אסיסט #83: הלוואי/ אסי שלם

בס"ד

אסיסט #83: הלוואי

הלוואי שכספי יככב באליפות ויעלה כמחליף ראשון לצ'נדלר פארסון ביוסטון בזכות זה.

הלוואי שיותם יקלע מעל 12 נק' למשחק ויוסיף 5 אסיסטים.

הלוואי שליאור יוריד יותר מ8 ריבאונדים למשחק.

הלוואי שטיוס יחזור להמריא.

הלוואי שיוגב יוכיח שהעונה האחרונה היתה מקרית ולא זו שלפניה.

כשקוראים את המשאלות שלי מבינים שהרבה דברים צריכים להתחבר כדי שהנבחרת תשחק מספיק טוב כדי לעלות שלב ואולי לסיים מעל מקום 8.

אריק שיבק המאמן הלאומי אמר בראיון על העובדה שהנבחרת ממעטת לשחק משחק מהיר וקצבי ונתקעת במשחק סטטי: "בשביל ללחוץ צריך לקלוע. קשה מאוד ללחוץ על היריב כשאתה מחטיא ובלא מעט משחקים הקיץ סבלנו מאחוזי קליעה נמוכים מאוד מחוץ לקשת, מה שמנע מאיתנו ללחוץ על כל המגרש. בנוסף, כדי לרוץ למתפרצות אתה צריך את הכדור. לגרום ליריב להחטיא ולקחת ריבאונד. היו משחקים שעשינו את זה יותר והיו משחקים, כמו נגד גיאורגיה, שהיא יריבה רכה בהגנה, שלא הצלחנו לקחת ריבאונדים כי הם קלעו במעל 70 אחוז במחצית הראשונה".

צודק. לא רוצה להסתבך עם שיבק, את הכדורסל שלי למדתי אצלו, אבל בוא נבדוק כמה מדוייקת האמירה הזו.

אם נבדוק מהן ההזדמנויות הקלאסיות והפשוטות של קבוצה ללחוץ נקבל שלוש בולטות:

  1. אחרי כדור חוזר בהגנה.
  2. אחרי סל במתפרצת.
  3. אחרי קליעת עונשין.

בנבחרת ישראל ממוצע הגובה עומד על 1.98 מ'.  בבריטניה היריבה הראשונה הממוצע עומד על 1.97 מ'. אנחנו מנצחים בסנטימטר!

אבל בנינו, הריבאונד הוא גם עניין של אופי, מסה ויכולת ובזה היהודי תמיד היה חלש. 22 כדורים לקחנו בהגנה, חייבים ולנסות לרוץ עם חצי מהם לפחות. 11 מתפרצות שיובילו, אולי, ל3-4 סלים. יש לנו כבר 3 נסיונות ללחוץ.

בואו ננסה ללמוד משהו מהמשחק מול גיאורגיה.

עונשין:

הנבחרת שלנו הלכת לקו 11 פעמים במשחק בערך. אם נחלק ב2 את הזריקות יש לנו 5-6 הזדמנויות ללחוץ מהזדמנות שניה. מעט מדי. אולי צריך לנסות ולסחוט יותר עבירות. כספי חודר היטב, אולי טיוס יצליח ללכת לקו. אולי יוגב צריך לנסות ולהוציא יותר עבירות.

מתפרצות:

לצערי אין נתון כזה באתר הסטט' של נבחרת ישראל. אבל אם נספור את נסיונות הלייאפ נגיע ל6-8 כך שבהערכה גסה יש לנו כ5 התקפות מתפרצות מוצלחות למשחק.

אני מאמין בלחץ על כל המגרש. אני מאמין בכדורסל תוקפני שבו אתה קובע את גורלך(שבירת הלחץ וסלים קלים במקרה הרע, גרימה לאיבודי כדור ומשחק מהיר במקרה הטוב) ולא מחכה שהיריבה תקבע אותו. גם נבחרת ישראל צריכה להאמין.

אם נלחץ 15 פעמים למשחק נוכל לגרום להעלאת קצב המשחק, מה שימנע מהקבוצה הנגדית לשחק כדורסל איטי שיבליט את ההבדלים בגובה ובאיכות שחקני הפנים.

אם נלחץ נגרום לאיבודי כדור שיוכלו להוביל לעוד התקפות מתפרצות.

אם נלחץ נגיע למצבי זריקה נוחים יותר שיקלו על הבעיה לקלוע במשחק עומד(set game).

איך עושים את זה?

ניתן דוגמא ממכבי של השנה שהסתיימה, ובמידה מסויימת דמתה לנבחרת ישראל במחסור בשחקני פנים(שון ג'יימס הכמעט בלעדי בעמדה 5 לעומת טיוס אם יבריא) ובשחקנים נמוכים בעמדת הפורוורד- אליהו, פניני וסמית'. שניים מתוכם משחקים בנבחרת.

לחץ- 2:2:1

שני שחקני הגנה קדמיים(משולשים 1+2) מקבלים את השחקן עם הכדור(1 אדום) ומובילים אותו לעבר הקווים. אסור להם להפסיד את האמצע!

מאפשרים את הכנסת הכדור והובלתו לקו החוץ

שני שחקני הגנה נוספים(3+4) בקו שני אמורים להצטרף בצד החזק(strong side) וליצור שמירה כפול(double up). היתר מתקפלים ותופסים שחקנים. האחורי ביותר(5) צריך להיות בעל יכולת חסימה, מה שהופך את טיוס למאוד רלוונטי וחשוב הגנתית.

השחקן מהקו האחורי בצד הכדור מצטרף למלכודת
שחקן 5(טיוס) נשאר מאחור לחסום מתפרצת, היתר מנסים לחטוף את המסירה תחת הלחץ

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. אסי, אני ממש הבנה לקרוא את הניתוחים שלך. אצלנו יום חופש ("LABOR DAY" – ה-1 למאי של הקפיטליסטים), ואפילו שאצלי כל יום הוא יום חופש כגימלאי, יום חופש בריבוע 'מרגיש' יותר כיום חופש וקראתי הכל באיטיות ועקבתי אחרי הדיאגרמות וממש השכלתי!
    תודה

    1. שאלה מצויינת.ישנם שני שחקני הגנה במלכודת.האחד שומר על האמצע והוא בדרך כלל השחקן הנמוך.השחקן ששומר על הקו ואת קו המסירה ל3 הוא שחקן גבוה שיהיה קשה למסור דרכו לשחקן שציינת. המטרה של המלכודת היא לגרום למסירות רעות תחת לחץ ולהגביר את קצב המשחק מה שמתאים לקבוצות נמוכות.כל לחץ יכול להישבר אבל זה עדיין בעל יתרונות.אין הגנה מושלמת.תודה על השאלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט