אטלנטה הוקס-לאן הולכים מפה?/שמעון טבדי

חלפה לה עונה ורבע מאז ההוקס בחרו את טריי יאנג בבחירה ה-5 בדראפט 2018. ניתן לומר שאת הסופרסטאר שלהם הם השיגו. יאנג נראה פשוט מדהים אבל אנו בעניין של נצחונות ולהוציא את הקבוצה מהשאול בו הייתה שנים רבות ושחונות. הקבוצה בלשון המעטה נראית רע, רע מאד. נכון יש חלק נכבד להרחקה של ג'ון קולינס אבל לא רק זו הסיבה. ההוקס נראים פשוט נורא בכל דקה כמעט שיאנג לא על המגרש, חסר להם מכדררי כדורים, שחקנים שיכולים ליצור משהו או פשוט לעשות סל וזה לפני שדיברנו על הגנה.

הסגל שלהם בעיקר מכיל שחקנים לפני כניסה לבית אבות או שחקני קולג' וכל מי שלא עומד בקריטריון זה הוא שחקן ספסל סביר ומטה בליגה ברוב הקבוצות.

קמרון רדיש, דיאנדרה האנטר, קווין הוארטר (פצוע גם), ברונו פרננדו הם ילדים בני 20-21 בשנתם הראשונה והשנייה בליגה. דיאנדרה האנטר נראה כשרון גדול ואמור להתפתח בשנים הקרובות. משחק ההתקפה שלו די לוקה בחסר אבל בהגנה הוא כבר משחק ברמה לא רעה בכלל למרות שיש עוד מקום רב לשיפור. הוא הראה ניצוצות בכמה משחקים שיש על מה לבנות.

ברונו פרננדו נותן מה שהוא יכול במעט דקות שהוא מקבל ועלול להתפתח לשחקן משלים סביר בליגה.

הוארטר ורדיש לא נראים כשחקנים שיתפתחו למשהו משמעותי בקבוצה רצינית. אל החב'רה הצעירים האלו מצטרפים שחקנים שהגיעו לגיל הבלות כמו וינס קרטר בן ה-42 שכבר בקושי זז, הגופה בשווי 25 מיליון דולר צ'נדלר פרסונס ואיש 18 מיליון הדולר אוון טרנר.

אותם משלימים אלן קראב, ג'בארי פרקר, אלכס לן, דיאנדרה במברי ודמיאן ג'ונס. יש עוד כמה נספחים לא מוכרים אבל הם לא רלוונטים. מה השחקנים האלו עשו בקריירה שלהם? אתם יכולים לבדוק בבסקטבול רפרנס. מילה שלי, לא הרבה.

אז מה עושים? איך ההוקס בונים בשנים הקרובות קבוצה מנצחת סביב הסופרסטאר בן ה-21 שלהם שלא ישמעו שם דיבורים בעוד שנתיים שיאנג לא מרוצה. ההוקס יהיו בקיץ הקרוב עם פיירול של 33 מיליון דולר כאשר תקרת השכר צפויה להיות סביב ה-120 מיליון (מצב חלומי), כלומר יש להוקס כ-87 מיליון דולר לפחות להציע הקיץ לשחקנים ולכן מבטם יתמקד בקיץ הקרוב, קיץ 2020 לשינוי מאזן הכוחות במזרח.

תחת ההנחה שעמדות ה-PG, SF, PF סגורות עם יאנג, האנטר וקולינס בהתאמה, ההוקס צריכים בעיקר SG וסנטר לחמישייה ומחליפים לספסל.

להלן רוב כמעט מוחלט של השחקנים החופשיים בקיץ 2020 (יש עוד כמה אבל לא רלוונטים בכלל):

שחקנים עם סבירות גבוהה שלא יחתמו בהוקס ולא משנה מה יהיה הסכום שיוצע להם: אנתוני דיוויס-בן 26 (אופציית שחקן 28.7 מיליון), פרד ון וליט-בן 25.

שחקנים שלא באמת מומלצים להוקס (עקב גיל, סגנון משחק, חוסר התאמה, חלשים מידי וכו'): ווסלי מתיוס (בן 33-אופציית שחקן 2.6 מיליון), סרג' איבאקה-בן 30, סטנלי ג'ונסון-בן 23 (אופציית שחקן על 3.8 מיליון), רונדה הוליס גפרסון-בן 24, מאיירס לאונרד, אנס קנטר (אופציית שחקן 5 מיליון), טריי ברק, ג'ו האריס-בן 28, קייל אוקווין, מרקוס מוריס-בן 30 , מוריס הארקלס-בן 26, גמייקל גרין בן 29 (אופציית שחקן 5 מיליון) , דריו סאריץ'-בן 25, ברנדון אינגראהם-בן 22, דרק פייבורס-בן 28, דמרקוס קאזינס-בן 29 , גלן רובינסון-בן 25 (אופ שחקן 2 מיליון), קולי סטיין-בן 26 (אופ שחקן 2.2 מיליון), גורדן קלרקסון- בן 27, ראול נטו .

אופציות ריאליות להוקס: בוגדן בוגדנוביץ'-בן 27 , מונטרזל הארל-בן 25, מאליק ביזלי-בן 23, מארק גאסול-בן 34, גוראן דראגיץ'-בן 33, דנילו גלינארי בן 31, ג'יי קראודר-בן 29, נרלס נואל-בן 25, הארי ג'יילס-בן 21, רובין לופז (בן 31- אופציית שחקן על כ-5 מיליון), קלי אוליניק -בן 28 (אופציית שחקן 12 מיליון דולר), איוון פורנייר-בן 27 (אופציית שחקן 17 מיליון), דיוויס בארטנס-בן 27 , מייסון פלאמלי-בן 29, ג'רמי גראנט-בן 25 (אופציית שחקן 9.3 מיליון), חואן הרננגומז-בן 24, ג'ף טיג-בן 31, גבון קרטר-בן 24, ארון ביינס-בן 32, רויס אוניל-בן 26, טים הארדוואי-בן 27 (אופ' שחקן 19 מיליון), טוריי קרייג-בן 28, ג'סטין הולידיי-בן 30, טריסטן תומפסון-בן 28, כריס בושה-בן 26.

אנו נתמקד רק באופציות הריאליות ובהכי טובים שבקטגוריה זו.

עמדת ה-SG- אין ספק שהשחקן הכי טוב בעמדה זו הוא בוגדן בוגדנוביץ'. הוא מתבזבז על הספסל של הקינגס ויכול לתת הרבה מאד להוקס. הוא קלעי נהדר, מוביל כדור ומנהל משחק לא רע ויעניש על כל דאבל טים שיגיע על יאנג. שחקן כמוהו אני מניח קודם כל יחפש משאיות ברינקס והרבה. הוא בשיא הקריירה שלו ואני מאמין שילך למי שיציע לו הכי הרבה כסף, מה גם שההוקס יכולים להציע לו תפקיד משמעותי מאד בנוסף לדולרים. ההוקס צריכים לנהוג בחכמה וללכת בעיקר על חוזים קצרים בשביל לא לנעול את העתיד ולהיות תמיד זמינים לטיים ליין של יאנג אבל כאן סביר להניח בוגדן לא יסכים לחוזה לשנה-שנתיים וירצה חוזה גדול ושמן. נכון שבהגנה קו שלו ושל יאנג חלש אבל אי אפשר לקבל הכל.

לעניות דעתי הוא שווה להוקס חוזה גדול ל-4 שנים ואני לא רואה את הקינגס משווים עבורו חוזה של 80-100 מיליון לתקופה זו. הם יכולים לחכות בשנה העוקבת בקיץ 2021 לג'וש ריצרדסון ולהציע לו גם חוזה גדול והוא גם שחקן הגנה הרבה יותר טוב מבוגדן אבל לא עומדים להם בתור פול ג'ורג', באטלר או קליי תומפסון לכן ההימור על בוגדן אול אין די כדאי עבורם.

חלופות אחרות הן מאליק ביזלי שיכול לבצע את קפיצת המדרגה ליד יאנג ויחפש חוזה גדול. הוא יושב כרגע על חוזה של 2.7 מיליון. אני חושב שלהוקס כדאי להחתים אותו בכל מקרה, גם כשחקן מחליף. למשל חוזה של 20 מיליון לשנתיים אני בהחלט רואה אותו לוקח בשני ידיים או 15 מיליון לעונה אחת.

שם נוסף הוא אוון פורנייה שירווח את המשחק של ההוקס ומתאים ליד יאנג, הוא בעיה בהגנה ולכן עדיף כאופציה אחרונה.

עמדת הסנטר-פה אנחנו מדברים על האיש והאסל, השאגות והכוח, מונטרזל הארל. נכון הוא כרגע בקבוצה מושלמת וסביר להניח שישאר בקליפרס אבל השאלה כמה הקליפרס יהיו מוכנים לשלם לו. סטיב באלמר ישים בשבילו למשל 60 מיליון לשנתיים? כי להוקס כדאי להציע סכום כזה לטווח זמן לא ארוך. הייתי נותן לו גם 110 מיליון ל-4 שנים. הוא צעיר, מגן נפלא, ידיים נהדרות ויכול לתפוס את כל הכדורים של יאנג.

מחליפים-ההוקס סובלים מבעיה קשה של רכז מחליף ומוביל כדור נוסף, האם דראגיץ' יסכים להגיע לאטלנטה? קשה להאמין אבל חוזה שמן לעונה-שניים עלולים לגרום לו להגיע, אם לא אז ג'ף טיג הוא אופציה לא רעה. ג'יי קראודר כהחתמה זולה בהחלט כדאי להוקס ואפילו חוזה ענק לעונה אחת לגלינארי בדמות 25-30 מיליון יכול לעשות את העבודה. בעמדת הסנטר המחליף כדאי להחתים את מארק גאסול (עד 5 מיליון לעונה+בונוסים) או נרלס נואל שיגיע מאד בזול.

כמובן לא התייחסתי לטריידים אפשריים משום שהדבר ספקולטיבי יותר ואין להוקס יותר מידי מה להציע על שחקנים סבירים כמו מיילס טרנר למשל.

עכשיו זה הזמן של לויד פירס, טראוויס שלנק, טוני רסלר וטריי יאנג לתת את הפיץ' בטמפרינג ולגייס שחקנים בקיץ.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה שמעון מעניין מאוד
    .
    אני חושב שאם ההוקס יהיו מוכנים להמר הם דווקא יכולים להביא שחקנים בסדר גודל של ואן-פליט אבל זה ידרוש הצעה לחוזה מקסימום או קרוב לזה, וגם זה במידה והראפס לא יתנו לו הצעה דומה (לא נבין בחוקי שכר אז לא יודע אם יוכלו לתת לו אפילו יותר).
    .
    לדעתי שווה להם לסחור בבחירת הדראפט של השנה במידה וזה יעזור להם להביא את טרנר או רים פרוטקטור אחר.
    .
    יש להם לא מעט צעירים שבקושי שיחקו 82 משחקים אם מחברים את כל המשחקים ביחד. רדיש נראה על הפנים וגם גונס ופרננדו (דווקא הורטנר היה שנה שעברה סבבה לגמרי) יש עוד 3/4 עונה לשחק ולהתפתח אני מאמין שנראה אותם עד האולסטאר . קצת פחות בהלם וזה יתבטא בשיפור שלהם (במיוחד רדיש)

  2. מצוין שמעון, תודה רבה.
    .
    אם יאנג חתום על חוזה רוקי נשארו לו שנתיים וחצי, אז נראה לי שיש להם עדיין זמן ולא חייבים ללכת בפול גז על הקיץ הקרוב, אבל בוודאי שאין סיבה לא להתחיל בו.
    .
    בנוסף לבוגדנוביץ' אני הייתי הולך על אינגראם, למרות שהוא פורוורד, יכולה להיות קבוצה צעירה ותוססת.

  3. בוגדנוביץ' יכול להיות יופי של אופציה הבעיה היא שסקרמנטו כנראה יפתרו את הסוגיה שלו עוד לפני הקיץ. כלומר אם זה בוגדנוביץ' הם ישוו כל הצעה ואם זה הילד אז יצטרכו להעביר את בוגדנוביץ' קודם כדי לא לאבד אותו בשביל כלום (הם כן יוכלו להשוות כל הצעה עליו ואחר כך לחפש עליו טרייד אבל זה רק יסרבל ויכניס בלאגן).
    הארל וקולינס יושבים על אותה משבצת פחות או יותר מבחינת מה שהם מביאים למגרש ולכן ללכת עליו לאו דווקא הגיוני עבורם. הם גם יוכלו להיות יותר גמישים בהתאם לסיטואצית הדראפט שלהם.
    בכל מקרה כמו שמיקי ציין – זה לאו דווקא הקיץ להשתולל בו. הקיץ הבא יהיה הרבה יותר אטרקטיבי.

  4. טורונטו לא מטומטמים ולכן אני בספק אם מישהו שם יתן לבושה ללכת – אבל בהנחה ואטלנטה יסכימו לשלם קצת יותר (נגיד 24 ל-4 שנים) זה נראה לי כמו אופציה מצויינת להשלים את הצבע עם קולינס. יש לו ממוצע סולידי של 6.2 נק' אבל זה כי התפקיד שלו מאוד ספציפי בטורונטו. ב 6 מתוך 10 המשחקים האחרונים הוא קלע 11.9 נק', ב-4 האחרים 3 נק'. אם לא אז גם ברטנס יכול להיות החתמה לא רעה, אבל לווש מתפנה הרבה מקום מתחת לתקרה אז אני לא רואה את זה קורה.

    בתור SG כמובן שבוגדנוביץ יהיה הכי מתאים, במה שיסדר לאטלנטה טריו מצוין עם מקום לעוד החתמה גדולה בגלל החוזי רוקי של יאנג וקולינס. אם לא עובד אז אפשר לעשות לבוסטון את הפילי רק עם הייווארד.

  5. אחד משני השחקנים הכי טובים שלהם לא משחק בכלל. הם קבוצה מאוד צעירה וההתקפה שלהם נראית טוב, אבל אני לא חושב שמישהו באמת האמין שהשנה הם יעשו פלייאוף. הם עדיין מרחק שנתיים וקולינס בריא מלהיות משהו וההתקדמות של יאנג משמעותית. מיילס טרנר אכן יכול להיות שחקן שישלים טוב את קולינס ולדעתי המטרה הגדולה שלהם, כי קשה לראות שחקנים חופשיים בפרופיל גבוה נוחתים באטלנטה. אני מאמין שהבסיס של יאנג-הוראטר-האנטר-קולינס עם רדיש ככוח אש מהספסל טוב ,אבל הם עדיין רחוקים מהשיא. אין להם סיבה להביא עכשיו שחקן בן 28 שיתחיל לרדת כשכל האחרים יהיו בשיא

  6. לא הבנתי למה ון וליט לא אופציה. ישלמו הרבה, אבל הוא מתאים בול.
    סנטר יותר בעיה אבל לא בהכרח חשוב, אולי קאולי סטיין או באמת נואל, לא רואה איך גאסול קשור אליהם. וכנראה האופציה העדיפה היא טרייד. רק שלא יעשו טעות עם מקס לדראמונד

      1. צ'אקר אקסטרא אורדינר
        גם אייברסון היה צ'אקר , גם הוא היה "יותר" והיה תענוג לצפות , לא ניצח , אי אפשר היה לבנות קבוצה נורמלית סביבו כי אף שחקן רציני לא רוצה לעמוד ולראות את הצ'אקר זורק וזורק וזורק

  7. 1. מקסימום למונטרז הארל. לא משנה אם יש כבר מישהו בערך באותה עמדה, הארל זה בדיוק מה שצריך שם, מבחינת אווירה, האסל, מנהיגות, שינוי מוחלט של האטיטיוד… מקס' זה קצת מוגזם כמובן, אבל זה בדיוק האדג' היחידי שיש לאטלנטה בקיץ על כל הליגה – קבוצה עם יותר מדי כסף פנוי (על כמעט אפס אופציות פרי אייג'נסי נחשקות. איזה מחזור דלוח…).
    2. אין ברירה, וכן לנסות טריידים על שחקנים תחת חוזה. ואז זה כל המגוון המוכר, מאנדרה דראמונד (אנדרייטד ענק בעיני) ומיילס טרנר בסנטר, דרך המאגרים בטורונטו או בדנבר, ועד אפילו בראדלי ביל. מה יש, לנסות לא עולה כלום. ביל גם נמצא בקבוצה שמצבה יותר רע אפילו מאטלנטה.
    3. לשים פתק בכותל, ים פתקים, שקאם רדיש הוא לא הבאסט שהוא.
    4. לתלות את מי ששחרר את טוריאן פרינס עבור שקית ביסלי (ואפילו לא גריל). אם זה אכזרי מדי אז אפשר זריקה.

  8. לי קצת קשה לקרוא לרכז סופרסטאר כשהוא רע בהגנה והקבוצה נראית רע אבל לאטלנטה באמת יש סיבות לאופטימיות. לן התפתח גם בקליעה וגם כשחקן אבל עדיין אל סנטר של קבוצה טובה, מוקדם לקבור את רדיש לדעתי במיוחד עם ההייפ שהיה סביבו עד לפני חודש. כל אופציה שרשמת מעל גיל 29 תהיה מיותרת להם מעבר לווטרנים משלימים נגיד כמו דראגיץ שיכול למנטר קצת ליאנג. בחירות דראפט בחירות דראפט ועוד כמה בחירות דראפט! איך לא רשמת על ג'בארי פארקר? אולי אפילו קצת על לן ובמברי? אוון טרנר לא שחקן של מספרים אבל הרבה יותר מסתם חוזה גדול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט