אירועי דיומא – 02.12.2019

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366.jpg

כדורסל

המחזור ה-8 בליגת ווינר סל / עידן ארווץ

קבוצהמשחקיםניצחונותהפסדיםהפרש סליםאחוזי הצלחה
1מכבי תל אביב119213481.8%
2הפועל ירושלים129310575%
3הפועל גלבוע גליל11833472.7%
4הפועל אילת13945969.2%
5הפועל חיפה12842166.7%
6הפועל חולון12756258.3%
7עירוני נס ציונה1055350%
8הפועל באר שבע13671346.2%
9מכבי ראשון לציון11562145.5%
10בני הרצליה134915-30.8%
11הפועל תל אביב113867-27.3%
12עירוני נהריה12210158-16.7%
13מכבי חיפה13211212-15.4%

20:10, 5STARS: מכבי ראשון לציון (1-5) – הפועל אילת (4-3) – מכבי ראשון לציון בתקופה מעולה ועם הפסד בודד בליגה, במחזור הראשון למכבי תל אביב. במחזור הקודם היא פיגרה ב-16 נקודות בחוץ מול הפועל תל אביב ולמרות זאת ניצחה את המשחק עם שלשה על הבאזר של אדם אריאל שמנעה הארכה. אילת, היא גם מגיעה לאחר ניצחון, אבל לא מראה יכולת טובה העונה. היא ניצחה במשחקה האחרון את הפועל גלבוע גליל בבית בנקודה בלבד, ונראה שהיא תסיים את העונה בחצי התחתון של הטבלה, במקסימום במקומות האחרונים של הפלייאוף.

21:00, 5SPORT: הפועל תל אביב (5-1) – הפועל באר שבע (4-2) – וואו כמה הפועל תל אביב צריכה את הניצחון הזה. יש לה ניצחון ליגה אחד בלבד העונה והיא סוחבת את כל הליגה מעליה בטבלה. במשחקה האחרון הפסידה בבית למכבי ראשל"צ אחרי שלשת באזר, לאחר שהובילה כבר ב-16 במשחק. מנגד, משחקה האחרון של הפועל באר שבע היה לפני כשבועיים, בשל הדחתה המוקדמת מגביע המדינה והמצב הביטחוני. לדעתי, הפועל תל אביב תגיע כדי להתפוצץ מתחילת המשחק.

מכללות / עידו גילרי

משחקי הלילה:

5:30: (23) וושינגטון [1-5] – סאות' דקוטה [2-6פ

תוצאות משחקי הלילה:

מארקט [2-5] 63 – (5) מרילנד [0-8] 84 הטרפינס החזיקו את מרכוס הווארד, הסקורר הטוב במדינה, על 6 נקודות ב 1 מ-12 מהשדה. אנת'וני קאוון קלע 22 נקודות למנצחים כשברנדן ביילי עם 27 וסקאר אנים עם 21 ניסו לחפות על הווארד ללא הצלחה.

(22) וילאנובה [2-5] 83 – לה סאל [3-4] 72 25 נקודות עם 5 חטיפות לג'סטין מור ו-19 נקודות עם 10 ריבאונדים לסאדיק ביי.

(14) אריזונה [0-9] 73 – ווייק פורסט [3-5] 66 דילן סמית עם 20 נקודות לווילדקאטס. בצד המפסיד 21 נקודות עם 14 ריבאונדים לאוליבייה סאר הצרפתי.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – הסיבוב השלישי

עונת הסנוקר תופסת תאוצה, וכעת הגענו אל אחד הטורנירים החשובים בלוח השנה – אליפות בריטניה. הטורניר הזה, הנערך בעיר יורק, הוא הראשון מבין שלושת טורנירי הטריפל קראון, שלושת הטורנירים החשובים ביותר של הענף (השניים האחרים הם המאסטרס ואליפות העולם). אנו מצטרפים לטורניר בסיבוב השלישי (הטוב מ-32). שני הסיבובים הראשונים כללו מספר קטן של הפתעות. ביניהן נוכל למצוא את ההדחה של שון מרפי ע"י הישראלי-סקוטי עדן שרב. "החקלאי העצבני" דייויד גילברט קיבל עוד סיבה להיות עצבני אחרי ההדחה לג'יימס קייהיל, אלוף העולם הקודם, מארק וויליאמס, הודח ע"י מייקל ווייט, וגם בארי הוקינס הודח ע"יי אלן מקמנוס הוותיק.

היום ייערך חציו הראשון (והפחות מעניין, יש לומר) של הסיבוב השלישי. מבין המשחקים השווים איזכור, נוכל למצוא את זה שבין סטיוארט בינגהאם לז'או סינטונג הצעיר, וזה שבין ניל רוברטסון למארק קינג. שידורים ביורוספורט ב-16:00 וב-21:00.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה רבה נציין גם שהיום יוכרז הזוכה בכדור הזהב של הפראנס פוטבול ההדלפות מספרות שמסי זכה עוד טרם ההדלפות היה נדמה שהמאבק בין מסי לואן דייק שהוכיחו אגב כמו גדולים למה מגיע להם .ואן דייק הבלם כאמור עם צמד שערים שהבטיח לליברפול 1-2 ועוד 3 נק ומסי עם שער נהדר אתמול ב 1-0 במוטרופילטאנו מול אתלטיקו המקומית.
    על פי השמועות סלאח סיים שלישי לפני רונאלדו הרביעי .
    עוד יחולקו פרסי כדורגלנית השנה שער השנה ,שוער השנה וכמדומני הרכב השנה .
    הרכב השנה שלי
    שוער שטגן (ברצלונה וגרמניה).
    בלמים דה ליכט ( איאקס /יובנטוס והולנד )
    ואן דייק ( ליברפול והולנד).
    מגן ימני : רובינסטון ( ליברפול וסקוטלנד).
    מגן שמאלי טראנט ( ליברפול ואנגליה).
    קשרים : קאמיש (מינכן וגרמניה)
    דה יונג ( ארסנל /ברצלונה והולנד)
    טאדיץ ( איאקס וסרביה)
    חלוצים : מאנה ( ליברפול וסנגל ).
    מסי ( ברצלונה וארגנטינה).
    לבנדובסקי ( מינכן ופולין ).
    ראויים לציון שנותרו בחוץ
    שוערים אולבאק (א. מדריד וסלובניה) אליסון ( ליברפול וברזיל )

    הגנה : בלמים
    קלייני (יובה ואיטליה)
    בונוצי (יובה ואיטליה)
    גודין ( א.מדריד /אינטר ואורגוואי).
    מגנים :
    אלבס ( פ.ס.ז /סאו פאולו וברזיל ).
    גורדי אלבה ( ברצלונה וספרד ).
    פיליפה לואיז ( א.מדריד /פלמנגו וברזיל ).

    קשרים :
    דה בייק ( איאקס והולנד).
    זייך ( איאקס ומרוקו ).
    גינברי ( מינכן וגרמניה).
    ברנרדו סילבה ( סיטי ופורטוגל ).
    ווילינדהום ( ליברפול והולנד).
    אריקסן ( טוטנהאם ודנמרק ).
    סון (טוטנהאם ודרום קוריאה ).
    חלוצים :
    אמבפה ( פ.ס.ז וצרפת ).
    פפה ( ליל וסנגל ).
    ורנר ( לייפציג וגרמניה ).
    קלוויארילה ( סמפדוריה ואיטליה).
    זאפטה ( אטאלנטה וקולומביה ).
    סווארס ( ברצלונה ואורגוואי).
    בנזמה ( ריאל מצרפת ).
    אגוארו ( סיטי ארגנטינה ).
    סלאח ( ליברפול מצרים ).
    פרמיניו ( ליברפול ברזיל ).
    קיין ( טוטנהאם אנגליה).
    סטרליניג ( סיטי אנגליה ).

    מאמן השנה שלי קלופ ללא תחרות ( ליברפול מגרמניה).
    שווים אזכור .
    האטן ( איאקס מהולנד).
    אלגרי ( יובנטוס מאיטליה).
    סארי ( צלסי /יובנטוס מאיטליה).
    גספריני ( אטאלנטה מאיטליה ).
    פפ ( סיטי מספרד).
    פוציטינו ( טוטנהאם מארגנטינה ).
    זסוס ( פלמנגו מפורטוגל ).

  2. תודה רבה לכולם על הכתיבה, וגם לאהרון על הכתיבה בנושא כדור הזהב.
    לגבי כדור הזהב – אני חושב שהיה ניתן לבחור בואן דייק, אני חושב שמגיע לו הרבה יותר מלמסי השנה, הבנאדם הוליך את ליברפול לזכייה בליגת האלופות, הוא מוביל את ליברפול בדרך לזכייה היסטורית בפרמייר ליג והוא הבלם הכי טוב כרגע בעולם, לכן אני לא רואה סיבה למה לתת למסי אחרי עונה שכזו.

    1. הכל עניין של הגדרה .
      צריך להגדיר ולפי זה לתת .
      אני חושב שההשפעה של מסי על ברצלונה גדולה משל ואן דייק על ליברפול .
      בקיצור למה מסי ?
      נתן את המספרים הכי טובים ביבשת
      בדרך כלל בוחרים שחקן התקפי
      סחף את ברצלונה לאליפות על שמו
      למה ואן דייק.
      הפך את ליברפול לווינרית
      היה שותף בכיר בשיקום נבחרת הולנד.
      השורה התחתונה שלי כזו .
      בשביל לבחור שחקן הגנה הוא צריך להיות האיש בה הידיעה ואן דייק נפלא אך לליברפול שוער ענק שני מגנים מוכשרים ושלישייה התקפית נהדרת זו קבוצה .
      בברצלונה הזו יש כמעט רק מסי בתוספת שטגן וקצת סווארס ואולי אלבה (בלבל העולמי הגדול באמת ).

      1. אני חושב שזה קצת עקום שהרבה יותר קל לבחור חלוץ, אז נכון שחלוצים נמדדים על גולים ובישולים, אבל שחקני הגנה נמדדים בתיקולים, ניצחונות בגובה, חילוצי כדור וכו', ואת הדברים האלו לא מפרסמים בסוף משחק כמו למשל מי הבקיע ומי בישל, לכן קל יותר לראות את הפוקוס על שחקני התקפה.
        אני עדיין חושב שתפיסתית משהו עקום אצלנו, אבל זה כל העולם ככה, אני עדיין הייתי בוחר בואן דייק 🙂

        1. לסיכום כדור הזהב
          אני מאמין גדול בפוליוספיה שאומרת שמטרת המשחק להבקיע ולכן יש תמיד יתרון מובנה של המבקיע על המונע .
          זה לא אומר שדפינסיבי לא.יכול לזכות אך זה כן אומר שזה היוצא מן הכלל .
          בנוסף למרות שאלופות חשובה בעיני מאליפות הרי שההשפעה של מסי על ברצלונה גדולה משמעותית בעיני מהשפעתו של ואן דייק ( ולאחרון יש ואחד השפעה ללא ספק).

    2. מסכים לגמרי עם הבחירה שלך בוואן דייק.
      הוא שווה כל סנט ששילמו עליו בליוורפול. צריך מידי פעם לצפר שחקן הגנה שהוא כל כך דומיננטי וחשוב.

    3. מסכים איתך ניר. גם אני חושב שצריך לבחור בואן דייק. חושב שאין שחקן שעשה יותר הבדל ממנו בזכייה של ליברפול בצ'מפיונס. זה מעבר ל"לצ'פר" שחקן הגנה. זה פשוט הערך שהוא הביא לקבוצה, שזאת בעצם ההגדרה ל-MVP.

      1. ועדיין מסי היה יותר טוב. כדור הזהב הוא לא FMVP ליגת האלופות. אפילו בחצי הגמר עצמו, מסי היה הmost valuable player. מי שראה את המשחקים יודע שההיחנקות של ברצלונה לא היתה קשורה לואן דייק

  3. עידן, עידו, פאקו ואהרון – תודה רבה.
    ניר, ראיתי את שאלתך על שיאי העולם ב-5000 ו-10000 לגברים (קנניסה בקלה האתיופי מחזיק בשניהם) שלא נשברים זמן רב יחסית (15 ו-14 שנה, בהתאמה), רק מאוחר בלילה. שאלת מה הדבר מעיד על המצב במקצועות הללו. אנסה לענות בקצרה.

    ראשית, המצב אינו ייחודי למקצועות הללו. קיימים גם שיא עולם משנות השמונים, לגברים ולנשים, שטרם נשברו ואף לא מתקרבים אליהם. מצב זה יש לייחס לשימוש הנפוץ בחומרים משפרי ביצועים שרווח באותה התקופה. כיום, הבדיקות משוכללות הרבה יותר וניתן גם לגלות חומרים אסורים בצורה רטרואקטיבית, שנים לאחר הבדיקה הראשונה.

    קנניסה בקלה הוא פנומן. גם על רקע העומק הרב של הרצים ממזרח אפריקה במקצועות הללו, הוא בלט ביכולתו יוצאת הדופן לשמור על קצב קבוע לאורך כל הריצה (כפי שעשה בעת קביעת שיאו העולמי ב-10000) ומאידך הוא ידע להאיץ בצורה מאוד משמעותית, כפי שקרה בגמר האולימפי בחצי המרחק ב-5000 בבייג'ינג, אז עבר את המייל האחרון מתחת לארבע דקות בדרך לניצחון.

    סיבה נוספת לאורך חייהם של שיאיו היא הירידה בפופלאריות ובקיומן של התחרויות במקצועות הללו, בייחוד בריצה הארוכה יותר. גם מעמדה של ריצת ה-5000 ירד ובעונה הקרובה המקצוע יחדל, אולי זמנית, להיות חלק מ"ליגת היהלום" היוקרתית.
    ייתכן שהעליה בפופולאריות בריצות הכביש ואפשרויות ההשתכרות שהן טומנות בחובן, מעבירות את מרכז הכובד של הרצים אליהן, גם על חשבון מרחקי המסלול הארוכים.

    גורם נוסף הוא אופי הריצות הללו. לעתים התחרויות בהן מאופיינות בקצב טקטי מתפתח. כלומר, ההתחלה היא איטית ואח"כ ישנה האצה משמעותית. כך לא קרה, יש לציין, באליפות העולם האחרונה, שבה הריצות הללו היו מהירות מאוד מפתיחתן ועד ישורת הסיום.

    דבר נוסף שחשוב לזכור כי לעתים לשיאים, ואף לותיקים שבהם, יש נטיה להישבר בפתאומיות, מבלי שנצפה לכך. כך קרה, למשל, במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, אז רביעיית השליחות (למרחק הקצר) מארה"ב שברה את שיאן בן 27 השנה של בנות גרמניה המזרחית, ובצורה די ניכרת.
    באוגוסט 2018, סלמון ברגה בן ה-18 (דאז) הוביל שישה רצים שירדו מתחת ל-13 דקות ב-5000 בבירת בלגיה. תוצאתו היתה 12:43, כחמש שניות משיאו העולמי של בן ארצו האגדי. ייתכן שבעתיד הוא גם יתעלה על ההישגים הללו.

    1. תודה רבה אלכס על התשובה.
      קנניסה בקלה באמת רץ אגדי עבורי, ואני בתור חובב אתלטיקה לא הייתי כל כך מתיישב לראות את הריצות הארוכות ובדרך כלל הייתי מצטרף אליהן בסיבובים האחרונים כי תמיד הפתיחה הייתה משעממת, לפחות אותי.
      אני יודע שבתחרויות גדולות בדרך כלל נותנים לשני רצים לסחוב את הדבוקה לכדי תוצאה טובה אבל זה בדרך כלל לא קורה לבסוף.
      לדעתי הגיוני שההילה של הריצות הארוכות קצת יורדות כי אורח החיים משתנה והיום יש הרבה מרתונים בכל העולם מאשר לפני 10-20 שנה, אגב אפילו יש בטוקיו בשנה הבאה תחרויות ESPORTS, וזה עוד שינוי בספורט העולמי.
      לגבי חומרים אסורים – זה ידוע שהיו הרבה חומרים באתלטיקה, בעיקר בכיוון של מזרח גרמניה, אך זה אף פעם לא הוכח ולכן השאירו את השיאים האלו, למרות שכולם יודעים וגם באיגוד האתלטיקה שככל הנראה היה שימוש בחומרים, אבל בלי קשר, אני מאמין שלבסוף כל השיאים האלו גם כן ישברו.

  4. תודה לכולם.
    שמעתי שדווין…(השחקן ששיחק במנצ'סטר יונייטד, השתיל שערות, עבר לשחק בקבותץ פרימייר אחרת באנגליה, ואז עבר לשחק בוושינגטון ב-MLS) חזר להיות מאמן-שחקן בליגה א' או ב' באנגליה

    1. חחח, לא דווין מורנו ורבנו, וויין רוני הגדול והיקר. אכן חזר אחרי שתרם גם ל MLS וגם זלעטן בדרח חזרה לאירופה רק שעדיין לא החליט לאן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט