלנו קטנה עליו, הוא שחקן ברמת יורוליג. יש לו ימים רעים וימים טובים. הצהובים ישמחו עם גם הוא כמו דורסי, יפגין יכולת כמו הערב בכל משחק.

במעבר חד לצד האדום.

לטאביוס וויליאמס, מה אגיד? הבחור מפלצת בריבאונד. כמעט במו ידיו השאיר את האדומים במשחק גם כשהם נראו שבורים.

התאכזבתי מאוד מים מדר. ציפיתי ליותר מרכז העתיד של הכדורסל הישראלי. ארבע נקודות ואסיסט אחד ב-14 דקות על הפרקט גם לילד בן 18, זו לא סטטיסטיקה טובה בייחוד שהוא שחקן חמישייה.

קיצר חייב לומר להפועל, כל הכבוד על פייט נהדר מול קבוצת טופ יורוליג. כשמכבי לא עייפה, היא לא תנצח בהפרש חד ספרתי בדרבי אם זה בחוץ או בבית.

קיצר תהנו מהרגע אוהדי הפועל, כי זה לפי דעתי לא יקרה שוב העונה.

ציטוטים

יובל זוסמן (מכבי ת"א):

על התקופה הטובה שלו: "אני נהנה מהסיטואציה ומנסה לתרום לקבוצה הכי הרבה שאני יכול ולעשות מה שהמאמן מבקש. בינתיים זה הולך טוב. אני מרוצה וצריך לשמור על עצמי טוב ולנוח בזמן בין אימונים. זה הכל."

על האסרטיביות שלו: "אני מרגיש קצת יותר בוגר במשחק שלי. אני מנסה להיות כמה שיותר שקול ולעשות את המהלך הנכון בכל מצב. אי אפשר לשחק בלי לעשות טעויות, אבל אני מנסה ללמוד מהטעויות שלי בכל פעם כדי לא לעשות את אותה טעות פעמיים. ואני מנסה להשתפר כל הזמן ולהיות כמה שיותר טוב ומועיל לקבוצה. על ההתמודדות עם הפציעות – מן הסתם חסרים לנו כמה רכזים עכשיו ומוטלת עליי קצת האחריות להוביל את הכדור כשצריך, ואני מנסה לעשות את זה הכי טוב שאני יכול. עשיתי את זה בגילאים צעירים יותר, אז אני כן יודע לעשות את זה, ואני עובד על זה באימונים ומנסה לשפר את קבלת ההחלטות בזמן המשחק."

על הלו"ז העמוס: "היינו קצת עייפים וזזנו קצת לאט על המגרש אני חושב שהפועל ניצחו אותנו במאבקי 50-50 ובריבאונד, ובמיוחד וויליאמס שנראה היה כאילו הוא לקח 20 ריבאונדים, אולי אפילו יותר. זה היה נראה שהוא לקח כל ריבאונד שהוא רצה בערך וזאת אחריות של כל הקבוצה, אבל ידענו שהם יבואו עם אנרגיות להילחם ועם הקהל וניסינו להישאר בשלנו מרוכזים וידענו שיהיו טעויות בשני הצדדים, אז ניסינו לשלוט במה שאנחנו יכולים."

על דורי סהר: "הוא גבר גבר. מישהו בן 18 שמגיע למצב כזה מול אולם כזה רועש ופשוט לא מתבייש. זורק, לא מהסס. אמרו לכל הצעירים שיבואו מוכנים, והוא בא מוכן. אני חושב שהוא מאוד מוכשר, חכם וילד טוב, ואני מאחל לו את כל ההצלחה שיש, כי הוא ראוי לזה."

תומר גינת (הפועל ת"א):

על ההבדל בין המחציות: "אני חושב שבמחצית השנייה שיחקנו כמו שהיינו צריכים לשחק כל המשחק. במחצית הראשונה עלינו בלי אנרגיות. לא ככה צריך לשחק בדרבי, בטח לא פה בבית, בטח לא אחרי 3 ניצחונות רצופים, והפסדנו את המשחק במחצית הראשונה. בסוף סגרנו את הפער, אבל נתנו להם ביטחון ונתנו להם לשחק משוחרר, וזה עלה לנו במשחק."

על ההגנה בחצי הראשון: "אין לנו פתרון קסם. אנחנו עובדים קשה באימונים אנחנו צריכים לעבוד קשה ולקחת כל אחד אחריות על איך שהוא משחק בהגנה. זה מתחיל ממני וממשיך לכל שאר החברים שלי, אבל כן, כמו איך שעלינו ושיחקנו במחצית הראשונה אנחנו לא יכולים לנצח לא רק את מכבי, אלא עוד הרבה קבוצות אחרות בליגה, ונצטרך לעבוד קשה, כי ביום שני הבא יש לנו משחק מאוד חשוב בנס ציונה."

על איבוד היתרון אחרי הקאמבק: "שיחקנו נגד קבוצה מהטובות באירופה בסוף. אמנם עשינו באמת כמה דקות מצוינות ברבע האחרון, אבל אסור לשכוח נגד מי שיחקנו, וכמה טעויות כי קצת היינו עייפים, בריבאונד, ובהגנה שאפשרה שלשה של זוסמן מהפינה, ודברים קטנים שמנצחים משחקים גדולים, והם עשו את זה. פעם הבאה נבוא מוכנים יותר."

על הרכש החדש וויליאמס: "אני חושב שוויליאמס נותן לנו הרבה נוכחות בצבע. הרבה שקט בריבאונד, וזה בחור חיובי שבא לעבוד כל יום ומתעסק בעיקר בהצלחת הקבוצה, ולא בסטטיסטיקה שלו, וכיף שהוא איתנו, אבל אנחנו קבוצה והפסדנו פה משחק שיכולנו לנצח, ויש לנו בשבוע הבא משחק מאוד חשוב מבחינתנו כמו שאמרתי." עוד הוסיף, "אני חושב שבתחילת העונה הייתה לנו תחושה שיש לנו סגל טוב ומעניין והיה הרבה דיבור סביבנו, אבל כמו שפתחנו את העונה כולנו ראינו את הבעיות שהיו פה. כמו שאמרת, הקבוצה מאוד השתנתה ובתקופה האחרונה אנחנו מתחילים לייצר יציבות בסגל. אני חושב שלבוא לפה עכשיו ולהגיד אחרי הפסד ביתי בדרבי שאנחנו יכולים לעשות פיינל פור או משהו כזה או אחר זה לא לעניין, ואני חושב שאנחנו צריכים לעבוד קשה ולעבור ממשחק למשחק, וכמו שאמרתי זה מתחיל ביום שני נגד נס ציונה, משחק מאוד חשוב נגד יריבה שקרובה אלינו בטבלה, ואחרי זה יש לנו עוד סדרה של משהו כמו 3 משחקים נגד קבוצות שאנחנו צריכים לעשות את העבודה נגדם אם אנחנו רוצים להשיג משהו העונה. בוא ניקח את זה משחק, משחק, נתחבר, נייצר יציבות, נשחק, נשפר את ההגנה כמו שאמרתי, ואם נעשה את זה נוכל לדבר הלאה."

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. שי תודה. בתור אוהד הפועל הערה על מדר, בדק' שהוא במגרש הוא הגארד השומר הכי טוב של הפועל ומנהל המשחק הכי טוב , לא ברור אמש הייבוש שלו דק' ארוכות מדי.
    הפועל הפסידה את המשחק בהגנה , שלושה רבעים מכבי טיילו לסל.. ונק' אחרונה ברור שיש פער רמות אדיר, ווילבקין אחד זה בערך התקציב של כל שחקני הפועל, בנתיים נסתפק כנראה בלנצח אחת לכמה פעמים דרבי. שאפו לזוסמן על לקיחת האחריות, סוף סוף למכבי יש ישראלי משמעותי.

  2. חבל שהיה דרבי אתמול ועוד יותר חבל שהפועל /המשטרה התקפלה והמשחק שוחק .
    למכבי הפצועה הזו היה מתאים לא לשחק אתמול או לעלות עם הנוער.
    השבוע שני מחזורים ביורוליג
    בשלישי זניט חוץ מקום שכל הטופ 8 חייב לנצח שם .
    ביום חמישי פאו בהיכל ערב חנוכה הכרחי לנצח יוונית וברצינות פאו גם מתמודדת ישירה וגם למכבי עניין גדול לשמר את המבצר .
    בקיצור שבוע לא קל שאם מכבי תשרוד אותו בשני ניצחונות היא במצב יוצא מן הכלל .

  3. ים מדר.
    אתמול, לפחות, בכל פעם שהוא היה על המגרש הפועל איבדו מומנטום ונראו רע. אם הוא לא יתפוס עצמו בידיים ויעשה כמה קפיצות מדרגה אין לו מה לחשוב על מעבר לליגה טובה יותר, וגם בליגה הנוכחית הוא יישאר שחקן ספסל שולי אם ידשדש במקום כמו שקורה עכשיו.

    בצער אני כותב זאת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט