המזרח הלוהט – האלופה מארחת את מיאמי/ הלל הורוויץ

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עושים ספורט‏‏ ו‏מגרש כדורסל‏‏‏

ניק נרס זכה בתואר מאמן החודש של המזרח עבור החודשים של אוקטובר ונובמבר. כשמסתכלים על המאזן של הקבוצה והסגל זה דווקא די מסתדר. הקבוצה סיימה את שני החודשים הללו עם מאזן של 4-14 (כרגע עלו ל4-15) כאשר בנובמבר הם שיחקו 8 משחקים מתוך ה-13 שלהם בחוץ. גם מבחינת קושי המשחקים טורונטו שיחקו עד עכשיו לוח משחקים קשה/סביר ומכאן ואילך יש להם לוז שנחשב מהנוחים יותר (http://powerrankingsguru.com/nba/strength-of-schedule.php )

אם נסתכל על הסגל של הקבוצה נראה המון צעירים, מעט ניסיון, וכמה ותיקים טובים שבעיקר היו פצועים עד כה (חוץ מגאסול)

תוסיפו לזה את העזיבה של קוואי וגרין והתחושה של "אלופה לשעבר" עוד לפני שהעונה התחילה ותקבלו לא מעט סיבות לכך שנרס הוא מאמן החודש. התעלומה המרכזית? איך בלי קוואי וגרין שהם סטופרים הגנתיים מעולים לוקחים את הסגל הזה למקום שלישי ברייטינג הגנתי נכון לעכשיו. אז נכון, גאסול מדהים הגנתית וOG נחשב שחקן הגנה מבטיח אבל זה לא שההרכב הזה צועק- Defense.

טורונטו מובילים את הליגה נכון להיום באחוזים לשלוש וזה דבר שכנראה יתיישר לאורך העונה כשהם כרגע על 40.2% מהשלוש למשחק. הם עם תשעה ניצחונות בית רצופים שהם שיא פרנצ'ייז למספר ניצחונות רצופים בפתיחת עונה וחלק מארבע קבוצות במזרח שעוד לא הפסידו בבית.

שווה לשים לב במשחק לשלשות- לעצור את השלשות של מיאמי. הקבוצה ממיאמי במקום השלישי בליגה כרגע באחוזים לשלוש. שתי הקבוצות גם טובות בהגנה על קשת השלוש כאשר היריבות של מיאמי קולעות באחוזים השניים הכי גרועים בליגה והיריבות של טורונטו במקום הרביעי הכי גרוע בליגה. אז לכו תריבו על קו השלוש.

לפני המשחק ניק נרס מודיע במסיבת העיתונאים שלאורי יעלה לשחק ושהוא לא בהגבלת דקות מה שגרר מלמולים מופתעים למדי. הוא מדבר על כך שהוא מקווה שעכשיו הדקות של ואן וליט יוכלו לרדת מעט ושתהיה לו יותר יכולת רוטציה על הפרקט כי הוא היה רוצה בכל רגע נתון על המגרש את ואן וליט, פסקל או לאורי וכאשר קייל היה פצוע זה לא תמיד היה קל.

הוא נשאל האם הוא בעד מנוחה של שחקנים והוא אומר שמצד אחד ברור שרוצים להגיע לפלייאוף רעננים אבל הוא רוצה לנצח כל משחק ואם יש כמות דקות ששחקן יכול לשחק במשך 82 משחקים אז הוא לא רואה סיבה להוריד רגל מהגז. עבור ואן וליט וסיאקם הוא ציין כ35 דקות לערב, עבור לאורי 32 ועבור גאסול סביב ה28.

הוא מדבר על כך שיש הרבה יותר שחקנים בליגה שנכנסים בלי לעבור דרך הדראפט (un-drafted) ומציין שלדעתו יש שלושה גורמים מרכזיים- ראשית כמות הכשרון בעולם והיכולת לגלות אותו גדלה עם הגלובליזציה, שנית, הפער בין שלושים הראשונים בדראפט למקום 90 שלא נבחר נהיה קטן משמעותית עם השנים ולבסוף נסיבות שמאפשרות לשחקן נתון להוכיח את מה שהוא שווה.

ספולסטרה גם הוא דיבר על זה בהתייחס לדאנקן רובינסון וקנדריק נאן ואמר ששחקנים עובדים קשה וכשיש תוכניות טובות ושחקני רוקי שווים הרבה ביחד לחוזה שלהם הוא מאמין שהתופעה רק תצמח. זה מה שהיה לו להגיד על דאנקן רובינסון לפני המשחק:

וזה מה שהיה לדאנקן עצמו להגיד

ספולסטרה גם דיבר על ההתפתחות של אדביו ועל העבודה הקבוצתית של כולם ואמר שהשחקנים לא נעשו יותר טובים העונה. פשוט כשמנצחים אז התקשורת שמה לב. על זה ועוד כמה דברים עם דראגיץ' שהיה אחלה גבר למרות שהייתי קצת לא ברור בשאלות…

על הפרקט עצמו היה משחק שקול וטוב כאשר באטלר הוביל את ההיט עם טריפל דאבל של 22 נקודות, 13 ריבאונדים ו-12 אסיסטים. דאנקן רובינסון היה מצויין עם 22 נקודות. הוא היה הראשון שראיתי זורק על הפרקט לפני המשחק וגם עד לשנייה האחרונה הוא המשיך להתאמן. מוסר העבודה שלו בולט מאוד גם בהכנה למשחק וגם החברים אומרים שהוא בהחלט מתאים ל"תרבות של ההיט" כמו שגוראן אמר כשדיברתי איתו אחרי הראיון- "זה לא מתאים לכל אחד, אבל בגדול מי שמצליח להיות בתוך המשטר הזה של מיאמי מרוויח כי הנה אני בן 33 ויש לי עוד כמה שנים טובות ברגליים".

אצל טורונטו לאורי חזר עם 12 נקודות ו-11 אסיסטים אבל 11-0 מהשלוש זה לא נתון שהוא ירצה לזכור. פאוול הוביל את הקלעים עם 23 מהספסל כולל השלשה שהשלימה ריצת 0-8 כדי להעלות את הרפטורס ליתרון 107-108 שניות לסיום. שווה לראות את זה רק בשביל החסימה ללא כדור של גאסול כדי לפנות את נורם לשלשה, תענוג. ואן וליט הוסיף 19 וסיאקם 15 במשחק לא אגרסיבי מספיק שלו.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏‏לעשות ספורט‏, ‏מגרש כדורסל‏‏ ו‏אצטדיון‏‏‏‏
פאוול לפני המשחק

חצי דקה לסיום וביתרון 1 לרפטורס באטלר הולך לקו לזרוק שניים אך מחטיא את השנייה ואת השלשה לקראת סוף הזמן החוקי והמשחק הולך להארכה 108-108. בהארכה טורונטו לא הצליחה לקלוע סל שדה ונראה היה ששמונה נקודות רצופות של באטלר בתחילת ההארכה היו יותר מדי עבור הקבוצה המארחת. 121-110 למיאמי.

מיאמי מנחילה לרפטורס הפסד בית ראשון העונה והיא גם רשומה על ההפסד היחיד של מילווקי העונה בבית. מחר בערב הם בבוסטון שגם לא נוצחה עד כה בביתה? בגארדן צריכים להתחיל לדאוג?

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. אחלה משחק קיבלת – שתי קבוצות תענוג.
    קבוצות מאוד מאומנות הגנתית והתקפית. ההיט הצליחו לסגור את סיאקם היום בהגנה ובאטלר בסופו של דבר השתלטעל המשחק בהארכה.
    פאוול פתח את העונה נהדר.

  2. תודה הלל. יצא לך ספתח מצוין למשחקים בטורונטו. אני חושב שישנן שתי סיבות עיקריות להצלחה של הראפס, קודם כל ההגנה האינטליגנטית שלהם, גם בלי קאווי וגרין. אנונובי הגנתית בערך ברמה שלהם (לפחות כל עוד הסייבורג לא משחק בבאק-טו-באק ומתרכז בעיקר בהתקפה), ואן ליט פסקל גאסול פאוול ואיבאקה גם שומרים מצוינים און ואוף דה בול ולכן אין ירידה מבחינה הגנתית. הסיבה השניה הם בעצם שניים – סיאקאם ו-ואן ליט שהעלו את הרמה באופן משמעותי. סיאקאם משחק ברמה של סופרסטאר וואן ליט ברמה של רכז פותח בליגה.

  3. זכית במשחק פגז! משחק שמזכיר את ההגנות הגדולות
    אחלה ראיונות, זה מדהים לראות ולשמוע את ההתנהלות הארגונית של הקבוצה!
    אגב, למה דראגיץ לא שיחק הערב?
    תודה רבה הלל!
    נ.ב. אתה עושה שליחות בקנדה או תוש קבע?

  4. אחלה סיקור. האגרסיביות של מיאמי בהארכה הייתה נהדרת – ג'ימי באטלר פשוט השתלט על המשחק. בשביל זה הביאו אותו והוא עושה את זה מצויין עד עכשיו העונה כשהוא לא כופה את עצמו על ההתקפה של ההיט, אבל כן יודע לקחת את הכדור ולהזיז את כולם מהדרך כשצריך. נפלא ונקווה לסדרת סיבוב שני בין שתי הקבוצות האלה. סיקור מצויין.

  5. סיקור מצוין למשחק מעולה.
    ההגנה של גאסול מאוד משמעותית בשיפור ההגנתי של טורונטו ביחס ל-2018, וכמעט לא מדברים על זה.
    בצד השני, באטלר בא להוכיח שהוא יכול להוביל קבוצה ליותר מסיבוב ראשון בפלייאוף, והוא נמצא בדיוק במקום המתאים בשביל זה…

  6. בגרדן בהחלט חוששים.
    סטיבנס התייחס לבעייה של הסלטיקס ברבע הראשון כשהם פותחים בצורה מאד לא קבוצתית ונקלעים לפיגור מוקדם ממנו הם צריכים לחזור ולא תמיד בהצלחה… כל נובמבר היה כזה. נשאלת השאלה, איפה הפיתרונות שלו לבעייה? יותר משמדאיגה אותי הבעייה הזו, אני מודאג מהמט שספולס ינחית על סטיבנס עוד 12.5 עד 15 שעות.
    לפחות בעמדה של המאמן על המגרש יש למיאמי ייתרון מאד גדול.

    1. יש לכם יתרון, כל ההפסדים של מיאמי באו בחוץ 3 מהם בק-טו-בק, אם בוסטון תהיה חכמה ותשחק על העייפות של מיאמי הנצחון שלה.
      מיאמי צריכה לשחק על היתרון הברור שלה בגבוהים.
      יהיה משחק הגנתי ומעניין!

  7. אחלה משחק.
    מיאמי נראים טוב מאוד.
    המון שחקי משנה טובים ובולדוגים. לא פראיירים בכלל.

    לדעתי עדיין חסר להם איזה כוכב להפוך להיות באמת קונטנדרית.

  8. מעולה. שמח בשבילך, ובשבילנו כמובן, שהראפטורס מציגים רמה כזו השנה, נקווה לעוד הרבה משחקים וסיקורים ברמה כזו

  9. תענוג של כתבה. ברוך הבא לעונה. זכית ליפול על משחק טוב בין בכירות המזרח והוצאת ממנו את המיטב.
    אהבתי את המבטא והשאלות. תמשיך ככה וד"ש לקצינת עיתונות הבלונדה המבוגרת עם השיער הקצר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט