תצליח לעצור את סקוטי ווילביקין? באיירן מינכן מתארחת בהיכל/ שי בוקר

Scottie Wilbekin - Maccabi FOX Tel Aviv - EB18
סקוטי ווילביקין זורק שלשה. (צילום: יורוליג)

הערב (21:05, SPORT5) באיירן מינכן (7-4) תתארח בהיכל בתקווה להשיג כמה דברים בפעם הראשונה: ניצחון ראשון בהיסטוריה על מכבי תל-אביב, לעצור את סקוטי ווילביקין (לפי הנתונים שלו בקריירה מולם זה כמעט בלתי אפשרי) ולהשיג ניצחון חוץ ראשון העונה. הפעם נתמקד בשני מצ'אפים שהם נהדרים: סקוטי ווילביקין נגד מאודו לו וטאריק בלאק (אם ישחק) נגד גרג מונרו. ראש-בראש בין הקבוצות, מספרים לקראת ההתמודדות, ראיונות, מפתחות לניצחון וההימור שלי נמצאים בהמשך.

לקראת המשחק

סגלים (עונתיים):

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילביקין, ג'ון דיברתולומיאו, אנג'לו קלויארו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט.

באיירן מינכן: דמרכוס נלסון, נלסון ווידמאן, טי. ג'יי. בריי, אלכס קינג, פטרי קופונן, גרג מונרו, ולאדימיר לוצ'יץ', מאודו לו, ניאהד דדוביץ', פול זיפצר, דייגו פלקדורי, דנילו בארת'ל, מטיאס לסורט, ג'וש האסטיס, לאון ראדוסביץ', קארים ג'לו.

המחזור הקודם: ניצחון למכבי, הפסד לבאיירן

גם בשבוע שעבר, הצהובים רשמו ניצחון ביתי קליל לאחר שהביסו את וילרבאן 62:93. ג'ייק כהן (16 נקודות) ויובל זוסמן (11 נקודות ו-5 אסיסטים) בלטו.

הגרמנים לעומת זאת חטפו 49 נקודות ו-10 שלשות על הראש משיין לארקין בהפסד 104:75 לאנאדולו. ולדימיר לוצ'יץ' הוביל את הגרמנים עם 20 נקודות.

באיירן טרם ניצחה משחק חוץ העונה ומתקשה מאוד מול יריבות שיתמודדו איתם על מקום בפלייאוף. הם ניצחו בבית את ריאל מדריד ומילאנו שהם גם מועמדות רציניות לפיינל פור השנה. בחוץ הם מחזיקים במאזן של חמישה הפסדים ללא ניצחון.

ראש-בראש

מכבי טרם הפסידה לגרמנים ונהנית מאוד לשחק נגד הבאוורים.

מספרים לקראת ההתמודדות

  • מכבי מנצחת כל משחק בבית בהפרש דו ספרתי עד כה
  • מכבי מדורגת ראשונה בחטיפות (8.3), ריבאונדים (37.6) ובאחוזים ל-2 (58.9%)
  • סקוטי ווילביקין מוביל את היורוליג בקליעות ל-3 עם 3.64 בממוצע למשחק ב-49.38%, קלע לפחות שתי שלשות ב-11 המשחקים האחרונים שלו ביורוליג, קלע לפחות שלשה אחת ב-13 המשחקים האחרונים שלו
  • באיירן קלעה 77 שלשות העונה (מקום 17 ביורוליג), אבל הם מדורגים במקום החמישי באחוזים עם 39.1%
  • מכבי שנייה בנקודות עם 86.91 למשחק, באיירן מדורגת במקום ה-11 עם 77.45
  • באיירן אחרונה בריבאונד התקפה עם 8.4 למשחק

מצ'אפים מפתח:

סקוטי ווילביקין נגד מאודו לו

מצד אחד ווילביקין בלתי עציר. מצד שני, מאודו לו נותן עונה טובה מאוד. יהיה מעניין בעמדת הגארד. ווילביקין, לדעתי עדיף על לו בשני צידי המגרש.

ווילביקין בקריירה נגד באיירן מינכן:

(צילום: יורוליג)

טאריק בלאק נגד גרג מונרו

שני שחקני פנים מהטובים ביבשת מציגים סטטיסטיקה נאה מאוד העונה. יהיה לוהט מתחת לסלים. אם מונרו יהיה טוב, מכבי תהיה בצרות.

יאניס ספרופולוס:

על הקהל: "אנחנו רוצים שהאוהדים שלנו יעזרו לנו, כמו תמיד, ויהיו השחקן השישי שלנו, ויתמכו בשחקנים שלנו על הפרקט."

על עומרי כספי וטאריק בלאק: "אנחנו נראה מחר באימון את המצב של טאריק בלאק ועומרי כספי ולפי זה נחליט מה לעשות איתם. אנחנו מקבלים את ההחלטה הזאת ביחד עם השחקנים בערך שעה לפני המשחק. ברור שהם רוצים לשחק, וגם אנחנו רוצים כמה שיותר שחקנים, אבל מי שכואב לו צריך לנוח, וחשוב לנו להימנע מפציעות."

על שחקני הפנים של הגרמנים: "באיירן משחקת הרבה פוסט-אפ ופחות פיק-אנד-רול. הם משחקים שונה מרוב הקבוצות באירופה, ואנחנו צריכים להיערך לזה היטב. יש להם הרבה שחקנים טובים בפוסט-אפ, ואנחנו צריכים להגן על זה טוב."

על תוכנית המשחק נגד גרג מונרו:"אם אני אגלה לך איך אנחנו מתכוונים להתמודד עם גרג מונרו הם יגלו מה התוכנית משחק שלנו (צוחק). מונרו שחקן מאוד טוב. הוא שחקן שמקבל הרבה כדורים בהתקפה ומשתמש הרבה בפוסט-אפ, ואנחנו צריכים להתמודד איתו."

על חשיבות המשחק: "המשחק הזה הוא משחק שאנחנו חייבים לנצח בו. כל משחק הוא כזה. בצד שלנו יכול להיות משחק טוב ויכול להיות משחק פחות טוב, אבל אנחנו עושים את המאמץ."

על הלו"ז: "הלו"ז שלנו הוא עובדה מוגמרת ואנחנו צריכים להיות מוכנים למשחק מחר, ואני חושב שאנחנו נהיה מוכנים מנטלית, וגם פיזית אנחנו משתדלים לשחק ברוטציה רחבה כדי לאפשר לכל מי שצריך לנוח ולהשאיר את כולם רעננים למשחק מחר."

על היכולת הטובה של ג'ון דיברתולומיאו: "הסיבה להצלחה של דיברתולומיאו היא שלא הבאתי רכז נוסף שייקח לו דקות. אני סומך עליו ומאוד אוהב אותו, כמו את כל השחקנים, ואם הייתי מחתים עוד רכז זה היה מוריד משמעותית את הזמן שלו על הפרקט, והוא באמת משחק מצוין לאחרונה בזכות זה."

אות'לו האנטר על עצירת דנילו ברת'ל: "הגנה טובה. הגנה קשוחה, ולהמשיך משם."

טיילר דורסי על הפתיחה הרעה של באיירן במשחקי חוץ: "נבוא מוכנים, צריכים לשמור על הבית, למנוע מהם ניצחון חוץ ראשון. לבוא עם אנרגיה ולנצח."

ראיון עם גרג מונרו

מפתחות לניצחון

מכבי תל-אביב:

  • משחק ריצה-חובה! לא צריך הסבר, זה כבר מובן מאליו.
  • ניטרול של דנילו בארת'ל-כמעט חובה! הוא סטרץ' 4 עם קליעה טובה מבחוץ. לצהובים אסור לתת לו את המטר.
  • סיפוק סחורה מהצברים-חובה! עכשיו שכספי יחזור הערב, זוסמן ואבדיה חייבים לנצל את הדקות שלהם.

באיירן מינכן:

  • לנסות לעצור את סקוטי ווילביקין-חובה! משימה בלתי אפשרית לבאוורים אבל תמיד כדי לנסות.
  • שליטה בקצב-חובה! מאודו לו חייב להיות המוציא העיקרי לפועל.
  • שליטה בריבאונד-חובה! מכבי ראשונה בריבאונד אבל אם הבאוורים יצליחו לקחת ריבאונדים הם יישארו במשחק.

הימור: מכבי תדהר לעוד ניצחון של 15 נקודות ומעלה בהובלתו של סקוטי ווילביקין.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. וולטרס וג'ונדי בחוץ הייתי בטוח שמכבי יקרסו בלי אף רכז מסתבר שהשנה הקבוצה הזו באמת טובה נותנת אחלה הצגה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט