שר הטבעות אחוות הטבעת – האלופה מארחת את הקליפרס/ סיקור מהמגרש הלל הורוויץ

תמונה יכולה לכלול: ‏אדם אחד‏

כשקוואי מופיע על המסך בחימום האולם כולו נהיה רועש. רגע, זה בוז או קריאות עידוד?! לא ברור. כנראה שהאולם חצוי וכל אחד צועק את שלו אז רעש יש אבל נראה שהקהל בטורונטו לא התגבר על הפרידה. הערב הזה הוא בסימן rewind לשנת 1995 אז נוסדה הקבוצה. יש לקבוצה הערב גופיות רטרו, על המסך הודעות שגיאה כחולות של MS-DOS ואפילו הפרקט התחפש חגיגית. אז מצד אחד חוזרים אחורה עד ל95 אבל מה פרויד היה אומר על הרצון לחזור אחורה בזמן לתקופה שלפני הפרידה.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עושים ספורט‏‏ ו‏מגרש כדורסל‏‏‏

הערב הוא ערב חגיגי בטורונטו. בתכניות הרדיו שבעיר מדברים על ההגעה של קוואי, על השלט שניו באלנס שמו שמודה לעיר טורונטו ומחלקים כרטיסים בהגרלות ברדיו ובטלוויזיה. גם לפני המשחק באולם עצמו וברחוב יש תחושה אחרת. כשאני שואל את סטנלי, אוהד שאני פוגש בדרך למשחק, הוא אומר שזה פשוט ערב שעוזר לזכור את העובדה שטורונטו עדיין אלופה. לתת את הטבעת לקוואי זה אומר שאנחנו עדיין אלופים וזה מרגש. האולם מלא בגופיות של קוואי. כשאני שואל את ג'וש הוא אומר שזה עדיין הוא שהביא אליפות וכשאני שואל את האקים הוא פשוט אומר שגופיות זה דבר יקר מדי מכדי להחליף כל פעם ששחקן עוזב. ת'כלס צודק.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עושים ספורט‏‏, ‏‏אנשים יושבים‏, ‏‏מגרש כדורסל‏, ‏אצטדיון‏‏‏‏ ו‏קהל‏‏‏

לפני תחילת המשחק אני תופס במצלמה את ג'רמי קסלברי שהיה שנה שעברה מאמן פיתוח שחקנים ברפטורס ונורמן פאוול מחליפים מילים. בNBA לא רק שחקנים עוברים קבוצות אלא גם מאמנים. ולפני ההימנון מזמינים אותו לפרקט והוא מקבל מנרס את הטבעת שלו. שאפו. אחרי המשחק אני אומר לו שלום והוא מספר שאין מה לעשות המזג אוויר בLA פשוט הרבה יותר נחמד. קשה להתווכח כשבחוץ מינוס על מינוס על מינוס.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏קהל‏ ו‏מגרש כדורסל‏‏‏‏‏

ואז אחרי הצגת השחקנים של הקליפרס מגיע הרגע שכולם הגיעו לכבודו הערב. וידאו הוקרה על המסך וקבוצה שלמה שמתכנסת על הפרקט להגיד תודה לקוואי שהביא לה אליפות במו כפפותיו וטלפיו. קוואי עובר אחד אחד ועם לאורי נראה שיש לו גם עוד כמה מילים ולוקח את הטבעת. מוזמנים לצפות בוידאו שכאן מתחת להרגיש קצת את האווירה. (הוידאו מהפלאפון ולא באיכות מדהימה. מזהיר מראש)

טורונטו מרגישה קצת כמו בן או בת הזוג שנזרק ועכשיו מנסה להראות כמו הוא קול ונונשאלנט לגבי זה ואולי אפילו עד כמה נחמד לו עכשיו כשהוא המשיך הלאה. הוא אפילו בן הזוג הזה שאולי לא כועס על הצד השני כי העיקר שלכולם טוב. אבל ת'כלס כל מה שצריך לעשות זה Fastforward לרבע הרביעי כשטורונטו בפיגור והאולם מתחיל להקריח ולהבין שהקהל מרגיש פגוע וזה הכל מעשה ידיו של קוואי. רוב האוהדים יוצאים מכאן קצת ממורמרים כי הם כבר לא הקבוצה שצריך לפחד ממנה. אז נכון הם ריאליים ומודים על העבר אבל בפנים הם די מרירים.

לאורך הרבע הראשון יש תחושה שטורונטו משחקים כאילו זה פלייאוף והקליפרס בהילוך ראשון. לאורך כל המשחק בכל פעם שהקליפרס מגבירים הם פשוט בורחים. ההגנה שלהם חזקה מאוד מצד אחד והרפטורס מחטיאים מכל מקום. על המסך רצות מחוות ללו וויליאמס ולקוואי ואפילו תזכורת שמפינדו קבנגלה (כן יש שחקן כזה, וכן המשחק היה כזה גראבג' טיים בסוף שהוא גם שיחק וקלע) הוא יליד האיזור ומשחק בנבחרות קנדה הצעירות. אולי זה פשוט ערב טוב להתרפק על העבר.

על הפרקט יש רבע ראשון צמוד מאוד עם דקות טובות של OG בצד של טורונטו ואצל הקליפרס בעיקר הצוות המסייע שם את הכדור בתוך הסל. אי שם באמצע הרבע השני הרפטורס שמים לב שהם קלעו רק 6 נקודות בשמונה הדקות הראשונות והמשחק קצת הולך להם לאיבוד. במחצית דוק ריברס עובר לידי ואומר שלום וגם בסוף המשחק הוא טופח לי על השכם ואומר לי לשמור על עצמי. מבטיח לכם שלא פגשתי אותו קודם ואין לי מושג מי הוא חושב שאני…

הרבע השלישי נפתח בלי הרבה עניין לאף כיוון עד שהרפטורס יוצאים לריצה קטנה בראשות נורמן פאוול ודקות טובות הגנתית והפער יורד לחמש נקודות בלבד 71-76 לקליפרס. פסק הזמן של דוק ידידי מגיע בדיוק בזמן ודקות טובות מאוד של לו וויליאמס נגמרות בריצת 0-12 עד לסוף הרבע ומשם הרפטורס כבר לא חזרו.

אצל הקליפרס קוואי הוביל עם ערב סולידי ולא רועש מדי של 23 נקודות ב8-14 מהשדה. לו וויליאמס הוסיף 18 מהספסל ודקות מעולות כל פעם שהיה צריך. מדהים לראות אותו לפני המשחק ולקלוט עד כמה הוא לא גדול פיזית ביחס לאחרים וכמה זה מגביר את ההתרשמות מהיכולות שלו. תותח!

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏‏אנשים עושים ספורט‏ ו‏מגרש כדורסל‏‏‏‏

פול ג'ורג' נתן ערב חלש מבחינתו עם 13 נקודות בלבד ב2-12 מהשלוש ורק שלושה סלי שדה בכללי. אולי זה התרגול החדש שלו לפני משחק שקצת נראה כאילו קוואי הכין אותו לשלג הקנדי ולכך שכדאי לו ללכת לסקי

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏‏‏לעשות ספורט‏, ‏לעמוד‏‏, ‏‏מגרש כדורסל‏, ‏אצטדיון‏‏‏ ו‏קהל‏‏‏‏

אצל הרפטורס פסקל הוביל את הקלעים עם 24 נקודות. גאסול היה מעולה למרות תפוקה התקפית לא מרשימה וסיים עם 9 נקודות, 11 ריבאונדים, 6 אסיסטים, שלוש חטיפות וחסימה. למעשה אף שחקן בשתי הקבוצות לא סיים עם דאבל דאבל. מי שעוד נתן משחק מרשים היה נורמן פאוול שסיים עם 22 נקודות ב7-11 מהשדה.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏‏לעשות ספורט‏, ‏מגרש כדורסל‏‏ ו‏אצטדיון‏‏‏‏

המסקנה המרכזית שלי מהמשחק היא עד כמה הקליפרס חזקים ויכולים ללכת רחוק העונה. נכון, אני לא מחדש לכם שום דבר אבל בערב לא מדהים של אף אחד בקבוצה שלהם הם ניצחו די בהליכה. היו שלבים במשחק שזה היה נראה כמו תחרות ריצה בה הרפטורס רצים והקליפרס עושים ג'וגינג לידם בלי להתאמץ ואז מסתובבים קצת אחורה והם עדיין רעננים להמשיך הלאה.

במשחק הראשון של העונה לא ראינו את הנפילה שמגיעה בדרך כלל עם הנתינה של הטבעת אבל אולי הערב זה קורה עם איבודים מפוזרים מאוד והגנה רעה ממש על קשת השלוש מצד טורונטו. למזלם הקליפרס היו בערב קליעה חלש כי אחרת זה גם יכל להיגמר ב40 הפרש. הרפטורס היו נוראיים גם הם כשאיבקה מסיים עם 0 עגול בטור הנקודות ולאורי עם 0-7 מהשלוש וסל שדה אחד בלבד.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עושים ספורט‏‏, ‏‏קהל‏, ‏מגרש כדורסל‏‏‏ ו‏אצטדיון‏‏‏

אחרי המשחק נרס נשאל אם הוא שמח שהקרקס עבר ונגמר, הוא צוחק ואומר עוד מעט דני גרין יבוא לבקר והכל יתחיל מחדש. הוא מדבר על כך שלפני הפציעות קייל וסרג' שיחקו ברמה הגבוהה ביותר אליה הגיעו בשנים האחרונות וצריך לעזור להם להכנס לקצב חזרה. הוא אומר שלתחושתו רוב הזריקות היו טובות ופשוט זה היה ערב כזה שלא הכל נכנס. "בגדול", אומר נרס", הייתי חותם מראש על התפוקה הזו של PG וקוואי אבל החבר'ה האחרים ובעיקר לו וויליאמס חיסלו אותנו בריצה שם בסוף הרבע השלישי.

זו הפעם הראשונה מאז 2015 בה טורונטו מפסידה שלושה משחקים ברצף בבית והם יצטרכו לעשות חושבים לגבי ההמשך. אין ספק שהגרעין הצעיר של פסקל, OG ופרד מבטיח מאוד במיוחד עם תוספות כמו נורמן פאוול ואפילו הרוקי דייויס שנראה מבטיח. השאלה היא אם לקחת את השעון המעורר הזה ולהתחיל להעביר בטרייד נכסים ותיקים או לנסות להתאושש וללכת על הפלייאוף בכל הכח.

בחדר ההלבשה כולם מתלבשים מהר והולכים. פסקל מדבר על כך שצריך להמשיך לשחק חזק ולא להישבר מנטלית. טרנס דייויס מציין שבשבילו זה היה עוד משחק וסך הכל משחקים חזק עם מי שבסביבה ומקווים לטוב.

בסופו של דבר החגיגה הפכה לערב קצת עצוב בו נראה שהאוהדים הפנימו סוף סוף שהעונה שעברה נגמרה ומסע חדש מתחיל לו כאן בטורונטו. לטוב? כנראה שלא. לרע? לא בטוח, פשוט לשונה, להתרגל חזרה להיות קבוצה טובה בNBA אבל לא קונטנדרית. אבל לא משנה כיצד העונה הזו תיגמר יש לאוהדים עוד 30 משחקי בית להינות מהתואר של אלופי העולם.

אין תיאור זמין לתמונה.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. סיקור נהדר הלל.תודה רבה. נראה שהקהל בטורנטו מעריך מוקיר לקאווי את עונת המעבר המרגשת שנתן להם.
    מה שכן העתיד בטורנטו לא רע בכלל לטעמי, בהחלט יש שם חיים אחרי קאווי .נכון שהם חוזרים לגודל הטבעי בשנה-שנתיים הקרובות של קבוצת פלייאוף טובה ותו' לא אבל הבסיס של סיאקם-ואן ליט-אננובי ואפילו פאוול יחד עם חוזי הוותיקים הנגמרים יכול להוליד דברים מאוד מעניינים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט