שיא כל הזמנים: גאריט קול יחתום ביאנקיז / יוני לב ארי

Gerrit Cole Is A Yankee. היהלום שבשוק השחקנים החופשיים יחתום בקבוצה מניו יורק על חוזה חסר תקדים, כשהוא צפוי להרוויח בתשע העונות הקרובות 324 מיליון דולר, כך מדווחים בכלי התקשורת בארה"ב.

קול על רקע הכובע החדש שלו (צילום: m.washingtontimes.com )

החוזה הזה שובר לא מעט שיאים. מדובר בסכום הגבוה ביותר שפיצ'ר קיבל אי פעם בתולדות המשחק, כשהשיא הקודם, 217 מיליון "בלבד", היה שייך לדייויד פרייס – קפיצה של 107 מיליון דולר. שיא נוסף שנשבר כאן הוא הסכום הממוצע לעונה – 36 מיליון דולר, בכך עקף קול את ה-35.5 של מייק טראוט מהאיינג'לס.

קול, 29, נחשב לפיצ'ר הטוב בבייסבול בשנתיים האחרונות. האייס של יוסטון רשם ב-2018 מאזן של 5:15 עם ERA של 2.88, מספרים נפלאים, שרק שודרגו בעונה שעברה ל-5:20 ו-2.50. הדבר היחיד שחסר לו זו אליפות, כשבשנה שעברה הוא הגיע מרחק ניצחון אחד מהתואר הנכסף.

קיבל אחלה חיזוק. בון (צילום: NorthJersey.com )

עם החתמת קול קיבל הרוטיישן של היאנקיז שדרוג משמעותי, כשמאחוריו יזרקו ג'יימס פאקסטון, מסאהירו טנאקה ולואיס סוורינו, כשג'ורדן מונטגומרי כנראה יקבל את הספוט החמישי. הקבוצה מניו יורק חולמת על אליפות ראשונה מאז 2009, ו-28 בסך הכל. קול הוא בהחלט החתיכה שהיתה מאוד חסרה לפאזל מהברונקס.

המנג'ר של היאנקיז בשנתיים האחרונות, ארון בון, התמודד עם לא מעט קשיים בעונה שעברה, כשהרבה שחקנים מרכזיים נפצעו לתקופות ארוכות. הוא הוביל את היאנקיז עד לגמר אמריקן ליג, שם קול ויוסטון הכניעו את היאנקיז בשישה משחקים.

במקביל, מדווחים בארה"ב כי השורט סטופ של היאנקיז, דידי גרגוריוס, סיכם בפילדלפיה, שם יאמן בעונה הבאה מאמנו לשעבר ג'ו ג'ירארדי. אדם ג'ונס עוזב את המייג'ור ליג וישחק בעונה הבאה ביפן. והג'איינטס החתימו את הפיצ'ר קווין גוזמן לעונה אחת.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אני מניח שאין ממש תקרת שכק בבייסבול… היאנקיז למרות הכסף הגדול והשמות הנוצצים "שומרים על תחרותיות" ומצליחים לפשל לאורך השנים.

    1. אתה כותב ממשיכים לפשל במשך השנים כשהם זכו במספר האליפויות הרב ביותר.
      הכי הרבה כסף לא מבטיח בוודאות אליפויות. השאלה עם הסגל הוא הטוב ביותר שיש לו את היכולת לזכות באליפות ומשחק ברמה של אלופה. די מצחיק לומר על קהוצה שהיא מפשלת כשזכתה באליפויות יותר מכל קבוצה אחרת…

          1. החזיק (יותר נכון, הוחזק עליו) בסכום השיא להעברה במשך כנעט שבועיים עד שפיגו בחר להעביר את כשרונו לריאל מדריד ושבר את השיא.
            אני מרשה לעצמי להשוות בין המקרים בגלל שנדמה לי שבבייסבול המשכורת היא תחליף לאקסטרווגנזיות של מחירי ההעברה שבכדורגל, רק ששום דבר מזה לא נכנס לכיסי השחקנים בכדורגל.

            1. הקבלה מצויינת. כאן זה החזיק בערך יומיים…

  2. כאילו חסרו לי סיבות לרצות שהיאנקס יפסידו…
    .
    טוב, זו ההחתמה הכי פחות מפתיעה העונה ב-MLB. היה ברור מי השם הגדול, והיה ברור למי הכיסים הכי עמוקים. עכשיו כל שנותר לי זה להמשיך להחזיק אצבעות לכל האנדרדוגס של הליגה (קליבלנד בראשן) ולקוות שבשנה הבאה נראה עונת סינדרלה מול המיליונרים מהברונקס.
    .
    תודה, יוני.

  3. והצרה, שהוא שווה כל ניקל… לפחות במשהו כמו 4-5 השנים הבאות. היתר, זה כבר המותרות שהיאנקיז מאפשרים לעצמם.
    אל חשש. נביס אותם!

  4. בזבוז משווע של כסף. מסתבר שמקרה איי-רוד (ופולהוס) לא לימד את היאנקיז שאסור לתת חוזים של 10 שנים, אבל יש להם הרבה יותר כסף משכל. אולי הם היו צריכים להשתמש בחלק מהסכום הזה להביא חובטים שלא נחנקים בפלייאוף.

  5. נ.ב. ובינתיים ב-LA, על חוזה אפילו יותר גבוה, נרקב מי שהוא בלא ספק שחקן הבייסבול הטוב בעולם, כבר שנים. זאת הולכת להיות בערך החמצת הקריירה הכי מתסכלת אי פעם.

  6. היה צפוי, ועכשיו עם שקיעתה הצפויה של האסטרוס הרמאים (זה לפחות הווישפול) אין מי שיעצור אותם בדרך לתואר

  7. מדהים כמה פעמים ניסו היאנקיס להשיג אותו ללא הצלחה (נבחר בסיבוב הראשון בדראפט מהתיכונים ע"י הקבוצה, אך בחר ללכת לקולג'). עצם העובדה ששילמו לו משכורת גבוהה יותר משל טראוט מספרת את כל הסיפור.

  8. כשמחתימים ל-9 שנים זה ברור שלמעשה חותמים על חצי מהשנים האלה בתקווה שיהיה סופר שחקן, ואז תתחיל ירידה הדרגתית על שבשנה ה-9 הוא סתם עוד שחקן או בקושי משחק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט