מחשבות כדורסל של רביעי בבוקר / רועי ויינברג

הפוסט נכתב לפני משחקי הלילה בין שלישי לרביעי וכלל הסטטיסטיקות בו מעודכנות בהתאם.

כמה גרועה ההגנה של טריי יאנג?

אטלנטה ניצחו 7 משחקים מ-23. זה לא טוב, אבל לא משהו מפתיע יותר מדי כשעשרת מקבלי הדקות המובילים שלהם בני 20 עד 27 (ועוד אחד בן 43). זאת קבוצה צעירה ולוקח לקבוצות צעירות זמן להבין את הליגה, מה שמסביר את האיבודים הגבוהים – 4.9 במשחק – ואת האחוזים הנמוכים באופן יחסי של יאנג. אין מספיק שחקני התקפה טובים לידו כשג'ון קולינס בחוץ, עם כל הכבוד לג'בארי פארקר, ורוב ניהול המשחק נופל על יאנג. הקשיים ההתקפיים מובנים וכנראה יסתדרו בהמשך, כשיגיע מוביל כדור נוסף להוקס והקבוצה תתבגר.

הנתון המדאיג יותר בקבוצה הזאת הוא ההגנה, בפרט של יאנג. אטלנטה אחת קבוצות ההגנה הגרועות באן.בי.איי כשמאז ההשעייה של קולינס הם במקום ה-29 בליגה בדירוג ההגנתי. יריבות קולעות עליהם בקלות והם כבר ספגו 158, 150, 135 ו-130 נקודות העונה. זה הרבה. אין שם שחקני הגנה טובים, אולי מלבד אלכס לן, אבל הם שומרים טוב יותר כשיאנג על הספסל: אטלנטה סופגת 117.3 נקודות פר 100 פוזשנים כשהוא על המגרש ו-101.8 כשהוא לא על המגרש. חשוב לציין שהוא בד"כ משחק נגד שחקני החמישייה, מה שמשפיע על הנתון הזה. קולעים ב-5.1% אפקטיבי גבוה יותר, פער ענק, לרעתו כשהוא על המגרש.

זה כך גם במבחן העיניים. רואים את יאנג מפספס תנועה של שחקנים בלי הכדור או פשוט נעלם אחרי פיק-נ'-רול כששחקנים גדולים ממנו מנצלים את יתרון הפיזיות שלהם עליו. יאנג מעמסה יחסית על ההגנה, אבל לא הסיבה המרכזית לקשיים שלה, למרות שהיא נראית יותר טוב כשהוא על הספסל בהפרש שומט-לסת. כמה זה מדאיג לקראת ההמשך?

תלוי איך אטלנטה תתמודד עם זה. ראינו את גולדן סטייט לוקחת שלוש אליפויות עם שחקן הגנה חלש מאוד ודומה ליאנג, סטפן קרי, כשהיא הקיפה אותו בארבעה שומרים היסטוריים (קליי תומפסון, אנדרה איגודלה, קווין דוראנט, דריימונד גרין) ככה שהוא לא היה צריך לחפות על אחרים בהגנה, אלא ההפך. זה פתרון טיפה בנאלי, אבל הוא יכול לעבוד.

פתרון אחר שיכול להיות שימושי ליאנג זה הגנה שמתבססת על החולשות שלו. קרי בעונות השיא של גולדן סטייט חטף 2 כדורים במשחק, יותר מה-1.3 של יאנג עכשיו. כבר עכשיו אטלנטה מנסה להחביא אותו ולא לתת לו לשמור על השחקן הטוב ביותר של היריבה, אבל הקצנה של זה ותפקיד יותר חופשי בו הוא יותר חופשי להדיפת מסירות יכול להיות שימושי, בין אם באמצעות חילוף אחרי כל חסימה שמכוונת אליו או בסגנון אחר מבוסס תקשורת שנועד להרחיק אותו מהכדור. הוא יכול להיות חוטף טוב בזכות חוכמת המשחק שלו והזריזות היחסית, וההוקס צריכים להשתמש בזה כנשק. עד אז ההגנה שלהם תהיה אחת החלשות בליגה.

קבוצות במלכוד

בואו נדבר על כמה קבוצות שעומדות בפני החלטה על העתיד לקראת עונת הטריידים המתקרבת ונמצאות בסוג של צומת דרכים.

נתחיל מהברוקלין נטס. מצד אחד, הם ניצחו 9 משחקים מ-12 עם ספנסר דינווידי בחמישייה וקיירי אירווינג בספסל. דינווידי משחק כמו אול-סטאר בתקופה הזאת (23.8 נקודות ו-7.6 אסיסטים למשחק) ויש גם את ג'ארט אלן שנראה טוב יותר משמעותית מדיאנדרה ג'ורדן. מצד שני, הנטס בונים קבוצה סביב קווין דוראנט שכרגע פצוע וקיירי כמספר 2 שלו, כך שבעתיד לא יהיה בהכרח מקום לדינווידי, במיוחד כשיש גם את כריס לברט הפצוע גם הוא. ג'ורדן, חבר של השניים, הגיע כדי לשתף איתם פעולה.

האם הדבר הנכון מבחינת ברוקלין הוא לעשות טרייד בזמן הקרוב על דינווידי ואלן בשביל כוכב שלישי? לא בטוח. כרגע הם משחקים בניסיון של חימום לעונה הבאה, בה באמת ירוצו לאליפות. הניצחונות של הקבוצה שמבוססת על דינווידי נחמדים, אבל זה לא מה שהנטס בנויים עליו. הם יכולים להשיג, אולי, מישהו בקליבר של בראדלי ביל (שלא יכול לעבור בטרייד העונה) או לאורי מרקנן, אחד שיכול להשלים נהדר את שני הכוכבים שלהם. סביר שנראה אותם מחכים עם זה לסוף העונה.

אורלנדו מג'יק גם תקועה באמצע. מצד אחד יש להם את ניקולה ווצ'ביץ' ששיחק טוב העונה אחרי התחלה איטית לפני הפציעה ואת אוון פורנייה שקולע 20 נקודות למשחק בגיל 30. הם נתנו לווצ'ביץ' וטרנס רוס חוזים גדולים בקיץ וגם פורנייה ממשיך לשנתיים הבאות.

מצד שני, יש להם את מרקל פולץ, ג'ונתן אייזק ומו במבה, כולם בני 21-22 ולפני השיא. הם הראו הרבה פוטנציאל, בעיקר אייזק שמתפתח לאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. זה שלד שיכול לעשות דברים יפים בעתיד וחבילה שלא נופלת מכל חבילה אחרת על סטאר בשנים האחרונות, אולי חוץ מזאת של אנטוני דיוויס. מי מהם ישאר באורלנדו לקראת ההמשך? האם נראה את המג'יק מנסים להשיג את דמאר דרוזן, למשל, במחיר של ויתור על אחד מהם? השאלה היא כמה הם מאמינים בתקרה של ווצ'ביץ'. אני לא חושב שאפשר לבנות סביבו קבוצה שתעשה יותר מגמר אזורי עם הכלים הנוכחיים של הקבוצה, בניגוד לפולץ-אייזק-במבה.

במערב יש לנו את סן אנטוניו שמתאימה לרשימה הזאת. הספרס יכולים לעשות פלייאוף השנה, אבל לא הרבה מעבר – בדומה ל-2017 ו-2018. הרצף שלהם ממשיך, אבל נראה שהם לא יכולים לעשות משהו מעבר לרצף הזה. אולי שווה להם לא להמשיך עם דרוזן ואולי אפילו עם אולדריג' ולנסות לבנות לעתיד? האם מועדון שנתן ב-23 משחקים 8 דקות משותפות לשני שחקניו המבטיחים ביותר יכול להגיע למקום מסויים בלי שינוי מרחיק לכת? לפופוביץ' הפתרונות.

פריצה מאוחרת

איזה שחקנים יחסית מנוסים פורצים עכשיו?

בן מקלמור מצטרף לרשימת השחקנים שחזרו לחיים אחרי ביקור ביוסטון, אחרי אוסטין ריברס וקנת' פאריד. הוא קולע שלשות ממסירה באחוז טוב (53.9% אפקטיבי) ו-10 נקודות במשחק, יש לו את ה-+/- הטוב ביותר ביוסטון, כולל הארדן, והוא עושה עבודה טובה גם בהגנה. מקלמור כסמול פורוורד הפך לשחקן כנף שעושה מה שיוסטון צריכה ומשמעותי בריצה המוצלחת של הקבוצה כשחקן מסייע. תמיד נחמד לראות שחקן ותיק שמצא את מקומו באן.בי.איי ואחרי 6 עונות נראה שמקלמור הפך לכזה.

דיוויס ברטנס נותן עונת קריירה, כשבאופן חריג שחקן פורח רק כשעזב את סן אנטוניו. הקצב המהיר וההפקרות ההגנתית של וושינגטון עושים לו טוב כשהוא עם 14.9 נקודות למשחק, 45.2% מהשלוש ב-8.5 ניסיונות בערב ו-29 דקות בממוצע. ההתקפה של וושינגטון ממש טובה כשהוא על המגרש והוא נראה כמו נכס לקונטנדרית שצריכה גבוה שמרווח את המגרש, בין אם זאת תהיה מילווקי שתשתמש בו כמרווח ליאניס בהרכבים מסויימים, יוטה או כל אחת אחרת.

השלישי קצת שונה. זה ראז'ון רונדו, 4 פעמים אול-סטאר ובהחלט לא שחקן שפורץ עכשיו. אבל אחרי כמה עונות של נדודים ו-6 קבוצות שונות ב-6 עונות, כולל כמה פלייאופים טובים אחריהם לא המשיך בקבוצותיו, רונדו נראה מחובר בעונה הסדירה. הלייקרס יותר טובים כשהוא על המגרש, משהו חריג בהתחשב בעונות הקודמות של רונדו, והוא מעורב מאוד בהגנה ובהנעת הכדור. תוסיפו לזה שלשות באחוז נהדר ויש ללייקרס מנהל משחק משמעותי נוסף על לברון, שיכול גם לשתף איתו את המשחק בעת הצורך, בין אם בעונה הסדירה או בפלייאוף. התגעגעתי אליו.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. מצוין רועי, תודה רבה.
    .
    ברוקלין כנראה ילכו על דוראנט וקיירי – אתה רוקד עם מי שהביא אותך לנשף – אבל לדעתי עם הקבוצה הנוכחית פלוס דוראנט יכולים להצליח יותר.
    .
    אם הם ממש רוצים כוכב שלישי אני יכול להציע את דרוזן – יצטרף לדוראנט וקיירי, ואם קיירי יוותר קצת על הכדור גם יעשה נקודות מהמיד ריינג' להשלמת השלשות שלהם. חוזה נגמר בשנה הבאה ואם הכל ילך כמו שצריך יחתום על חוזה ארוך טווח בשכר יותר נמוך כדי לעלות מהספסל ולזכות באליפויות. ונקבל בתמורה את לברט. את עצמי שכנעתי, עכשיו נשאר רק לשכנע את מרקס, דוראנט, קיירי ודרוזן והכל מסתדר. או לחילופין, לברט על למרקוס, כמו שסתאם הציע, מהקיץ הקרוב. בקיצור – ברוקלין דברו איתי.
    .
    פורטלנד, אורלנדו, שיקגו, דטרויט – גם דברו איתי. אפשר להתקשר בכל שעה. תודה.

  2. אתה יותר מידי תופס מאייזיק. שחקן נחמד לפוטנציאל טוב לא איזה כוכב על. פולץ ובמבה לא פורצים לשום מקום. אפשר ורצוי להשחיל אותם לניקס.

    רונדו גופה ששווה ביום טוב מינימום פה ושם יוצא לו משחקים סבירים בסדר כמו קורבר וכאלה מקלמור כנל

    בארטנס בעונת חוזה אוויר הגנתי לא פחות מיאנג ונהנה מהרצב של ווש כרגע לנפח סטט. שחקן נחמד מהספסל שיתן שלשות בקבוצה טובה. נגיד על לאב הוא עדיף בהרבה גם על אלכס לן שממש לא שחקן הגנה טוב.
    ההוקס כמעט כולם שם שומרים ברמה של יאנג אל תתרגש.

  3. תודה רבה רועי, מחשבות נהדרות, נהנתי מאוד.
    .
    הצעירים של המג'יק מצוינים ואני מאוד תופס מהם, כולם שחקני הגנה טובים למדי ומאוד ארוכים, פולץ אחלה השנה, עוד צריך לשפר את הקליעה אבל הוא חזק וחכם, כך שהם הרוויחו שחקן טוב. אייזק שחקן הגנה מהטובים בליגה מהסמול פורוורד כשבגובה של 2.11 הוא יכול לשחק סמול פורוורד/ פאוור פורוורד/ סנטר. במבה גם שחקן הגנה טוב מאוד וזה כרטיס הביקור העיקרי שלו, בגלל האורך (המטורף) וחסימת בזריקות יש לו עתיד כשחקן הגנה מדהים.

  4. תודה רועי, אדם צובר מחשבות בחודשי החורף.
    .
    לצערנו היום יש הרבה יותר דגש על התקפה מאשר על הגנה, ולכן שחקן כמו יאנג יהפוך לכוכב לעומת מו הארקלס שמדהים הגנתית. מה שכן אנחנו רואים מגמה של חיזוקי הגנות. מיאמי ודנבר כדוגמות.
    .
    ברוקלין חייבת לחשוב טוב איך היא רוצה להיות, עד לפני שנתיים הם היו הכשלון של הליגה, ואז התרוממו, ועכשיו הם בצומת דרכים לגבי אחד העמודים המרכזיים שהרים אותם, דינוודי. אם קיירי ישחק 2 זה יכול להיות שיחוק, מנגד, קיירי חייב כדור ולכן זה השאלה הגדולה לגבי ספנסר.
    .
    איזה כיף זה ששחקן מוצא את עצמו בליגה, זה הכל שאלה של התאמה וההצלחה של מקלמור וגרין קצת מזכיר את הצלחת "מאני-בול" של בראד פיט. עניין ההתאמה והסגנון

    1. קו אחורי של דינווידי ואירווינג יכול להיות בעייתי מאוד הגנתית. כן שווה צ'אנס. מסכים בקשר ליאנג (והגנות שהפכו לסימן של תרבות מועדון – מי שלא שומר טוב לא מקבל דקות במיאמי למשל, גם אם הוא סקורר).

  5. תודה רבה רועי.
    כמובן שאני משוחד כאחד שמאוד אוהב את יאנג. אבל ההגנה שלו בעיקר זאת של 1*1 השתפרה מאוד השנה ולא פשוט לקחת אותו לסל – לפחות לא כמו בשנה שעברה. (לגבי הפיק&רול אני מסכים לחלוטין יאנג ממש ממש לא טוב שם) הבאת לדוגמה את סטף – דווקא בשנות השיא של הגנת הווריורס הייתה לפני ההגעה של דורנט ולפני שקליי נחשב לכזה מגן מדהים – גם שם וגם בדנבר (שעד שנה שעברה הייתה קבוצת הגנה נוראית), בוסטון ועוד מקרים מראים שמה שבאמת הכי חשוב הוא התיאום ההגנתי, והיכולת ליצור יחידה שיודעת לכפות האחד על השני. מהצד השני נ"א היא דוגמה מובהקת מה קורה כאשר רמת האימון היא ירודה – אז כל הכלים שבעולם לא יכולים לעזור לך (דיוויס השנה פשוט מפחיד עם מאמן נורמלי)

    1. מה שתמיד מדהים אותי זה שההבנה שהגנה היא הרבה יותר עבודה קבוצתית היא הרבה יותר מקובלת מאשר מחשבה שהתקפה היא עבודה קבוצתית. בהגנה מבינים שצריך תיאום, דיבור, לכפות על שחקנים ולהיעזר. בהתקפה עדיין יותר מדי נפוצה המחשבה ששחקן אחד יכול ועושה הכל לבד, כאשר אפילו משחק האייזו הפראי של הארדן מחייב קבוצה שלמה שעובדת בשביל שזה יתאפשר.
      .
      (נ.ב. אם תוכל להעביר עבורי הודעה ל"ידידנו" המשותף: אשמח לדעת אם לדעתו עבודה סוציאלית זו עבודה מיותרת או שהוא פשוט חושב שמי שעוסק בה מגיע לו לחיות בעוני מחפיר. ארצה גם להעביר את תשובתו לכמה מחבריי הקרובים שהם במקרה גם עובדים סוציאלים בתל אביב כדי שיחליטו מה לעשות עם עתידם)

        1. מקבל.
          מודה שלפעמים יש לי איזו מחשבה רביעונית כזו על איך אפשר להיות איתו באותו אתר, אבל לא אאוורר אותה יותר על גבי האתר עצמו.

      1. נראה כאילו יוקיץ הוא סנטר עילית גם בצד ההגנתי. שאפו למאלון. מי היה מאמין לפני שנתיים.
        .
        לגבי ידידנו. בסוף המטרה היא להינות מזה. נראה לי שהוא הפסיק בשלב כלשהו אתמול כי שמעתי אותו מביע דעות הפוכות שיהיה בריא

      2. שמע קראתי את דברי הבלע של האידיוט הזה אתמול ואי אפשר להגיד שזה מפתיע כשזה מגיע מהנאד המתנשא הזה, בטח איזה מתכנת שחי בסרט שהוא איזה יצור עילאי. נשמע כמו נרקסיסט קטן שלא זכה להרבה אהבה בחיים. הוא מגדיר את עצמו כאיש נאור ומתקדם אבל הוא בז לכל מה שלא הוא, בז לעובדים סוציאלים בז לאנשים שהצביעו ליכוד, הוא בז. ככה זה כשאין לך כלום, כל מה שנשאר לך זה לבוז.

  6. תודה.
    יאנג וקארי – ההשוואה הזו מציפה את הבעייתיות ביאנג והתקרה של קבוצה שבנויה עליו, הוא יותר נמוך מקרי, נראה שומר פחות מעורב וגם במדדי הגנה כמו DBPM הוא פחות טוב ממנו (לא מבין במדד הזה, אולי זה לא אומר כלום). הרעיון של לבנות סביבו קבוצה הגנתית הוא טוב, אבל זה כמעט לא אפשרי, גולדן סטייט קבוצה היסטורית עם שני שחקני 2 way מהטובים בליגה (דוראנט ותומפסון) ודריימונד בחיפוי, הסיכוי לעוד קבוצה כזו לא קיים כמעט בטח לר בשוק שלא מושך שחקנים כמו אטלנטה, ביוסטון עושים את זה סביב הארדן ומתקרבים אבל הארדן טוב יותר וורסטילי יותר מיאנג התקפית והגנתית.

    1. הארדן שחקן הגנה טוב בהרבה מהשניים האלה. מגן 1 על 1 מצויין, גם כי יוסטון קצת משחקת על זה כאמור. כתבתי משהו דומה גם בפוסט – יהיה קשה עד בלתי אפשרי לבנות קבוצה עם שומרים כמו תומפסון, דוראנט וגרין. זה משהו שקורה פעם בעשור או שניים (בילאפס-פרינס-וואלאסים, או ג'ורדן-פיפן-רודמן). בהנחה שההוקס לא יצליחו לעשות משהו כזה הם אכן יתנגשו בתקרת זכוכית.

  7. אחלה מחשבות.
    ברוקלין עם צרות של עשירים… מי היה מאמין לפני כמה שני. ומדהים לראות שהקבוצה האחות מהתפוח הגדול מצליחה לשמור על קו ישר של כישלונות לאורך אותן שנים.
    אולי כדאי לניקס לעבור לקווינס
    🙂

  8. תודה רועי.
    יאנג מסמל את האנ בי איי החדשה – או לחילופין – את כל החוליים של הליגה.
    שחקן שכרוקי הרים זיקוקים מהחצי בלי שום בקרה, מרשה לעצמו לא להגן בעונתו השנייה.
    20% ירידה ברייטינג, הציבור לא טיפש.

  9. אני צפיתי בעונה שעברה. ובעונה לפני כן, בבוקר "משחק" הגנה. התיאור של ההגנה של יאנג העונה – בול בפוני.
    החדשות הטובות הן שיש תקנה. לא, בוקר לא הפך לשחקן הגנה טוב העונה. גם לא לבינוני. אבל הוא הראה שזה אפשרי להעלות את רמת המוטיבציה, ולפחות לנסות.
    יאנג, אם וכאשר ישחק תחת מאמן שישים את הדגשים הנכונים, לצד שחקני אנרגיה, ושחקנים ותיקים, שידחפו לכיוון הנכון, יכול להפוך לשחקן הגנה בינוני. היות והוא שחקן על בצד ההתקפי, זה מספיק טוב. כפי שרועי כתב –
    זה הוכיח את עצמו כמספיק טוב עבור אחת מהקבוצות החזקות שמי מאיתנו ראה משחקים.
    .
    תודה, רועי.

  10. תודה רועי. אחלה פוסט.
    אני לא הייתי מעזיב את דינווידי שנמצא על חוזה נוח יחסית והוכיח שהוא נדרש בגלל הגיליון הרפואי ה"מפואר" של קיירי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט