יישברו עוד רצף ארוך מול האדומים? מכבי תל-אביב מחכה לצסק"א מוסקבה בהיכל/ שי בוקר

Yovel Zoosman celebrates with fans - Maccabi FOX Tel Aviv - EB18
(אתר היורוליג)

הערב (21:05, 5SPORT), החבורה הצהובה של יאניס ספרופולוס (4-8) תארח את אלופת אירופה המכהנת, החבורה האדומה של דימיטריס איטודיס (4-8) מבירת רוסיה בקרב על המקום הרביעי. מכבי תל-אביב לא ניצחה את צסק"א בהיכל כבר עשור (5 בנובמבר 2009) והיא תקווה לשבור את הרצף הערב. עד כה העונה, הצהובים טרם הפסידו בבית כשהם יודעים רק להביס ונמצאים במאזן 0-6 בהיכל. לעומתה, צסק"א דווקא לא כל כך טובה בחוץ עם מאזן של 3-4, אבל הניצחון חוץ המרשים ביותר שלהם העונה הגיע דווקא בברצלונה שם דרסו את אחת המועמדות לאליפות 67:96. מכבי תל-אביב חטפה מכה קשה בעמדת הרכז לפני שבוע נגד באיירן מינכן, כשג'ון דיברתולומיאו קרע את שריר החזה. נייט וולטרס גם נפצע בשריר הירך האחורי ויעדר כ-6 שבועות. רוב הסיכויים שסקוטי ווילביקין וטיילר דורסי יראו הרבה דקות בעמדת הרכז מה שהאמת לא טוב לצהובים. אצל צסק"א, אין דאגות בעמדת הרכז אותה מוביל מייק ג'יימס. איפה שכן יש בעיה היא עמדת הסמול פורוורד שמשם כנראה לא יבואו הנקודות של הרוסים לאור העובדה שוויל קלייבורן קרע את הרצועה הצולבת. פרט למצ'אפ המפתח שכמובן יפגיש בין סקוטי ווילביקין למייק ג'יימס, המצ'אפים המעניינים ביותר דווקא עוסקים בשחקנים שהם לא כוכבים: טיילר דורסי נגד דארון היליארד וקווינסי אייסי נגד ג'ואל בולומבוי. כמובן שאי אפשר לא להסתכל על הנתונים הנהדרים של יובל זוסמן בקריירה נגד אלופת אירופה. מאזן ראש-בראש בין הקבוצות בהיכל בעשור האחרון, מספרים לקראת ההתמודדות, ציטוטים מהצד הצהוב, מפתחות לניצחון וההימור של נמצאים בהמשך.

לקראת המשחק (סגלים עונתיים):

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילביקין, ג'ון דיברתולומיאו, אנג'לו קלויארו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט.

צסק"א מוסקבה:ג'ואל בולומבוי, מייק ג'יימס, איוון אוחוב, סמן אנטונוב, יאניס סטרלנייקס, יואנס פויגטמאן, אנדריי וורונטסביץ', וויל קלייברן, דניאל האקט, אנדריי לופאטין, מיכאל קולאגין, קוסטה קופוס, דרן היליארד, ניקיטה קורבנוב, קייל היינס, רון בייקר.  

המחזור הקודם: ניצחון למכבי, ניצחון לצסק"א

גם לפני שבוע, הצהובים לא התקשו יותר מידי נגד באיירן מינכן החלשה וניצחו 55:77 תודות לשני רבעים גדולים אותם ניצחו 16:43 כשהם מחזיקים את הגרמנים על 3/17 מהשדה לצד 15 איבודי כדור. הצהובים כן קיבלו בשורות קשות לגבי ג'ון דיברתולומיאו, נייט וולטרס ועומרי כספי שיחמיצו הרבה זמן. סקוטי ווילביקין ויובל זוסמן כיכבו.

בצד הרוסי, מייק ג'יימס שבר לז'לגיריס קובנה את הלב על הבאזר לאחר הארכה עם ניצחון 82:85 בבית. מייק ג'יימס הוביל את קבוצתו עם 19 נקודות כולל 10 הנקודות האחרונות של הרוסים.

ראש-בראש מאז הניצחון האחרון של מכבי בהיכל על צסק"א

מספרים לקראת ההתמודדות

  • מכבי מדורגת שלישית ביורוליג עם 86.08 נקודות למשחק כשצסק"א מדורגת במקום ה-8 עם 84.0 נקודות למשחק
  • צסק"א מובילה את היורוליג עם 41.40% ל-3, מכבי תשיעית עם 37.67% ל-3
  • צסק"א מובילה את היורוליג עם 11.83 שלשות למשחק לעומת 9.17 של הצהובים שמדורגים בשווין במקום השביעי בקטגוריה הזו
  • ווילביקין (3.67, מקום 1) וג'יימס (2.5, מקום 4) מדורגים בטופ 5 בקליעות ל-3 בממוצע למשחק

מצ'אפ מפתח: סקוטי ווילביקין נגד מייק ג'יימס

אפשר לומר ואולי צריך לומר את האמת, ששני השחקנים האלה הם הקלעים הטובים באירופה אחרי שיין לארקין. תראו את הנתונים:

(תמונות מאתר היורוליג)

זה אולי מצ'אפ המפתח, אבל הוא לא מה שיקבע את המשחק.

מצ'אפים שכדאי לשים עליהם עין: טיילר דורסי נגד דארון היליארד וקווינסי אייסי נגד ג'ואל בולומבוי

נתחיל עם הגארדים. שתי הקבוצות חייבות ימי קליעה טובים מהשניים האלו אם הן רוצות לחשוב על ניצחון.

(תמונות מאתר היורוליג)

אייסי ובולומבוי הם האנרגיה של הקבוצה כשהם על הפרקט. אתה יכול לסמוך עליהם לעשות פעולה טובה גם אם היא לא נראית יפה לעין.

(תמונות מאתר היורוליג)

יובל זוסמן נגד צסק"א

אז נכון, קריירת היורוליג של זוסמן היא קצרה, אבל אם יש משהו שהוא הוא הוכיח לכולנו אשתקד, זה שהוא אוהב לשחק נגד צסק"א מוסקבה. לפניכם הנתונים שלו בקריירה נגד צסק"א לצד הניצחון הגדול במוסקבה (קרדיט: DOV HALICKMAN PHOTOGRAPHY, SPORTSRABBI.COM):

Image may contain: 1 person

ציטוטים

יאניס ספרופולוס:

על צסק"א מוסקבה: "יש לצסק"א איכות טובה, עומק, היא אלופת היורוליג. נרצה לשחק הכי טוב שלנו. זה לא רק מייק ג'יימס אצלם. אם נתמקד בו אז דניאל האקט או שחקן אחר יוכל להעניש אותנו. ננסה לשמור טוב ולהשיג נקודות קלות. נצטרך לשחק חכם ולמצוא את נקודות החלשות שלהם ולנצל אותן. מקווים שהקהל שלנו יעזור לנו להרים את הרמה ולנצח קבוצה טובה מאוד".

כשנשאל האם ניצחון הערב יהווה הצהרת כוונות: "אני לא אוהב לענות על שאלות תיאורטיות. אני רוצה לגרום לשחקנים שלי לא לחשוב על התוצאה אלא על הדרך ועל מה הם צריכים לעשות במהלך המשחק. לא משנה אם משהו משתבש במהלך משחק או לא – אנחנו צריכים לשחק בהתאם לשיטה. צסק"א קבוצת השלשות הכי טובה בליגה. נלמד אותם, ננתח סרטונים ומהלכים שלהם ונגיע מוכנים".

ניקולה וויצ'יץ':

על ג'ון דיברתולומיאו: "ג'ון עבר ניתוח, הכל עבר בסדר ואנחנו מצפים להחלמתו. אנחנו עומדים מאחורי ג'ונדי ונתמוך בו לאורך כל התהליך. נעקוב אחרי מצבו פעם בכמה זמן. מדובר בהחלמה ארוכה ואנחנו מאחלים לו את המיטב ולהחלים כמה שיותר מהר".

על חיפוש אחר רכז: "אנחנו רוצים למצוא קודם כל מישהו שיתאים לחבורה הזאת כדי להמשיך לשחק ברמה ששיחקנו עד כה ויעזור לקבוצה בתקופה הזאת. כפי שכולם יודעים, קשה למצוא רכז אפילו בקיץ ככה שזה אפילו קשה יותר עכשיו בדצמבר. יש עוד כמה קבוצות שמחפשות שחקנים באותה עמדה. אנחנו מחפשים ונעדכן. השוק יבש בחודשים האחרונים. המון ליגות פתוחות ואין ייצור שחקנים, במיוחד בתקופה הזאת. אין תירוצים, אנחנו רוצים להוסיף שחקן שיוסיף איכות לקבוצה ואדם נהדר כי יש לנו חבורה מדהימה שנלחמת יחד ועושה תוצאות יפות. גם מבחינה סטטיסטית הם עושים דברים מדהימים ביורוליג".

טיילר דורסי:

על מכת הפציעות: "כל השחקנים צריכים להעלות את הרמה שלהם, יש לנו 11 שחקנים, נצטרך את כולם שישחקו יותר טוב. אנחנו צריכים להיות מוכנים. אנחנו יודעים שזה משחק גדול ואנחנו צריכים לשמור על המגרש הביתי שלנו."

על התפקיד ה"חדש שלו": "התפקיד שלי בוודאות לשחק יותר כרכז, להחזיק בכדור ולשלוט בקצב של המשחק זה השינוי שאצטרך לעשות."

על ההכנות למשחק:"ההכנות למשחק לא משתנות הן נשארות אותו דבר כמו  בכל  משחק. אי אפשר לשנות את המנטליות שלך בכל משחק בגלל שזו קבוצה שונה, צריך לכבד אותם, אך אנחנו יודעים שאנחנו מספיק טובים. אנחנו נתכונן, ניישם את תוכנית המשחק שלנו ומה צריך לעשות ואנחנו נתעלה."

על הדאגה לא להיפצע: "אנחנו צריכים לדאוג לגוף שלנו יש לנו הרבה שחקנים פצועים עכשיו עד שעומרי יחזור וכל השחקנים שיחזרו בקרוב לדאוג לגוף שלנו ולהתמודד משחק אחרי משחק ."

אות'לו האנטר (ראיון מתוך ערוץ היוטיוב שלי):

על האקסית: "אם להיות כנים ,עבורי זה עוד משחק, זו עוד קבוצה לפנינו  שרוצים להתחרות ולנצח."

על הזיכרונות: "יש לי זיכרונות טובים מצסק"א, אבל כעת אני במקום אחר ולא יכול לחשוב על העבר יותר מדי עד שהכל יגמר."

על החברים לשעבר: "אני תמיד נרגש לראות את החברים שלי לשעבר, אבל כשאנחנו על המגרש זה קרב בסופו של יום."

מפתחות לניצחון:

מכבי ת"א:

  • הגנה חייבת להיות מעבר לשיאה. לצסק"א יש המון כלים בהתקפה ויכולת קליעה נהדרת. הצהובים חייבים להידבק למייק ג'יימס ולהיצמד לקלעים ולגבוהים.
  • לרוץ בכל הזדמנות-מובן מאליו שהצהובים הכי טובים כשהם רצים.
  • להשתמש באנרגיה של הקהל-חובה! כשמכבי טובה, הקהל בטירוף. כשהקהל בטירוף, קשה מאוד לנצח בהיכל.

צסק"א מוסקבה:

  • שליטה בקצב המשחק-חובה! מייק ג'יימס יודע את זה יותר טוב מכולם ואוהב לתסכל את הצהובים.  
  • יום קליעה טוב מבחוץ-חובה! זה איך שצסק"א מנצחת משחקים.
  • להוציא את הקהל מהמשחק-חובה! בגלל התקופה הנהדרת של הצהובים בבית העונה, המשימה הזו נראית בלתי אפשרית, אבל אם יש קבוצה שיודעת דבר או שניים על הוצאת הקהל הצהוב מהמשחק זו צסק"א מוסקבה.

הימור: גם בהיעדר רכז, הצהובים ימצאו דרך לנצח. ווילביקין, דורסי וזוסמן ייראו את רוב הדקות בעמדת הרכז. אם מכבי רוצה להפתיע את הרוסים, דני אבדיה כרכז זה אולי הדבר הכי טוב שהקבוצה תוכל לעשות. סקוטי ווילביקין ויובל זוסמן שוב יככבו כשמייק ג'יימס ייעצר על פחות מ-15 נקודות. תוצאת סיום: 73:78 לצהובים שיעברו את המבחן האמיתי הראשון שלהם העונה בהיכל.  

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. שי תודה רבה. נראה לי שאתה מעט אופטימי, בטח שגם בלאק הצטרף לרשימת הפצועים. מירב העומס יהיה על ווילבקין ודורסי בניהול המשחק ושניהם פחות טובים בזה מאשר וולטרס ודיברתלומאו הפצועים .
    אגב מה קורה עם כספי ? פציעה שנראית שהולכת ומסתבכת

  2. מכבי עם 9/15 לשלוש עדיין במשחק.
    מה עם אבדיה? אם זה היה סרט קולנוע משנות ה-80' הוא היה מסיים עם 30 נקודות וסל ניצחון מהשלוש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט