אתגר שאלות לקבוצות עם 3 דוגמאות / מנחם לס

אתגר שאלות לקבוצות עם שלוש דוגמאות

 

בפוסט האחרון על דטרויט, גולש בשם יניר כתב שישנן הרבה שאלות בקשר לקבוצה. אז ראשית, ישנן הרבה שאלות בקשר לכל קבוצה. שנית, מה זה 'יניר'? איזה שם זה? בוודאי קיבוצניק. רק הקיבוצניקים ממציאים שמות מהגיהנום. אז שיהיה. "הי יניר! מה שלומך?".

אבל יניר – שבוודאי היה ביום קציר – גירה אותי לאתגר הבא. ברצינות קומראדים. בשאלות הגיוניות אתם מראים את הידע שלכם, והן גם מגרות מחשבה. בתגובות אני מבקש שתשאלו שאלות באותו סגנון שאני שאלתי. לא סתם לזרוק שאלה, אלא להסביר בכמה מילים את שורש הבעייה.

אנא נסו להרחיב מעט גם על קבוצות שפחות מדברים עליהן!

*****************

שאלה לאורלנדו: ארון אפללו או ויקטור אולדיפו בעמדת השוטינג גארד?

 

שורש הבעייה:

אורלנדו חייבת למצוא את המקום הטוב ביותר עבור ויקטור אולדיפו בחמישייה. עם גובה 5'6 הוא מעט נמוך לשחק סמול פורוורד, וזה היה ברור אפילו במכללות כששיחק באינדיאנה. ב-NBA הבעייה תצוף ביתר חומרה. אבל אין לו גם את השליטה בכדור האבסולוטית שפוינט גארד צריך. אבל קיימת בעייה: למג'יק יש שחקן מצויין בעמדה 2 ושמו ארון אפללו, והוא לא טוב בעמדת פוינט גארד או סמול פורוורד, שתי עמדות שהוא נוסה בהן.

לאולדיפו היה קיץ מעולה ביותר כשבליגת קלע 19.6 נק' ממוצע עם 5.4 אס'. אחרי אנדרה דראמונד, ואוליניקי שישחק בסלטיקס, הוא היה השלישי בטיבו בכל ליגת הקיץ, לאס ווגאס ודיסני וורלד. מצד שני אפללו היא הסקורר מס' 1 באורלנדו בעונה שעברה עם 16.8 נק' למשחק. למעשה, המג'יק ידעו שהם יבחרו באולדיפו וציפו לבעייה עד כדי כך שניסו לעשות טרייד עם הקליפרס – אפללו עבור הפוינט גארד אריק בלדסאו. אני לא יודע מדוע הדיל לא בוצע ואריק נחת בפיניקס.

היש למישהו פתרון?

 

שאלה לפיניקס:  מה עושים עם שני סנטרים, אלכס לן ומרסין גורטאט?

 

שורש הבעייה:

לפני שפיניקס בחרה באלכס לן הוא רצה לדעת מה יהיה מעמדו כשהסנטר הוא הפולני גורטאט. "אני לא מוכן שתבחרו בי ואני אתייבש על הספסל בשנתיים הבאות", הוא הודיע חד וחלק. אלכס היה בטוח שהם עושים טרייד על גורטאט כי הוא שחקן עם EQUITY רציני. הימים עברו ועוברים, וכשתתחיל העונה יהיה לפיניקס שני סנטרים ששניהם רוצים לשחק. מה עושים?

לא תאמינו, אבל לפיניקס הזאת ישנם היום שני שחקנים טובים בכל עמדה:  גוראן דראג'יק וקנדל מרשל בפוינט. שנון בראון ואריק בלדסאו (שהוא טוב באותה מידה בפוינט) כשוטינג גארדס. קרון באטטלר ופי. ג'יי טאקר (את מייק ביזלי אני אפילו לא סופר), ובפאור יש להם את לואי סקולה, מרכוס, ומרקיף מוריס. ואת שני הסנטרים כבר הזכרתי.

אבל הסנטר היא הבעייה האמיתית כי גורטאט לעולם לא יסכים להיות סנטר שלי, ואלכס לן לא יחכה יותר מעונה אחת עד שיעלו אותו כסנטר ראשון. אגב, לגורטאט מסתיים החוזה בסוף העונה!

מה הייתם מציעים לעשות?

 

שאלה לגולדן סטייט: מי השחקן ה-6 שלכם?

 

שורש הבעייה:

כשהווריורס החתימו את אנדרה איגודלה, מיד צצה השאלה מה יהיה עם הריסון בארנס. לעשות עליו טרייד? להורידו לספסל? בפלייאוף האריסון היה אחד הווריורס הטובים ביותר בקבוצה אבל אין מקום לשניהם. מה עושים?

מצד אחד איגודלה הוא מגן טוב יותר מהאריסון, והוא יכול לשחק בכל תפקיד מלבד סנטר. אבל איגודלה הוא שחקן עם גאווה עצמית והוא הודיע ש-"למרות שהבטיחו לי שמספר דקותי לא יירד מהעונה שעבארה, אני מעדיף לעלות בחמישייה כי אף פעם בחיי לא הייתי שחקן שעלה מהספסל. אני אפילו לא יודע כיצד עןשים זאת!". באותו זמן הריסון שיחק כל כך טוב בפלייאוף ובמחנה האימונים הקצר של נבחרת ארה"ב שהוא נחשב היום אולי לשחקן הטוב ביותר של הווריורס. שניהם סמול פורוורדים. כל העמדות האחרות מאויישות.

אם אתה המאמן, כיצד אתה פותר את הבעייה?

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. שאלות טובות
    פניקס: סקולה באינדיאנה ובאטלר במילווקי, מהמר שגורטאט והחוזה הנגמר שלו גם יעבור כדי שלא יהיו בטעות קבוצה טובה.
    אורלנדו: יש לי הרגשה חזקה שאפללו לא ישאר ואז תיפתר הבעייה.
    ווריורס: האריסון בארנס מספיק צעיר בשביל להיות השחקן השישי בגולדן סטייט, לא רואה עם זה בעייה, הוא מושלם לתפקיד הג'וקר ויכול לשחק בכמה עמדות

  2. רצית קבוצות שלא בכותרות אז יש לי שאלה למילווקי:
    עם גארדים כמו או-ג'יי מאיו, ברנדון נייט, לוק רידנאור וגארי ניל
    פורוורדים כמו באטלר, איליאסובה ודלפינו וסנטר מוכשר כמו זאזא פצ'וליה
    האם הם סוף סוף הולכים להיות קבוצה שכיף לראות?
    אני דווקא מעריך קבוצות שלא הולכות על טנקינג בכל הכוח אבל מה הם מנסים לעשות שם? האם לנצח יתקעו בין מקומות 7-10?

      1. אפלטון יקר, מאיו הוא כישלון, וכישרון, מוכח.
        התמונה של נייט מופיעה ליד הערך "בינוניות"
        רידנאור קטן מאוד
        גארי ניל הצליח בעיקר לקלוע שלשות בספרס
        באטלר זקן
        איליאסובה מומחה בתרגיל "אדי קארי", שנת חוזה אדירה וצלילה
        תרגיל שבו מתאמן גם סאנדרס
        פצ'וליה יודע בעיקר להתלבש. יש לו אחלה טעם בבגדים.

        לסגל שלהם יש שם, קוראים לו…

        אנדרו וויגינס!

        1. זאת בדיוק הפואנטה שלי- בתור הקבוצה שעשתה את המהפכה הגדולה בתולדותיה כשרק 5 שחקנים נשארו מהסגל הקודם והם מצהירים על פלייאוף בכל הכוח, הם נשארו בינוניים מדי. יש מצב שהם עושים קולות של אינדיאנה בקטן אבל בטוח הם לא הולכים על טנקינג (שלא ברור לי מאיפה המונח, צלילה חופשית יותר מתאים)

  3. איזה משחק לפנתאון פיספסתי: ג'ורג'יה בקלמסון. 20 דק' נסיעה מהבית והתעצלתי לנסוע. קלמסון מובילה 21-24. עוד 12 דקות.

  4. התשובות לשתי השאלות הראשונות הם טריידים שיעזרו לקבוצות להשיג שחקן טוב באותו מידה בערך רק בעמדה שונה
    ולדעתי בארנס הוא זה שצריך לעלות מהספסל איגודלה הוא שחקן מוכח עם הגנה חזקה והקבוצה שילמה לו הרבה כסף כדי שישחק ויהיה אחד הכוכבים שלה איגדולה צריך לעשות את זה דרך החמישייה לעומת זאת הריסון בארנס הוא שחקן טוב מאוד שעשה התקדמות טובה מאוד השנה אבל יכול לתפקד כשחקן שישי ולדעתי זה לא יפגע לו בהתקדמות

  5. דווקא בNBA יותר פשוט להוריד שחקן מוביל לספסל ולתת לו להוביל את הסקנד יוניט, סטייל ג'ינובילי או טרי של דאלאס הגדולה. 48 דק' זה הרבה זמן כשמחלקים ב2 וניתן למצוא 4-5 דק' משותפות לשני השחקנים יחד. זה נותן כ30 דק' כך שכל שחקן יהיה מרוצה מזה(אלא אם קוראים לך קובי)

  6. המשפט המצחיק של השנה – לפיניקס יש שני שחקנים טובים בכל עמדה.
    לפיניקס אין אפילו שחקן אחד טוב באף עמדה (דרגיץ' וגורטאט סבירים, ויש את בלדסו שכל העולם חוץ ממני חושב שיהיה תותח).
    יתנו ללן להתבשל ולקראת הטרייד דד ליין יחליטו אם הוא מספיק טוב כדי לשלוח את גורטאט.
    אורלנדו – אין לי מושג, אבל המאמן שם הצהיר שרוקיס צריכים לשחק מעט בהתחלה. התשובה היא אפללו בחמישיה, אולדיפו על הספסל. נראה שיש לשניהם אופי טוב שיכול לעבוד בתהליך.
    גולדן סטייט – בעיה, לדעתי איגואדלה בחמישיה כ- 2 או 3, ותומפסון או בארנס עולים מהספסל כקלעי מוביל בחמישיה השניה פשוט כי איגואדלה לא סקורר, מה שלא ברור זה אם תומפסון ידע לשדרג עצמו ולשפר את יצירת מצבי הקליעה לבד.
    מעניין אותי לראות מה הם יעשו, קשה להעביר ביקורת על קבוצה שראתה הזדמנות להביא את איגואדלה ועשתה את זה, אפילו במשבצת של בארנס, אבל בסוף הקריירה של שניהם, כשיישוו בין בארנס לאיגואדלה, בארנס יהיה ראשון.

  7. אפלטון לקח לי את התשובות. וזה ברור שבארנס ירד לספסל. הוא עדיין יכול לשחק באיזור ה-25 דק׳, ודקות מסויימות לשחק ביחד עם איגודאלה בהרכב גבוהה כשהם ב-2/3 או נמוך כשהם ב-3/4. מה עוד שאנשים זוכרים לו את הפלייאוף שהוא שיחק מעולה מאוד. וזה רק הבטיח להם שהוא יכול להוביל כשחקן ספסל מעולה, אני חושב שזה יעבוד לו טוב יותר ממה שחושבים.

  8. לגבי שראלת השחקן השישי – ג'ינובילי קודם, וג'יימס הארדן באוקלהומה סיטי, ואפילו ג'יי אר סמית' בניו יורק – כולם הוכיחו שאין פסול לשחקן גדול, לשחקן כוכב, או סתם לאחד עם אגו מטורף לעלות מהספל. לבארנס יש הזדמנות גדולה דוקא אם יקום מהספסל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט