תחזור למסלול הניצחונות? מכבי תל-אביב מחכה לוילרבאן/ שי בוקר

Tariq Black - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
בלי בלאק וכספי, הצהובים חייבים משחקים גדולים מזוסמן ואבדיה. (יורוליג)

מכבי תל-אביב (4-6) תפגוש הערב (21:05, 5SPORT) את וילרבאן (5-5) הצרפתית שעד כה הקבוצה המפתיעה במפעל הגדול ביבשת. איך זה שקבוצה בלי הרבה כישרון עומדת כל כך יפה בקצב של הליגה הטובה בעולם מחוץ ל-NBA? אתן את דעתי בהמשך הפריוויו. מנגד, המארחים ינסו לעצור רצף של שני הפסדים רצופים במפעל. עומרי כספי, אלייז'ה ברייאנט וטאריק בלאק יעדרו בשל פציעות. אנג'לו קלויארו נרשם לראשונה וצפוי להשתתף במשחק. במקום מצ'אפ מפתח למשחק הזה, אדבר על השחקנים הצעירים של הקבוצות, יובל זוסמן, דני אבדיה ות'יאו מלדון. בהמשך הפריוויו תמצאו מספרים לקראת ההתמודדות, ציטוטים מהצהובים, מפתחות לניצחון וכמובן את ההימור שלי.

לקראת המשחק:

סגלים (עונתיים):

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, אנג'לו קלויארו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט.

וילרבאן: אדווין ג'קסון, ג'ורדן טיילור, טוני ג'קירי, ריהדס לומזס, אנטוני דיו, איסמעיל באקו, אדריאן פיין, ליביו ז'אן צ'ארלס, אמינה נואה, צ'ארלס גליאו, דיוויד לייטי, ת'יאו מלדון, צ'ארלס קאודי.

המחזור הקודם: הפסד למכבי, הפסד לוילרבאן

אין ספק שבצד הצהוב מרגישים את חסרונו של עומרי כספי, אבל למרות שני ההפסדים בשבוע שעבר, משחק הלחימה של הצהובים המשיך בשלו. עם זאת, זה רק היה בצד ההתקפי. בצד ההגנתי, נראה שהחבורה של יאניס ספרופולוס אינה מפוקסת וזו בעיה גדולה. טיילר דורסי וג'ון דיברתולומיאו בלטו בהפסד לברצלונה.

בצד הצרפתי, הקבוצה בבעלותו של טוני פארקר מתחילה לשקוע מה שהיה צפוי עם שני הפסדים רצופים. לפני שני ההפסדים הללו, הצרפתים רשמו ניצחון גדול על צסק"א. שני השחקנים המובילים שלהם הם דייויד לייטי (9.1 נקודות למשחק) וטוני ג'קירי שקולע 11.2 נקודות למשחק בתוספת ל-10.0 כדורים חוזרים.

הסיבה להפתעה הצרפתית העונה? ביורוליג לא מכירים את השחקנים שלהם וטרם התרגלו למהלכים שלהם. עם זאת, נראה שלפחות בשבוע שעבר הקבוצות האחרות ביורוליג החלו למצוא פתרונות לצרפתים, שכאמור, עולה להם בהפסדים.

מספרים לקראת ההתמודדות:

  • מכבי מדורגת שנייה ביורוליג עם 86.3 נקודות למשחק כשוילרבאן מדורגת אחרונה עם 71.50 נקודות למשחק.
  • הצהובים מדורגים במקום הראשון בחטיפות עם 8.30 לעומת 4.80 של הצרפתים ששם אותם במקום האחרון בקטגוריה הזו.

צעירים מלאי פוטנציאל:

נתחיל עם יובל זוסמן, שהשתפר משמעותית העונה. הוא לא מרבה להסס כמו אשתקד בהתקפה. בצד ההגנתי הוא מבסס את עצמו כאחד מהשומרים הטובים באירופה.

דני אבדיה הוא עוד שחקן אצל הצהובים שמאוד מוכשר והרבה יותר מזוסמן. בהיעדרו של עומרי כספי, הילד בן ה-18 אף פתח בחמישייה נגד מילאנו וברצלונה ושיחק טוב בדקות שקיבל. הוא צפוי להיבחר בטופ 10 בדראפט הקרוב.

עוד שחקן שאמור להיבחר בטופ 10 הוא ת'יאו מלדון, הרכז הצרפתי שנחשב לדבר הבא של המדינה.

לפניכם כמה דברים שמלדון כבר הספיק לעשות בגיל 18:

  • הוביל את הנבחרת הצרפתית לזכייה במדליית הזהב בקדטים ב-2017.
  • מדליית כסף בנוער ב-2018.
  • לקח עם וילרבאן דאבל בעונה שעברה כשהוא נוטל חלק אינטגרלי ברוטציה, ואף זכה בתואר ה-MVP של הגביע כאשר הוא בן 17 בלבד.

מנהל את המשחק ובעיקר חכם מאוד. אין לו קליעה מטורפת אבל יודע לבחור את הזריקות הנכונות. חודר טוב מאוד לצבע בשתי הידיים עם יכולת אישית לא רעה בכלל. מלדון הוא בעיקר שחקן שלם עם סט יכולות די מגוון.

Theo Maledon - LDLC ASVEL Villeurbanne - EB19
ת'יאו מלדון חודר לסל. וילרבאן חייבת ערב גדול ממנו. (יורוליג)

לפניכם הנתונים של אבדיה ומלדון העונה:

יאניס ספרופולוס:

על וילרבאן: "הם קבוצה מסוכנת, אנחנו חייבים להתרכז בעצמנו לאחר שלושת ההפסדים האחרונים. עם עזרת האוהדים אנחנו רוצים לחזור למסלול הניצחונות."

על לוח המשחקים: "בחודש הזה יהיו לנו 11 משחקים, אנחנו באמצע תקופה שקשה לשחקנים להתאושש, מנגד אסור לחפש תירוצים. עם מי שיש לנו אנחנו נלחם. לא משנה כמה אנחנו בסגל, אנחנו 5 על המגרש. יש לנו חוסרים אבל נחשוב חיובי, אני מאמין בקבוצה ובשחקנים כי אנחנו מכבי."

על בלאק: "עד עכשיו לא ידוע לנו מצבם של בלאק, כספי ובראיינט שלא התאמן אתמול בגלל נקע בקרסול. אני לא אופטימי לגבי שלושתם. אם יתאמנו ללא כאב, נשתמש בהם. אם לא, לא אסכן אותם כי זה עלול לגרום לפציעות ארוכות טווח. אנחנו באמצע העונה ולא רוצים לסכן אותם יותר מדי."

על רצף ההפסדים: "עד מילאנו היינו ברצף חיובי, זה נורמלי שנפסיד כמה משחקים, אולי כמה מסביב חשבו שאנחנו הקבוצה הטובה בעולם. אני תמיד אמרתי שחייבים להישאר צנועים, גם אחרי ניצחונות. אני מנוסה ויודע שהעונה ארוכה, יש פציעות ועניינים לא צפויים, יהיו רגעים גרועים מאלה. ההפסד בגביע כואב, אבל ההפסד במילאנו היה צמוד ובברצלונה הפסדנו בגלל המחסור בשחקנים. בשני המשחקים האלה לא הראינו שאנחנו לא קבוצה טובה. עד אז מה שעשינו היה בסדר. חייבים לשחק עם אנרגיה ומחויבות בהגנה. לפעמים כשאתה משחק כ"כ הרבה אתה מאבד מהקצב בגלל שאתה לא מתאמן. דווקא לאחר ההפסד יש יותר ריכוז ומחויבות."

על ההגנה בשבוע שעבר: "במשחקים האחרונים ההגנה שלנו לא הייתה כ"כ אגרסיביות ועם אנרגיה, לפעמים בהתקפה אנחנו לא מרוכזים מספיק, אני מקווה שזה ישתפר."

על קלויארו: "זאת גמישות, עכשיו בגלל העייפות ובגלל המחסור בשחקנים חלוקת הדקות השתנתה, לכן אנג'לו נרשם. הוא מכיר אותי, הוא חלק מהקבוצה ועכשיו הרגע שלו לשחק. מבחינת אימונים הוא בסדר, הוא יוסיף לנו בעמדה שלו."

על דני ועומרי: "עומרי מוסיף לדני מהניסיון באן בי איי, זה נושא גדול עבור דני וגם עבור זוס והאחרים. עומרי שחקן שכולם מכירים, גם האמריקאים וגם הישראלים. הנוכחות שלו בקבוצה מאוד חשובה מבחינת כדורסל ובחדר ההלבשה."

מפתחות לניצחון:

מכבי ת"א:

  • הגנה חייבת להיות במיטבה. וילרבאן קבוצת ההתקפה הגרועה ביורוליג, הגנה טובה של הצהובים יכולה לגמור את המשחק כבר ב-10 הדקות הראשונות.
  • לרוץ בכל הזדמנות – מובן מאליו שהצהובים הכי טובים כשהם רצים.
  • להשתמש באנרגיה של הקהל – חובה! כשמכבי טובה, הקהל בטירוף. כשהקהל בטירוף, קשה מאוד לנצח בהיכל.

וילרבאן:

  • קצב איטי והגנה יעזרו.
  • שליטה בריבאונד תעזור למזער נזקים.
  • הצרפתים צריכים להתפלל ליום חלש של הצהובים.

הימור: הסטטיסטיקה מראה ניצחון קל לצהובים גם בהיעדרותם של שני שחקנים בכירים, וכך גם יהיה. מכבי תנצח ב-25 הפרש ומעלה.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה שי על ההשקעה .
    בעונה כמו זו של מכבי חובה שיהיה משברים .
    נדמה שאנו באחד שכזה עם שני הפסדים ברציפות כולל תבוסה בברצלונה והפסד ביתי והדחה מהגביע .
    תוסיפו לכך את הפציעות של כספי ובלאק ויש משהו נוגה באוויר .
    וזה הוא בדיוק מבחן החוסן של מכבי בעונה הארוכה הזו .
    אם תדע לשמור על הבית בשלושת המפגשים הקרובים היא תצא עם אמירה גדולה.
    היום המבחן הראשון .על הנייר מפגש נח יחסי אך הצרפתים הוכיחו שהם לא בשר התותחים שכולם ציפו שיהיו הם כאן ובגדול.
    מכבי חסרה שחקנים חשובים אבל טובה יותר ואני מקווה שתחזור לעצמה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט